Throttlemeister kaasukäden lepuutin

Aloittaja pertza, 12.06.09 - klo:22:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Tuo kaasukäden puoli vaatii hieman enemmän "näpertelyä" että saa kahvapainot paikalleen hyvin.
Kytkinkäden puolelle riittää että tekee pienen (12-13mm)reijän tuppeen, niin että se "lukitus" menee paikoilleen.

Anna sitten kommentteja niistä throttlemastereista että toimiiko hyvin. hat1
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Nyt on omalla otsikolla. elina1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Saako näitä "kaasumestareita" Suomesta?
Se on kumma kun kaikki pitää aina tilata jostakin amerikoista. Onhan Suomessakin pyöriä jo kymmeniä tuhansia, niin luulisi täälläkin jo jonkinlaiset jälkimarkkinat olevan.
Olisi tarpeellinen väline, kun ainakin minulla kaasukäsi puutuu jo muutaman kymmenen kilomerin ajossa. Kesän mittaan hieman tottuu.

LainaaOlisi tarpeellinen väline, kun ainakin minulla kaasukäsi puutuu jo muutaman kymmenen kilomerin ajossa. Kesän mittaan hieman tottuu.
Itsellä sama ongelma, jota olen pystynyt poistamaan opettelemalla ajoasennon, jossa olka- ja kyynärpäät pidetään alhaalla (pyrkivät nousemaan ajon aikana). "Kaasumestari" on kyllä harkinnassa, Suomessa  myynnin esteenä voi olla lainsäädöllisiä juttuja, mene ja tiedä?
 bikeri

Kuulin että nämä kaikki kaasunlukitsijat ovat kiellettyjen listalla -> joten kukaan
ei uskalla niitä myydä täällä. Jenkeistä tilattaessa rahdit ovat aika kalliit, joten
tuossa voisi ajatella jotain kimppatilausta. Mukavinta olisi jos joku olisi menosa
jenkkilään ja toisi tullessaan parit vempulat.

Kaoken valmistamaa saisi puntakaupast 90£

Eihän tuo throttlemaster varsinainen lukitsin ole vaan, nippeli joka kangistaa kaasun.Tuollainen "panta" joka lukitaan kaasukahvan päälle taas on jopa vaarallinen.
Kiertämällä kierrettä kiinnipäin tulee kaasun vääntäminen raskaammaksi.Sivu ominaisuutena se vaan jättää kaasua hiukan päälle.
Eihän suomessa ole sitten nuo vanhemmat maatalouskoneetkaan "laillisia", niissähän on käsikaasu joka jättää kierrokset tietylle tasolle. 22yikes
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Eikös Throttlemeister ja Kaoko toimi ihan samalla periaatteella?
kaokon toiminta,
edit: muutin tuota linkkiä
tuossa vielä osasta kuvaa

Mun käsittääkseni toi trottel on sellanen että voit säätää sen kaasun vastuksen portaattomasti.Eli voit vääntää kaasua takaisin päin ilman koskemista trotteliin??
Eikös tossa kaukossa ole tuo lukitus "ruuvi"? joka pitää avata ennen kuin kaasua saa pois?

En mä silti tiedä kun koko ikäni huonoo syöny ja puukirkos käyny..... reps1

Ps. Pertsahan sen tietää kun on mopossa sellanen.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Jos Kaoko toimii noin kuin kerrot, niin sitten se on  \:D/
Ajatus kypsyy tuollaiseen mukavuushärpättimeen, toki paras olisi se oikea cruiseri, mutta
en lähde sellaista itse asentaa ja toiseksi "pelko" mahdollisesta vikakohteesta.

Throttlemeister toimii juuri niinkuin Timppa sanoi. Se vain jäykistää kaasua. Hätätilanteessa kaasun voi kääntää pois, vaikka ei throttlea löysäisikään. Toimituksessa tulee erivahvuisia prikkoja joilla säädetään kaasu niin, että vapaana ollessaan on kuin ennenkin ja kiristettynä se voittaa kaasun jousen. Asennus on erittäin yksinkertainen. Mulla siihen kului aikaa n. 10 min.

Muista merkeistä mulla ei ole tietoa, mutta oletan, että ne toimii samalla periaatteella.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Mun mielestä Ähtärissä jollakin oli juuri tuollainen Kaoko. Astukoon kyseinen henkilö esiin ja esitelköön laitteensa.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Tuollaista mekaanista cruise controllia talvella haaveilin, mutta ajattelin pärjätä sellaisella
lärpäkkeellä tämänkin kesän. Tulenko vanhaksi vai mitä, niin mukavuus on kokoajan
tärkeämpää ja nyt tuollainen mekaaninen lukko olisi mielusa.
Pertza: jos vertaat sellaiseen kaasulärpäkkeeseen, niin mitä eroja (hyvät ja huonot)
tuossa Throttlemeisterissa on?

Kaoke vastaa kokokysymykseen seuraavasti:

The KAOKO HNDST throttle control does work with heated grips and you will
not have a problem fitting the product.
There may be a slight difference in the bar weights if you had your bar
weights replaced.
...see a picture of the HNDST control.


Sinänsä mielenkiintoista, kun Throttlemeister myy erikoodilla lukituspainot lämmitettäviin ja
ei-lämmitettäviin kahvoihin. Jotenkin alkoi ihmetyttämään
Pertzaa pitää kiusata lisää: kahvalämppärit vai ei?

Mulla ei vielä ole kahvan lämppäreitä. Throttlessa asennetaan kahvan päähän,kumin alle, muovinen "rinkula".(näkyy heidän kuvissaan paksumpana osana kahvassa). Luulen, että lämppärillisissä se osa on erilainen. Siksi kysyvät, että onko lämmittimiä.

Mulla on käytössä nyt sekä, se muovilirpuke, jolla ajan pääsääntöisesti, kun vauhtia muutellaan, että lisäksi Throttle jota käytän sitten kun pitää esim parantaa hanskojen asentoa, tai saada käsi pois sateesta, tai näppäillä navigaattoria, tai kirjoitella tekstiviestejä, tai..... :compress:  Täydentävät toisiaan.

Huonoa Throttlessa on se, että eihän se enää tunnu moottoripyöräilyltä, kun ajetaan tasavauhtia. Käyttö on siis vähäistä. Myös lukitsemiseen pitää olla näppäryyttä, kun samalla kädellä pitäisi pitää kaasu samassa asennossa ja yhtäaikaa vääntää lukitus tiukemmalla.
-Sen voi tehdä joko kahdella kädellä, tai sitten päästää kaasu pois, lukita, ja kääntää kaasu takaisin oikeaan asentoon.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Kiitos tiedoista.
Yritän tässä harkita valintaa Kaokon ja Throttlemeisterin välillä.
Throttlemeisteria saisi pidempänä versiona ja sellaisilla urilla, helpompi säädellä?
Onkos kukaan menossa jenkkeihin?

Powered by EzPortal