9. PanFun kevättapaaminen 19.-21.5.2017

Aloittaja Timppa, 25.05.16 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.



     SE ON MORO!

     Sotkamon poijaat kiittää ja kumartaa järjestäjille. Hyvät kinkerit tuli talviturkki heitettyä ja kilometrejä 775km.
     Muutamassa notkokohassa lämpötila tipahti +3 vain meinas tuntua holotnalta ja luntakin löytyy vielä vähäsen.Pittää
     lisätä pannarin työkalupakkiin vielä akkukaapelit!!

     TV.pate.

Lainaus käyttäjältä: pate - 21.05.17 - klo:17:29


    SE ON MORO!

    Sotkamon poijaat kiittää ja kumartaa järjestäjille. Hyvät kinkerit tuli talviturkki heitettyä ja kilometrejä 775km.
    Muutamassa notkokohassa lämpötila tipahti +3 vain meinas tuntua holotnalta ja luntakin löytyy vielä vähäsen.Pittää
    lisätä pannarin työkalupakkiin vielä akkukaapelit!!

    TV.pate.


Löysittekö kaapelit ja saitteko virtaa ??? terv. sepeteus

KHU:n rengas rikki !

Lähdettiin yhdessä ajelemaan kohti Mäntsälää ja Hymyilevän motoristin kevätpäiviä, MUTTA
eipä tuo onnistunutkaan, ajettiin n. 20 min. ja rengas tyhjä, pumpattiin 3 kg mun kompuralla
sitte päästiin n.3 km ja taas tyhjä ?
Eipä Summiksessa kukaan tullu ajatelleeks että KHU:N panissa on se kuminen kulmaventtiili joka
ajan myötä hapertuu ja murtuu, eli eipä tullu ilma pihalle renkaasta, kun sinne laitettiin
renkaanpaikkaus spraytä, venttiilipä sitten vuosikin oikein lahjakkaasti.
Joutu kalle soittamaan vakuutus yhtiöön jota kautta tuli sitte hinaus auto ja vietiin sitte
hänen veljen luo Jyväskylään, met tarakkaharakan kanssa jatkettiinki sitte matkaa mutta kotiinpäin.

Poliisi pysäytti ennen Turun moottoritietä ja katos vaan eihän multa löytyny rekisteriotetta ?
kaikki paperit mulla on aina vasemmassa lukittavassa katteen lokerossa ja otin valokopiot reissuja varten passista ym. papereista mut en rek.otteesta jota mulla ei sitten taida ollakkaan kun en sitä
mistään kotoakaan löytäny ??? mähän vaihdoin pania viime keväänä, mut en muista oliko mukana
rekisteriotetta ??? oon siis ajannu viimekeväänä Viro-Latvian reissu ilman, onneksi kukaan
viranomainen ei papruja kyselly koko matkalla. nyt selvis että rekiteröinti todistus 1:köstä
ei Suomen teillä tarvii oola ajossa mukana,koska poliisi pystyy sähköisesti tarkistamaan ajoneuvon tiedot, mut ulkomailla se täytyy olla mukana, sen kuulemma saa joistakin
katsastuskonttorista, mut ei ihan kaikista.

Sattuipa sopivasti. Tiesin kyllä,että rakisteri otteen teknistäosaa ei enää tatvii kuskata mukana. Kun edellisellä Harleyllä ajelin oli rek.ote yleensä povarissa,nahlatakissa. Ongelma oli siinä,kun oli 2 nahkatakkia ja 2 tix-tex takkia. Joten aina ei se ote ollut mukana.
Wide Glide Dynassa ei Ole mitään lokeroa tai taskua missä papereita pidät. Satulakin lähtee irti,räikällä ja kiintoavaimella?
Pyörässä ei siis Ole mitään paikkaa mihin paperit jemmata.

