Metzelerin renkaat ST 1300:n ABS alle?

Aloittaja ORE, 11.06.09 - klo:10:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Minulla Metzeler Z4-renkaat kestivät n. 6 tkm, kun menivät vaihtoon.  Nyt olen ajanut Michelin Pilot Road 2-renkailla saman verran eikä vielä mitään merkkejä kulumisesta ja suurin osa ajosta kaksi päällä + matkavarustus mukana.

Onkohan moottoripyörän renkaista samantapaisia testejä, kuin autonrenkaista? Kävi vaan mielessä, että kai niitäkin testataan.

Alkukesän Bike-lehdessä oli rengastestejä. Mukana olivat viimeisimmät mallit meidän pyöriin sopivista versioista. Michelin Pilot Road 2 menestyi hyvin. Siitä on saatavana myös enemmän kuormaa kestävä malli.

Lainaus käyttäjältä: "niksu"Tämän ketjun alussa oli maininta Metzlerin 880 renkaista. Onko kellään kokemusta niistä 1300:sen alla? Minulla on kokemus 1100 :sen takarenkaana  että toimi hyvin ja kesti n.16-17 tuh. Michelin Pilot road 2  alkaa porrastaa vasemmalta jo alle 5000 km(toinen jo menossa ja samat elkeet kummassakin) Ajattelin kokeilla ainakin taakse 880 Marathon rengasta. Jos puoltavia kokemuksia kuuluu voisin tietty kokeilla eteenkin. Ajotapani on "normaalia" kaksi päällä mutkaisia päällystettyjä teitä.
EN malta olla kysymättä että onko ollut paineet kohdallaan ? Michelin vaatii n.  3.3. jotta ei tee tuota pykällystä. Varsinkin jos ajaa kovalla kuormalla.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Patalahdessa nähtävillä tuo michelin 1100:sen alla jolla nyt ajettu n.18400km ja pykältää jo.... :compress:

Tuunasin hieman tuota kilometrilukemaa lähemmäs totuutta....
Siis paineet takana 3,45 ja edessä 3,20bar
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Nyt kun näistä renkaista puhellaan, ni tuli mieleen että voiko olla mahdollista et mun jompikumpi renkaista on vinossa? (ite sanoisin et etupää) Etupyörässä on keskiviivan "ojanpuolella" pitkittäissuuntainen pieni pykälä (me 880) ja kun kädet irrottaa sarvista, mopo kallistuu oikealle.

Mistä tän näkis ja miten tän vois korjata -vai voiko ite korjata ollenkaa?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Olettaisin, että se kulunut rengas vaikuttaa siihen ohjauksen vetämiseen. Minkälaisella takajousen esijännityksellä ja paluuvaimennuksella ajat? Koita löysätä jousi neljä viivaa ja kierros auki paluu. Koita ajaa kuuttakymmentä hyvällä tiellä, laita vapaalle ja kädet irti. Rengaspaineet tietysti tarkistettuna, eikä kovaa sivutuulta on kumma jos vetää. Voi istua myös keskellä satulaa, ellei selkä ole kipee. Jos vetää niin epäilen, että ohjauslaakeri on viallinen takeltelee, ahdistaa ym. senkin nyt on helppo tarkistaa kun kääntelee ohjausta.

Hyvä pointti, kiitos. Kävin katsomassa esijännityksen. On niin jäykällä kun mitä saa. :(    Paluuvaimennus on kaks kierrosta auki. Tiedän, kun oon itse laittanut. Mist sais sellaisen avaimen millä saa tota jousta säädettyy? Vai onnistuuko papukaijapihdeillä?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Yleensähän se avain on siellä työkalupussissa.Jos ei ole niin metallialan kaupoista ainakin löytyy. En huomannut, että sinulla on ST1100, mutta lähes löysimmälle esijännitys.

