lataus ongelma

Aloittaja TUPE, 24.05.20 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pannari ei lataa , mitattuna säätimeltä kaikki kolme keltaista johtoa antaa 18v (halpa mittari joten sinne päin) valkoinen ja  musta on vain mitattu että katkoksia ei ole , ilmeisesti säädin pelittää kun ei päästä ylijännitettä läpi , mistä vikaa pitäisi hakea ? laturi vai mikä 

-95 tai aikaisemman laturin voi tarkastaa seuraavalla tavalla:

Mittaa vastus keltaisesta keltaiseen, kaikkien keltaisten osalta. Tulos tulisi olla 0-1 ohmia eli ei resistanssia.

Sitten mittaa vastus kaikista keltaisista valkoiseen, tässä pitäisi olla ääretön reistanssi eli virta ei saisi kulkea.

Ja vielä, mittaa reistanssi mustan ja valkoisen välillä, tuloksen pitäisi olla 0-4 ohmia.

Tarkoitan nyt, että mittaa liittimien päistä ikään kuin laturiin päin, muistaakseni vanhemmassa virtasysteemissä on musta 2P-liitin ja punainen 3-pinninen liitin. Mustaan liittimeen tulevat valkoinen ja musta johdin, punaiseen kolme keltaista.

Oletko tarkastanut regulaattorin liittimen? Ja tietty itse regulaattorinkin silmämääräisesti?  Minulla kärvähti regulaattorin liitin pari kertaa, sitten kärähti koko regulaattori ja sitten kärähti hermot. Heitin laturi+regulaattoriviritelmällä vesilintua ja muutin koko systeemin 40-ampeeriseksi eli -96 ja sen jälkeen käytetyksi.


25.05.20 - klo:06:40 #2 Viimeisin muokkaus: 26.05.20 - klo:05:21 käyttäjältä tonipan
18 volttia keltaisissa johdoissa kuulostaa liian korkealta jännitteeltä. Säädin ei taida "päästää" jännitettä akulle.

Jos laturi on ehjä (tsekkaus pannukakun ohjeella) vaihda säädin ehjään. Laita sen jälkeen säätimen virransyöttöön (musta johto mikä tulee virtalukosta) rele joka syöttää virtaa suoraan akusta (sulake tietty siihen johtoon).

Ne säätimet ja itse laturi palaa tuon jännittensäätimen virransyötön jännitehäviön takia, eikä säädin säädä akulle menevää jännitettä oikein.

Se vanhakin lataus järjestelmä toimii tuon releen kanssa mainiosti. Mitään kolvauksia liittimiin ei pidä tehdä tai laittaa kuparilevyjä säätimen alle. Jos laturi on palanut harkinta päivittämisestä uudenpaan 40A laturin ?

Sen releen kanssa akun jännite ei nouse yli 14 volttiin, jos säädin muutoin on ehjä.


Kiitos ohjeista , nyt laturi on mitattu ja ehjäksi todettu  ja kun säädin on uusi niin lähdin penkomaan johtoja tarkemmin . pääsulakkeen ja säätimen välinen punainen johto oli hapettunut poikki sulakkeen puoli päästä ,hämäsi vain ehyt kuori eli johto oli poikki kuoren sisällä . Nyt taas lataus pelaa ja kelitkin suosii ajelemaan . Kiitos vielä neuvoista  thumbsup1

26.05.20 - klo:05:13 #5 Viimeisin muokkaus: 26.05.20 - klo:05:31 käyttäjältä tonipan
Mittaa vielä latausjännite. Jos yli 14 volttia, suosittelen releen asentamista.

Virransyötön releelle voi ottaa myös siitä säätimen punaisesta johdosta. Alkuperäinen säädin on varmaankin laadukkain (ei kannata vaihtaa jos toimii).

Omassa pyörässä liian suuri latausjännite kuumensi niitä keltaisia johtoja niin että liittimet suli.

Nyt rele ollut 5 vuotta / 35 tkm paikallaan. Ei ongelmia sähköjen kanssa koko aikana ja samalla akulla menty (akku ainakin 6 vuotta vanha, liian suuri latausjännite lyhentää myös akun ikää).

En pysty tekniikkaan ottamaan kantaa . Ihmettelen vaan minkälaisia taitajia näiden kahden pyörämallin osalta täällä foorumilla esiintyy  ja ratkaisut löytyy aikanaan kaikkiin ongelmiin .  Löytyykö tämän päivän motokorjaamoilta vastaavia , arvaan ei löydy kun osien vaihtajia .