Mutta,mutta,enää ei siis tarvitse rekisteriotetta olla mukana.
Saako sitä rekisteröidessä konttorilla pyytämättä? Ilmeisesti ei.
Saakos enää edes ilmoitusosaa pyytämättä,kun menet ajopelin omiin nimiin rekisteröimään?
Isä osti viine kesänä Wingin. Nyt rekisteriotetta että ilmoitusosaa etsitään,kun ei vaan löydy?
Wingi on rekisteröity isän nimiintarkistin Trafin kautta,mutta papereita ei löydy?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Trafilta saa ainakin teknisen osan tilaamalla, minä tein niin. Ilmoitusosaa ei kai nykyään tarvita, luovarihan siinä vain tarvitaan, jos myy....
You Only Live Twise

22.05.17 - klo:09:47 #50 Viimeisin muokkaus: 22.05.17 - klo:18:20 käyttäjältä Obelixxx
Kiitos järjästäjille taas hienosta ja rennosta tapahtumasta, jossa sai tavata vanhoja ja uusia pannaristeja sekä ex-pannaristeja.  thumbsup1
Vanhat vehkeet ajokohteen päätepisteenä oli ihan mielenkiintoinen paikka ja matkakin oli sinne sopivan pitunen ( ei tarvinnu olla liikennemerkkinä  ;) ).
Erityis kiitos mukavasta seurasta Jukalle ja Hilkalle.

Pikaisiin tapaamisiin Obelixxx

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 21.05.17 - klo:21:39
Sattuipa sopivasti. Tiesin kyllä,että rakisteri otteen teknistäosaa ei enää tatvii kuskata mukana. Kun edellisellä Harleyllä ajelin oli rek.ote yleensä povarissa,nahlatakissa. Ongelma oli siinä,kun oli 2 nahkatakkia ja 2 tix-tex takkia. Joten aina ei se ote ollut mukana.
Wide Glide Dynassa ei Ole mitään lokeroa tai taskua missä papereita pidät. Satulakin lähtee irti,räikällä ja kiintoavaimella?
Pyörässä ei siis Ole mitään paikkaa mihin paperit jemmata.

Mutta,mutta,enää ei siis tarvitse rekisteriotetta olla mukana.
Saako sitä rekisteröidessä konttorilla pyytämättä? Ilmeisesti ei.
Saakos enää edes ilmoitusosaa pyytämättä,kun menet ajopelin omiin nimiin rekisteröimään?
Isä osti viine kesänä Wingin. Nyt rekisteriotetta että ilmoitusosaa etsitään,kun ei vaan löydy?
Wingi on rekisteröity isän nimiintarkistin Trafin kautta,mutta papereita ei löydy?

Trafin sivuilta onnistuu tilata paperi vesiotkin, ulkomaille mennessä on hyvä olla mukana, suomessa ei niitä tarvi.
https://asiointi.trafi.fi/

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 21.05.17 - klo:21:39
Sattuipa sopivasti. Tiesin kyllä,että rakisteri otteen teknistäosaa ei enää tatvii kuskata mukana. Kun edellisellä Harleyllä ajelin oli rek.ote yleensä povarissa,nahlatakissa. Ongelma oli siinä,kun oli 2 nahkatakkia ja 2 tix-tex takkia. Joten aina ei se ote ollut mukana.
Wide Glide Dynassa ei Ole mitään lokeroa tai taskua missä papereita pidät. Satulakin lähtee irti,räikällä ja kiintoavaimella?
Pyörässä ei siis Ole mitään paikkaa mihin paperit jemmata.

Mutta,mutta,enää ei siis tarvitse rekisteriotetta olla mukana.
Saako sitä rekisteröidessä konttorilla pyytämättä? Ilmeisesti ei.
Saakos enää edes ilmoitusosaa pyytämättä,kun menet ajopelin omiin nimiin rekisteröimään?
Isä osti viine kesänä Wingin. Nyt rekisteriotetta että ilmoitusosaa etsitään,kun ei vaan löydy?
Wingi on rekisteröity isän nimiintarkistin Trafin kautta,mutta papereita ei löydy?

