muistitko rasvata

Aloittaja wage, 20.03.09 - klo:18:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Takarenkaan vaihto menossa. Spoorit oli melko kuivat ja rasva oli tosi kovaa. Uudet rasvat kehiin ennenku laitan takas paikoilleen.
Voiko pyörän etupäätä nostaa moottorin pohjassa olevasta rivotuksesta?
Eturengas tarttis kans vaihtaa.

Lainaus käyttäjältä: "KORVI"Eturengas tarttis kans vaihtaa.
Vaihdoin etusen nostamalla ohjaustangosta sellaisella nostimella (moottori-tms)

Keskituella ollessaan riittänyt kun kaveri painaa takalaukusta alaspäin....jos ei ole kaveria niin etulokari irti. :rr:
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Minä ainaskin nostan tunkilla pohjarivoituksesta etupään ylös.Laudanklapu väliin.

samalla tavalla lauta lauta tunkin ja öljy pohjan väliiln hyvin nousee.

07.08.10 - klo:16:02 #20 Viimeisin muokkaus: 20.08.13 - klo:21:09 käyttäjältä Timppa
Ajatelkaa ne, jotka huollattavat mopedit aina. Onko varmaa, että esim. takakumin vaihdon ytheydessä
huoltokorjaamo tarkistaa boorit yms. rasvaukset.
Ite oon aina irroittanut pyörän  ja vienyt renkaanvaihtoon, sekä samalla katsonut rasvat kuntoon.
...sanotaan, että kun itse tekee, niin se on tehty.  :)

20.08.13 - klo:08:34 #21 Viimeisin muokkaus: 20.08.13 - klo:21:09 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: lalli - 07.08.10 - klo:16:02
Ajatelkaa ne, jotka huollattavat mopedit aina. Onko varmaa, että esim. takakumin vaihdon ytheydessä
huoltokorjaamo tarkistaa boorit yms. rasvaukset.
Ite oon aina irroittanut pyörän  ja vienyt renkaanvaihtoon, sekä samalla katsonut rasvat kuntoon.
...sanotaan, että kun itse tekee, niin se on tehty.


Mulla on ollu renkaanvaihdossa kahdessa liikkeessä ja sitte kaveri on vaihtanu ne useammin, en oo koskaan ajatellu
että joku spoori pitää rasvata, enkä tiedä onko ne rasvannu sen ??? mittarissa 126000 eikä ainakaan vielä ongelmia.

Lainaus käyttäjältä: wage - 20.03.09 - klo:18:58samalla kun vaihdoin takajarrupalat niin rasvasin rattaat (joka vuosi pesu ja rasvaus niin tuloo halvemmaksi,kuulemma yleisin laiminlyönti,pannaripuolella)
akun ylläpitolataus käyntiin/liitäntä ja suojalakka
(herkät sähköliitokset,suojalakka tai tefloni,)
(suurimmat käyntihäiriöt on sähköpuolella,mekaaninen puoli toimii moitteettomasti)
tefloni/silikonirasvaukset käynthiin(pitää kumit notkeena pitempään,)
tsekkaa kaikki pultit,kirraa jos tarve(usein avatutpultit/ruuvit laita tervaa kierteisiin,ei ruostu,oxidoidu,,,, ei jarru/ axelipultteihin)
liikkuviin osiin teflonit(vettähylkivä,pienikitka,eikä tartu niin paljon pölyä kuin kontra rasva/öljypohjaiset)

siis tästä se lähtee
mitä rasvaa kartaanin pooreihin


Samalla kannattaa kurkata laakerit pyörän navasta. Takavanteeseen kerran uusin laakerit,oli toinen risa.
Muistaakseni oli kaksi laakeria.
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 01.09.23 - klo:02:12Samalla kannattaa kurkata laakerit pyörän navasta. Takavanteeseen kerran uusin laakerit,oli toinen risa.
Muistaakseni oli kaksi laakeria.
on muuten 4 laakeria :)

Ihan mahdollista,taitaa olla jo 8-9 vuotta tuosta laakerin vaihdosta horisko
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Powered by EzPortal