PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => PANNARIKESKUSTELUT => Aiheen aloitti: serekki - 23.03.11 - klo:11:41

Otsikko: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: serekki - 23.03.11 - klo:11:41
mun mielest kuningaskulkine ei tartte lisää paakia. ihan jo senkin takia et miten kulutuksen käy. viis heppaa ei varmaa viel kulutusta lisää, mut tuntuuks se sit missään? tietty voiman lisäys kyllä vähentää ns vedättämisen tarvetta, joka taas vähentää kulutusta, mut missä menee raja??

en missään nimessä moiti enkä arvostele heitä, jotka syystä tai toisesta haluavat Panilta "vähän enemmän". Heille kuitenkin kertoisin eräästä imurikauppiaasta.

Ismo oli mies, joka osti, huolsi ja myi imureita. Ismo oli saanut jostakin rikkinäisen "de luxe"-mallisen imurin, jonka oli korjannut ja jota oli nyt viemässä eräälle vanhalle rouvalle koekäyttöön.

Rouva oli koekäyttöön tyytymätön. Kehui imuria tehottomaksi. Ismo vei imurin kotiin, avasi sen ja ihmetteli mikä imurissa saattoi olla vikana.

Ismo ei vikaa keksinyt, vaan laittoi imurin kasaan ja ajatteli vievänsä imurin uudelleen vanhalle rouvalle koekäyttöön seuraavana päivänä. Kasattuaan imurin Ismo huomasi että yksi suodatin oli jäänyt pois. Kyllähän imuri toimi ilmankin, vain äänekkäämmin.

Seuraavana päivänä vanharouva osti Ismolta Deluxen, kolme muuta ja tarjosi vielä kahvit.

koitin täs vaan sanoa et kova ääni ei aina takaa suuria tehoja.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: hondamania - 23.03.11 - klo:12:17
Niin. Täytyy myöntää että minussakin on vielä vaan sen verran pikkupoikaa mielessä että moottoripyörässä pitää olla ääntä. Minulla on kahdeksas Honda menossa ja kaikissa on ollut "äänekkäämpi" tarvikeputki. Fiksut tietysti toteaa että ihan lapsellista touhua, mutta näin se vaan minun kohdalla on. Vääntö ja tehot riittää kyllä mainiosti minulle.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: jussi613 - 23.03.11 - klo:13:28
Lainaus käyttäjältä: hondamania - 23.03.11 - klo:12:17
Niin. Täytyy myöntää että minussakin on vielä vaan sen verran pikkupoikaa mielessä että moottoripyörässä pitää olla ääntä. Minulla on kahdeksas Honda menossa ja kaikissa on ollut "äänekkäämpi" tarvikeputki. Fiksut tietysti toteaa että ihan lapsellista touhua, mutta näin se vaan minun kohdalla on. Vääntö ja tehot riittää kyllä mainiosti minulle.

kyllä muakin "lapsetta" ja haluan kuulla kun moottoripyöräni "käy" thumbsup1 ja tehot riittää mullekin ihan hyvin.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Markku 43 - 23.03.11 - klo:19:17
Tehot riittää mutta kierrosalue tekee sen että enemmänkin voisi olla Busa/Vingi olis aika hieno peli elina

No tein omat viritykset tehon ja äänen takia, kumpi on sitten paremmin toteutunut se jää nähtäväksi...kuitenkin olen sitä mieltä että täällä on turha arvioida toisten virityksiä ainakaan moittivasti..kukin tekee kuten parhaimmaksi näkee ja seuraukset saa kärsiä/nauttia joko kukkarossa tai munaskuissa:))
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: serekki - 23.03.11 - klo:19:59
juu ei, tarkoitus ei ollu vähätellä eikä arvostella, nöyrä anteekspyyntö jos tämän käsityksen joku sai.
mä selvästikään en saanut ulos tota asiaa niinku halusin. muvvika. nuf said
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Timppa - 23.03.11 - klo:20:45
Kyllä asiasi serekki meni perille ainakin osalle lukijakuntaa...

Kun noita "tuunauksia ja virityksiä" puuhastellaan kannattaisi aina ottaa se teho käppyrä ennen kuin muuttaa mitään.
Sitten kun kaikki haluamansa tuningit on tehty ja säädetty kone kondikseen sitten mars tehopenkkiin takaisin ja ehdottomasti samaan penkkiin että tulee vertailukelpoinen tulos.

Jos kuitenkin kävi niin että tehot ei laskenut on viritys onnistunut. thumbsup1

Se mitä tulee pakoputkiston ääneen on aivan jokaisen henkilökohtainen makuasia, asia josta ei voida kiistellä.
Tykkäähän toinen Äidistä ja toinen Tyttärestä onneksi.

Oma näkemykseni tehojen lisäyksestä käy ilmi toisessa viestiketjussa tällä voorumilla.  cool_smil
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Markku 43 - 24.03.11 - klo:23:15
Sano sinä Timppa joskus jotain positiivista...
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: jarska - 25.03.11 - klo:10:33
Pannariin en ehtinyt putkistoja laitella ja ennen Bemun RR:ää oli kaikki exät vakioputkilla.

Bemussa oli jo valmiiksi Akra asennettuna ja oli niin makeet soundit et empähän ihan vähällä olis vaihtanu orkkista takas.

Ei noissa kilosissakaan ole tehojen puolesta juur mitään merkitystä kun pelkän sliparin laittaa, eikä ainakaan sen vuoksi tarvii penkitellä, kokoputkisto ja muut hilppeet sitten erikseen.

Mut nyt tuntuu jo tässä vaiheessa et pakko jossain välissä hommata joku pönttö myös Kawaan, makuun kun pääsi niin... tonque2
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: serekki - 25.03.11 - klo:10:56
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 23.03.11 - klo:20:45
Kyllä asiasi serekki meni perille ainakin osalle lukijakuntaa...

tarttis vissiin laittaa vakioksi tänne se suomi-pori-sanakirja.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: huttma - 25.03.11 - klo:17:33
jos joku sais tehtyä suomi-pori-turku-tampere sanakirjan, niin sais varmaan nakkaamalla Nobelin respekt
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Markku 43 - 25.03.11 - klo:21:22
Positiivisuus kunniaan:)
Olen oikein tyytyväinen tähän Panfun saittiin ja olen saanut monta hyvää vinkkiä nimenomaan merkkikohtaisiin kysymyksiin. Kuitenkin täällä on aika paljon (en tarkoita sinua Serekki) kaikkeen mielikuvitusrikkaaseen ja kokeiluun sekä virittelyihin negatiivinen asenne jo lähtökohtaisesti...miksi pilata joidenkin tuunaamisien ja mukavien fiiliksien toteuttamista. Se, että kerrotaan opastavassa mielessä ohjeita...ei ole sama kuin kerrotaan väheksyvään sävyyn toisten Pannaristien ...sinänsä älyttömistä tuunauksista jotka ei ole järjellä perusteltavissa...ainoastaan munaskuissa tuntuvien fiiliksien..... väärässä olemisesta. Kuka siitä hyötyy.
Olen pikkuhiljaa ajatellut että tuolla ei merkkikohtaisessa Touring Finlandissa johon messuilla liityin..keskustellaan itse asiasta eli matkailusta ja ei niin väheksyvin tai Besser Visser meiningillä asioista.
Luulen kyllä viettäväni sekä monien positiivisien Pannaristien kanssa, että muiden touring harrastajien kera kivaa ja elämänasenteeltaan mukavia hetkiä jatkossa.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: uusipanisti05 - 25.03.11 - klo:21:39
Kirjoitellaan vaan kuitenkin kaikki tänne. Saahan meitä olla monen luantoosia. Lukiessa on niin vaikea arvata toisen mielenlaatua ja hymiöllähän voi keventää tunnelmaa. Kyllä selvät totuudetkin on joskus paikallaan. Beermugs
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: jussi613 - 26.03.11 - klo:11:49
mää olen saanut joskus paskaa silmille myös tuunaus kuvistani mut ei täällä olevilta henkilöiltä vaan ulkopuolisilta jotka oli täällä? urkkinut....

