Tukipala etuputkien väliin

Aloittaja kaipaa, 14.07.16 - klo:09:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hommasin tuon v-streamin pleksin pannariini (ST1300, -03) ja sen myötä etupää muuttui levottomammaksi suuremmilla nopeuksilla (120 km/h ja yli). Jostain muistan nähneeni myytävän sellaista tukipalaa etuhaarukan putkien väliin joka on kuulemma rauhoittanut kovasti tuota etupään vapinaa.

Olisiko kellään kokemuksia moisesta tukipalasta, ja mistä sitä saa tilattua??



Minulla ei ole tuollaista. Mielipiteeni on, että älkää tehkö turhia ostoksia. Se vika on etujätössä joka on liian pieni.

Eihän se turhake ole, jos uskoo siihen. ;)

Kuinkahan rajua se huojunta/levottomuus mahtaa olla? Millainen plexin asento ääriasennossaan alhaalla/ylhäällä?
Ekana itse laittaisin sen plexin niin alas kuin saa, toiseksi sen pitää olla AINA sellainen että siitä EI tarvitse katsella läpi.

Riittävän matalaa mallia riippuen tietysti ukon/akan selän pituudesta. :)

Joku on joskus sanonut että vauhti korvaa virheet, mutta ehkä ei kuitenkaan tässä kohtaa.  sa_doh

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

En usko etujätön puutteisiin.
Honda oli/on mailman suurin moottoritehdas,Isoin Japsi Mp tehdas.
Myös kilpailu kokemusta on PALJON...

Kyllä rauhattomuus on aerodynamikasta kiinni,ja tai/jousituksesta.
Katepinta-alasta ynm... Monesti myös isompi etupleksi korostaa tuota ilmiötä.

Ajan itse tarvike pleksillä joka on korkeampi ja leveämpi.
Katson aina sen läpi! 22yikes   Onhan se aivan  butt1  stä. On siis yläasennossa.
Hiljaisuus on aivan huima ero mitä katelasi tarjoaa yläasennossa.

ST 300 oli jo uutena rauhaton isommissa nopeuksissa. Useampi MP lehti näitä testasi ja koeajoi.
Aina ollut St 1300:n moite. Testejä löytyy paljon. Kymmeniä.

Jos keulaa pidempää 2-50" varmasti ajotuntuma muuttuu.
Etujättö vaikuttaa valtavasti.
Reikkikulma,jättö,etuhaarukka,etuvanne,ynm...

Pitkään keulaan tuo "palikka" varmaan auttaa...
Vakioon ST 1300 hieman epäilen,otetaan vastaan kokemuksia.






Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Tuota loppuosaa tekstistäsi olisin halunnut ymmärtää. Olet oikeassa siinä, että aerodynamiikassa on vikaa, mutta vain plexin. Otapa plexi pois ja ajele niin menee kuin juna. Se on vaan niin, että isompi jättö rauhoittaa nämä plexin vääntelyt. Kilpakoneita nyt tähän ei kantsi sekoittaa. Pyörien ominaisuudet on kompromisseja, kyllä he osaavat tehdä, yksi ominaisuus paremmaksi toinen huonommaksi. Pannari on ketterä, mutta tuuliherkkä.

Näinhän se on. En ole ajanut ilman pleksiä,mutta täytyy jossain välissä kokeilla.
Honda on varmaan mennyt mukavuuden/katteitten suojaavuuden ehdoilla.
On jäänyt tuo rauhattomuus.

Kolme kesää sitten tuo vielä häiritsi,nyt sitä ei edes huomaa. Tottuu siihenkin.

Olisihan tuossa ollut Hondalla aikaa tehdä paraannusta tuohon vaikka Faceliftin yhteydessä.
Jota ei ole tehty...
Lähinnä keulakulman,keulan pidennys on noita Harrikka hommia.  03Biker
Toki ainakin intikoita on rakenneltu paljon.

Yleensä laitetaan pidemmät keula putket. Keulan "emäputki" laakereita muuttamalla voi myös loiventaa keulakulmaa. Laakerit siis muuttavat sitä hivenen.
Voi myös vaihtaa T-kappaleita.
Sitten seuraavaksi on keulan "reikkaus" tätäkin tekee laillisesti osa MP pajoista. Eli emäputki sahataan irti ja hitsataan vahvistuksien kera loivempaan kulmaan.
Olisiko viimeiseksi koko rungon muutos,jolla saadaan pitkä keula joka ei ole vielä liian loivassa kulmassa.
Oikein tehtynä muutokset takaavat edelleen vakaan ja hyvän ajettavuuden.
Väärin tehtynä varsin vaikean vikuroivan pelin.

MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND tuolla on paljon asiaa modaamisesta.

Itselle Pannari menee mukavana ja varsin kestävänä matka mopona.
Laillisissa nopeiksissa pärjää hyvin  rd11

Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

VOI ! VOI ! :o

Ostakaa joku kyykkypyörä jos täytyy ajaa yli 200:sataa rinning

PANI ON EDELLEEN MATKAPYÖRÄ rd11 ja hyvä sellanen !!!
Mukavaa matkata plexi ylhäällä vaikka 150-160 vauhtia :)

"" Näinhän se on. En ole ajanut ilman pleksiä,mutta täytyy jossain välissä kokeilla.
Honda on varmaan mennyt mukavuuden/katteitten suojaavuuden ehdoilla.
On jäänyt tuo rauhattomuus.""

Ajoin kerran tuulilasitesteissäni ilman tuulilasia. Suosittelen, jos haluat saada selville, miten turbulenssi riepoo kuskia. Originaali lasi on hyvä, mutta olen pienentänyt omaani alhaalta ja ylhäältä yhteensä reilut 10 cm. Perstuntumaahan tämä on, mutta saan helteellä ala-asennossa hyvin jäähdytystä ja käytän ala-asentoa myös ohituksissa ja jonoajossa. Pyörä on vakaampi. Ylä-asennossa saan ilmavirran kokonaan kypärän ohi, vaikka katselen reilusti lasin yli.

Lainaus käyttäjältä: hry - 17.07.16 - klo:21:49

Ajoin kerran tuulilasitesteissäni ilman tuulilasia. Suosittelen, jos haluat saada selville, miten turbulenssi riepoo kuskia. Originaali lasi on hyvä, mutta olen pienentänyt omaani alhaalta ja ylhäältä yhteensä reilut 10 cm. Perstuntumaahan tämä on, mutta saan helteellä ala-asennossa hyvin jäähdytystä ja käytän ala-asentoa myös ohituksissa ja jonoajossa. Pyörä on vakaampi. Ylä-asennossa saan ilmavirran kokonaan kypärän ohi, vaikka katselen reilusti lasin yli.

Eli ajat aina katsomatta pleksin läpi ?  thumbsup1

Minusta lasin läpi ajettaessa esim.sateella se on turvallisuusriski.
Pisaroita plexissä sekä visiirissä ja näkökenttä sekamelskaa varsinkin pimeässä...
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal