kahvalämpärien kytkin ?

Aloittaja Timppa, 16.02.09 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

16.02.09 - klo:20:12 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Mihin olette laittaneet tuossa vanhemman mallisessa pannarissa tuon kahvalämppärin kytkimen?

Itse sellainen veikkonen että se pitäisi olla "huomaamattomasti" lähes pois näkyvistä mutta kuitenkin helppo käyttää.
Sellaiset kuhan nyt johonkin saa äkkiä laitettua ei oikein kelpaa.
Olisko jollakin valmiina niin näkis vaikka ihan kuvasta miten olette kytkimen sijoittaneet.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

16.02.09 - klo:21:37 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Pannari Petteri
Omassa pyörässä on laitettu siihen muoviseen tankopaneliin heti virtalukon taakse. On hyvin esillä (helppo käyttää vaikka kädet kohmeessa), mutta ei siis todellakaan  piilossa kuten olit ajatellut.
Itse ajattelin , että kytkin olisi hyvä olla näkyvällä paikalla (voi varmistaa, että onko päällä vai ei...) ja helppo löytää vaikka syyspimeässä.
Ovat ollet käytössä nyt kolme vuotta ja sijoitukseen olen tyytyväinen kahdessakin mielessä (siis kahvanlämppärinen hinta ja se sijoituspaikka)
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

16.02.09 - klo:21:51 #2 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Tuo ei muuten ole tullut edes mieleen että se voisi olla tuossa kohtaa.
Pitääpä ihan katsoa uudelleen kun taas pääsen mopon viereen.
Onkos sulla ne lämppärit muuten siinä tupissa kiinni vai ns.irtomalli joka tulee originaalin tupen alle ?
Kytkin tietysti sellainen kumipäälinen.(roiskesuojattu)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

17.02.09 - klo:19:19 #3 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Pannari Petteri
On sellainen irtomalli ( taitaa olla alunperin moottorikelkkavaruste) ja siis sinne irtotupen alle laitettava lämpövastus/elementti. Kytkimessä on off-asento sekä 2 lämpöasentoa. Katsoin juuri tuollaista sarjaa pari kk sitten. Hinta oli 15 €.
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

17.02.09 - klo:21:26 #4 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Pannari Petteri
kts. http://www.dice.fi osoitteesta (moottorikelkka/sähköosat)
Siellä näyttää olevan kuva ks. tuotteesta....
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

17.02.09 - klo:21:47 #5 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Timppa
Bingo
Juurikin tämäntyylisiä tarkoitin.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

18.02.09 - klo:17:32 #6 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä Pankku
Minulla on st 1100:ssa tuo kytkin vasemman peukalon ulottuvilla, stongassa heti vilkkujen jälkeen. Ajattelin kylläkin muuttaa paikan vaikkapa oikean peukalon ulottuville, koska tarkoitukseni on laittaa paniin vakionopeussäädin ja sen käyttökytkimet olisi luonteva laittaa vasemman käden ulottuville.

Itsekkin pähkäilin kauan kytkimen sijoitusta ja kattelin monia kuvia sijoituksesta. Halusin, että se on huomaamattomassa paikassa. Päädyin asentamaan sen vasemman tarvikeluukun sisälle, jossa se ei näy päällepäin ollenkaan. Käytössä tietysti täytyy luukun kansi avata,ennekuin lämppärin saa päälle. Onneksi luukku on eturunasta kinni, niin ei lennä ajossa pois. Tietysti on ajossa hieman hankala räplätä, mutta en ole kokenut sitä mitenkään vaikeaksi. Minulla on sellaiset lämppärit, missä on kolme asentoa 0,1 ja 2 asento. Aluksi kylmällä kun pitää 2:lla ja sitten muuttaa 1:lle, niin on lysti ajella. Lämppärit on sellaista mallia, jossa tuli koko kahvapaketti mukana ja maksoi jotakin 40 ekeä. Suosittelen

Mistä hommasit Marakeesi nuo lämppärit?
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Hommasin lämmittimet Hesasta. Jokin pieni kivijalkakauppa. Sitä ei näy enää olevan. Joku muu myy varmaan samoja vieläkin. Merkki on SAITO. Ne on hieman paksummat kuin alkuperäiset kädensijat ja ainakin minun käteen jopa sopivammat. Saa paremman otteen . Sisäläpimitta on 22mm ja hieman liimaa ,niin pysyy hyvin ohjaustangossa kiinni.

Lainaus käyttäjältä: "Marakeesi"Hommasin lämmittimet Hesasta. Jokin pieni kivijalkakauppa. Sitä ei näy enää olevan. Joku muu myy varmaan samoja vieläkin. Merkki on SAITO. Ne on hieman paksummat kuin alkuperäiset kädensijat ja ainakin minun käteen jopa sopivammat. Saa paremman otteen . Sisäläpimitta on 22mm ja hieman liimaa ,niin pysyy hyvin ohjaustangossa kiinni.

"Liimaa"... :rr: ...varmaan kiva kun on uudet ja toimii, mitäs sit kun ne hajoo ja haluut vaihtaa ne uusiin?
Kyllä se heti selvii kun niitä uusia alkaa tunkea paikoilleen onko ne tiukat vai väljät.
Ainakin mie oon silloin laittanut jos on väljät nii ilmastointi teipistä sopivat suikaleet että tulee tiukat ei luistele ja saa vielä poiskin kun vaihdon aika tulee!

Kohtuus kaikessa, myös liiman käytössä. Mitä sitten jos hajoo : nehän on "rikki" siinä vaiheessa ja vaikka puukolla vuolet risat pois jos muuten ei lähde. Minusta on parempi että on kunnolla kiini kuin että on epävarmuus ,että jossakin tiukassa paikassa sulla on pelkät lämpökahvat käsissä.

Mä laitoin nuo Dice:t all right oli kauppias.

Ei tartte liimaa kyllä pysyy, sen verran tiukat laittaa paikalleen. reps1......sekin on mahdollista vai onko  :-k
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mä olen hankkimassa myös noita Dicejä. Mietin kovasti katkaisijan paikkaa. En ole vielä oikein vakuuttunut. Hirvittää ruveta poraamaan reikää kun ei tiedä miten käy. Laittaisitteko kuvia omista ratkaisuistanne.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Mulla on tällainen kiinnitys ratkaisu.
Teipillä kiinni ja pysyy, mutta pitää katsoa ettei laita liian alas koska pinta kupera eikä teippi ota kunnolla kiinni jos ei oikeassa kohtaa.
Tuo paikka ei minusta ole paras mahdollinen, mutta mutta ei ole paljon muitakaan paikkoja varsinkaan jos ei halua upottaa tai laittaa kiinni jollakin pellin palalla sarviin.  thumbsup1
Tuo säätö yksikkö on nykyaikana hieman liian iso, pitäisi olla "sirompi"
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal