Värikoodeista

Aloittaja MakePan, 02.11.10 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Terveeks

Tuli sellainen mieliteko että jos talvisaikaan vaikka maalauttaisi noi -91 mallisen 1100.n laukunkannet ja peilien (etuvilkkujen) kotelot. Satulan alta löytyi tarra josta "color R-170P, code R170D". Maalarikin olis jo tiedossa, mutta värikaupassa (Pintaväri Lahdessa) ei asia ainaskaan heti selvinnyt. Ei kuulemma löydy tuota punaisen värin kaavaa heidän kovalevyiltään. Onneksi eivät kuitenkaan heittäneet pyyhettä kehään vaan lupasivat  selvitellä asiaa. Miten on, tietäisikö täällä kukaan löytyykö noista Pintavärin edustamista SpiesHecker-maaleista oikea maali Pannariin?

kyselee MakePan

Kysymykseesi en osaa vastata, mutta omassa mopossani oli muutama kivenisku, jonka takia kyselin paikkausväriä. Siihenkään ei löytynyt värikoodin perusteella suoraan sopivaa väriä. Hetken tutkiskelun jälkeen maalikauppias ilmoitti, että vesiohenteisena löytyy, pitää vain tehdä sekoitus. Hyvin osui väri kohdalleen, minun mopo on hopeanharmaa väriltänsä.

Mä olen maalauttanut takalaukun kansia pyörän väreihin, eikä koskaan ole löytynyt maalarin värikartoista juuri sitä mopon oikeeta koodia.

Värikartoista vertaamalla mopon maalipintaan tai jotkut maalarit kattoneet jollain härvelillä ja aina on osunut tarpeeksi lähelle.

Toki pyörän paikkamaalaukseen tai muuhun pitää varmaan olla aika tarkkaan soppeli.

En tiedä onko tästä apua, mut laitan liitteenä Hondan kaikki värit, siellä tuo sunkin on nimellä Pearl Fiery Red.


Mulla on kolmas Pannari menossa. Ekaa  maalautin, jolloin oli vielä liuotin värit käytössä. Väri löytyi  pyörän värikoodilla, eikä maalausjälkeä erottanut vanhasta.
Kahteen uudenpaan olen joutunut teettämään paikkamaalausta. Vesiväreistä ei löydy värikoodia vanhempiin pyöriin. Väri pitää löytää vertailemalla autojen tai pyörien värikarttoihin tai lukulaitteella. Lopputulos ei ainakaan itseä tyydyttänyt ,värieron huomasi selvästi.
Jos löydät maalikauppiaan jolla on liuotin värejä ja tallessa vanhempien pyörien värikoodit löytää oikean värin.

p.s olenkohan tehnyt elämäni suurimman virheen, tallin nurkassa odottelee tuleva kesää LT-bemari?


Lainaus käyttäjältä: haleh99 - 07.11.10 - klo:08:10
Mulla on kolmas Pannari menossa. Ekaa  maalautin, jolloin oli vielä liuotin värit käytössä. Väri löytyi  pyörän värikoodilla, eikä maalausjälkeä erottanut vanhasta.
Kahteen uudenpaan olen joutunut teettämään paikkamaalausta. Vesiväreistä ei löydy värikoodia vanhempiin pyöriin. Väri pitää löytää vertailemalla autojen tai pyörien värikarttoihin tai lukulaitteella. Lopputulos ei ainakaan itseä tyydyttänyt ,värieron huomasi selvästi.
Jos löydät maalikauppiaan jolla on liuotin värejä ja tallessa vanhempien pyörien värikoodit löytää oikean värin.

p.s olenkohan tehnyt elämäni suurimman virheen, tallin nurkassa odottelee tuleva kesää LT-bemari?

Minä yritän myöskin tehdä vastaavan virheen :)

Dodii. Nytpä on laukkujen kannet ja vilkkujen kotelot hyvässä värissä. Ei löytynyt noiden värikoodien perusteella oikeaa sävyä. Onneksi kuitenkin löytyi viitseliäskaveri joka ammatikseen touhuaa näiden maalien kanssa. Oikea sävy löytyi sitten ihan kokeilemalla ja vertaamalla.
Viitsiskö joku muuten ottaa likinäköiskuvan tuosta 1100.n laukusta niin että näkyy se ST1100-merkki. Jos vielä vaikka mittaisi sen kirjasimen korkeuden, niin saisin kaverin tekemään tarraleikkurilla edes suurinpiirtein samanlaiset. Dementtiaa kun on niin ei tullu omasta otettua mallia ennenkuin meni hiontaan.

Kiitellen

MakePan

Tässäpä olis kuvat,vähän heijastuksia mut jospa näkisit tarpeeksi. Tekstin korkeus 13 mm

Kappas, noitakin teippejäkin on sitten tehty monella tapaa. Mun 1100. ssa ei ollut tuollaisia raitoja!
Kiitos kumminnii.

Unohtui vuosimalli,-99 mallissa tollaset

TÄÄL muute myydää korjauslakkoja värikoodin perusteella. Saksalainen sivu
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal