No nyt hän alkoi pitämään laahaavaa ääntä...

Aloittaja Taukki40, 29.05.12 - klo:09:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hän on -95 ja ajettu 95tkm.
Vauhtia 40-60 ja pitää kovahkoa laahaavaa ääntä, jostain alta se tulee. Laahaava ääni ei lähde pois vaikka kytkin pohjassa tai vapaalla. Loppuu n. 20 kmh kohdalla. Yli 80 vauhdissa ei taas kuule omin korvin, puolikuuro kun olen. Ensiöketjun venymistä on ehdoteltu (onko siinä sellainen).

Onkos mitään kokemusta/vinkkiä?
 

Minulla on pitänyt vastaavaa tasaista rahinaa/hurinaa(ei etupyörän laakeri) jo toista vuotta. Siitä asti olen asian huomioinut.
Olen ajatellut, että ääni tulee eturenkaasta tai katteista. Ääntä ei kuulu jos painan pääni kokonaan
katteiden suojaan, outoa?!! Moottorista ääni ei tule se pelittää normaalisti.
Äänen sävy muuttuu myös tien pinnotuksen karheuden muuttuessa.

Ääni kuuluu suurinpiirtein samoissa nopeuksissa, kuin sullakin.
Eli tuleeko renkaista vai katteiden ilmavirrasta en ole löytänyt syytä vai mikä se on!  38.gif

Tulpat korvissa hurina ei kuulu oleellisesti.

Mites takajarru jos vähä laahaa??Nosta keskijalalle ja vaihde päälle!

Perhana, ei käynyt mielen vieressäkään. Testataan heti aamusta. Ja testasin kotiin tullessani; loppuliu'un tein kone sammutettuna. Kuului vieläkin ääni, eli ei ole moottorissa. Voiko huonokuntoisesta renkaasta tulla? Tai laakeri? Noh, aamulla tsekataan jarrut.  kylkylkyl

Juu, saman "kahisevan" äänen havainnoin jo vuosia sitten, varsinkin kaarteeseen ajaessa. Siksi epäilin etupyörän laakereita. Vaihdoin mutta ei vaikutusta. Jotkut ovat joskus puhuneet renkaan kuvioinnin aiheuttamasta äänestä mutta en vielä usko että tuollanen laahaava, kahiseva ääni siitä johtuisi. Itse taipuisin epäilemään laahaavia jarruja tai ilmavirran katteissa aiheuttamaksi.
T. Kalle

mie luulin,että taitaa kone  hajota tai vaihteisto korviini kantautuvan äänen perusteella tässä keväällä. Ja sitä kun jää kuuntelemaan ei sielu rauhaa saa.Mutta satuin kerran ajamaan asfalttia,jossa ajourien ja niiden väli oli huomattavan erilaatuista...karkeaa ja sileämpää. Heitin vapaalle ja kaartelin sileästä karkempaan jne...ja toteamus
ääni tuli renkaista,mikä helpotus.
Kannattaa kokeilla.

t. jore

Mulla oli ostaessa ME 880 molemmissa päissä. Myös minun mopedi piti lievää hyrisevää (ylimääräistä) ääntä, joka varsinkin kantatessa jopa hiukan yltyi. Huomasin, että varsinkin takanen oli kulunut epätasaisesti. Renkaan keskiosa oli millin-kaks alempana kun mitä renkaan urakuvion reunoissa. Lisäks se urakuvio oli vielä kulunut enemmän takaosasta. Pidossa ei silti koskaan ollu moitteen sijaa. Nyt alla ME Z6, joka tuntuu kuluvan samalla tavalla. Jyrinää odotellessa...
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

minun pyörä alkoi kans pitää kahisevaa ääntä kun sitä kallisti tai mutkitteli , panin kahinan eturenkaan
syyksi . "vika" ilmen eturenkaan vaihdon jälkeen, renkaalla ajettu jo reilu 15000 t. eikä mitään ole vielä
särkynyt moottorista tai vaihteistosta ,radio isommalle ja menoksi rd11


Tuo renkaiden ääni oman kokemukseni perustella tuntuisi korostuvan tällaisilla pyörillä niinkuin pannarikin on,eli katteet korostavat kaikki äänet mitä
pyörä milloinkin aiheuttaa.
Perustelen väitteeni kokemukseen mitä olen saanut,kun kävin koeajamassa vanhoja 1200 wingejä,ne vasta ääniä antavat jo pelkästään vuosimallinsa
takia,vaihteistot ääntävät,renkaat ääntävät ym,jo tekniikankin takia ne ovat olleet kehittymämpiä.Omassa -86 vm  goldissa katteet ns.kaikuvat
kaikki äänet tehostaen,varsinkin renkaiden äänet kuuluvat kun ne ovat puolikuluneet ,kurvissa ajaessa tai jopa mutkitellen ajaen saa äänet esille.
nämä samat ilmiöt luultavasti nähtävästi tämänkin topicin kommenteista päätellen esiintvät myös pannareissa katteilla tehostuen,nehän ovat näissä
katetuissa pyörissä kovaa muovia,josta kyllä äänet kaikuvat.

Näillä mietteillä

FF1pan      rd11

Nojoo. Vihdoin sain vaihdettua uudet kumit. En sano, että olivat kuluneet, mutta rengasliikkeen pojat alkoivat jo naureskellen v*****aan.
Rengasääni vaikeni kertalaakista. Tosin tuo eturenkaan ja kuskin pään välinen kuilu todellakin vahvistaa ääntä.

Powered by EzPortal