Veto loppui kesken ajon. ST 1100-91 kilometrit 130,600

Aloittaja vekku, 13.06.10 - klo:22:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Viitsitkö panna kaikki kustannukset, mitkä tuosta aiheutuu, tänne näkyviin.

Hintoja en vielä tosin tiedä, mutta kun tiedän niin ilmoittelen.

-vesku-

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"No niin. Melkein pistäisin sen vaseliinittömän tiliin.

"yhdyn edelliseen....lauseeseen" thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Eipä arvannut kun viime kesänä nykyisen ajopeli laitoin katsoa
rasva tilannetta. Ja tuo oli hyvä vinkki, että tarkistaa renkaan vaihdon yhteydessä
rasva tilantteen ja vaihtaa aina uudet.

-vesku-

itellä 1300  mutta sama systeemi ilmeisesti perässä sekä renkaan vaihto kohta edessä joten kysyisinkin että onko liiasta rasvasta haittaa? siis liioitellusti ottaisi nyrkillisen rasvaa ja viskaisi sen tuota peräpooritusta kohden vai pitääkö olla hillitty ja kevyesti sormenpäillä rasvailla poorit? ja mitä rasvaa senne kannattaa käyttää? itselläni on työkoneisiin käytettävää vedenkestävää nesteen punaista vaseliinia, käviskö se vai onks jotain parempaa/tarkoitukseen nimen omaan valmistettua kamaa?

Liika rasva tulee ulos.Pistä vaikka ne poorin kolot täyteen, eipä sinne liika rasva sovikkaan. Vaseliinin laadusta taitaa kaikilla olla mielipide. Joku sitkeä hyvinpysyvä vaseliini on minun käyttämäni.

Service manualin mukaan rasva po molybdeeni sulfidi tyyppistä, tietty Honda-merkkistä;)

Molybdeeni pohjaista olen itsekin käyttänyt, taitaa olla joku Stormilta ostettu purkki. Ja ei liikaa sitä rasvaa, keskipakovoima heittelee sen ympäriinsä ja sitä alkaa tulla ulos siitä saumasta vanteelle saakka.
- vanhat rasvat ensin pois (ne kuivuneet ja muuten aikansa eläneet)
- uutta tilalle, sormella molempien puolien spoorit täyteen (siis sisä- ja ulkospoorit)
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Auton vetoniveliin tarkoitettua laitoin justiinsa.
Katsoin samalla noita spooreja, tuo neliönmallinen kappale, siihen ei ainakaan saa erikseen noita spooreja on tehty yhdestä kappaleesta.
Taitaa olla kyllä uudemmissa hieman erilainen. #-o

Boorien rasvauksen kannattaa suorittaa joka renkaan vaihdon yhteydessä.
Minä näkisin tuon  vaurion syntyneen siitä että ei ole vaihdettu sitä kuuluisaa O-rengasta, jonka Honda suositteleevaihtamaan jokaisen renkaan vaihdon yhteydessä.
Siellähän näyttää kuvien perusteella olevan ruosteenomaista väriä, joten uskoisin tuon O-rengas tiivistyksen pettäneen tai sitten siellä ei olleen koko O-rengasta ja vesi on päässyt vaikuttamaan.
Totta myös tuo, että liika rasva kyllä löytää sieltä ulos jopa vanteelle saakka, oikeassa on herra joka tuosta mainitsi.
En ole itse myöskään vaihtanut ihan joka kerta tuota O-rengasta, mutta kylläkin joka toinen ja minulla kyllä on nuo boorit rasvassa ja kuin uudet >100 000 km ajettu pyörällä. Terv:  Esa PS: Lähdenkin vaihtamaan tuon takarenkaan uuteen tuonne autotallin puolelle ajankohta kun on.!

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Viitsitkö panna kaikki kustannukset, mitkä tuosta aiheutuu, tänne näkyviin.

Moikka vaan. Nyt on ollut Pannarini jo liikenteessä ja ajattu n. 1000 km.
Kaikki toimii erinomaisesti ja ajo-ominaisuudet parani myös etenkin, kun lähtee liikkeelle ja kun moottorilla jarruttaa niin ei enää "lonksahtele".

Kulut oli seuraavat:

- koko päräosa käytetty 9 tuhattamailia ajettu hinta 288e kuluineen(Teuvolta halikosta)
- boorin vastakappale, joka tulee peränbooreihin hinta 170e ( E M C )
- peräöljy hinta n. 8e ( E M C )
- vaseliini booreihin n. 8e ( Puuilo )
- vaimenninkumet rankaaseen hinta lähetyskuluineen n.90e ( Katafori Oy )
- työnosuus 0e, kun itse asensin
- kokonaiskulut 564e

Ei siis paha hinta remontille ja taas matka jatkuu.
 rd11.gif

Hienoa kun tuli kuntoon. Kesää on vielä jäljellä.
 =D>

Powered by EzPortal