Korkea tyhjäkäynti

Aloittaja pannam, 31.03.17 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

31.03.17 - klo:12:06 Viimeisin muokkaus: 31.03.17 - klo:12:11 käyttäjältä pannam
En löytänyt osiota tälle ilmiölle. Siis 1100 ollut ilmeisesti ilman mitään säilöntäaineita talven. Aluksi pätkimistä ja savutusta, ja tyhjäkäynti pyörii liki 1500 kiekassa lämpöisenä, ja vaatii kaasua startatessa.
Olen vaihtanu bensat, nesteet (oli kuiva), öjyt, suodattimet (myös) bensa + tulpat. Ehkä hivenen parantunut, mutta käy rikkaalla edelleen.
Kun ilmat sallii pitää vetää kunnnon ajolenkki alle ja antaa rinkiä, näkee sitten, auttaako. Jos ei, ilmeisesti viittaisi imuvuotoon  sa_doh
You Only Live Twise

Lainaus käyttäjältä: pannam - 31.03.17 - klo:12:06
En löytänyt osiota tälle ilmiölle. Siis 1100 ollut ilmeisesti ilman mitään säilöntäaineita talven. Aluksi pätkimistä ja savutusta, ja tyhjäkäynti pyörii liki 1500 kiekassa lämpöisenä, ja vaatii kaasua startatessa.
Olen vaihtanu bensat, nesteet (oli kuiva), öjyt, suodattimet (myös) bensa + tulpat. Ehkä hivenen parantunut, mutta käy rikkaalla edelleen.
Kun ilmat sallii pitää vetää kunnnon ajolenkki alle ja antaa rinkiä, näkee sitten, auttaako. Jos ei, ilmeisesti viittaisi imuvuotoon  sa_doh

Pari asiaa tuli mieleen: katso se ryyppy, ettei makaa päällä,ja toinen tärkeä juttu onko koskaan vaihdettu ilmasuodinta?+Ilman otto myös auki.Vaikuttaa joko ei saa tarpekksi ilmaa tai saa
liikaa bensaa....?  airrev

FFIpan  rd11

31.03.17 - klo:17:03 #2 Viimeisin muokkaus: 31.03.17 - klo:17:07 käyttäjältä pannam
Ilmansuodatin oli kuin juuri kaupan hyllyltä. Ja ryyppy pois, käy keveästi, mutta nopeesti. Kun vähän avaa ryyppyä, kierrokset laskee, mutta niinhän kuuluukin, kun alkaa käydä työläästi, ei puhtaasti. Outoa on se, että kuitenkin ei lähde käymäään lämpöisenä, ilman kaasun avausta  22yikes
Niin ja tankissa on joko yli tai alipaine, kun sihahtaa korkin avauksesta. En saanut selvää kumpi ilmiö oli... mutta liekö se normaalia.
You Only Live Twise

Oliko korkea tyhjäkäynti ilmenny vasta nyt vai oliko jo syksyllä talviunille laitettaessa?Onkos siinä tyhjäkäynnin säätöruuvi tankin korkin vieressä  siinä kaukalon oikella puolella niinkuin -99 mallissa

Lainaus käyttäjältä: pannam - 31.03.17 - klo:17:03
Ilmansuodatin oli kuin juuri kaupan hyllyltä. Ja ryyppy pois, käy keveästi, mutta nopeesti. Kun vähän avaa ryyppyä, kierrokset laskee, mutta niinhän kuuluukin, kun alkaa käydä työläästi, ei puhtaasti. Outoa on se, että kuitenkin ei lähde käymäään lämpöisenä, ilman kaasun avausta  22yikes
Niin ja tankissa on joko yli tai alipaine, kun sihahtaa korkin avauksesta. En saanut selvää kumpi ilmiö oli... mutta liekö se normaalia.

Luultavasti alipaine,tarkista tasnkin ilmaus,kun käytät bensa poistuu ja jos ei pääse ilmaa tilalle ilmaputken kautta tulee alipaine,tarpeeksi kun ajaa tankkia tyhjäsi käynti heikkenee ja lopulta sammuu.
Sietten kannattaa tarkistaa kaasuvaijeri että liikkuu keveästi,tarvittaessa viodeltava ohuella öljyllä,samoin koko kaasutin vivusto tarkistus ja voitelu..

FF1pan

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 31.03.17 - klo:17:11
Oliko korkea tyhjäkäynti ilmenny vasta nyt vai oliko jo syksyllä talviunille laitettaessa?Onkos siinä tyhjäkäynnin säätöruuvi tankin korkin vieressä  siinä kaukalon oikella puolella niinkuin -99 mallissa

Ei oo mitään tietoa, kun ollu mulla vasta kuukauden. Edellinen omistaja ei ainakaan myöntäny mitään, jolla ollut vain viime kesän. Sitä edellisellä vuodesta -03. Onhan siinä se säätö, joka on ruuvattu täysin auki.
You Only Live Twise

31.03.17 - klo:19:16 #6 Viimeisin muokkaus: 31.03.17 - klo:19:23 käyttäjältä pannam
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 31.03.17 - klo:17:21


Luultavasti alipaine,tarkista tasnkin ilmaus,kun käytät bensa poistuu ja jos ei pääse ilmaa tilalle ilmaputken kautta tulee alipaine,tarpeeksi kun ajaa tankkia tyhjäsi käynti heikkenee ja lopulta sammuu.
Sietten kannattaa tarkistaa kaasuvaijeri että liikkuu keveästi,tarvittaessa viodeltava ohuella öljyllä,samoin koko kaasutin vivusto tarkistus ja voitelu..

