Mikä kohta toimii voimansiirrossa sulakkeena ensin? Tänään liikennevaloista lähdön jälkeen 1. vaihteella 2700 rpm kuului rutinaa ja veto loppui..
Onko muita kohtia, missä teräs ja kevytmetalli kohtaa, kuin takavanne-kulmavaihde?
Kellään perän/kardaanin osia jouten ?
Vesku
Ensimmäinen kohta mikä antaa periksi on kytkimeltä lähtevän "pääakselin" mekanismi jossa on jousikuormitteinen "nokka" joka kulkee akselin urissa taaksepäin jousta vasten. Tämä systeemi katkaisee vedon koneelta takapyörään ja päinvastoin mikäli esimerkiksi kone leipoo kiinni ja vauhtia on perkeleesti.
Hankala selittää näin pikkusimassa saunan jälkeen. Mutta laitan huomenna kuvia.
Taidan selvittää keskiviikkona ainakin suuntaa-antavan momentin mikä laukaisee "sulakkeen". Mulla on yksi motti kiinni mutta puolipurettuna.
Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 30.04.18 - klo:22:41
Mikä kohta toimii voimansiirrossa sulakkeena ensin? Tänään liikennevaloista lähdön jälkeen 1. vaihteella 2700 rpm kuului rutinaa ja veto loppui..
Vesku
Muutama vuosi takaperin ensimmäinen tietoon tullut pannarin kardaanivika ST1100 mallissa oli ns. poorien rasvaamattomuus.
Renkaanvaihdon yhteydessä jätetty rasvaamatta, lopputulos rihloituksien kuluminen ja ruostuminen kun olivat aivan kuivat.
Samalla tavalla matkanteko loppui kuin seinään.
Otahan rengas pois ja tarkista rihlat onko asianmukaisesti laitettu vaseliinia renkaanvaihdoissa.
Tahtoo vain olla ettei niihin yksikään ns. huoltoliike laita sitä vaseliinia.
Noin pakkaa olemaan...Kaikki täytyy, ainankin tarkistaa tai tehdä itse,viimeinen vaihtoehto luultavasti paras,kun sen tekee. thumbsup1
FF1pan rd11
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 30.04.18 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 30.04.18 - klo:22:41
Mikä kohta toimii voimansiirrossa sulakkeena ensin? Tänään liikennevaloista lähdön jälkeen 1. vaihteella 2700 rpm kuului rutinaa ja veto loppui..
Vesku
Muutama vuosi takaperin ensimmäinen tietoon tullut pannarin kardaanivika ST1100 mallissa oli ns. poorien rasvaamattomuus.
Renkaanvaihdon yhteydessä jätetty rasvaamatta, lopputulos rihloituksien kuluminen ja ruostuminen kun olivat aivan kuivat.
Samalla tavalla matkanteko loppui kuin seinään.
Otahan rengas pois ja tarkista rihlat onko asianmukaisesti laitettu vaseliinia renkaanvaihdoissa.
Tahtoo vain olla ettei niihin yksikään ns. huoltoliike laita sitä vaseliinia.
Mutta siis, palautuiko veto kun vähensit kaasua vai onko pyörä liikkumaton?
Ei liiku, tyhjäkäynnillä kytkin pohjaan, vaihde päälle, heti alkaa pieni rutina.. Ei ääni muutu vaikka nostaa kytkimen. Eikä liiku..
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 30.04.18 - klo:23:04
Ensimmäinen kohta mikä antaa periksi on kytkimeltä lähtevän "pääakselin" mekanismi jossa on jousikuormitteinen "nokka" joka kulkee akselin urissa taaksepäin jousta vasten. Tämä systeemi katkaisee vedon koneelta takapyörään ja päinvastoin mikäli esimerkiksi kone leipoo kiinni ja vauhtia on perkeleesti.
Hankala selittää näin pikkusimassa saunan jälkeen. Mutta laitan huomenna kuvia.
Katsoin korjauskäsikirjan räjäytyskuvan ja mietin, miksei se voisi myös palautua, jos se laukeaa.
Mä meen tallille miettimään asiaa ja etsimään varaosia. Mulla pitäisi olla jossain pari kardaania ja ainakin yksi liitoskappale kardaanin ja murikan välille.
Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 01.05.18 - klo:10:10
Ei liiku, tyhjäkäynnillä kytkin pohjaan, vaihde päälle, heti alkaa pieni rutina.. Ei ääni muutu vaikka nostaa kytkimen. Eikä liiku..