Katsastus konttorista rekisterointi todistus 1 tarvitaan vain ulkomailla ja 2 osa vain myydessä,
jos ajat kotimaassa niin sitä ei tarvii olla mukana, kun poliisi saa sähköisesti tiedot sun kulkuneuvosta, olin eilen ratsiassa kun palattiin Summiksesta ja siinäpä se vasta selvis mullekkin, kävin nyt aamulla hakemassa sen 1 todistuksen koska lähden sinne Riikan jutailuun,
se ei maksanut mitään ja sai heti tiskiltä, jos tilaat trafilta niin 6-7-pv. 2 maksaa 3 e.

Lyhyesti KIITOS !
Aika meni nopiaa,,seura oli loistavaa,,,syötyä tuli! vaikka Sepille yritinkin syöttää salaattii  :) niin sitä mulla kuluu !

Kohde "vanhat vehkeet" oli  thumbsup1 ja matka meni  062802jumpie KIITOS Timpalle ja Lehtoselle !

Paluumatka sujui Pertin ja Timon matkassa,, tosin käväsin pois tullessa Vehoniemellä.
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

23.05.17 - klo:21:56 #54 Viimeisin muokkaus: 23.05.17 - klo:21:59 käyttäjältä Mphessu
Lainaus käyttäjältä: Mphessu - 18.05.17 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 13.05.17 - klo:16:41
Jaa mitä siellä sit tehdään ? :)

Jotakin tuollaista ajateltu

Pe 19.5
Saapuminen Summikseen 12.00....
Vapaata oleilua ja juttelua omaan tahtiin.

La 20.5
7.00-9.00 Aamupala
9.00-9.20 Ajelun tietoisku (kokoustila)
9.20--->Pukeutuminen ajokamoihin
9.45 Ryhmittäytyminen lähtöön
10.00 LÄHTÖ
n.11.30-12.00 Wanhat vehkeet
12.00-13.30 Kahvitus, tietoisku kohteesta (Jari Lasonen) tutustuminen wehkeisiin...
n.13.30- Paluu Hotellille
16.00- Paneelikeskustelu 10v. kokoontumisesta yms. (kokoustila)
17.00-19.00 Ruokailu
19.00-01.00 Seurustelua, karaokea, tanssia, ....

Su 21.5
7.00-9.00 Aamupala
9.30 Palaute keskustelu yms. ajankohtaiset asiat. (kokoustila)


Ohjelma vapaaehtoinen.
Kaikki kylpylän palvelut käytettävissä, mikäli niin haluaa.  thumbsup1


Hyvältä näyttää ohjelmat. Pyydän ottamaan kamerat mukaan ja kuvia talteen tarinoineen. Ne kertovat paljon niille, jotka eivät mukaan pääse.
Tämä siis ennakointina JUHLAKIRJAAN.

Ettei käy niin  kuin Leppiksen kohdalla, ettei oikein mitään ole kerrottu miten meni. Kotimatkalta sitten vasta.

Nyt on kulunut kokoontumisesta pari päivää ja kovin vähän ulkopuolinen saa kokoontumisen ketjusta  irti. Vielä TSEMPPIÄ mukana olleet!
Kaino toivomus oli, että saadaan talteen kokemuksia ohjelman toteutumisesta ja paljon kuvia ja tarinaa. Tämä myös Panfun juhlakirjaa varten.
Ajelusta niitä on hyvin saatu, mutta eipä muusta yhteisöllisyydestä.
Saiskos pyytää galleriaan myös Summassaari 17 kuvakansion, johon kuvia sitten myös ketjun liitteiden lisäksi tulisi laittaa.

Mitä tuloksia saatiin paneelikeskustelusta? Aiheitahan mm. Eppu esitti. Tonzalin kuva löytyy fb:stä ja siitä voi laskea vain vajaat puolet olleen mukana, jos 60 oli kokonaismäärä?
Miten sujui la ilta seurustelun, karaoken, tanssin ...jne
Mitä tuloksia saatiin palautekeskusteluista?
Miten on syntynyt v 18 kokoontumispaikan valinta Rovaniemelle?
Seuraavaksihan haasteena on löytää Juhlavuoden 19 kokoontumispaikka, josta jo puolen tusinaa ehdotustakin on.

