Pannari rahtina Eurooppaan

Aloittaja Kivikoski, 25.03.22 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suunnitelmissa olis lähtee mamman kanssa Italian reissulle Pannarilla, ehkä jo toukokuussa, kun ei ole liian kuuma. Matka on pitkä ja molemmilla ikää jo sen verran, että jo pelkkä paluumatka ajaen olis aika Jees. (pari rautapersettä ajaneena tiedän, että vauhti tappaa, matka ei, mutta siitä on jo aikaa  :P. ) En tiedä kestääkä perse enää?  :'(

Mitä firmaa voisitte suositella ko.hommaan, eli Pannari Italiaan rekkarahtina, itse lentäen perässä, pyörä terminaalista ja matkaan?
Jos vielä lennot sopis hienosti? Kyseeseen tulis tietenkin vaihtoehtoisesti pyörä rahtina, vaikkapa etelä-saksaan tms.
Lennot saa varmaan aina jotenkuten soviteltua??

Onko hintatietoa mitä noin vois maksaa rahti/sivu? Kuinka kamppeet mukaan ym.ym... Mistä rahtaus jne....

Lainaus käyttäjältä: Kivikoski - 25.03.22 - klo:21:22
Suunnitelmissa olis lähtee mamman kanssa Italian reissulle Pannarilla, ehkä jo toukokuussa, kun ei ole liian kuuma. Matka on pitkä ja molemmilla ikää jo sen verran, että jo pelkkä paluumatka ajaen olis aika Jees. (pari rautapersettä ajaneena tiedän, että vauhti tappaa, matka ei, mutta siitä on jo aikaa  :P. ) En tiedä kestääkä perse enää?  :'(

Mitä firmaa voisitte suositella ko.hommaan, eli Pannari Italiaan rekkarahtina, itse lentäen perässä, pyörä terminaalista ja matkaan?
Jos vielä lennot sopis hienosti? Kyseeseen tulis tietenkin vaihtoehtoisesti pyörä rahtina, vaikkapa etelä-saksaan tms.
Lennot saa varmaan aina jotenkuten soviteltua??

Onko hintatietoa mitä noin vois maksaa rahti/sivu? Kuinka kamppeet mukaan ym.ym... Mistä rahtaus jne....

- Motologistiikka TAMPERE, Ylisalmi Teemu ja homma hoituu. Viet pyörän sinne he lastaavat ajokamat  jojohkin pussiin/laukkuun ja pyörän kuljetustelineeseen

- Niinivirta Logistiikka VANTAA, lastaan itse pyörän kuljetustelineeseen ja vastaat siitä että mopo pysyy pystyssä ja kiinni telineessä

Molemmissa vaihtoehdoissa kannattaa selvittää omalta vakuutusyhtiöltä että voimassa olevat vakuutukset korvaa jos jotain sattuu. Esim. takalaukku hajoaa, laukku painaa n. 5kg kuljetusliikkeen lain mukainen korvaus on muistaakseni 8,33€/kg. Niinivirralla taas jos toinen mopo esim irtoaa telineestä mopon omaistaja/vakutuusyhtiö korvaa.

On niitä muitakin kuljetusliikkeitä jotka ajaa italiaan, esim, muuttofirmat

t, Enkku

Näitä käyttänyt homma aiemmin ainakin pelanut hyvin
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Kiitos Enkku vinkeistä. Tuo Tampereen firma vois sijaintinsa puolesta sopia hyvin rd11

Pyörä on lähdössä Budapestiin, ei tosin Tampereen firman toimesta, vaan Akac Tanyan. http://www.akactanya.com/index.php/fi/
Hinta mielestäni edullinen 335 e/suunta. Suomalainen vastaanotto ja kuljetukset lentokentältä, myös pyörän talvisäilytys edullisesti.

Budasta Kroatiaan, Slovenia, Itävalta/Grosslockner, Kotkanpesä, Tsekki/Praha, Berliini ja Tanskan/Ruattin kautta kotio.
Yhteensä 3500 km.

Joissain suuremmissa kaupungeissa vaaditaan jotain ympäristötarroja autoihin. Pitääkö olla huolissaan? Koskeeko myös moottoripyöriä?
Moottoritiemaksut on ok, mutta näistä en ole kuullutkaan??

Lainaus käyttäjältä: Kivikoski - 17.05.22 - klo:22:11

Joissain suuremmissa kaupungeissa vaaditaan jotain ympäristötarroja autoihin. Pitääkö olla huolissaan? Koskeeko myös moottoripyöriä?
Moottoritiemaksut on ok, mutta näistä en ole kuullutkaan??

Vastaan vähän viiveellä, mutta päästötarrat on vain autojen riesa, ainakin toistaiseksi. Saksassa pitää autossa olla isommissa kaupungeissa etukäteen ostettu päästöluokan mukainen tarra, joka ratkaisee, saatko ajaa keskustaan.
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Kiitos vinkistä. Hyvä tuokin tietää, jos ja kun autollakin tulee vielä mentyä. thumbsup1

Ensimmäistä kertaa tuli sidottua Pannari rekan kyytiin. Tässä muutama tippi vastaisen varalle, ekakertalaisille.

