Olisikohan kenelläkään tietoa, mahtuuko vanhempaan pannariin (-91) takarenkaaksi 180/55 -17? Kuulemma uudempiin on tällaista laitettu.
Vuosimalli 2000 (valm. 1998) ei mahdu kuin 170 leveä ja silloinkin jää vain 5 milliä kardaanin puolella tilaa.
Lainaus käyttäjältä: "jrhaapal"Olisikohan kenelläkään tietoa, mahtuuko vanhempaan pannariin (-91) takarenkaaksi 180/55 -17? Kuulemma uudempiin on tällaista laitettu.
Pannaristille laitettiin 180/55-17 taakse ST 1300:een
Meni 4000km jälkeen toden näköisesti terävä kivi keskeltä
läpi ja taas vaihdettiin rengas. :disgust:
Laskin laskimen kanssa et toi 180/55 menee ainakin korkeutensa puolesta:
180/55 = korkeus 99mm
160/70 = 112mm
...mut onko kellää 11-satases 170/70 rengasta? Mahtuuko se vai ottaako jo swingii kiinni?
(pitäs mitata paljonko omas on väliä, mutku en tohtis kontata tual)
Min en laittais.
Nyt alla 170/60 ja 0,5cm väliä svingiin!
Kyllä se varmaan korkeutensa puolesta mahtuu, mutta se leveys..... horisko
jooja kyllähän sinne kannattaa "reilu" väli jättää ettei käy niinku mun etuloksulle...
170/70 -17 ero 160/70-17 :an on 7mm. -laskimen mukaan
Tuota... takalokarissa käsittääkseni sitä pelivaraa löytyy korkeus suunnassa, mutta leveys tulee vastaan max. kummi minusta 170 sarjaa.
Itse en kyllä oiken ymmärrä withstupid withstupid miksi takanakki pitää olla leveä....
Onko se sitä nykyaikaa tai muotia?
Jos taakse laittaa 160 tai 170 leveän renkaan tai vastaavasti 180 leveänä.
Mitä oikeaa hyötyä siitä leveämmässä olisi???? Kysyn vaan?
Ulkonäkö parempi, vai?
Lähtee paremmin viivalta, vai?
Kantavuus suurempi, vai?
Edullisempi, vai?
Itselläni on kyllä sellainen käsitys, että ainut todellinen hyöty olisi tämä
mahdollinen viivaltairtoaminen, joka voisi teoreettisesti parantua, jos pystytään
mittaamaan tarkasti! Abs mallin sutimisenesto tosin leikkaa tätäkin matkamp:n
toisarvoista ominaisuutta ja kuka sitä "matkakaveria" viitsii kiusata... k050k
Niin onkos kellään kokemusta tuosta koosta, 180/55-17 Pannariin st 1100 -99. Rengasmyyjän mukaan tuo mahtuisi ja sitä kautta antaa parempaa kantavuutta. Hintakin sama kuin kapeemmassa, joten arvaiskohan tuon laittaa takarenkaaksi?
Jos mulla olis 1100:en en laittaisi 180 leveetä koska 170 leveessäkin tulee "takahaarukka" 5mm päähän jää todella pieni väli jos laittaa sen 180mm leveen.
Toiseks tulee siitä renkaan R:stä liian pallomainen kun vanne ei kuitenkaan ole leveämpi.
Tosin tuo on vain mun ajatus asiasta saahan sitä kokeilla jos tahtoopi. Itse en kuitenkaan laittaisi kuin max.170 leveen. thumbsup1
Lainaus käyttäjältä: Naussi - 08.05.12 - klo:21:58
Niin onkos kellään kokemusta tuosta koosta, 180/55-17 Pannariin st 1100 -99. Rengasmyyjän mukaan tuo mahtuisi ja sitä kautta antaa parempaa kantavuutta. Hintakin sama kuin kapeemmassa, joten arvaiskohan tuon laittaa takarenkaaksi?
mulla Viherkäisessä on nyt paikallansa 170/60-17 Metukka, ja täytyy kyllä sanoa että se tulee aika pelottavan liki kardaanitunnelin puolella. Jarrusatulan puolella näyttäiskin olevan tilaa vaikka kuinka. En kyllä laittais leveempää vaikka paikallaan mahtuis pyörimäänki niin mitä sitten kun se rengas elää ajossa?
Eikä vakiorengastuskaa kukkaroon isoo lovee tee: Roadtec Z6 takanen asennettuna n.200 - 220€. halvemmallakin saattaa joltakin tutulta saada.
muoksis: viherkäinen sai tänäpä alleen 160/70-17 Mezzeler Roadtec Z6 -renkaan. annetaa kestävyystraporttia sitte tulevaisuuresa.
