missä vika??
...ajettuani n. 5km pysähdyin ohjelmoimaan navigaattoria, sammutin pyörän mutta en laittanut virtaa pois päältä... toimenpiteeseen kului aikaa n.3-4min. Startatessa uudelleen ei akku jaksanut käynnistää..... h-e-l-p Tämä oli nyt toinen kerta tänä kesänä.... akku ostettu viimevuonna ja
ei käynnistys ongelmia viikonkaan "seisonnan" jälkeen... ei kai akku voi purkautua tyhjäksi 4 minuutissa???? ...kellokin "nollaantui"....
Ensimmäiseksi täytyy tarkistaa maajohto ja akun vesimäärä! Jos vesi loppuu, niin se saattaa mennä tyhjäksi äkkiä!
Mun navitraktori hotaasi akun tyhjäksi viikossa. Oli vissiin jäänyt päälle tai en tiedä. Akku ei kyllä ole enää täydessä tämmissä lyhyiden ajojen jäljiltä. Ei muuten ollut yhtään virtaa ja kun kävin tallissa, navi jotain höpötti tyhjästä akusta.
Muokkaampa vielä. Mulla on kyllä tehnyt saman tempun, kun säätelin ajotietokonetta, siihen sammahti. Mainittakoon, että vieläkin on kuitenkin sama akku, vaikka siitä on kaksi vuotta. Lataa parikertaa viikon sisällä se akku hidaslaturilla ja katso kellosta aika minkä lataat. Anna olla valot päällä ja purkaa ennen toista latausta se akku.
Lainaus käyttäjältä: leevi - 24.09.10 - klo:17:44
missä vika??
...ajettuani n. 5km pysähdyin ohjelmoimaan navigaattoria, sammutin pyörän mutta en laittanut virtaa pois päältä... toimenpiteeseen kului aikaa n.3-4min. Startatessa uudelleen ei akku jaksanut käynnistää..... h-e-l-p Tämä oli nyt toinen kerta tänä kesänä.... akku ostettu viimevuonna ja
ei käynnistys ongelmia viikonkaan "seisonnan" jälkeen... ei kai akku voi purkautua tyhjäksi 4 minuutissa???? ...kellokin "nollaantui"....
Akussa voipi hyvinkin olla vika. Minulla samajuttu tänäkesänä, ostin akun viimekesänä joku varmaan kiinalainen geeliakku. minusta tuntui jo alustaasti ettei oikein ollut hyväostos kun niin vaivalloisesti tarttasi. Sitten tänäkesänä reissunpäällä, jossain slovakiassa muistaakseni otin tauolla kuvan mittarilukemasta ja unohin hetkeksi virran ja valot päälle. Eipä perkele käynnistynytkään naksahti vaan. Otin tekemäni välijohdon virrantulosta virrantuloon ja eikun bemarin kanssa yhdyntään. No enhän minä malttanut niinpitkään odottaa että virtaa olis tullu tarpeeksi. Kuitenkin pensapumppu kuulosti toimivan ja eikun työntämään lämmintä lipo 30. Uskottako että oli perkeleenmoinen hiki kun työnnettiin pannaria tuonnepäin ja takaisin tuonnepäin ja takaisin ja sama uuvestaan ja uuvestaan. Jossainvaiheessa oli vielä tappokatkasin menny päälle, perkele että alako hermo paloo!!!!!!! Sitten siihen sattu joku paljo viskiä juonu motoristi varmaankin, ainakin ulokonäöstä päätellen. Kyseli että mikä vaihe sulla ompi päällä, arvoovaan tekikö mieli vetästä päin lättyä mutta maltoinkuitenkin mieleni. tuumasi että laitappa kakkonen ja tuupattaa uuvestaan. Perkele se heräs tuasen henkiin. empä pajjon valoja sinäpäivänä poltellu ja muistin muuten sammuttaa virran aina kun pysähdyin. Jännitti koko reissun kestääkö akku vai ei onneksi pääsin kotiin kuitenkin. Kotona seisoi pyörä viikon tallissa niin eipä enää lähtenyt käyntiin. eikun akkua uusiksi ostin työpaikankautta koivuselta tavallisen happoakun maksokohan reilut 30 euroa.
wallhead wallhead
Pannarissa on 11,2 amppeeritunnin akku. Siinä ei kauaa kahden halogeenin valoja poltella kun ei enää käynnisty!!Sammuta aina virta avaimella. tappokytkintä vain hädäntullen.
Samanlainen juttu tapahtui minulle viime kesänä, kun ajoin Rostockissa laivasta ulos. Raplasin muutaman minuutin navigaattoria ja unohdin virran päälle. Kun yritin käynnistää, ei jaksanut kunnolla pyörittää eikä käynnistynyt. Odotin muutaman minuutin ja sitten lähti, mutta koko reissun ajan oli joka kerta käynnistäessä mielessä, näinköhän lähtee. Ja akku oli tänä kesänä ostettu.
