Lisää valoa

Aloittaja Kauko, 26.08.09 - klo:10:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Elokuun tummat yöt jne :compress:
Pannarin valot voisivat olla paremmat.
Mites olette parantaneet noita?

viime syksynä pohdin samaa asiaa ja löysin kuvakavalkaadin eri pyöristä /toteutuksesta
taisi olla joku aussi saitti (ei samoja valosääntöjä kuin suomessa)
pannariin oli asennettu suorakaiteenmuotoiset lisävalot (kirkaslasi joten tais olla pitkät valot)
katteen sivumuovityynyjen(siis kaatumasuojukset)alle,siistit
menisköhän suomessakin???
otahan kake selvää

Paas wage kattoen tämä video. thumbsup1
Sinipannarin mopossa on useita lisävaloja ja kaikki laillisia (käsittääkseni)
Heti se ensimmäinen pannari tuolla videolla.
Tässä näkyy.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Paas wage kattoen tämä video. thumbsup1
Sinipannarin mopossa on useita lisävaloja ja kaikki laillisia (käsittääkseni)
Heti se ensimmäinen pannari tuolla videolla.
Tässä näkyy.

Tuo sama juttu jonka Timppa esitti tuli itsellänikin mieleen. Ko Panista on Moto1:n jutussa hyvä kuva.

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Elokuun tummat yöt jne :compress:
Pannarin valot voisivat olla paremmat.
Mites olette parantaneet noita?

Yksinkertaista. Laittamalla xenonin nokalle. Erittäin suuri apu. Keskustelua löytyy tältä alueelta muistaakseni jostain lähempää selitystä.

En kyllä ole ajanut monellakaan pyörällä pimeällä.Rinnalla kyllä olen ajanut,että päästään kotiin, kun muiden pyörissä on aivan alaarvoiset valot.Nuo panin pitkätvalot, missä pyörässä olette todenneet paremmat valot?Eihän toki missään pyörässä valotehot taida olla liian hyvät.Nyt vaan luen ekakertaa, että Pan Europeanissakin on huonot.

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05".Nyt vaan luen ekakertaa, että Pan Europeanissakin on huonot.
Vertaan auton valoihin, molemmissa on kaksi valaisinta joten valoa pitäisi olla.
xenonit olisivat varmaat paras vaihtoehto, mutta laiton ja kun katsastus tulee...
hommasin sellaiset Osramin H4 polttimot, "night breaker" +90% mukamas redtan
Autossa huomasin eron vakion ja sellaisen +50% valotehon kanssa tosi hyvin, kun toisella puolella oli vakio. Nyt autossa aina jotain tuollaista +xx%
Taisi bike lehtikin testata noita polttimoita ja siellä tuli vahvistusta omiin kokemuksiin kanssa.

Ei ole minunkaan mielestä Panin valot huonommasta päästä. Xenon-homma on ollut silti mietinnässä. Onkohan joku tehnyt tai nähnyt artikkelin (minne on ballastit piilotettu jne.) Ostin auton, jossa on Xenonit ja olen ollut hieman pettynyt siihen että ero kunnollisiin H4:iin ei ole kovin iso. Xenon valot on "kylmät" ja varsinkin märällä pinnalla teho ei ole mitenkään vakuuttava.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Jos Yönsärkijät eivät paranna valotehoa, niin eihän vain moottorin käydessä akun navoista mitattuun verrattuna lampun kannalle valon palaessa tuleva jännite putoa kovin paljon enempää kuin 0.5 volttia?

Juuri nyt syksyllä taas keväällä ostamaani vanhaan autoon lisävaloja asentaessani tuuppasin sinne asennussarjan mukana tulleet ihan hyvän näköiset Hellan H3 polttimot ja vaikka en varsinaisesti valotehoon pettynytkään niin noudin seuraavana päivänä Night Breakerit. Polttimonvaihdon jälkeen valokuvion kirkkaus aiempaan nähden oli jo tallin seinää vasten ihmeteltynä aivan selvä (kun vaihtoi ensin yhden polttimon ja vertasi vielä paikallaan olevaan)

Asensin pienet ja tehokkaaksi mainitut lisävalot Hella FF200 Comet. On se kokoisekseen hyvä ja valokuvio on tasainen ja leveä. FF100 on vielä pienempi ja voisi olla MP-käytössä sopivampi, vaikka valotehossa häviääkin?

Pienuus on tietenkin suhteellista, mutta tuo FF200 Comet on meillä pieni, koska omassa ja vaimon autossa on tähän saakka vuosikymmenet käytetty ainoastaan Boschin Rallye 225 ja Touring 190 kokoisia ämpäreitä :-)

80/100W Ylitehopolttimoita en edes Pannarin suuriin umpioihin menisi asentelemaan ainakaan ilman lisäreleitä ja vahvoja johtosarjoja. Tuli aikanaan yhden auton valorele kantoineen kärvennetyksi tuolla reseptillä  oops2

Olen kytkenyt molemmat etuvalot palaamaan samanaikaisesti ja nyt tuli asennettua sumuvalot. Löysin sopivan pienet Tammiston Tarjoustalosta eivätkä maksaneet kuin parikymppiä.

Minkälaiset tehot Bobin sumuvaloissa on? Onko noin pienistä sitten mitään apua?
Oletko jo päässyt testaamaan? Siistin näköiset. Tuollaiset vois jo asentaa ulkonäönkin vuoksi.
Minkälainen etusuoja sulla on? Onko se ollenkaan vakio? Mun pyörässä ainakin tuo mitä kuvastasi näkyy on aivan erilainen.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Moikka Pertza.

Valoteho ei ole huima kun kyseessä on sumuvalot eikä apukaukovalot. Sanoisin että 20 - 30 metriä eteenpäin eli se alue mikä tavallaan jää pitkien ollessa päällä pimeäksi. Sivuille nuo antavat myös enemmän valoa kuin vakiolamput eli voivat olla hyödylliset myös pienillä teillä pimeässä. Pyörä on aivan vakio 1100 vuosimallia 2000. Valot on pultattu kiinni siihen parkkivalon huoltolukun pohjaan.

Noin pienet valot olisi melkein mahtuneet peilin jalkaan siihen "reikään".
Sekä olisivat vielä täyttäneet lainkirjaimenkin.
(Lisävalot sarvien alapuolella) thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Niin varmasti saisi mahtumaan. Minulla on niissä jo led-valot joten ei mahtunut. Näkyvät hieman huonosti tuosta kuvakulmasta johtuen.

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Ei ole minunkaan mielestä Panin valot huonommasta päästä. Xenon-homma on ollut silti mietinnässä. Onkohan joku tehnyt tai nähnyt artikkelin (minne on ballastit piilotettu jne.) Ostin auton, jossa on Xenonit ja olen ollut hieman pettynyt siihen että ero kunnollisiin H4:iin ei ole kovin iso. Xenon valot on "kylmät" ja varsinkin märällä pinnalla teho ei ole mitenkään vakuuttava.

Xenoneitten värin kylmyysaste riippuu siitä, mikä on niitten värilämpötila. 5000 kelviniä on aika hyvä; se ei ole kovin kylmä vielä, vaan näyttää olevan lähellä hyviä voimakkaita uusia normipolttimoita lämpötilaltaan. Isommat kelvinasteet myös syövät xenonin mukanaan tuomaa valotehoa enemmän.

Xenon on tehokkaampi, mutta myös vanha heijastinpohja tai epäsopiva heijastinpohja syö osaa xenonin tuomasta tehosta.

Powered by EzPortal