Paneeli keskustelu oli minusta melkein turhaa, kun vain muutama heitteli paikkoja
missä juhla kokoontumisen voisi pitää ja sitten taas joku toinen torppasi paikan joten
ei ainakaan nyt tultu hullua hurskaammaksi.
No se nyt ainakin kävi selväksi että suurin osa oli sitä mieltä että  A. paikan pitäisi
olla sen suuruinen että olisi n. 100 vuodepaikkaa koska jos on isompi niin siellä sitten
olisi sitä muuta Hotelli porukkaa johon PanFunilaiset häviää sekaan eli (on kuin olisi viettämässä
jotain tavallista Hotelli viikonloppua) erotuksena se että pihalla on enemmän Pannareita.
B. Rovaniemi/Naantali ei olisi kaikille mukavan matkan päässä (900-1000 km) karsisi varmasti
osallistujia, (Reko 1000 km sepeteus kävely paikalle, Naantalin kylpylä), kun ainakin
mulla on tärkeempi se matka eikä perille pääsy !

Ei ollut kilpailuja jotka sais porukan kasaan ja kisailemaan niinkuin joskus on ollut.
Meillä ei MARIAN/JARSKAN jälkeen ole ollu halukkaita toimioita jotka ehtis/viitsis tehdä sitä
omaa PanFunilaisille tarkoitettua ohjelmaa. (Mä jo tuossa palautteessa ehdotin että voisin
vetää vaikka mölkkyn heitto kilpailua PanFunilaisten joukkueiden kesken ensi vuonna ja ehkäpä
jatkossakin.)

Perjantaina Summiksen ravintolassa oli vielä 2-30 henkee ja jonkun verra laulettiin karaokea,
mut lauantaina tuli Suomi-Ruotsi jäkis ottelu joka varmasti vähensi porukkaa, kävin matsin
jälkeen katsomassa ravintolassa ja laskin että 6 panfun henkilöä siellä istui eikä muutakaan
porukkaa ollut juurikaan paikalla, joku äijä soitti ja lauloi tanssi musiikkia, eli aikast
flegmaattinen ja tyhjä ravintola sali.
Päätin mennä nukkumaan.   Ei vaiskaan nyt Ristiäiskakkua tilaamaan ja valmistautumaan Viro-Riika jutailuun !!! rd11

Sepi !! Ei se turhaa ollut !! siellä sai antaa äänensä , ja todettiin että saa antaa ehdotuksia,,,n 500 km/ suunta / 100 henkeä/ hotelli/ /

mulla on tärkeempi se matka eikä perille pääsy !  :o  :o  siis mitä,,,oon päästä pyörällään.

Perjantaina Summiksen ravintolassa oli vielä 2-30 henkee ja jonkun verra laulettiin karaokea,
mut lauantaina tuli Suomi-Ruotsi jäkis ottelu joka varmasti vähensi porukkaa, kävin matsin
jälkeen katsomassa ravintolassa ja laskin että 6 panfun henkilöä siellä istui eikä muutakaan
porukkaa ollut juurikaan paikalla,,,

Siispä jotain tars tehrä,,,,enskerralla heitetään sitten lumipalloja porojen kaukaloon tai ajetaan kelekalla Ylläkselle  :)  062802jumpie

Kaikki ei vaan osaa laulaa,,,mut mukavaa kuunnella.
Monilla ääni vasta aukeaa parin juoman myötä,,,toisille tulee väsy,,,,

Mukavaa jutailua ! 03Biker
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

25.05.17 - klo:11:39 #57 Viimeisin muokkaus: 25.05.17 - klo:20:00 käyttäjältä FF1pan
Mun nähdäkseni suurin ongelma on se että nyt tälläkertaa oli vaan osanottaja pula,onhan siinä aikas suuri ero jos on 60 tai yli sata niinkuin aiemmin on ollut sesim joskus summassaaressakin,ja varsinkin puuttui paljon aktiiveja jäseniä vs aikaisempiin kokoontumiseen.Tämä kevät on myös ollut hieman haastava kelienkin puolesta.

Pikkuisen on sellainen tunne kun ajattelen seuraavaa paikkaa eli rovaniemeä että osanottaja kato on yhtäläinen koska matka esim allekirj  melkein 900 km.En pelkä viikonlopun takia lähde
ajamaan edestakaisin 1800 km.jos lähden niin täytyy suunnitella yöpyminen mennen tullen vähintään,no en ole päätöstä vielä tehnyt se sitten kevväämmllä ;D

Toinen suuri ongelma on että meiltä foorumilta puuttuu sellainen  esim Maria tai jopa alussa olleen Kaukon tapainen itsensä peliin pistävä ns "primusmoottori",millään tavalla väheksymättä
valvojien tekemisiä ja järjestelyitä,kaikki kunnia heille.Jokainen kyllä ymmärtää kuinka paljon kaikki ne vaativat inspiraatiota ja aikaa yms, ja yksin ei kukaan pysty ei jaksa ei kykene
tälläista foorumia pitkään vetämään,"jotain tarttis tehrä" sanoi edesmennyt presitenttimme "manu".

Uskon että jos Honda sais kehitettyä uuden pannarin uuden mallin kyllä tulis foorumillekin lisää keskuteluaiheita,kyllähän niitä nytkin on mutta on kyllä alkuvuosiin verrattuna hieman
"hyytynyt" mikä on kyllä ihan luonnollista kun aikaa kuluu.

Tämä kokoontuminen oli siinä mielessä hyvä esimerkki paikasta ja matkasta joka varmasti pätee tulevissakin tapaamisissa eli matka n max 500 km ja majoitusta väh saatavissa 100 henkilölle
Kokoontuminen meni ihan hienosti ja rutiinilla järjetetty,kiitos vielä kerran puolestani.

Nämä nyt on tällaisen "vanhan hemmon"   horisko  mietteitä asioista,toivon että saamme edelleen kivoja tapaamisia ja aina on varaa kehittää asiaa,mutta tarvitaan lisää ideoita ja aktiviteettiä,yritän myös itse saada jotain ajatusta asiaan.  thumbsup1  respectii

FF1pan  rd11

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun olin mukana pannaristien kokoontumisessa (vaihdoin Intikan Pannariin viime keväänä), joten kokemusta ei ole aikaisemmistakaan kokoontumisista. Lisäksi olin mukana vain lauantain ajelulla, joten muusta en voi antaa kommenttia.

Itse ajo oli hyvin järjestetty ja joukon ohjaus toimi mielestäni hyvin. Taukopaikan valinta oli ruokailun/kahvituksen osalta hyvä, mutta itse olen jo hieman kyllästynyt wanhojen vehkeiden tapaisiin museoihin kohteena. Itseäni olisin Kurikassa kiinnostanut enemmän esim. Savotan tehdas ja tehtaanmyymälä, noin niin kuin periaatteessa. En siis ole tarkistanut, oliko myymälä auki vierailuaikanamme ja olisiko sinne ollut mahdollisuutta saada kiertokäyntiä.

En ole joukon nuorimmasta päästä, päinvastoin, mutta silti ei voi olla huomaamatta, että elämää jo enemmän nähneet ovat aika hyvin edustettuina joukossamme. Nuorempien ikäluokkien puuttuminen lienee tyypillistä matkamotoristien joukosta, vai olenko ihan väärässä? Liekö tähän matkustustapaan sitten iskostunut niin tiukasti "teltta ja trangia" -meininki, vaikka useimmat miestä valinnevat jo kokemuksen puolesta vähintään kolmen tähden hotellin.

