Metzelerin renkaat ST 1300:n ABS alle?

Aloittaja ORE, 11.06.09 - klo:10:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Laitan tänne uuden viestin näistä renkaista. Eli haluaisin tietää, mikä/mitkä
olisi paras rengastus mielestänne Pannariini eturengas/takarengas, kun täydellä kuormalla mennään kantavuuden äärirajoilla ja yksinajaessakin painoa on yli 100kg? bikeri

Jos ajelet suht rauhallisesti ja et hae äärimmäistä pitoa, eteen Z6 jäykällä runkolla ja taakse 880. Noilla mennään pitkään. 880 on "kova" touring-rengas ja sen pito ei tällölin ole niin hyvä kuin Z6. Amerikoissa ainakin ovat todenneet että Z6 joutuu takana koville ja ei tahdo kestää (ja lisäksi se vaikeus havainnoida miten paljon kulunut, koska ei ole uria keskellä).

Olet ilmeisesti etukäteen valinnut merkiksi Metzelerin, mutta en malta olla mainostamatta Michelinin Pilot Road 2:sta. Se on varsinkin märkä ominaisuuksiltaan hyvä rengas ja ainakin minun 1300:ssa kestänyt aivan ilmiömaisesti (nytkin alla olevalla takarenkaalla ajettu 16.000 ja arviolta 20.000 mene rikki).
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Onko kellään havaintoa Dunlop D220 Sport touring renkaista?
Kärkkäisellä näyttäis olevan tarjouksessa 199e sarja. Ei kylläkään pannarin koot.

En ole aivan varma, mutta muistelen, että noin vuosi sitten Tekniikan Maailma testasi FJR:ää, ja siihen pyörään ne passasivat hyvin ja kestivätkin todella hyvin. Dunlopit ne olivat, mutta numerosta en ole sata varma.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Jos ajelet suht rauhallisesti ja et hae äärimmäistä pitoa, eteen Z6 jäykällä runkolla ja taakse 880. Noilla mennään pitkään. 880 on "kova" touring-rengas ja sen pito ei tällölin ole niin hyvä kuin Z6. Amerikoissa ainakin ovat todenneet että Z6 joutuu takana koville ja ei tahdo kestää (ja lisäksi se vaikeus havainnoida miten paljon kulunut, koska ei ole uria keskellä).

Olet ilmeisesti etukäteen valinnut merkiksi Metzelerin, mutta en malta olla mainostamatta Michelinin Pilot Road 2:sta. Se on varsinkin märkä ominaisuuksiltaan hyvä rengas ja ainakin minun 1300:ssa kestänyt aivan ilmiömaisesti (nytkin alla olevalla takarenkaalla ajettu 16.000 ja arviolta 20.000 mene rikki).
No... en ole vielä ihan lukkoon lyönnyt valintaani. bikeri

Sama rengas, vaikka esim. kuviohan on erilainen. En tiedä Suomen hintoja, koska olen tilannyt MyNetMoto:sta, etunen 119e ja takanen 141e, rahti 25e ==> n. 285e kotiovelle tuotuna.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Mä tilasin myös satsin pilot road 2  Mynetmotosta hintaan 271,50€ kotiovelle tuotuna. jumpie

nuts Nyt varmaan soittaisin AL-Turvaan ja hinauttaisin pyörän pois, jos näin
kävisi.
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Paljon puhutaan että pitää valita ns. jäykkärunkoinen malli jos raskas pyörä. Nyt jo Misukan PR2:kin puhutaan olevan jäykempi malli. Onko jonkulla selkeästi hallinnassa nämä renkaiden merkinnät ==> mistä tunnistaa onko jäykkärunkoinen malli vai ei ?   Näitä siis on kuulemma ainakin tarjolla Metzelerillä ja Misukalla.
Pannari myös varmaankin tykkää jäykkärunkoisesta mallista, koska on raskas pyörä ja on tuota "nuljuamisen" tuntua.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Paljon puhutaan että pitää valita ns. jäykkärunkoinen malli jos raskas pyörä. Nyt jo Misukan PR2:kin puhutaan olevan jäykempi malli. Onko jonkulla selkeästi hallinnassa nämä renkaiden merkinnät ==> mistä tunnistaa onko jäykkärunkoinen malli vai ei ?   Näitä siis on kuulemma ainakin tarjolla Metzelerillä ja Misukalla.
Pannari myös varmaankin tykkää jäykkärunkoisesta mallista, koska on raskas pyörä ja on tuota "nuljuamisen" tuntua.

Samaa olen myös miettinyt, että kun on raskaspyörä ja raskaat ihmiset
kyydissä, niin tarttis varmaan olla jokin jäykkärunkoinen malli.
Nyt katsoin sieltä MyNetMoto:sta niitä Misukoita ja niissä oli merkinnät:

Eturengas, 120/70 ZR 18 (59w) P.Road 2F
Takarengas, 170/60 ZR 17 (72w) P.Road 2R

Mitähän nuo kaikki merkinnät oikein tarkoittaa?? bikeri

Olikohan se ny niin että Z4 ja Z6 malleissa olis norsun kuva renkaassa kun oli se jäykempi malli  :-k

lähinnä hojaren ihmettelyihin
mulla kesti bridgen alkuperäiset taka 18 500km ja etu 19 000km
serpentiinit ja mutkat ongelmitta viime kesänä,täydet pakkaukset päällä
ainoa kritiikki on bridgen etu vesisateessa,en oikein luottanut ,siis vaihdoin keväällä pr2 seen
jossain rengastopiikissa oli hondamanian kertomukset ja yhdyn/uskon hänen kertomuksiin kestoista
nuljuaminen--->onko oikein pakattuna boxi/sivulaukut??
painavimmat tavarat niin alas kui mahdollista,pyörän heittäminen mutkissa helpompi,painopiste alhaalla
takaboxi kevyet tavarat,vaatteet ym
vai oisko ajotyyleistä kii tuo kestävyys
oma tyyli on 90-120 km/h reissussa,motari n.160km/h
mutt hulluus se minullakin riivaa niin radalla päästetään kunnolla
ps.keulii se pannarikin,ja hyvin

rd11.gif Alkuperäiset kesti mullakin lähes luokkaa tuon, mutta jossain
vaiheessa kokeilin sitä "keskeltä kovempaa" 021-mallia ja
se todella suli alle luvattoman nopeasti, takana siis.

En ole sen lisäksi muita renkaita ajanut ihan loppuun asti,
ehkä jokusen tonnin voisi päästä. Ennen reissua on tapana
vaihtaa uudet alle, ettei tarvitse reissussa murehtimaan.
Kuitenkin tuo 15T edessä ja reilut 12T on ollut Z6:lla tulos.

Alkuperäiset Bridget on kyllä olleet ehdottomasti kestävimmät,
mutta lötköyden vuoksi en ole niitä käyttänyt.

Ajotapani liene aika lailla sama kuin sinulla; kulutus kotimaassa
6-6,2 ja ulkomailla 6,5-6,7 eli hanaa tulee annettua moottoriteillä.
Rengas kuluu kyllä nopeasti yli 150 vauhdissa täysi poka päällä.
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Lainaus käyttäjältä: "hojare"rd11.gif Alkuperäiset kesti mullakin lähes luokkaa tuon, mutta jossain
vaiheessa kokeilin sitä "keskeltä kovempaa" 021-mallia ja
se todella suli alle luvattoman nopeasti, takana siis.

En ole sen lisäksi muita renkaita ajanut ihan loppuun asti,
ehkä jokusen tonnin voisi päästä. Ennen reissua on tapana
vaihtaa uudet alle, ettei tarvitse reissussa murehtimaan.
Kuitenkin tuo 15T edessä ja reilut 12T on ollut Z6:lla tulos.

Alkuperäiset Bridget on kyllä olleet ehdottomasti kestävimmät,
mutta lötköyden vuoksi en ole niitä käyttänyt.

Ajotapani liene aika lailla sama kuin sinulla; kulutus kotimaassa
6-6,2 ja ulkomailla 6,5-6,7 eli hanaa tulee annettua moottoriteillä.
Rengas kuluu kyllä nopeasti yli 150 vauhdissa täysi poka päällä.

hiukan meillä eroaa tuo painosuhde
ajan yksin ,joten paino ei kohdistu niin paljon takarenkaalle
pitkästä aikaa on honda alla (bmw mies vieläkin),tuli 1v synttärit justiinsa pannarille,ja myynnissä
mutta bmw ja pannari aika lailla samanlaisia,ehkä bmw hiukan etupainoisempi
mitä enemmän tulee kg renkaalle sitä nopeammin kuluu
esim.kaverilla hiukan pidennetty hd ja 2 päällä + pakk.
niin kului alta 5000km steelit esille ja maksoi taas hunajaa 21cm takatossu,eikun puolan hd centerille,ja arvaaa kuka kiroili hinta/laatu suhteelle...siis p..sestä tuo hd
eli kaikki paino kohdistui takarenkaalle
ällistyin kun pannarin takarengas kesti 18 500km,bmw n.12 000-15 000
bmw:ssä oli aina huono tuuri,heti kun olin vaihtanut mezit alle niin tuli myytyä pyörä joten ei kokemusta
öljysoratiet,terävät murska/sepelit syö nopeasti rengasta,mutta kaikkiahan ei voi välttää reissussa

Tämän ketjun alussa oli maininta Metzlerin 880 renkaista. Onko kellään kokemusta niistä 1300:sen alla? Minulla on kokemus 1100 :sen takarenkaana  että toimi hyvin ja kesti n.16-17 tuh. Michelin Pilot road 2  alkaa porrastaa vasemmalta jo alle 5000 km(toinen jo menossa ja samat elkeet kummassakin) Ajattelin kokeilla ainakin taakse 880 Marathon rengasta. Jos puoltavia kokemuksia kuuluu voisin tietty kokeilla eteenkin. Ajotapani on "normaalia" kaksi päällä mutkaisia päällystettyjä teitä.

Powered by EzPortal