Stefat vaihtoon !

Aloittaja mikkokui, 21.06.15 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Oliko jotain mitä en tiennyt muistanut,,, horisko
Oikea etu VUOTAA ! Tiiviste oikein päin,öljymäärä 3.85 d ? ,putki suora (mitattu n 8/ 100 mm heitto -> varmaan jo tehtaalta lähtien )
Ilmat pumpattu ja moneen kertaan,naarmuja / kolhuja ei löydy !
Oishan  se kiva ajellakkin joskus  :o
Kertokaa ny viisaammat mitä vielä pitäis tehrä ?
jarrucleenerilla osat puhtosex ja putkiin "kromi kiilloitus" (kiiltää kui papin ku,,,,)
Tiivarit orkkis. ja liukulaakerit vaihdoin myös,,,kasaus öljyn kanssa ja huolella !
Vastaukset varmaan yv jotta ei tuu itteensä nolattuu enempää  wallhead
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 21.06.15 - klo:21:47
Oliko jotain mitä en tiennyt muistanut,,, horisko
Oikea etu VUOTAA ! Tiiviste oikein päin,öljymäärä 3.85 d ? ,putki suora (mitattu n 8/ 100 mm heitto -> varmaan jo tehtaalta lähtien )
Ilmat pumpattu ja moneen kertaan,naarmuja / kolhuja ei löydy !
Oishan  se kiva ajellakkin joskus  :o
Kertokaa ny viisaammat mitä vielä pitäis tehrä ?
jarrucleenerilla osat puhtosex ja putkiin "kromi kiilloitus" (kiiltää kui papin ku,,,,)
Tiivarit orkkis. ja liukulaakerit vaihdoin myös,,,kasaus öljyn kanssa ja huolella !
Vastaukset varmaan yv jotta ei tuu itteensä nolattuu enempää  wallhead
Eikös tämä foorumi ole sitä varten, että täälä asioita käsitellään. Tuota tietoa kaipaa jokainen vitosen säästäjä. Itselläkin vähän samoja ongelmia. Tulee mieleen, että myyvät jotain hyllyn takana olleita kovettuneita paskoja.Pitäis kai ostaa tarvikeosia ne ei ainakaan ole ollut vuodesta 92 hyllyssä.  :o

Haimpas tänään sitten "tarvike" tiivisteet ! Katsotaan sanoi lääkäri ,kun kuulokkeet päässä kysyi kuurolta vointia  :o
Kävin taasen tänään mittaamassa suoruutta,,,ei ollut muutosta !
Sorviin kiinni ja heittokello paikoilleen ja edelleen 8 sadasosa milliä  kylkylkyl

No nymmä taidan lähtee tallille kasaileen ,kun tuo vaimokin läksi viikoksi Maltalle.

Ai niin olenkin jo tripla pappa ,kun tytär pyöräytti kuun vaihteessa ensimmäisen lapsensa  inlove

Kuulemisiin  horisko
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Minä vaihdatin ammattilaisella ja hän ei hyväksynyt viemiäni tarvikestefoja. Oli mitannut, hylkäsi ja tilasi
uudet. Ei vuoda. (vielä)

22.06.15 - klo:20:52 #4 Viimeisin muokkaus: 23.06.15 - klo:08:05 käyttäjältä ltm
Keväällä, kun ostin tämän Pannarin, niin myyjä kertoi vaihtaneensa viime vuonna keulaan stefat ja oli samalla laittanut vähän jäykempää 20W öljyä keulaan. Minusta tuo keula tuntuu nyt sellaiselta, kuin pitääkin eli on sopivan jämäkkä. Mutkat menevät kuin kiskoilla eikä keula woblaa. Onko muilla kokemuksia jäykemmästä keulaöljystä?

