PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1300 => ST 1300 Huollot ja korjaukset => Aiheen aloitti: BeeNalle - 20.08.17 - klo:20:57

Otsikko: Kaasukahvan löystyminen ST 1300 vm 2003
Kirjoitti: BeeNalle - 20.08.17 - klo:20:57
Onko kenelläkään käynyt vastaavasti eli ilmeisesti kaasukahvan kumi pyörii tyhjää kahvan rungon päällä? Kumin asennon muuttumisen huomaa siitä, että kahvan lämppärin johdon paikka muuttuu pikku hiljaa ajaessa ja kahvaa käyttäessä. Kaasu toki toimii normaalisti, mutta kumia pitää välillä pyörittää hieman takaisin päin oikealle kohdalleen. Mitä tehdä? Liimaa väliin vai mitä?
Otsikko: Vs: Kaasukahvan löystyminen ST 1300 vm 2003
Kirjoitti: Wisa - 20.08.17 - klo:23:49
Mulla pyöri CX:ssa kahvakumit. Liimaa väliin. Tarkoitukseen myydään ihan vartavasten nimettyä tuotetta, mutta kyllä tuohon luulisi kelpaavan minkä tahansa kontaktiliiman,
toki sen jälkeen kumit irroitetaan vain puukolla.
Otsikko: Vs: Kaasukahvan löystyminen ST 1300 vm 2003
Kirjoitti: Asemapäälikkö - 21.08.17 - klo:06:50


Kyllä liimatut kahvat saa irti liimauksista kun puhaltaa paineilmaa väliin niin irtoaa.



Otsikko: Vs: Kaasukahvan löystyminen ST 1300 vm 2003
Kirjoitti: ltm - 21.08.17 - klo:07:25
Aivan perus hommaa mm motocrosspyörien kanssa. Vähän väliä joudutaan tuppia vaihtamaan, kun menevät kaatumisissa rikki.

Kyseiseen askareeseen on olemassa oma liima, mutta ensimmäisen tuubin loputtua käytin tavallista kontaktiliimaa hyvällä menestyksellä. Kaasukahvan kanssa kannattaa olla tarkkana, ettei tupen paikalleen laiton yhteydessä mene ylimääräistä liimaa tupen edellä estämään myöhemmin kaasun palautumisen. Liimauksen jälkeen annat tupen olla rauhassa yön yli, niin jo pitäisi olla kunnolla kiinni.
Otsikko: Vs: Kaasukahvan löystyminen ST 1300 vm 2003
Kirjoitti: hojare - 21.08.17 - klo:09:17
 horisko Minulla meni vuosia sitten Tenojoen varrella täysin hervottomaksi. Sain silloin tupen irti pyörän omilla työkaluilla ja tungin tikkuja väliin, että sain kaasun edes toimimaan.
Hyvin kesti kotiin asti, vaikka asia oli koko ajan mielessä (esim. ohituksissa) ja pyysin seuraavassa huollossa liimaamaan sen kiinni (meni takuutöinä, kun pyörä oli melkein uusi).

Hirvitti vain ajatella, mitä olisin tehnyt vastaavassa tilanteessa esimerkiki pitkässä tunnelissa Alpeilla. Rekat olisivat varmaan jyränneet. bittebitte

hojare
Otsikko: Vs: Kaasukahvan löystyminen ST 1300 vm 2003
Kirjoitti: BeeNalle - 22.08.17 - klo:14:49
Kiitos kommenteista. Ajattelinkin, että ei se varmaan tuon kummempi juttu ole. Liimakauppaan!