FF1pan

Juu, korvausilmaa pitää tankkiin saada, mutta kun käynti on kovaa korkki kiinni, tai auki. Vaijerit toimii hyvin ja läppärunko pääsee nolla asentoon. Tuo ryypyn toiminta pitää tsekata, ettei kurista. Vaikka senkin toiminta tuntuis hyvin irtonaiselta, ei jumita.
Parhaiten tuo sopisi siihen imukaulan vuotoon, onhan tuolla keski-ikää sen verran, että kummit kovettuu.
You Only Live Twise

Ok,sitten kaasutinpatteri pöydälle ja tutkimaan,samalla voi tsekata ne ohuet letkut ja niiden liitosten kunto!

Ääni tolle imukurkkujen vuodolle. Mulla oli yksi kurkku valmis viime elokuussa.
1996 ja 136 tkm....

Kun antais luoja voimaa, ryhtyä purkamaan sitä hässäkkää. Sen verran jo arkarrellu, että kaipais vapaata... >:(
You Only Live Twise

Lainaus käyttäjältä: pannam - 31.03.17 - klo:20:15
Kun antais luoja voimaa, ryhtyä purkamaan sitä hässäkkää. Sen verran jo arkarrellu, että kaipais vapaata... >:(
[/quote

Kyllä voimaa löytyy jos löytyy aikaa ja haluaa tien päälle. bowdown

FF1pan  rd11

Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 31.03.17 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: pannam - 31.03.17 - klo:20:15
Kun antais luoja voimaa, ryhtyä purkamaan sitä hässäkkää. Sen verran jo arkarrellu, että kaipais vapaata... >:(
[/quote

Kyllä voimaa löytyy jos löytyy aikaa ja haluaa tien päälle. bowdown

FF1pan  rd11

Jos oliskin siitä kiinni...mutta kun tuon systeemin purkaa, niin pitää uusia kaikki mahdollinen (kurkut, vesiletkut + tiivisteet).
Ja ennenkuin ne on kaikki löydetty ja kotona, on ajokausi tosi pitkällä. Tuolta maailmailta, kun joutuu tilaamaan, se kestää ja joitakin putkia ei tosiaan löydy enää, eli pitää improvisoida.
No, kunnon koeponnistus on vielä tekemättä....sitten tietää onko ajokausi ohi  butt1
You Only Live Twise

Lainaus käyttäjältä: pannam - 31.03.17 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 31.03.17 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: pannam - 31.03.17 - klo:20:15
Kun antais luoja voimaa, ryhtyä purkamaan sitä hässäkkää. Sen verran jo arkarrellu, että kaipais vapaata... >:(
[/quote

Kyllä voimaa löytyy jos löytyy aikaa ja haluaa tien päälle. bowdown

FF1pan  rd11

Jos oliskin siitä kiinni...mutta kun tuon systeemin purkaa, niin pitää uusia kaikki mahdollinen (kurkut, vesiletkut + tiivisteet).
Ja ennenkuin ne on kaikki löydetty ja kotona, on ajokausi tosi pitkällä. Tuolta maailmailta, kun joutuu tilaamaan, se kestää ja joitakin putkia ei tosiaan löydy enää, eli pitää improvisoida.
No, kunnon koeponnistus on vielä tekemättä....sitten tietää onko ajokausi ohi  butt1


Ymmärrän, on siinä vähän projektia...

FF1pan

31.03.17 - klo:22:44 #13 Viimeisin muokkaus: 31.03.17 - klo:22:53 käyttäjältä Pannukakku
Eli jos summaa pikkasen niin nyt on vaihdettu

-Ilmansuodatin
-Polttoaineensuodatin
-Öljyt ja öljynsuodatin
-Tulpat
-Polttoaine

On tehty/tarkastettu

-Tyhjäkäynnin säätö
-Ryypyn toiminta
-Bensatankin korkin vaikutus käyntiin
-Kaasuvaijerit

Jos tästä jatkaa listaa niin mahdollisia tarkastuskohteita mitä tulee mieleen ovat

-Tyhjäkäynnin seossäätöruuvit (jos pyörä on euroopan malli niin niiden tulisi olla 1 7/8 -kierrosta auki, joka ruuvi. Vaikutus on melkoinen jos ne ovat pielessä!)
-Ali-ilmansuodatin ja alipainesysteemi
-Vuodot. Minulla on ollut jo muutaman kauden rassannut ajoittainen ongelma kaasuun vastaamisessa ja tyhjäkäynnissä, nyt löytyi halkeama ilmansuodatinkotelon pohjasta. Samoin jo puhutut kurkut lienevät tarkastuslistalla. Kurkun vuodon huomannee laadukkaalla synkkausmittarilla mutta kaiken järjen mukaan se aiheuttaa epätasaisen tyhjäkäynnin. Onko käynti tasainen vai rouhea tai "huojuva"?