Lisäys: Neuvolassa en ole käynyt pitkään aikaan punnituksessa eli tuo 0,1 tonnia ylittyy. Keula ei ole tuolla 20 w öljyllä mikään "tönkkö", vaan ottaa epätasaisuudet vastaan mielestäni normaalisti eikä hampaiden paikat putoa.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Vaihdatin viime kesällä öljyt + stefat korjaamolla Vantaalla ammattilaisella, silloin puhuttiin jäykemmistä öljyistä, korjaamo henkilö oli sitä mieltä että kannattaa mennä valmistajan arvoilla. Syy vaihtoon oli oikean puolen putken hikoilu, lämpimällä kelillä pukkasi nestettä läpi. Jostain luin ( olisiko ollut näillä sivuilla ) että jos pyörää pitää parkissa aina sivujalalla kallellaan niin se rasittaa etustefoja ja vaihtotarve tulee nopeammin eteen, pitääkö paikkaansa ?? Itse olen kyllä AINA vetänyt pyörän keskijaloille kun seisoo pilttuussa. Tuota etupään jäykkyyttä en oikein pysty kommentoimaan muuta kuin että minun elopaino on reippaasti alle 0,1 tonnia ja 90% ajoista ajan kevyellä kuormalla. Toki silloin kun pyörän vetää täyteen romua niin etupääkin voisi olla jäykempi ( olen aina ihmetellyt ettei säätöä ole vakiona kun muuten pyörän tekniikka on loistava ).
Muutama kesä sitten eräs kaverini kokeili silloista pyörääni 1000CBF ja haukkui sen etupään alimpaan helv...iin koska oli niin löysä, totesin vain siihen että on meillä painoeroakin yli 40 kg.....
Joka tapauksessa lisää kommentteja kehiin öljynjäykkyyksistä yms. tuntemuksista  rd11  

Sen verran sekaannun tähän, vaikka ei enää pannaria olekaan. Vaikuttaa aika paljon käytökseen, paljonko etupäähän kohdistuu painoa. Wingissä oli 10W suositus, ihan liian notkea. Vaihto 15W, niin johan tuli ajettavuutta.
Pannarissa käytin 15W, oli minusta erittäin hyvä. Ja tuo, että seisoo sivutuella, ei mielestäni ole mitään väliä. Jos liukustefat on kunnossa, saa pyörä ola vaikka miten päin. Kyllä se on ajo, joka kuluttaa, niin stefoja, kuin liukujakin.
Minä en laittaisi mihinkään (oman kokemuksen mukaan) 20W öljyä. Siitä saattaa kylmillä keleillä tulla helposti jo tärisyttävä.
Nykyisessä Magnassa oli kivikova etupää. Ihmettelin sitä, ja purin. Luultavasti johtui siitä, että toisessa putkessa, desi liian vähän öljyä. Laitoin suosituksen mukaisen 10W, ja värinät tasaantui täysin.
You Only Live Twise

Näköjään oikeilla jäljillä ollaan eli jäykempää öljyä keulaan, niin hyvä tulee. Täytyy seurata tilannetta viileämmällä kelillä miten tuo keula toimii. Olisiko ollut n 6-7 astetta lämmintä, kun ajoin motarilla n 125 km/h ja niin tuntui meno hyvältä. Tien heitot pannari otti nätisti, eikä ollut mielestäni liian kova, vaan suorastaan hyvä. Jos ongelmia keulan kanssa tulee, niin vaihdetaan notkeampaa öljyä tilalle.

Toisaalta olen jo sen verran "kermaperse", että moottoripyörällä ajon täytyisi olla nautittavaa ja lämpöä yli 10 astetta sekä mielellään vielä poutaa. Toista se oli silloin 70-luvulla, kun ajettiin vaikka räntäsateessa.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Iltaa !

Nyt olenkin jo miettinnyt ja tuumaillut,,,stefat tarvike tai orkkis sama koko 41x54x11 vaan tuntuu siltä et kaikki liian pieniä  :o

No tuntuu siltä että tuo varsinainen tiivisteen ylempi "heltta" pyörähtää aina nurinniskoin kun putki menee ylös tai alas,,, eli liian tiukka !

Pienellä mittailulla  ::) sisähalkaisia on 39,2 ja tuo putkihan on 41,0 . stefassa 3 nystyrää joista 2 alinta on 40,3 joten nämä pumppaavat öljyä ylöspäin,,

Olikohan riittävän epäselvästi kirjoitettu  horisko 

Kun otin ylemmän kiristysjousen pois niin vuotaminen helpotti huomattavasti,,,,siispä löytyisiköhän tiivistettä 42x54x11 ?

No iltaisin mennyt "muissa" touhuissa ,joten huomenna taasen nippuun,saapi nähdä miten käy,,,

Menihän tuo eilinen juhannuskin saunoen ja otin 3 olutta ,,, :)   horisko
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Laitoin "nippuun" ,ja ajoin kotiin  ;) ei ainakaan tuolla 5 km matkalla näkyvää,,,,

Kuten sanonta : "lets sii hau meni kilomiitters can ai drive vitaut oil cames" näin niiku menneestä tv sarjasta  :)

Kokeilen huomenna Tampesterin kiertoa,,,eiköhän se selviä matkan aikana  horisko

paitowei LOMAAN aikaa enään 23 päivää ! ja sitten lomautus,,,ainakin näillä näkymin  ashamed
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Tampereen kierto onnistui,mutta öljyt pyrkivät ulos !

Pyörä lähtee taasen telakalle,,,,alkaa jo hermo mennä,,,,,

No purku ja kasaaminen on/ tulee jo yö uniinkin  36.gif
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Nyt heräsi minulla vähän tyhmä ajatus...

Olet ilmeisesti vaihtamassa tuohon vuosimallin -98 Pannariin stefoja. Jos muistan oikein, niin vuosimallista -96 alkaen keulaputket olivat paksummat eli stefat olivat myös halkaisijaltaan suuremmat. Esimerkiksi Storm näyttää tarjoavan 43x54x11 stefaa vuosimallista -96 alkaen.

Tuntuu vähän oudolta, jos ei ala keula pitämään öljyjä sisällä. Crossipyöriin on tullut vaihdettua useampaan kertaan keulaan stefoja ja aina ovat alkaneet pitämään, kun on käyttänyt alkuperäisiä stefoja eikä liukuputkissa ole ollut kolhuja.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Lainaus käyttäjältä: ltm - 27.06.15 - klo:23:01
Nyt heräsi minulla vähän tyhmä ajatus...

Olet ilmeisesti vaihtamassa tuohon vuosimallin -98 Pannariin stefoja. Jos muistan oikein, niin vuosimallista -96 alkaen keulaputket olivat paksummat eli stefat olivat myös halkaisijaltaan suuremmat. Esimerkiksi Storm näyttää tarjoavan 43x54x11 stefaa vuosimallista -96 alkaen.

Tuntuu vähän oudolta, jos ei ala keula pitämään öljyjä sisällä. Crossipyöriin on tullut vaihdettua useampaan kertaan keulaan stefoja ja aina ovat alkaneet pitämään, kun on käyttänyt alkuperäisiä stefoja eikä liukuputkissa ole ollut kolhuja.
ABS mallin putket 43 mm ,mulla 41 mm kun standard /ilman abs.
Ja tarjosivat Brantilla mullekin niitä isoja jotka holahtivat putken läpi,,,ei olis pitänyt varmaan edes kefiiriä/jugorttia sisällään  :o
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

No, niinpä näyttää olevan eli -96 ja sitä uudemmissa perusmalleissa liukuputkien paksuus on edelleen 41 mm. Jos katsoin oikein, niin -95 ja sitä vanhemmissa ABS-malleissa liukuputket ovat myös 41 mm.

Menee aika mielenkiintoiseksi tuo sinun ongelma. Asennusvirheestä tuskin lienee kyse?

Jos ei ala tulla kuntoon, niin sitten vain käymään ammattilaisen luona esim Topi Service Riihimäellä.
Liian tarkka suunnittelu vain pilaa reissun!

Stefa vaihdettu !

Ns "uusi " stefan hain bike world kehältä ja kysyin koska valmistettu,,,ja vastaus oli ei tietoa,näitä menee ! ja muissakin malleissa sama koko.

Tiivisteitä oli kuulemma tullut uusi erä,,,tiiä sitten,,,

No kuitenkin tänään kävin tekemässä "testi ajon" .Päätin käydä Tammisaaressa jäätelöllä ja Hangossa kahvit ja reissari,,,kilometrit n,400 ja putken pinta kuiva !

VOI TÄTÄ ILON JA ONNISTUMISEN AIKAA  wave joten päätin palkita itseni joillakin  Beermugs

Kaikille osanottajille suuret kiitokset  horisko spesial :Meesse   shakehands

Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Powered by EzPortal