mutta päätin että kateelisten panettelua kun ei itse osaa eikä mahdollisuutta teettää ELI NÄIN JOSKUS KÄY kun sitten vaan viisatelaan
sain hyvän tuen jarskalta ja marialta jatkaa Beermugs

jäitä hatuun ja eikun tuunaamaan ja "virittelemään" eihän se ole pois kuin itseltä perstaskusta butt1

ps.näin se homma etenee......
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: enkku - 26.03.11 - klo:13:01
Niin... "Aina kavavaani kulkee ja koirat haukkuu". Ehkä ei aina kaikkia kommetteja kannata ottaa niin pilkun tarkasti, koska tämä kirjallinen ilmaisu on taitolaji, ainakin minullle että saan ilmaistua asiat teksinä siten että kaikki ymmärtävät mitä tarkoitan. Onhan meillä lisäksi nämä maakunta erot jotka tekevät omat tepposet helposti meidän teksteihin.  http://www.panfun.fi/smf/Smileys/smilies/eusa_dance.gif boing
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Pannukakku - 28.03.11 - klo:10:02
Katselin tallilla kerran puolipurettua pyörääni Lapin Kulta III -merkkisillä kiikareilla ja katseeni pysähtyi kansien väliin. Mieleeni tuli ajatus: mitä jos hankkisi ulkomaisen ST1100 -projektin, purkaisi koneen ja SPS -pulttaisi veivit sekä poraisi lohkon jonkin muun pyörän matalammille takomännille (ST:hen ei sellaisia saa) eli laskisi puristukset 8,5-9 yhteen ja avartaisi kansien kanavat kansiremontin yhteydessä sekä heivaisi polttoainelaitteiston hemmettiin. Sitten jokin pieni whipple -tyyppinen ruuviahdin esimerkiksi VW 1,3 TSI:stä adapteripalalla/imusarjalla kansien väliin ja ulosotto sille kampuran päästä (tulee ongelmia, tiedetään. 18mm remmikään ei mahdu kunnolla runkoputken ja jäähdyttimen välistä). Polttoaineen syöttö paineistetusta järjestelmästä ja ahtimen perälevyyn kiinni suuri tuplakaasutin, esim. Dellorton 50 DHLA . Äkkiseltään näytti siltä, että riittävän lyhyellä ilmanputsarilla ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia katteisiin mikäli ahtimen vain saa riittävän eteen. 1,3 TSI:n ruuvipöntön akselia pitäisi kyllä lyhentää... Lopuksi vanteet polttomaalaukseen kullavvärisiksi ja katteisiin satiinimusta sekä alakatteita tummanharmaaksi elikkäs Hondan 90 -luvun muskelipyöräteema käyttöön ja kiiltävät sekä täysin laittomat vaikkapa Vampiret änkkäreiksi ja eikun moderneja sporttipyöriä kiusaamaan yllättävän muhkella alaväännöllä! irvistys

Piru kun kalenteri täyttyy kaikesta turhasta hääräämisestä kuten töistä ja tili tyhjenee vuokrista ynnä muusta niin ei jää riittävästi resursseja asiallisiin juttuihin eli kaikenlaiseen moottoriajoneuvoilla leikkimiseen ja sairaiden ajatusten kokeiluun. No, jos tulee lottovoitto niin lupaan tehdä ahdetun Pannun 2010 -luvun puitteissa mutta toimivuudesta en mene sanomaan mitään. Enkä siitä että tulevatko männät moikkaamaan heti koekäynnistettäessä, ST:n 100 kaakkia kirnuavaa konetta ei ole suunniteltu 2-5 barin Pe:n nostoon.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Pannukakku - 28.03.11 - klo:10:23
...tai sitten customresepti: katteita vähemmälle etenkin etupäästä, elektroniikka piiloon takakatteisiin ja totkut muut valot kiinni suoraan haarukkaan. Polttoainepuolelle kaksi pystyimutuplaa ja pyöreä automainen putsari tai perverssit imutorvet. Moottori polttomaalaussatiinimustaksi ja takalaukut integroidummiksi esim. lasikuituvalmisteella jotta ST1100:n miellyttävän leveälanteinen perälinja säilyy.

Pitäisköhän mitata kuume ja mennä himaan ettei mikään lähde lapasesta pahemmin kun on tälläinen "tuottelias" olo...
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Tonzal - 28.03.11 - klo:19:38
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 28.03.11 - klo:10:02
Katselin tallilla kerran puolipurettua pyörääni Lapin Kulta III -merkkisillä kiikareilla ja katseeni pysähtyi kansien väliin. Mieleeni tuli ajatus: mitä jos hankkisi ulkomaisen ST1100 -projektin, purkaisi koneen ja SPS -pulttaisi veivit sekä poraisi lohkon jonkin muun pyörän matalammille takomännille (ST:hen ei sellaisia saa) eli laskisi puristukset 8,5-9 yhteen ja avartaisi kansien kanavat kansiremontin yhteydessä sekä heivaisi polttoainelaitteiston hemmettiin. Sitten jokin pieni whipple -tyyppinen ruuviahdin esimerkiksi VW 1,3 TSI:stä adapteripalalla/imusarjalla kansien väliin ja ulosotto sille kampuran päästä (tulee ongelmia, tiedetään. 18mm remmikään ei mahdu kunnolla runkoputken ja jäähdyttimen välistä). Polttoaineen syöttö paineistetusta järjestelmästä ja ahtimen perälevyyn kiinni suuri tuplakaasutin, esim. Dellorton 50 DHLA . Äkkiseltään näytti siltä, että riittävän lyhyellä ilmanputsarilla ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia katteisiin mikäli ahtimen vain saa riittävän eteen. 1,3 TSI:n ruuvipöntön akselia pitäisi kyllä lyhentää... Lopuksi vanteet polttomaalaukseen kullavvärisiksi ja katteisiin satiinimusta sekä alakatteita tummanharmaaksi elikkäs Hondan 90 -luvun muskelipyöräteema käyttöön ja kiiltävät sekä täysin laittomat vaikkapa Vampiret änkkäreiksi ja eikun moderneja sporttipyöriä kiusaamaan yllättävän muhkella alaväännöllä! irvistys

Tän mä haluan nähdä  boing
Sen verran ammattimaisen kuulosta suunnittelua(itselläni peukalo keskellä..., joten mitään moisesta ymmärrä), että toihan on jo puoliksi tehty  eusadance
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Pannukakku - 11.04.11 - klo:22:43
Kävin just avantouimassa kollegan kanssa ja äijähän oli ostanut uuden VW Golf TSI:n eli sen Volkkarin jonka pienen koneen alavääntöä on paranneltu kompuralla. Pyysin saada katsoa konepellin alle ja mittailin kompuraa tovin. Siinähän olisi juuri sopiva ahdin tähän sekoiluun! Äijä kyllä taisi pitää minua outona...
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Mikki - 02.06.11 - klo:11:59
Veit jalat suustani!! Mä olen miettinyt myös Pannarin ahtamista. Kiihdytyskuskina aina suhinat ja pihahdukset lämmittää mieltä, mutta netistä ei löydy edes hakemalla juttua ahdetusta Pannarista. Tuo 2,5 ahdot veti hymyn leveäksi, se on PALJON  respectii  Me ei ahdeta Busaan edes kiloa, ja se on tosi hulppea ajettava, rykii, nyppii, keulii, loikkii, suhisee, paukkuu ja kulkee älyttömän lujaa. Tehot dynossa ajettuna takapyörästä 340hp  tonque2 Kassavirta lompakosta ulospäin kuitenkin estää moiset kokeilut Pannarilla, mutta taka-alalla se kuitenkin mielessä piinaa.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Timppa - 02.06.11 - klo:21:46
Ai, niitä turbotettuja pannareita on sitten joku muukin etsinyt. reps

Ei todellakaan löytynyt silloin juuri nyt ei olla tosin pieneen aikaan etsittykään.
Pitäiskö alkaa suunnittelemaan.............. icon_mrgreen
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Mikki - 02.06.11 - klo:22:03
PITÄIS   4idi4s
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: serekki - 12.08.11 - klo:20:58
ajattelin kirjoittaa tämän topicin alle kun olen itse tämän aloittanut. täs kuitenkin olis tarkoitus höpistä sellasesta kosmeettisesta virityksestä, eli pesusta.

niinko kaikki varmasti on huomanneet, itikat on vähän saakelin piukassa siinä pleksissä, varsinkin jos niitten antaa olla siinä viikon-kaks, pidemmästä ajasta puhumattakaan. milläs olette niitä rapsutelleet menemään?

itse hokasin jo rekkamies-aikana että kun ruiskuttelee painepesurille tarkoitettuu pesuainetta ja harjaa sitte autoharjalla, itikat lähtee melko vaivattomasti. no, rekkamies ajat on ohi ja ajatus painepesuaineesta jäi kunnes Viherkäinen astui pihaan. Mietin pitkän aikaa että mistä saan sellaisen ruiskun mikä töissäkin oli. sitte hokasin että Terran puutarhaosastolla oli hyönteisten karkoitukseen tehtyjä  muovisia ruiskupulloja joihin siis kaadettiin mehut, painettiin paine ja ruiskutettiin pusikkoon. tai siis tässä tapauksessa mopon päälle.

miinuspuolena ko. aineelle sanoisin kaks asiaa.
-sitä ei saa päästää kuivumaan
-se jättää maalipinnan harmaaksi varsinkin jos tekee vähänkään vahvaa pesuainetta

jälkimmäiseen olen soveltanut seuraavaa ratkaisua: itikat ja muu "paksu" lika pois ruiskuttamalla ja harjaamalla (elikkäs esipesu) ja sitte normaali autonpesuaineella pesu. ei jää harmaaksi.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: FF1pan - 12.08.11 - klo:22:34
 horisko Olen käyttänyt pannarin sekä auton pesussa Wurth:n Pinelineä,on mäntynestepohjaista pesutiivistettä,suht,luontoystävällistä
ja aika tehokasta,varsikin noihin ötököihin.
Painesuihkupulloon teen sekoituksen 1/10-15 osaa.
Kastelen ensin vedellä,jonka jälkeen sumutan em. seoksen pintaan annan vaikuttaa 1-2 min ötökkäkohdat sienellä,muuten huuhtoen.
Pleksiin ja pannarin etupintoihin olen erityisen huolella vetänyt vahan Turtle ice on tosi hyvä,voi vetää pannarin harmaille muovipinnoille
ja kiillottaa,tulee hienoa jälkeä   thumbsup1

Terv FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: FF1pan - 12.08.11 - klo:22:57
Sori nyt tämä hieman wiskin kyllästämä pannaristipää rupes osallistumaan keskusteluun mistä ei oikein tiedä viritetäänkö vai ei ja mitä,
ja miten tämä oli vaan mun näkemys   18.gif

Tev FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: serekki - 13.08.11 - klo:09:50
Kaima on ihan oikeilla jäljillä!  thumbsup1

Mistä tulikin mieleeni:
viimeksi kun öljyt vaihdoin, onnistuin öljyisillä sormilla sotkemaan sen alakatteen tosi huolella, eikä edes toi painepesuaine oikein tahtonut tehota siihen. oliskos mitään hyvää vinkkiä tohon, millä saa pestyä ton harmaan muovin sillai ettei se mee pilalle? mäntysuopa? vai jotain vahvempaa?
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: enkku - 15.08.11 - klo:07:53
Olen muutaman kerran pessyt mopon Autoglymin (vaaleanpunainen suihkepullo) mopojen pesuun tarkoitetulla pesuaineella. Mielestäni se irriottaa hyvin ititat ja muut liat. Kuivumaan sitä ei saa päästää tai mopo näyttää todella seepralta.

T:Enkku
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Pohjanpoika - 29.01.12 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: Markku 43 - 25.03.11 - klo:21:22
Positiivisuus kunniaan:)
Olen oikein tyytyväinen tähän Panfun saittiin ja olen saanut monta hyvää vinkkiä nimenomaan merkkikohtaisiin kysymyksiin. Kuitenkin täällä on aika paljon (en tarkoita sinua Serekki) kaikkeen mielikuvitusrikkaaseen ja kokeiluun sekä virittelyihin negatiivinen asenne jo lähtökohtaisesti...miksi pilata joidenkin tuunaamisien ja mukavien fiiliksien toteuttamista. Se, että kerrotaan opastavassa mielessä ohjeita...ei ole sama kuin kerrotaan väheksyvään sävyyn toisten Pannaristien ...sinänsä älyttömistä tuunauksista jotka ei ole järjellä perusteltavissa...ainoastaan munaskuissa tuntuvien fiiliksien..... väärässä olemisesta. Kuka siitä hyötyy.
Olen pikkuhiljaa ajatellut että tuolla ei merkkikohtaisessa Touring Finlandissa johon messuilla liityin..keskustellaan itse asiasta eli matkailusta ja ei niin väheksyvin tai Besser Visser meiningillä asioista.
Luulen kyllä viettäväni sekä monien positiivisien Pannaristien kanssa, että muiden touring harrastajien kera kivaa ja elämänasenteeltaan mukavia hetkiä jatkossa.



Wingi piireissä nuo tuunaamiset on viety melko äärimmilleen. Voi sitä valojen ja mukitelineiden määrää mikä monesta Wingistä löytyy. Lisäksi on  jos jokinlaista lisähärpäkettä, kilkutinta kalkutinta kulloisenkin omistajan mieltymysten mukaan ja sehän se tekee noista niin persoonallisia.

Pannareissa en ole vielä noin monenkirjavaa tuunausta nähnyt, eikä kait Pannarin henkeenkään ihan tuollainen lisävarustelu sovi, tosin esim. mukiteline Wingissä on ollut kesän kuumimpina päivinä tosi hyvä juttu, ja tullenee myös juuri kotiutuneeseen Pannariini. Puhelintelineen ajattelin asentaa, kun tulee käytettyä tuota Nokialaista navina ja soittimena. Mitään valojuttuja tuskin ainakaan nyt ensi kesäksi tulee asennettua, jatkosta ei tiedä. Kahvalämppärit on tietenkin ostettava, mutta oliskohan se nyt sitten tuossa tuo minun varustelupuoli.

Pääasiahan tässä harrastuksessa on kuitenkin ainakin mulle tienpäällä oleminen ja toisten samanhenkisten ihmisten tapaaminen reissuilla. On se aina niin mukavaa kun joku tulee juttusille, samoin tulee kyllä itsekin mentyä tekemään tuttavuutta toisten matkamiesten tai naisten kanssa, missä sitten olenkaan.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: FF1pan - 29.01.12 - klo:16:01
Kyllä,kun luet noita vanhoja topiceja varustelusta ja modaamisista molempiin,St 1100 ja St1300 pannareihin,niin toteat että on tuunausta niihinkin tapahtunut.Mutta se on ollut suureltaosin käyttömukavuuteen liittyvää.
Allekirj.on St 1100:aan tuunannut penkin ja siihen lämmittimen,kahvalämmittimet,virran ulosottoja,ohjauksen
korotuksen,huomio ym. valoja kehitelty suojaavimpia pleksejä,ja muut paljon muita.
Lisäksi on paljon korjaus ja huoltoasioista keskustelua kommentteja ja vinkkejä.  thumbsup1
Mielestäni tämä foorumi/Panfun clup kaikkine jäsenineen on parasta A  /   f.i.r.s.t luokkaa.

Terv FF1pan   horisko   bowdown
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Pannukakku - 30.01.12 - klo:15:37
Lainaus käyttäjältä: Pohjanpoika - 29.01.12 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: Markku 43 - 25.03.11 - klo:21:22
Positiivisuus kunniaan:)
Olen oikein tyytyväinen tähän Panfun saittiin ja olen saanut monta hyvää vinkkiä nimenomaan merkkikohtaisiin kysymyksiin. Kuitenkin täällä on aika paljon (en tarkoita sinua Serekki) kaikkeen mielikuvitusrikkaaseen ja kokeiluun sekä virittelyihin negatiivinen asenne jo lähtökohtaisesti...miksi pilata joidenkin tuunaamisien ja mukavien fiiliksien toteuttamista. Se, että kerrotaan opastavassa mielessä ohjeita...ei ole sama kuin kerrotaan väheksyvään sävyyn toisten Pannaristien ...sinänsä älyttömistä tuunauksista jotka ei ole järjellä perusteltavissa...ainoastaan munaskuissa tuntuvien fiiliksien..... väärässä olemisesta. Kuka siitä hyötyy.
Olen pikkuhiljaa ajatellut että tuolla ei merkkikohtaisessa Touring Finlandissa johon messuilla liityin..keskustellaan itse asiasta eli matkailusta ja ei niin väheksyvin tai Besser Visser meiningillä asioista.
Luulen kyllä viettäväni sekä monien positiivisien Pannaristien kanssa, että muiden touring harrastajien kera kivaa ja elämänasenteeltaan mukavia hetkiä jatkossa.



Wingi piireissä nuo tuunaamiset on viety melko äärimmilleen. Voi sitä valojen ja mukitelineiden määrää mikä monesta Wingistä löytyy. Lisäksi on  jos jokinlaista lisähärpäkettä, kilkutinta kalkutinta kulloisenkin omistajan mieltymysten mukaan ja sehän se tekee noista niin persoonallisia.

Pannareissa en ole vielä noin monenkirjavaa tuunausta nähnyt, eikä kait Pannarin henkeenkään ihan tuollainen lisävarustelu sovi, tosin esim. mukiteline Wingissä on ollut kesän kuumimpina päivinä tosi hyvä juttu, ja tullenee myös juuri kotiutuneeseen Pannariini. Puhelintelineen ajattelin asentaa, kun tulee käytettyä tuota Nokialaista navina ja soittimena. Mitään valojuttuja tuskin ainakaan nyt ensi kesäksi tulee asennettua, jatkosta ei tiedä. Kahvalämppärit on tietenkin ostettava, mutta oliskohan se nyt sitten tuossa tuo minun varustelupuoli.

Pääasiahan tässä harrastuksessa on kuitenkin ainakin mulle tienpäällä oleminen ja toisten samanhenkisten ihmisten tapaaminen reissuilla. On se aina niin mukavaa kun joku tulee juttusille, samoin tulee kyllä itsekin mentyä tekemään tuttavuutta toisten matkamiesten tai naisten kanssa, missä sitten olenkaan.


Voivoivoi... GL1000/1100 Wingi on mulla mielessä pikkupojasta asti... Jos olisi yksi täysin alkuperäinen museo-Oldwing ja sitten toinen vaikkapa Ducatin USD -keulalla  ja tuplilla levyillä ja pinnavanteilla ja suoraan kannesta kampeavilla pystyimu -Lortoilla jne... Eli kunnon kahvilakilpuri. Tommoisia on maailmalla rakenneltukin, erittäin kallis mekaaninen ahdinsetti vanhaan Wingiin löytyykin. Menikin yksi hyvä konevikainen aihio sivu suun tuhannella eurolla.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Pohjanpoika - 30.01.12 - klo:19:42
Ja mää olen miettiny, että kun saisi jonkun 1100/1200 Wingin, sellasen jo valmiiksi ulospäin räjähtäneen ja halvan, mutta teknisesti hyväkuntoisen, niin ei muuta ku mattamustaksi ja varustelemaan oikein toden teolla rottapyöräksi. Voisipa olla mukavaa ajanvietettä pimeinä syystalven iltoina, eikä tarvis niin tarkoin miettiä mitä siihen tekee, kunhan jotain tekee.
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: jussi613 - 01.02.12 - klo:13:05
mun pannarin tuunailu ja "virittely"perustuu ainakin mun omiin mieltymyksiin ja yritän "parannella" pannarii mieleisexi nolstuttaa vaikka myydään noita wingeä mut kun onhan niitä wingejäin tuunattu vaikka pitäisi olla itse täydellisyys eli moottoripyörien kuningas.enkä haluu ainakaan vielä luopua omasta rakkaasta pannarista heart1 honda_sign mutta minusta ei kukaan haluu ainakaan ajo ominaisuuksia heikentää eeeiii vai olenko väärässä 38.gif olis se mukavaa nähdä muidenkin moodauksia.....

ps.onhan tässä vaaransakin niin kuin vuosi sitten nähtiin on mielipiteitäkin monenlaisia mutta ei kun ääntä kohti ja pötköä pesään d065
Otsikko: Vs: Pannarin viritys ja "viritys"
Kirjoitti: Pohjanpoika - 02.02.12 - klo:22:23
Wingit vain "täydellisyydestään" huolimatta suorastaan huutavat modausta ja kaikenlaista härpäkettä itseensä. Jännä juttui sinällään. Uutena Pannaristina -josta tällä hetkellä ainakin tosi innoissani- ajattelen Pannarin olevan "hengeltään" Wingeistä poikkeava, mutta saanee kyllä omanikin jotain lisävarustetta ennen kauden alkua.