..ettäuseammallakin samaa vikaa.....löytyiköhän ensimmäineen "tyyppivika"? f.i.r.s.t ...Täytynee muistaa sammauttaa virta tästälähin...
Niin, tarkoittanet tyyppi "ominaisuus". reps Eihän pannarissa vikoja ole. elina 03Biker
Eikös olisi helpointa sammuttaa se mopedi aina virta avaimesta?
Niin mä olen aina tehnyt eikä ole tarvinnut ihmetellä.
Kyllä se navi parituntia omilla virroillaankin hengissä pysyy.
Jos meinaa että "tappokytkin" hapettuu/ lakkaa toimimasta käytön puutteesta, niin silloin sitä voi napsutella kyllä niin ettei mopo käy ollenkaan sama vaikutus.
Tai antaa pyörän käydä silloinkun näpelööttöö. ST 1300:essa kun ei voi valoja sammuttaa.
Kyllä veti hiljaiseksi kun olimme lomalla Merikarvialla ja Panin akku sanoi sopimuksen irti. En oikein uskonut ,että tehtaan ensiasennusakun kesto on vain vähän toista kesää - mutta niin se vain on 15900 km ja akku loppu. Onneksi tuli Bemari- kuski joka ohjeisti osoitteeseen Akkupojat Satakunnankatu 38 Pori ja sieltähän se akku hyllystä löytyi - ja onneksi oli vain akkuvika - nyt kunteleen Tomppaa Kirjurinluodon Arenalle.
Empä tiiä poijaat mitä virtasyöppöjä ootte pyöriinne kytkeneet mutta edelleen pelittää alkuperäinen akku...
Vm 2007 ja ajettu 37tkm ja vielä pelittää. Talvet lämpimässä ja pari kuukauden välein seisonnassa ladannut ylläpitävällä/korjaavalla laturilla.
Yuasa rulaa f.i.r.s.t
05, alkuperäinen akku, 55000 ajettu ja pelittää. En ota talveksi irti, lataan kuukauden-kahden välein 500mA: laturilla ja käytän kuumaksi.
Voin pistää vielä paremmaksi.
05 ja n.89900km mittarissa
ainakin tämä kesä vielä mentiin alkuperäisellä.
syksyisin irroitan lataan 2-3 kertaa ja se on siinä.
voi tosin olla että ensi keväänä laitan jo uuden suosiolla
koska kylminä aamuina ei pyörittänyt enää kovinkaan vinhasti
Mulla -06 102000 km pärrä ja alkuperänen akku pelittää,mut kun pumppasin patjan koko 207x163x42 cm ilman että pannari
kävi niin ei enää riittäny akussa virtaa, ulkoilman lämpötila Ruskmeetigissä Ruattissa +6 astetta, aamuyöstä
- 4 astetta. alkaakoha olla aika vaihtaa ???
Joo kyllä kannattaa vaihtaa, pienempi patja.
reps reps reps reps reps applause thumbsup1
Terv FF1pan
No turhaanpa tässä hätäilin.
ensi kesähän pitäisi sitten vielä mennä ihan heittämällä.
ja minun pannarin akulla kun ei ole tullut patjaakaan "pumpattua"
Mulla kävi saman tapanen juttu tänään.
Pysähdyin ja sammutin pyörän, virrat päällä ja räpelsin mp3 soitinta ja navikaattoria muutaman minuutin.
Kun starttasin nii eipä tapahtunnu yhtikäs mitää 22yikes ihmettelyä ja voivotusta, mutt eipä auttannu. :'(
Sit alko liikenteen seuranta ja odotus että jos tulis joku motoristi, siinä aikansa kateltua maalaismaisenmaa tulihan sieltä ystävällinen motoristi.
Sit ei muutakun toveri työntämään ja lähtihän se siitä rd11 taas pelaamaan.
Nyt kun luki noita juttuja nii eipä taida paljoo akku moista touhua valot päällä kestää, mutt silti tilasin uuden akun. kylkylkyl
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 25.04.12 - klo:15:43
Mulla kävi saman tapanen juttu tänään.
Pysähdyin ja sammutin pyörän, virrat päällä ja räpelsin mp3 soitinta ja navikaattoria muutaman minuutin.
Kun starttasin nii eipä tapahtunnu yhtikäs mitää 22yikes ihmettelyä ja voivotusta, mutt eipä auttannu. :'(
Sit alko liikenteen seuranta ja odotus että jos tulis joku motoristi, siinä aikansa kateltua maalaismaisenmaa tulihan sieltä ystävällinen motoristi.
Sit ei muutakun toveri työntämään ja lähtihän se siitä rd11 taas pelaamaan.