Sepä vaan houkuttasi, kun Pilot Road 3 olisi leveempänä vahvistettu. Mulla kun se massa kyytiläisineen ja kamoineen on 550 kg. Mutta pakko kait se on tyytyä tuohon normikokoon. Eli huomenna olisi alla pr 3 molemmissa päissä.
Joo ei mahdu 180. Alle tuli 170 pr2. Eteen kanssa normi 120 leveä PR2. No nyt vaan ootellaan että saa uudet takapyörän laakerit. Saisi tänkin kauden kunnolla alkuun. 03Biker . Menee maanantaille-
Lainaus käyttäjältä: Naussi - 10.05.12 - klo:18:44
Joo ei mahdu 180. Alle tuli 170 pr2
thumbsup1
Ja paineet sitten kohdalleen. 3,4bar Tollasilla paineilla mä ajelin ja kesti n.18.000km
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 10.05.12 - klo:23:30
Ja paineet sitten kohdalleen. 3,4bar Tollasilla paineilla mä ajelin ja kesti n.18.000km
...eli viikon. bowdown airrev
vitsivitsi
Lainaus käyttäjältä: serekki - 12.05.12 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 10.05.12 - klo:23:30
Ja paineet sitten kohdalleen. 3,4bar Tollasilla paineilla mä ajelin ja kesti n.18.000km
...eli viikon. bowdown airrev
vitsivitsi
Toi oli hyvä,HAITTAAKSE reps
Itsellä on honda st-1100 -92
Alkuperäinen rengaskoko on takana 160/70-17,ja edessä .Moni on ilmeisesti muuttanut rengaskooksi
taakse 170/60-17 ja eteen 120/70-18.Itse ajettelin (koska jalat ei yllä kunnolla maahan)
muuttaa rengaskooksi taakse 160/60-17.Eteen en teidä miten lähelle etulokaria rengas ottaa jos muuttaa kooksi 120/70-18 renkaan.Entäs jos muuuttaa rengas koon näi,niin tuleeko ongelmia sivuseisontatuen kanssa,koska pyörä ilmeisesti mataloituu?Näin ollen pyörä on pystymmässä,jos pyörän laittaa sivuseisontatuelle.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta rengaskoon muuttamisesta???
Mulla oli vanhassa mopossa juuri nuo mainitsemasi koot 120/70 18 ja takana 170/60 17
Toimii ei ongelmia.
Etulokasuojan ja renkaan väli on n.1,5cm
Tuosta 160/60 17 takanakista ei kokemusta.
Moikka,
Itse uutena pannaristina (1100, -93) kiinnostaa muutama juttu:
-Jos hankkis PilotRoad 4 GT 170/60/17 taakse ja 120//18 eteen, ONKO LAILLISTA muuttaa rengaskokoa yhdellä tuolla tavoin?
Käsittääkseni on.
-Olisivatko nuo juuri parhaat renkaat yhden hengen käytössä pyörään? Hakusessa olisi pitävät urheilulliset renkaat enemmän kuin
ns. marathon renkaat 2 päällä ajoon
Kiitos vinkeistä!
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 15.07.12 - klo:16:46
Mulla oli vanhassa mopossa juuri nuo mainitsemasi koot 120/70 18 ja takana 170/60 17
Toimii ei ongelmia.
Etulokasuojan ja renkaan väli on n.1,5cm
Tuosta 160/60 17 takanakista ei kokemusta.
Kuten tossa viestissä kerroin toimii ja hyvin.
Kun otat renkaaksi Michalin Pilot Road 2, 3, tai 4 sulla on takuulla pitävä rengas vaikka urheilullisempaan menoon ja kestää.
Kunhan laitat riittävästi painetta, Eteen 2,9bar ja Taakse 3,3-3,4bar. Noilla ajat n.15.000km + thumbsup1
Eturenkaalla menee helposti yli 20.000km
Nii se edellinen mopo oli 1100 -97
Ja höh !
Mulla kesti Shinkon Verge etunen 120/70/18, 25111 km eikä ollu vielä loppu hinta 87,33e kotiin tuotuna.
Takarengas 170/60/17 kesti 17200 km hinta 119,76e myös kotiin tuotuna.
Molemmat piti loppuun asti ei pörissyt eikä surissut. thumbsup1 :)
Tuli kotiin 2:dessa päivässä. thumbsup1
mitäpä mahtoi Misukat maksaa !!!!!!!