Ekana varmaan kannattaa ottaa takapyörä irti ja katsoa poorit sieltä.
Kaikki takarenkaan ja perän välistä booria epäilleet, osuitte oikeaan. Äsken kun toivuin mikroskooppisen mittakaavan mielipahasta, niin otin takapyörän pois ja perämurikan puoleinen boori on melko sileä. Renkaan vetokeskiön puoleinen boori on huomattavasti paremman kuosinen...
Vesku
Jos muutaman kuvan sais tänne kiitos.
Onko Veskupappa sun pyörä ABS-versio vai standardi?
ABS-tcs-cbs
No sitten mulla ei ole hyvää varaosaa tyrkytettäväksi.
Mutta älä hukkaa sitä rikkinäistä perää, mulla on ajatus ruveta tehdaskorjaamaan niitä jonain päivänä. Eli 2020.
Kiitos paljon vaivannäöstä. Onko kellään abs perää jouten? Ei tarvitsis opetella hammaspyörävälyksen säätöjä. Taitaa olla ammattimiehen homma...
Suurin ongelma on ratasparin hinta, noin 650 euroa. Plus tietty tiivisteet ja laakerit jne.
Kiitos Pannukakku aktiivisesta otteesta asiassa. Ja vinkkisi Ebay osasta oli ok. Itseaiheutettujen kokoonpanoa koskevien ongelmien ratkettua kiitän myös Mikkokui henkisestä tuesta ja neuvoista..
respectii
Vesku
Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 01.05.18 - klo:16:05
Kaikki takarenkaan ja perän välistä booria epäilleet, osuitte oikeaan. Äsken kun toivuin mikroskooppisen mittakaavan mielipahasta, niin otin takapyörän pois ja perämurikan puoleinen boori on melko sileä. Renkaan vetokeskiön puoleinen boori on huomattavasti paremman kuosinen...
Vesku
Nyt tuli mulle sama probleema. Perjantaina loppui meno siihen paikkaan ja vielä keskellä Ruåtsin maaseutua, 300 km ennen Tukholmaa ja laivalaituria. Ensin kolahdus ja sitten rutina.
Just pääsin värkkini kanssa auto/laivakyydeillä kotiin ja remppa vasta ajatusasteella. Varmaan tietysti jotain selviää, kun otan takarenkaan irti. Mutta sen verran olen ymmärtänyt, ettei ole mitään tähtitiedettä? Mutta mistä osat? Alkaa olla vähän iällä 1100 -91.
Vinkkejä saa antaa...
Ipe
Moi
Jos ei ole abs, niin ebaysta löytyy periä kohtuuhinnoilla. Katso sellainen, missä on mukana myös vanteen puolen kappale samasta pyörästä, mistä peräkin.. Ei abs pyöriin oli tarjolla tuollaisiakin paketteja, missä molemmat osat mukana..
Vesku
Lainaus käyttäjältä: veskupappa - 08.07.18 - klo:20:10
Moi
Jos ei ole abs, niin ebaysta löytyy periä kohtuuhinnoilla. Katso sellainen, missä on mukana myös vanteen puolen kappale samasta pyörästä, mistä peräkin.. Ei abs pyöriin oli tarjolla tuollaisiakin paketteja, missä molemmat osat mukana..
Vesku
Kiitos, koitan alkaa tankkaamaan enklantia! 4idi4s
Ipe rd11
Nyt tarvittaisiin pieni vinkki.
Takapyörä irti ja:
Boorit tietysti menneet molemmin puolin, ja nyt kun tuota tarjontaa katselin tuolla eBayssa, niin tuli mieleeni, että sopiiko 1991 malliin (siis ilman ABSsää) muiden vuosimallien perät, vai onko se aina vuosikohtainen kapine? Kuvissa ainakin näyttivät kovin samanlaisilta.
Jos jollakin olisi tietoa, niin pääsisin vaikka sunnuntaina tilailemaan tavaraa?
Ipe
Kiitokset Veskupapalle.
Perä löytyi Ebayn kautta Belgiasta. Eilen laitettu paikalleen ja toimii!!! bannana
Ipe
Lainaus käyttäjältä: Ipe - 30.07.18 - klo:11:47
Kiitokset Veskupapalle.
Perä löytyi Ebayn kautta Belgiasta. Eilen laitettu paikalleen ja toimii!!! bannana
Ipe
Itsekin sain apua Pannukakulta ja mikkokui:lta.... Annetaan koston kierteen jatkua.. thumbsup1 Kiitos huomioimisesta
Vesku