ST 1100:n "tuulisuojat" ja korokepalat

Aloittaja pannam, 22.07.09 - klo:22:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olen totutellut nyt viikon verran Pannariini st 1100 -94. Kummasti vetää tienpäälle toisin, kuin aiemmilla mopoilla, on se niin helevetin hieno käsitellä, vaikka painoa on riittävästi.

Pari juttua tarttee parannusta. Edellä oli kuva tuosta tuulilasin lisukkeesta. Sellainen todella tarvitaan. Tuuli puhaltaa juuri sen verran kypärään, että melu on sama, vaikkei koko suojaa olisikkaan. Mulla ei ole noita sivuaukkoja lasissa, ainoastaan alhaalla aukko ( ilmeisesti vanhempi malli). Mitenkähän se toimisi tossa mun mopossa, jos sopii??

Onko kukaan kehitellyt omaa mallia. Meinaan kokeilla prototyyppiä a`la vararedo. Sellaista lärpäkettä, jota voi säätää eri kulmiin. Testaan ensin väliaikaisesti kiinnitettyä, jos tulee hyvä, sitten kiinni pysyvästi.

Tein aikanaan pystyperäiseen Corollaan "pahvispolereita" taakse alahelmaan, ja kun löysin oikeanmallisen, asensin pysyvän, sen jälkeen ei takalasi kuraantunut ollenkaan. Jospa tämä toimisi yhtä hyvin. =D>
You Only Live Twise

Minulla on pleksissä Laminar Lip (http://baehr.fi/H2126.html) ja tein vielä ne reiät jotka ovat uudemmissa malleissa.  Toimii kohtalaisesti mutta on täällä foorumilla esitelty muitakin hyviä ratkaisuja.

Ohjaustangon minä tempaisin poikki muovin rajasta ja sorvailin siihen 50mm jatkopätkän jonka hitsasin tukevasti kiinni. auttoi ajoasentoon melkoisesti mutta vieläkin on parannettavaa.

Minullakin on plexissä Laminar lippi. Sitä kannattaa kokeilla eri asennoissa ennen kuin laittaa tarranauhapalat lopullisesti kiinni.  Ohjaustangon hitsaaminen muulla tavoin kuin sisäpuoleista tukea käyttäen en oikein suosittele. Pitäisi kuumentaa stongaa molemmin puolin saumaa ja siltikin saattaisi jäädä jännitteitä materiaaliin. Voi tulla kylmä rinki hanuriin kun sarven toinen puolikas irtoaa kurvassa. :compress:

eikös ST1100 saa sitten noitan tangon korotuspaloja valmiina?

Kyllä saa. Esimerkiksi Stormilta.

En sokeana löytänyt Stormilta korokkeita. Millähän nimikkeellä ne ovat?
Tuo plexin lipan toimivuus ei näytä ihan selkeältä, siksi voisi kokeilla omaa ratkaisua. Se ei tietysti selviä päivässä eikä kolmessa. On tuo lipare tietysti halvempi ratkaisu, kuin vaihtaa 1300:nen, sähkösäädöllä.(se toimii !!)

Kyllä tuon stongan voi itse muokata, mutta tottakai pitää huolellisesti tehdä.
Köyhänä täytyy yrittää, kun nuo nippelit maksaa niin maan perk.......esti. g035
You Only Live Twise

Stormin luettelon osio yleisosat > ohjaustangot > sivu 7 löytyy useita esimerkiksi tuotenumerolla LSL-121 R10 I SW

http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... 0&pagenr=7

Kiitos Bobi, sieltähän niitä löytyy. Näyttäis olevan 35/16mm, muuttavia paloja. Olisko vaijereissa / jarruputkissa varaa näin suureen muutokseen. Muovisuojus kai sopii takaisin, koska siinä ei mittasuhteet muutu.
Kellään kokemusta näistä ???
You Only Live Twise

Ähtärissä oli jonkun mopossa korokepalat (1100) ja virtalukko jää muovikuoren "alle" liian alas, mutta jos se ei häiritse....saahan sitä virtaavainta jatkettua. idea3
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Joo, tutkailin noita mittoja, ja näyttäis sopivan nuo palat. Ja virtalukko jää tosiaan väärään paikkaan, mutta eiköhän sille jotain keksi. Saa vähän improvisoida, ettei mene liian helpoksi..... #-o
You Only Live Twise

Parhaat keksinnöt onkin yksinkertaisia.
Kyseinen kaveri siellä Ähtärissä oli vain "jatkanut" virtaavainta jollakin sopivan tukevalla pellin palasella. bäng
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Virtalukko jää liian alas kun laittaa korokepalat mutta siihen löytyy helppo ratkaisu. Minä jyrsin muovikotelon päädyistä materiaalia pois stongan kohdilta. Sitä pystyy poistamaan niin paljon että kotelon saa tarpeeksi alas jotta lukko tulee oikealle korkeudelle. Jos korokepala tuo stongan myös taaksepäin niin silloin siirtyy lukko myös tavallaan eteenpäin ja joutuu jyrsimään sille tilaa. Tällöin jää lukon taakse aukko jota täytyy peittää. Itse laitoin vain roudarinteippipalan kun en muuta keksinyt.

Powered by EzPortal