Riekkoniemi oy Ylöjärventie 356 39310 Viljakkala
eli info@mprenkaat.fi
Nyt laitettiin Englannin matkan jälkeen Kunun pyörässä uus takanen 153e alle laitettuna,
mutta tällä kertaa koko on 180/55/17, kun olivat sellasen sinne vahingossa tilanneet(tilattu ennen reissua)
ja mahtu leveydenkin puolesta pyörimään aattelin kokeilla kestääkö kauemmin ja onko yhtä hyvät ajo-ominaisuudet ? :o
nyt takasella ajettu n.1000 km ja hyvältä tuntuu...
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 03.06.15 - klo:16:19
Ja höh !
mitäpä mahtoi Misukat maksaa !!!!!!!
Ja höpö höpö sepe.
Nyt oli kyseessä PITÄVÄT renkaat, eikä hinnasta niin väliä silloin jos renkaat OIKEASTI pitää kurveissa kun on "vauhtia". airrev
Jos rengas kestää kulutusta "järjettömästi" niin silloin se on kovaa seosta.
Jos rengas taas pitää silloin se on pehmeää kumiseosta joka kuluu tietysti nopeammin.
Pilot Road on kaksiseos rengas keskellä "kulutuskestävämpää seosta" ja reunoilla pehmeämpää pitävää seosta......
Mulla on nyt takana Pirellin "enkeli" siis renkaanakin. Rengas vaihdetaan Micheliiniin takaisin..... inlove
Väitätkös poju ! että mä lällyilen mutkissa koska mulla ei oo
MERKKI maksaa renkaita.
oon varma että mä pystyn Shinkon renkailla vetämään mutkaan siinä kuin säkin
Misukoilla :)
Timppa ja Sepi ilmoittakaa kun olette menossa radalle testaamaan rengasta ja mutkan kääntöä. Tulen paikalle todistamaan.
Lainaus käyttäjältä: sandis - 04.06.15 - klo:08:35
Timppa ja Sepi ilmoittakaa kun olette menossa radalle testaamaan rengasta ja mutkan kääntöä. Tulen paikalle todistamaan.
Ensi tiistaina meillä on botniaringillä ajokoulutusta ja senjälkeen rata-ajoa joten siellä vois kokeilla.
Mihinkä aikaan toi rata-ajo on ?
katsoin google mapista 290 km sinne.
Joopa sittenhän ton näkis, rata-ajo ei oo vaan mun heiniä,
mutta jos todisteita tarvitaan niin...
En usko että tällätavalla pystyy mittaamaan renkaan pitävyyttä
kun suurin osa hommasta on kuskista kiinni :) (reikäpäät).
Kyllä minulla loppuu luonto ennenkuin renkaista pito oli merkki mikä hyvänsä
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 04.06.15 - klo:09:49
Mihinkä aikaan toi rata-ajo on ?
katsoin google mapista 290 km sinne.
Joopa sittenhän ton näkis, rata-ajo ei oo vaan mun heiniä,
mutta jos todisteita tarvitaan niin...
En usko että tällätavalla pystyy mittaamaan renkaan pitävyyttä
kun suurin osa hommasta on kuskista kiinni :) (reikäpäät).
Puoli seitsemältä koulutusta ja sen päälle rata-ajoa, ehkä 19.30 ja eteenpäin.
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 04.06.15 - klo:16:23
Lainaus käyttäjältä: sepeteus - 04.06.15 - klo:09:49
Mihinkä aikaan toi rata-ajo on ?
katsoin google mapista 290 km sinne.
Joopa sittenhän ton näkis, rata-ajo ei oo vaan mun heiniä,
mutta jos todisteita tarvitaan niin...
En usko että tällätavalla pystyy mittaamaan renkaan pitävyyttä
kun suurin osa hommasta on kuskista kiinni :) (reikäpäät).
Puoli seitsemältä koulutusta ja sen päälle rata-ajoa, ehkä 19.30 ja eteenpäin.
Kassotaan jos viitsin tulla, kun sieltä pitäis se 290 km ajaa vielä himaanki.
Eli omassa pannarissa(st 1100 -92) on vakiorengaskoko Takana 160/70-17 ja Edessä 110/80-18.Jos muutan koot siten että taakse tulee 170/60-17 ja eteen 120/70-18 niin tuleeko ongelmia sivuseisontatuen kanssa :-\
Ilmeiasesti pyörä on pystymmässä kun puörän laittaa sivuseisontatuelle. 03Biker
Edellisessä elämässäni sain ajaa joskus 1100 mallin pyörää herran armosta.... :)
Rengastus oli juuri tuo kuvailemasi, eikä mitään ongelmaa ainoastaan vakuuttavamman näköinen kun on leveämmät pyörät.
Helpompi ainakin hommata renkaita, kun tuo eturenkaan koko on harvemmin hyllytavarana liikkeissä.
Pyörän korkeus ei muutu, koska profiili on eri.
Ei kun renkaita hankkimaan vaan.