Ai saaks siihen työkalupussinkin??  bowdown

No joo, kyllä mä sen oikeesti tiesin että saa, mun mopedissa ei vaan satu oleen sellaista. Pitää hakee jostakin ja "keräillä" tarvittavat työkalut. Metallialan kaupasta? Pitääks tietää jotain mittoja taikka muuta?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

ei kait siinä mitään muuta tarvii tietää kuin sen että ottaa oikean kokoisen... 22yikes
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"
Lainaus käyttäjältä: "niksu"Tämän ketjun alussa oli maininta Metzlerin 880 renkaista. Onko kellään kokemusta niistä 1300:sen alla? Minulla on kokemus 1100 :sen takarenkaana  että toimi hyvin ja kesti n.16-17 tuh. Michelin Pilot road 2  alkaa porrastaa vasemmalta jo alle 5000 km(toinen jo menossa ja samat elkeet kummassakin) Ajattelin kokeilla ainakin taakse 880 Marathon rengasta. Jos puoltavia kokemuksia kuuluu voisin tietty kokeilla eteenkin. Ajotapani on "normaalia" kaksi päällä mutkaisia päällystettyjä teitä.
EN malta olla kysymättä että onko ollut paineet kohdallaan ? Michelin vaatii n.  3.3. jotta ei tee tuota pykällystä. Varsinkin jos ajaa kovalla kuormalla.

Onko Michelin Pilot Road 2 olemassa jäykemällä rungolla oleva rengas, ja millä merkillä jos on. Aluperäiset Brigestonet eturengas kesti 11000 km ja takarenkaassa viellä varmaan muutama tonni jäljellä. Ilmeisesti kannattee vaihtaa molemat?

Olinpa minäkin keväällä ostamassa Pilot Road 2 sekä eteen, että taakse. Niitä ei kuitenkaan saatu maaliskuun loppuun mennessä, joten renkaiksi tuli Metzelerin ME880:t. Tapasin viime viikonloppuna tuttavani, jonka BMW LT:ssä takana oleva,  n. 10 tkm ajettu Pilot Road 2, oli mennyt pahasti kantikkaaksi. Siitä oli lähtenyt se paremmin pitävä reunaosa kävelemään Lapin mutkateillä. Keskellä kovempi kumiseos törrötti kuin irokeesikampaus. Hänellä oli edessä Metzelerin Z6, joka oli selvästi paremmassa kunnossa kuin takanen.

Minulla olevat n. 12 tkm ajetut Metzelerit ovat paljon paremmassa kunnossa. Alan olla koko lailla vakuuttunut, että Pannareihin ja sitä painavampiin pyöriin paras valinta on ME880 jäykemmällä rungolla.

Ovathan ne Pilot Roadit mainiot renkaat, ajoin pari viikkoa sitten BMW K 1300 GT:tä, jossa oli alla uudet sellaiset. Pyörä taipui kurveihin kuin ajatus ja ajolinjaa oli helppo säätää sentin tarkkuudella. Tosin en pysty erottelemaan kummanko vaikutus oli suurempi, pyörän vai renkaiden.

Minä olen edellisessä pyörässäni ja nyt muutaman vuoden aikana Pannarissa ajanut aika monta ME880:stä ja en ole saanut kestämään, en sitten millään. Nyt alla on ollut edessä ja takana n. 15 500 km Pilot road 2:t ja pintaa on vielä molemmissa renkaissa muutamalle tuhannelle kilometrille. Minulla ainakin näin päin. Ja painetta on ollut aika reippaasti, tyyliin 3.3 bar sekä edessä että takana. Eturengas alkaa mennä pikku hiljaa kantikkaaksi, takarenkaassa ei irokeesia ainakaan vielä ole. Minulla tuppaa Pannarissa eturengas menemään takasta nopeammin, lieneekö muilla samoja kokemuksia?

Renkaina
Michelin pr2 2ct ja takarenkaalla ajettu yli 19100km......
Alkaa pitämään aika mouruamista kun kallistelee ja on se kantilla jo kohtuullisesti.
Jos olis oikeen nuuka niin ei vaihtais vielä, mutta kun tuo itsesuojeluvaisto sanoi takapenkiltä että nyt tulee uusi kummi alle.... :hmph:

(aikaisemmin me 880 marathon ja kesti n.16000km)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal