ST1100 laturin vaihto

Aloittaja Pannukakku, 24.05.09 - klo:18:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tietääkseni jälkeen -96 valmistetuissa Pannuissa on 40 -ampeerinen ilmajäähdytteinen laturi. Omassa -92 vuoden Pannussa on öljyjäähdytetty 29 -ampeerinen varaaja. Se riittää minulle vielä, koska radioita, jääkappeja yms. juttuja ei rakkineessa tällä hetkellä ole. Maailmalta löytyy ohjeita vanhan laturin korvaamiseksi uudella, mutta onko kukaan kokeillut toisinpäin eli laittanut hätäpäissään 2000 -luvun koneeseen vanhaa laturia? Uudet laturit ovat kalliita juuri tuon tehoeron ja haluttavuuden tähden sekä vaativat regulaattorin ohittamisen, siksi pitäytyisin vanhassa.

Ideoita, kokemuksia...?

Ainakin se laturi sopi paikalleen, saas nähdä että miten tuo toimii...

Nyt alkaa olla valmista, nääs tuli vaihdatettua -91 pannariin uudemman mallin laturi. Sähköä tulee ainakin nyt ihan toivotulla tavalla. Saa nähdä, pääseekö tuota vielä tänä vuonna tiellä asti kokeilemaan. Kustannuksia koitui seuraavasti; Käytetty laturi 180 euroa, siihen uusi hiilisilta 45 euroa ja työtunteja runsaasti (kaikkine pähkäilyineen toista kymmentä).

No mites se vaihto onnistu, joutuko sen moottorin irrottamaan vai riittikö takahaarukan poisotto? Joutunen ehkä jatkossa tuon vuotavan laturiliitoksen o-renkaan vaihtamaan.

Takahaarukka pois ja laturi vaihtoon. Oli melkoinen pyöriteltävä, minua viisaammat ja kätevämmät sen työn tekivät. Olen kuullut, että olis ollut helpompi ottaa konetta irti ja vähän eteenpäin. Tosin mulla siitä ei ole kokemusta.

Powered by EzPortal