Renkaan hiominen

Aloittaja uusipanisti05, 17.05.10 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kerroin tuolla jossain renkaan pykälien hiomisesta ja pieni täydennys.
Yritin hioa jollain halpislaikalla ja sehän ei onnistunutkaan.
Tämä ei ole mainos, mutta Mirkan, karkeus 60 laikalla kulmahiomakoneessa ja onnistuu. bikeri

Ja nauhahiomakoneella vielä paremmin,sopivaan kulmaan kone ja jarrulla sopivasti hidastaa.....

Tällaisesta renkaan hiomisesta en ole kuullutkaan. Toki lähes aina renkaaseen kuluu kulma,nytkin 8 tuhatta ajetuissa misukoissa on tälläiset. Kertokaa lisää! Kone käynnissä, vaihde päällä ja tietenki keskituella ja eikun hiomanauhaa kuvioon?? VAI?? Millaiset tulokset? Alkaako kuluminen hiomisen jälkeen tasaisemmin? Mites eturengasta hiotaan?

Eturengas ilmaan jos on paha niistän ensin jokaisesta rapusta pienen siivun ja lopuksi kädellä vauhtia, rengas pyörimään kulmariomakone pyörittää rengasta samalla kun se hioo raput suoraksi. Ei tartte jarrutella mitenkään, muuttamalla kulmahiomakoneen laikan kosketuskohtaa, jarruttaa se itsestään pyörimistä. Takarenkaan voi panna pyörimään ykkösellä niin se on helpompaa.Myös takaa kantsii hioa ensin rapuista vähän yksitellen.Se hurina minkä raput aiheuttaa katoaa ja ajokäytöskin on paljon parempi.

Mä kävin Kemorassa hiotuttamassa renkaani: :hmph:

Hyvä, mutta kalliimpi vaihtoehto. :compress:

:compress:
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa  yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup


t.Tonza

ps. itse niin noviisi ja kana, että kulutuksen huomaa vain renkaan keskeltä  bäng
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa  yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup

Lainaus käyttäjältä: "jarska"
Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa  yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup

Vedit kuitenkin bajahillin ohjeiden mukaisesti sukkahousulla ja bensalla ton homman.

Lainaus käyttäjältä: "teppo"
Lainaus käyttäjältä: "jarska"
Lainaus käyttäjältä: "Timppa"22yikes
Mitä olenkaan näkeväni onko tuossa  yläkuvassa Chicken Strips :iä ?? crackup

Vedit kuitenkin bajahillin ohjeiden mukaisesti sukkahousulla ja bensalla ton homman.

Jep, ohjeet on tullu luettua tarkasti. :compress:

Enpä olisi uskonut sellaista päivää näkeväni että rälläkällä jyystän renkaan kulmat suoriksi. Näin vaan kävi. Takalokari irti.Ensin pala palalta isommat kulmat loivemmiksi ja sitten kone käymään,ykkönen pesään ja loppusilaus pyörivälle renkaalle. Todentotta; rengas pyörii  nyt jyrisemättä ja on kivempi katella. Kulutuspalkkeihin on vielä vähän matkaa. Saas nähdä kuluuko loppu jo tasaisemmin. Taistelun tuoksinassa ja kumin käryssä jätin suojauksen huomioimatta. Kumisuttua oli maailma täynnä. Sain mammalta ukaasin että seuraava rengas hiotaan kaukana kotipihasta. Ikkunalaudat ja ovenpielet täynnä kumimutua!! Aina roiskuu kun rapataan.

Ja lisää. Kaikki renkaat ei näytäkään kestävän tuota hiomista.
Kannattaa seurata hiottua rengasta, mulla meni aivan oudosti toiseltapuolelta rengar hiomisen jälkeen. Aiemmin olen onnistunut aivan hyvin. Voipi olla, että se pitää kiilloittaa hiomisen jälkeen.Noi ratamiehet tietää, pitää kysyä. 22yikes

Lainaus käyttäjältä: "niksu"Taistelun tuoksinassa ja kumin käryssä jätin suojauksen huomioimatta. Kumisuttua oli maailma täynnä. Sain mammalta ukaasin että seuraava rengas hiotaan kaukana kotipihasta. Ikkunalaudat ja ovenpielet täynnä kumimutua!! Aina roiskuu kun rapataan.

  thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Ja lisää. Kaikki renkaat ei näytäkään kestävän tuota hiomista.
Kannattaa seurata hiottua rengasta, mulla meni aivan oudosti toiseltapuolelta rengar hiomisen jälkeen. Aiemmin olen onnistunut aivan hyvin. Voipi olla, että se pitää kiilloittaa hiomisen jälkeen.Noi ratamiehet tietää, pitää kysyä. 22yikes

Mikä rengas kyseessä? Kuluiko se reuna ihan äkkiseltään,vaarallisesti? (räjähdysvaara?)
Mun rengas Michelin Pilot road 2. Jos muistan oikein niin tätä kokoa  170/60-17 ei ole jäykkäversiona . Toki seuraan rengasta joka ajorupeaman jälkeen mutta olemme lähdössä juhannuksen jälkeen reissulle josta kertyy ehkä parituhatta kilsaa. Toivottavasti hiottu rengas ei "sula" silmissä alta pois?!

Powered by EzPortal