Siten mennäänkin kaasuttimiin: rikkaan seoksen saattaa aiheuttaa mm. tulviva kaasari, jumiutunut luisti, liian korkea bensiinin pinta kohokammiossa, irronnut/pudonnut suutin ja niin edelleen. Jos haluat tsekata kaasuttimien kohokammiot ja suuttimet jne niin saat kohokammion tiivisteen hiukan halvemmalla täältä En tunne firmaa, googlasin sen tässä eräänä päivänä.

En halua viisastella jos olet tutkinut ryyppyn ja kaasun toiminnan mutta kuitenkin minulle tunkee mieleen jumiutuneet tai huonosti liikkuvat, välille jäävät vivustot. Lika aiheuttaa pykimistä jolloin kaasun vivusto ei palaudu kunnolla eli olethan suihkutellut cleaneriä tai vastaavaa vipuihin ja todennut niiden liikkeet? ST1100:n tyyppivika on pikkaisen päälle jäävä ryyppy ja se aiheuttaa juuri nopeaa käyntiä ja rikasta seosta. Se ryypyn vivusto on ihme karahka jossa on aika lailla potentiaalisesti jumittavia kohtia. Siihen pääsee aika hyvin käsiksi kun poistaa koko ilmanpuhdistimen kotelon ja joka kaasutimesta voi todeta ryypyn poistumisen "tappiin saakka".

Et ole ilmeisesti päässyt ajamaan pyörällä eli mitään suorituskykyasioita tai käytösongelmia ei ole voitu todeta? Ja uusiin tulppiin ei ole vielä muodostunut mitään todettavaa kerrosta tai väriä?

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 31.03.17 - klo:22:44
Eli jos summaa pikkasen niin nyt on vaihdettu

-Ilmansuodatin
-Polttoaineensuodatin
-Öljyt ja öljynsuodatin
-Tulpat
-Polttoaine

On tehty/tarkastettu

-Tyhjäkäynnin säätö
-Ryypyn toiminta
-Bensatankin korkin vaikutus käyntiin
-Kaasuvaijerit

Jos tästä jatkaa listaa niin mahdollisia tarkastuskohteita mitä tulee mieleen ovat

-Tyhjäkäynnin seossäätöruuvit (jos pyörä on euroopan malli niin niiden tulisi olla 1 7/8 -kierrosta auki, joka ruuvi. Vaikutus on melkoinen jos ne ovat pielessä!)
-Ali-ilmansuodatin ja alipainesysteemi
-Vuodot. Minulla on ollut jo muutaman kauden rassannut ajoittainen ongelma kaasuun vastaamisessa ja tyhjäkäynnissä, nyt löytyi halkeama ilmansuodatinkotelon pohjasta. Samoin jo puhutut kurkut lienevät tarkastuslistalla. Kurkun vuodon huomannee laadukkaalla synkkausmittarilla mutta kaiken järjen mukaan se aiheuttaa epätasaisen tyhjäkäynnin. Onko käynti tasainen vai rouhea tai "huojuva"?

Siten mennäänkin kaasuttimiin: rikkaan seoksen saattaa aiheuttaa mm. tulviva kaasari, jumiutunut luisti, liian korkea bensiinin pinta kohokammiossa, irronnut/pudonnut suutin ja niin edelleen. Jos haluat tsekata kaasuttimien kohokammiot ja suuttimet jne niin saat kohokammion tiivisteen hiukan halvemmalla täältä En tunne firmaa, googlasin sen tässä eräänä päivänä.

En halua viisastella jos olet tutkinut ryyppyn ja kaasun toiminnan mutta kuitenkin minulle tunkee mieleen jumiutuneet tai huonosti liikkuvat, välille jäävät vivustot. Lika aiheuttaa pykimistä jolloin kaasun vivusto ei palaudu kunnolla eli olethan suihkutellut cleaneriä tai vastaavaa vipuihin ja todennut niiden liikkeet? ST1100:n tyyppivika on pikkaisen päälle jäävä ryyppy ja se aiheuttaa juuri nopeaa käyntiä ja rikasta seosta. Se ryypyn vivusto on ihme karahka jossa on aika lailla potentiaalisesti jumittavia kohtia. Siihen pääsee aika hyvin käsiksi kun poistaa koko ilmanpuhdistimen kotelon ja joka kaasutimesta voi todeta ryypyn poistumisen "tappiin saakka".

Et ole ilmeisesti päässyt ajamaan pyörällä eli mitään suorituskykyasioita tai käytösongelmia ei ole voitu todeta? Ja uusiin tulppiin ei ole vielä muodostunut mitään todettavaa kerrosta tai väriä?



Tuohon ei voi juuri mitään lisätä. respectii Siinä on kaikki ns "pähkinänkuoressa"


FF1pan  rd11


Powered by EzPortal