Nyt kun luki noita juttuja nii eipä taida paljoo akku moista touhua valot päällä kestää, mutt silti tilasin uuden akun. kylkylkyl
Notuota. Eilen yritin Pania käyntiin, vaan akku sammahti aika nopeasti, ei pyörittänyt kunnolla. Yuasan geeliakku. Hymy hyytyi, kun etsin luettelosta hintaa, reilusti yli 200 euroa. Pakko kokeilla kerran oliko talven jäljiltä vain huonossa hapessa. Laitoin siis lataukseen ja tänään sen sitten näkee. Voi olla, että illalla tilailen uutta akkua... sa_doh
Terv.
Eki
Mulla on ollu käytössä 8 !!! Ah:n akku 3 vuotta. Kylmässä tallissa 1 lataus / talvi ja on lähtenyt käyntiin kuin palmun alta. Aikaisempi akku tyhjeni aika useasti, kun radio (valmiustila) oli kytketty suoraan akulta, nyttemmin virtalukon kautta.
No nii ostin uuden akun YUASA YTZ14S, eli se oikee akku ja hinta oli 130€. Tohon hintaan sen saa kun paikallinen HONDA myyjä ostaa sen Brandilta, tukkurilta sen hinta olis ollu 175€.
Lainaus käyttäjältä: Obelixxx - 03.05.12 - klo:11:44
No nii ostin uuden akun YUASA YTZ14S, eli se oikee akku ja hinta oli 130€. Tohon hintaan sen saa kun paikallinen HONDA myyjä ostaa sen Brandilta, tukkurilta sen hinta olis ollu 175€.
Saman akun ostin (Hondan alkuperäisasennusakku Pannariin) Moto-Seinäjoelta hintaan 128. Nyt pelittää.
Minäkin pehmenin ja ostin 7 vuoden ja 90tkm jälkeen uuden akun.
enkä kyllä harkinnutkaan hankkia muuta kun alkuperäisen.
Lainaus käyttäjältä: Reko - 14.07.11 - klo:11:17
Kyllä veti hiljaiseksi kun olimme lomalla Merikarvialla ja Panin akku sanoi sopimuksen irti. En oikein uskonut ,että tehtaan ensiasennusakun kesto on vain vähän toista kesää - mutta niin se vain on 15900 km ja akku loppu. Onneksi tuli Bemari- kuski joka ohjeisti osoitteeseen Akkupojat Satakunnankatu 38 Pori ja sieltähän se akku hyllystä löytyi - ja onneksi oli vain akkuvika - nyt kunteleen Tomppaa Kirjurinluodon Arenalle.
No niin, nyt on kai tämäkin akku tiensä päässä. Mikähän tässä nyt mättää. Ajoin normaalin iltalenkin, menin kahville , kaikki virrat pois, yritin käynnistää ei mitään elonmerkkejä. Kaverit työnsi alamäkeen ja jossa pyörä käynistyi, ajoin kotiin kolme kilometriä, sammutin ja käynnistin muutaman kerran > ei mitään ongelmia . Otin akun irti , yritin ladata ja laturi ilmoitti heti vikaa.No siinä aikani kuluksi kun tää iltalenkki jäi lyhyeksi pesin ja vahasin pyörän sekä sen jälkeen kokeilin vielä ladata akkua ja kaikki toimi taas täydellisesti. Akku lataantui täyteen. Tämä on myös aikaisemmin ladatessani ilmoittanut vikaa, olisikohan akun kuumuudella merkitystä latuksen vikavalon syttymiseen. Akku on mielestäni aika eksootisen merkkinen > Navelbat huoltovapaa 11,2 Ah. Onko tälläiseen toimintahäiriöön mitään loogista selitystä > tai vaihto uuteen. Mitä akkuja suosittelette?
Ja tarina jatkuu. Yö nukuttiin, aamulla kokeilin akun latausta, ja jälleen vikavalo alkoi palamaan laturissa > taitaa tää leikki loppua tämän akun kohdalta tähän!
Mulla -06:sessa alkuperäinen akku vielä pelittää, saapi nähdä kuin kauan ?
Mut jos vaihto tulee niin alkuperäinen akku pitää olla.
en oo lataillu enkä purkaillu, piuhat vaan irti syssyllä ja lämpimäs paikas talven yli. ( n. 10 astetta).
Foorumilla on pari muutakin akkukeskustelua ja tässä linkit kahteen niistä. Noista pitäisi löytyä kaikki oleellinen akuista:
Mikä akku Pannariin? (http://www.panfun.fi/smf/pannarikeskustelut/85/mika-akku-pannariin/212/50)
Ykstoistsatasen akku (http://www.panfun.fi/smf/st-1100-huollot-ja-korjaukset/99/ykstoistsatasen-akku/1287/msg22830#msg22830)