Näiden kokoontumispaikkojen osalta olen sitä mieltä, että saavutettavuus on erinomaisen tärkeää. Useimmat meistä ovat työelämässä ja irrottautuminen kesken työviikon usemman päivän reissuun on työn ja tuskan takana. Jyväskylän etäläpuolinen alue vielä onnistuu viikonlopuksi, mutta pohjoiseen lähtöön tarvitaan jo kesäloman tapainen.

Lopuksi vielä ruusut itse asioille, eli pyörälle ja omalle vaimolle!

26.05.17 - klo:13:44 #59 Viimeisin muokkaus: 26.05.17 - klo:13:46 käyttäjältä sandis
Lainaus käyttäjältä: himoski - 25.05.17 - klo:20:10
Tämä oli ensimmäinen kerta, kun olin mukana pannaristien kokoontumisessa (vaihdoin Intikan Pannariin viime keväänä), joten kokemusta ei ole aikaisemmistakaan kokoontumisista. Lisäksi olin mukana vain lauantain ajelulla, joten muusta en voi antaa kommenttia.

Itse ajo oli hyvin järjestetty ja joukon ohjaus toimi mielestäni hyvin. Taukopaikan valinta oli ruokailun/kahvituksen osalta hyvä, mutta itse olen jo hieman kyllästynyt wanhojen vehkeiden tapaisiin museoihin kohteena. Itseäni olisin Kurikassa kiinnostanut enemmän esim. Savotan tehdas ja tehtaanmyymälä, noin niin kuin periaatteessa. En siis ole tarkistanut, oliko myymälä auki vierailuaikanamme ja olisiko sinne ollut mahdollisuutta saada kiertokäyntiä.

En ole joukon nuorimmasta päästä, päinvastoin, mutta silti ei voi olla huomaamatta, että elämää jo enemmän nähneet ovat aika hyvin edustettuina joukossamme. Nuorempien ikäluokkien puuttuminen lienee tyypillistä matkamotoristien joukosta, vai olenko ihan väärässä? Liekö tähän matkustustapaan sitten iskostunut niin tiukasti "teltta ja trangia" -meininki, vaikka useimmat miestä valinnevat jo kokemuksen puolesta vähintään kolmen tähden hotellin.

Näiden kokoontumispaikkojen osalta olen sitä mieltä, että saavutettavuus on erinomaisen tärkeää. Useimmat meistä ovat työelämässä ja irrottautuminen kesken työviikon usemman päivän reissuun on työn ja tuskan takana. Jyväskylän etäläpuolinen alue vielä onnistuu viikonlopuksi, mutta pohjoiseen lähtöön tarvitaan jo kesäloman tapainen.

Lopuksi vielä ruusut itse asioille, eli pyörälle ja omalle vaimolle!


Kyllä hartioita on tarjottu, mutta reagointi on ollut toistaiseksi laimeata. Monelta taholta, tässä yksi lainaus;

1. Voisiko sopia tehtäväjaoista ja vastuista, että jakautuisi asiat useammille hartioille ja olisi yhdessä tekemisen tuntua. Juhlakirja asia on jo hanskassa ja siinä porukka, joka työstää sitä ja ottaa kommentit vastaan työn edetessä.
Vastaavanlaisia pienryhmiä asioita valmistelemaan ja hoitamaan voisi olla esim. seuraavat:
- Tapaamispaikka ja siihen liittyvät käytännön neuvottelut, tarjoukset ja tapahtuman edellytykset paikan ja palveluiden suhteen yms.
- Juhla-ajelun suunnittelu ja organisointi. Kunhan paikka on selvä, niin paikalliset pannaristit voisivat hoitaa asian tai ainakin auttaa.
- Ns. vapaa-ajan ohjelma tapaamispaikassa ja nuotiolla (juttuja malliin Summassaari tässä yhtenä keväänä).
- Iltajuhlan ohjelma ja organisointi (esim. puheet, tarjoilut, esiintyjät, muu mitä tarvitaan).

Powered by EzPortal