tankki

Aloittaja uusipanisti05, 04.05.09 - klo:20:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paljonko olette saaneet menemään polttoainetta enimmillään tankkiin?On 29l tankki ja laitoin siihen rautakoukkuun asti, yli 29l meni ja 40 km oli vielä jäljellä.Siis minkäkokoinen tankki? Pyörä siis 1300. Entä kuinka tyhjäksi olette ajaneet? Tarkoitan tyhjimmilleen.

Itse olen päästänyt parikertaa sen mittarin vilkuttamaan sitä jäljellä olevaa bensan määrä, jolloin sitä ohjekirjan mukaan pitäisi olla n. 5l jäljellä. Tällöin olen enimmillään saanut tankattua 24,33l, kun olen täyttänyt tankin sen metallikourun tasolle, niin että se kouru täyttyy bensasta. Mittari on vähimmillään luvannut hieman alle 30km matkaa, mutta pääsääntöisesti noin 50-70 km. Jos, loppumatka-arvio pitää paikansa, niin aika tarkkaan se 29l silloin tankin koko olisi.

Ilmeisesti sitä tankkia ei saisi täyttää, kuin just siihen rautakoukkuun asti, mutta ei yhtään yli. Eli, hieman enemmänkin tarvittaessa pystyy tankkaamaan.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Niin se varmman on. Jos on matkalla ja heti lähtee tankkauksen jälkeen, niin voi varmaan laittaa aika täyteen. Kait siellä joku ylipaineputki mahtaa olla.

En ole vielä päästänyt vilkuttamaan vaan tankkailen joskus jopa puolen tankin kohdilla oops2

Mä täytän aika lailla "piripintaan" liruttamalla tankin.

Sama homma täälläkin. Enimmillään olen tankannut reilun 21 litraa. Tankki tulee pidettyä "kaiken varalta" täynnä. Johtunee siitä, että minulla on Nesteen kortti ja lähin asema on Limingassa noin 15 kilsan päässä. rd11.gif

Mie aina tankkaan tankin täys ja olen saanut sinne menee ~24l, tosin en lirittele vaan laitan sinne mitä sopivalla vauhdilla menee, tosin jos haluis tankin ihan täys nii sithän pyörä pitäis olla keskituella!
Vaikka on mittaristossa bensamittari ja ajotietokone näyttö, nii silti aina laitan tankkauksen jälkeen toisen rippimittarin nollille ja  largepan  ~450km.

05.05.09 - klo:12:08 #6 Viimeisin muokkaus: 09.05.09 - klo:17:09 käyttäjältä hondamania
Minä olen kaksi kertaa ajanut tyhjäksi eli siihen saakka että sammui. Sen jälkeen tankkasin n. 28.2 litraa. Eli minun kokemuksen mukaan koko 29 litraa ei ole oikeasti käytettävissä. En kyllä tankannut ihan piripintaan ja niin että pyörä olisi keskituella (noilla tempuilla oltaisiin ehkä lähellä 29 litraa). Se mittarin näyttämä jäljellä oleva litramäärä pitää ilmeisesti aika hyvin paikkansa, mutta viimeistä litraa ei pysty välttämättä käyttämään.

Vielä tuon mittarin toiminnasta, olen törmännyt seuraavaan asiaan:
- kun se viimeinen 5 litraa käytössä, alkaa näyttämään joko jäljellä olevia litroja tai ajokilometreja ==> pelaa hienosti !
     * usein alkaa siitä että kertoo 80-90 km jäljellä toimintasädettä
- jos tässä vaiheessa sammutat pyörän ja lähdet uudelleen ajamaan, välillä tuntuu toimivan niin, että alkaa uudestaan laskea tuosta "5 litran kohdasta" alaspäin eli taas on 80-90 km jäljellä !
==> juuri tämän vuoksi kerran bensa loppui !
==> onko muolla samoja kokemuksia ?

Tuo mekanismi kuulemma toimii seuraavasti:
- tankissa on normaali anturi, josta siis aistitaan paljonko jäljelle (mittarin pallukat)
- kun ylätankki tyhjenee, 5 L satulan alla olevassa tankissa on anturi, joska kertoo että nyt lähdettiin kuluttamaan viimeistä 5 litraa ja mittarissa samalla alkaa vilkkua se viimeinen pallukka (tämä on siis piste jossa hyvin tarkkaan tiedetään paljonko jäljellä)
- tämän jälkeen ei enää mitään mitata vaan tietokone laskee ruiskutuksen sykäyksistä paljonko bensaa menee ja näyttää sen mukaan ruudussa joko jäljellä olevaa bensamäärää tai jäljellä olevaa kilometrimäärää (joka lasketaan olikos se nyt vimeisen 15 km keskikulutuksen mukaan)
- kun laskennallisesti jäljellä 2 L, mittari lakkaa näyttämästä mitään eli tulee viivat
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Pyörä 1300cc

Tankattu 28,7L, tankki tällöin suuta myöden täynnä. Pyörä ollut keskituella tankatessa.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Suurin tankkaus 26.1 litraa, tietokoneen mukaan käytettävissä oli silloin 2 litraa.

Kyllä nyt minun täytyy ihmetellä!!!Mite minulla meni niin paljon tankkiin, kun nyt en enää ole saanut menemään tuollaista määrää, vaikka tankkaan usein samassa paikassa.Jäljelläoleva ajomääräkin on samaa luokkaa.Tulee vaan epäily onko nuo jakelumittarit sittenkään niin tarkkoja.Tiedän, että ne tarkistetaan määrätyn välein,kaipa niihin tiedetään senvuoksi vikaa tulevankin.

Powered by EzPortal