TM Vertailu: Suuret matkapyörät(wanha)

Aloittaja jarska, 02.03.09 - klo:09:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

02.03.09 - klo:09:46 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska

























[/img]

02.03.09 - klo:12:23 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä ArtoM
Mielenkiintoinen juttu, saas nähdä kuinka paljon st1300 omistajat älähtävät ajo-ominaisuuksien morkkauksesta.

Itse en ole uudempaa ajanut, mutta varsinkin amerikan foorumeilla ovat monet pyörää vaihtaneet muistelleet kaiholla vanhemman pannarin junamaista kulkua verrattuna uudempaan ja ketterämpään paniin.
ArtoM
ST1100-90

02.03.09 - klo:13:12 #2 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä jarska
Aika vähän on vielä ajokokemusta tuolla ST1300:lla(3500km), mutta en täysin allekirjoita tuota "lullamaista" ajofiilistä.

Mutka ajossa mulle tuli oikeestaan yllätyksenä miten vakaa ja helppo tuo on ohjastaa tiukkoihinkin mutkiin, vertailupohjana tosiaan monenmoista kyykkyä yms.

Tuon pienen levottomuuden kyllä huomasi vasta kun mentiin melkoista vauhtia yksin+takalaukku ,mutta ei mulla tullut mitään pelokasta/epävarmaa fiilistä siltikään.

Ilman takalaukkua tahi emännän kanssa taas ei tuota enää ilmennyt.

Penkistä en kyllä allekirjoita tuota testissä mainittua "hankala muuttaa ajoasentoa", pyh..tuossahan pystyy liikkuun todella helposti kyykkymäisemmästä asennosta pystympään.

Ja vielä tuosta soratiellä ajosta jota jotkut testaajat moittii ja jotkut kehuu:

Viime syksynä ajettiin tommoset 10 kilsaa soralla ja minusta tuo oli todella helppo ja vakaa ajettava myös siellä tuon kokoiseksi pyöräksi.

Kaiken kaikkiaan todella monikäyttöinen mopo jolla voi nauttia kotikuntien mutkateistä, kaupungilla pyörimisestä ja matka-ajosta jossa 500 kilsaa yhteen menoon tuntuu "aamupalalta" :bounce:  :compress:

Hiukkasen lisää kritiikkiä kun on oppinut enemmän alustan säätöjen vaikutuksia _1_v

17 naksua jousta sisällä ja iskarin paluuvaimennus n. puolet takasin jäykimmästä niin menee mutkat todella kevyesti ja pienellä ohjausliikkeellä, montut ottaa jämäkästi vastaan ja korjaa nopeesti ilman heittoja. :compress:

Minä en arvosta TM:n testejä mihinkään. Mielestäni TM antaa arvostelut sen mukaan miten kukakin maksaa heille. Ehkä olen väärässä, mutta kun katselee/vertaa TM:n testejä yleisiin ihmisten mielipiteisiin käy mielessä että ovatko testit puolueettomia. Testaajat (ilmeisesti 2 henkilöä) kertovat omat mielipiteensä ja kokemuksensa pyöristä, se ei ole totuus eikä fakta. Mikä on testaajien tausta? Ovatko motoristeja ja millä ajokokemuksella? Monestako eri pyörästä heillä on vertailupohjaa?  =;

Mitenkään väheksymättä BMW-mopedeita niin
Oliko ne bemarit säädetty juuri näille testaajille ??
Entä honda ja yammu oliko niitä säädelty ollenkaan?
Entä onko bmw:n maahantuoja testaajien saunakavereita??
Mitkäs mopot testaajilla on jos on?

Paljon tulee erilaisia kysymyksiä mutta ainahan nuo "testit" on hiukan sinnepäin kallellaan mikä kulloinkin on testin tilaaja. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Nämä niinkuin muidenkin lehtien ja koneiden testit ovat p...tä. Testaajat ovat yleensä vailla testiin perusversiota, mutta toiset maahantuojat ovatkin ovelia. He toimittavatkin testiin "luksusmallinsa" ja sanovat ettei nyt sattunut olemaan testiin sitä "neekeriversiota". Testaajilla sitten unohtuu mikä missäkin on vakioa ja mikä lisämaustetta. Muutenkin yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... rd11.gif

Powered by EzPortal