Pyörä pitää sitoa itse ja omilla liinoilla (ainakin tässä tapauksessa). Neljällä liinalla kulmista kiinni.
Oli vähän vaikeuksia löytää perästä kiinnityspisteitä, mutta löytyi, kun liinan veti pakoputken molemmin puolin. Tankoliina on ihan ehdoton. Et saa etupään liinoja muuten kiinni katteita rikkomatta? Tankoliinan ostin Motonetistä 13 ekee.

Pyörä seisoo ainoastaan liinojen varassa, ei sivu-, eikä keskituella.
Ota "ylimääräisiä" liinoja mukaan.

Etukäteen rahtarin toimesta kysyttiin minkä mittainen pyörä on kyseessä? Katsoin rekisteriotteesta, että sopii lavalle. Tulikin yllätyksenä, ettei Pannarin perälaukku enää sopinutkaan lavan mittoihin, vaan piti irroittaa. Ei ollut enää liinoja millä vetää kiinni, eikä mahtunut lavalle pyörän viereen. Alkoi vähän kuumottaa, kun terminaali oli menossa kiinni ja meikä sormi suussa mitä tehdä?  >:(

Onneksi jostain löytyi pari liinaa, millä hätäisesti perälaukku (sis.kaksi kypärää) satulan päälle kiinni. Toivottavasti pysyy?
Näistä saatiin vielä yksi liina etuvanteen läpi ja lavaan kiinni, että pysyy etureunassa. Tämä kans ehdoton. Tosi vaikeaa saada muuten pysymään etukumia topparissa kiinni.

Kertokaahan kommentteja vastaavasta.

Kuva kertonee enemmän, kuin 140 sanaa?  airrev



Jäi kertomatta, että rahtari vetää vielä muovit lavan ympäri, että ajovermeet pysyy lavalla.

Lainaus käyttäjältä: Kivikoski - 01.06.22 - klo:13:22
Kiitos vinkistä. Hyvä tuokin tietää, jos ja kun autollakin tulee vielä mentyä. thumbsup1

Ensimmäistä kertaa tuli sidottua Pannari rekan kyytiin. Tässä muutama tippi vastaisen varalle, ekakertalaisille.

Pyörä pitää sitoa itse ja omilla liinoilla (ainakin tässä tapauksessa). Neljällä liinalla kulmista kiinni.
Oli vähän vaikeuksia löytää perästä kiinnityspisteitä, mutta löytyi, kun liinan veti pakoputken molemmin puolin. Tankoliina on ihan ehdoton. Et saa etupään liinoja muuten kiinni katteita rikkomatta? Tankoliinan ostin Motonetistä 13 ekee.

Pyörä seisoo ainoastaan liinojen varassa, ei sivu-, eikä keskituella.
Ota "ylimääräisiä" liinoja mukaan.

Etukäteen rahtarin toimesta kysyttiin minkä mittainen pyörä on kyseessä? Katsoin rekisteriotteesta, että sopii lavalle. Tulikin yllätyksenä, ettei Pannarin perälaukku enää sopinutkaan lavan mittoihin, vaan piti irroittaa. Ei ollut enää liinoja millä vetää kiinni, eikä mahtunut lavalle pyörän viereen. Alkoi vähän kuumottaa, kun terminaali oli menossa kiinni ja meikä sormi suussa mitä tehdä?  >:(

Onneksi jostain löytyi pari liinaa, millä hätäisesti perälaukku (sis.kaksi kypärää) satulan päälle kiinni. Toivottavasti pysyy?
Näistä saatiin vielä yksi liina etuvanteen läpi ja lavaan kiinni, että pysyy etureunassa. Tämä kans ehdoton. Tosi vaikeaa saada muuten pysymään etukumia topparissa kiinni.

Kertokaahan kommentteja vastaavasta.

Kuva kertonee enemmän, kuin 140 sanaa?  airrev


Hei kiitos tarinasta ja mielelläni kuulisin miten homma hoitui Unkarissa
"Eurooppaan myös lähdössä"

Lainaus käyttäjältä: Kivikoski - 17.05.22 - klo:22:11
Pyörä on lähdössä Budapestiin, ei tosin Tampereen firman toimesta, vaan Akac Tanyan. http://www.akactanya.com/index.php/fi/
Hinta mielestäni edullinen 335 e/suunta. Suomalainen vastaanotto ja kuljetukset lentokentältä, myös pyörän talvisäilytys edullisesti.

Budasta Kroatiaan, Slovenia, Itävalta/Grosslockner, Kotkanpesä, Tsekki/Praha, Berliini ja Tanskan/Ruattin kautta kotio.
Yhteensä 3500 km.

Joissain suuremmissa kaupungeissa vaaditaan jotain ympäristötarroja autoihin. Pitääkö olla huolissaan? Koskeeko myös moottoripyöriä?
Moottoritiemaksut on ok, mutta näistä en ole kuullutkaan??

Tervehdys,
Haluaisin kysyä kuinka pyörän toimitus toimi akactanya :n kautta ajatuksissa saman tyyppinen reissu ?? vast.voit myös laittaa ykst. tapio.horkko@gmail.com

Powered by EzPortal