Totta!

Tällä foorumilla on paljon enempi tietoa kuin missään korjaamolla ja apua löytyy yleensä vaivaan kun vaivaan :)

Lainaus käyttäjältä: rane61 - 14.04.21 - klo:12:46
Totta!

Tällä foorumilla on paljon enempi tietoa kuin missään korjaamolla ja apua löytyy yleensä vaivaan kun vaivaan :)



Pitää paikkansa,vaatii vain  vain kovaa etsintää ja kärsivällisyyttä että löytää tuosta kaikesta tekstimäärästä sen mitä tarvii. respectii  thumbsup1


FF1pan

Hei.

Mistä löysit isomman uudemman mallin laturin?
Mitä toimenpiteitä laturin vaihto vaatii, muutoksia?



Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 24.05.20 - klo:20:33
-95 tai aikaisemman laturin voi tarkastaa seuraavalla tavalla:

Mittaa vastus keltaisesta keltaiseen, kaikkien keltaisten osalta. Tulos tulisi olla 0-1 ohmia eli ei resistanssia.

Sitten mittaa vastus kaikista keltaisista valkoiseen, tässä pitäisi olla ääretön reistanssi eli virta ei saisi kulkea.

Ja vielä, mittaa reistanssi mustan ja valkoisen välillä, tuloksen pitäisi olla 0-4 ohmia.

Tarkoitan nyt, että mittaa liittimien päistä ikään kuin laturiin päin, muistaakseni vanhemmassa virtasysteemissä on musta 2P-liitin ja punainen 3-pinninen liitin. Mustaan liittimeen tulevat valkoinen ja musta johdin, punaiseen kolme keltaista.

Oletko tarkastanut regulaattorin liittimen? Ja tietty itse regulaattorinkin silmämääräisesti?  Minulla kärvähti regulaattorin liitin pari kertaa, sitten kärähti koko regulaattori ja sitten kärähti hermot. Heitin laturi+regulaattoriviritelmällä vesilintua ja muutin koko systeemin 40-ampeeriseksi eli -96 ja sen jälkeen käytetyksi.

Lainaus käyttäjältä: rane61 - 30.07.21 - klo:18:20
Hei.

Mistä löysit isomman uudemman mallin laturin?
Mitä toimenpiteitä laturin vaihto vaatii, muutoksia?



Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 24.05.20 - klo:20:33
-95 tai aikaisemman laturin voi tarkastaa seuraavalla tavalla:

Mittaa vastus keltaisesta keltaiseen, kaikkien keltaisten osalta. Tulos tulisi olla 0-1 ohmia eli ei resistanssia.

Sitten mittaa vastus kaikista keltaisista valkoiseen, tässä pitäisi olla ääretön reistanssi eli virta ei saisi kulkea.

Ja vielä, mittaa reistanssi mustan ja valkoisen välillä, tuloksen pitäisi olla 0-4 ohmia.

Tarkoitan nyt, että mittaa liittimien päistä ikään kuin laturiin päin, muistaakseni vanhemmassa virtasysteemissä on musta 2P-liitin ja punainen 3-pinninen liitin. Mustaan liittimeen tulevat valkoinen ja musta johdin, punaiseen kolme keltaista.

Oletko tarkastanut regulaattorin liittimen? Ja tietty itse regulaattorinkin silmämääräisesti?  Minulla kärvähti regulaattorin liitin pari kertaa, sitten kärähti koko regulaattori ja sitten kärähti hermot. Heitin laturi+regulaattoriviritelmällä vesilintua ja muutin koko systeemin 40-ampeeriseksi eli -96 ja sen jälkeen käytetyksi.

Löysin tuon yksilön muistaakseni eBaystä. Alkuperäisiä käytettyjä on markkinoilla siellä täällä, boonstraparts.comissa on aina muutama. Hinnat tosin ovat aika suolaisia. Uusia 40-ampeerisia latureita löytyy vielä, mutta hinnat alkavat noin tonnista plus alv.

Laitettiin uusi tarvikelaturi projektipyörään Mikkokuin kanssa. Niitä löytyy 120-150 € hintaan mm. eBaystä ja jenkit ovat innostuneet niistä, ne vaikuttavat toimivan hyvin. Kyseessä ei siis ole Hondan alkuperäinen Hitachi vaan jonkin tarvikevalmistajan tuotos.

Olen joskus kirjoittanut jotain laturin vaihdosta, katson jos löydän alkuperäisen langan jostain.


Powered by EzPortal