PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1100 => ST 1100 Renkaat => Aiheen aloitti: riskari - 07.05.13 - klo:20:25

Otsikko: Pilot Road 3
Kirjoitti: riskari - 07.05.13 - klo:20:25
Onko kellään kokemuksia Michelinin Pilot Road 3:sta sekä edessä että takana 1100 :ssa.  Miten kestävät ja toimivat PR 2:siin verrattuna. olen tilailemassa uutta satsia ja pähkäillyt PR 2 ja PR 3 välillä. Jotku sanoneet kolmosta kekstävämmäksi ja etusta myös paremmin toimivaksi. Entiset PR 2:set joilla ajettu n. 10.000 km ja näyttää olevan ainakin takana vielä melkein toinen mokoma jäljellä. Tosin on hirveen karkeat nuo tiet nastojen jäljiltä, joten pinnat voi haihtua nopeestikin.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: serekki - 08.05.13 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: riskari - 07.05.13 - klo:20:25
Onko kellään kokemuksia Michelinin Pilot Road 3:sta sekä edessä että takana 1100 :ssa.  Miten kestävät ja toimivat PR 2:siin verrattuna. olen tilailemassa uutta satsia ja pähkäillyt PR 2 ja PR 3 välillä. Jotku sanoneet kolmosta kekstävämmäksi ja etusta myös paremmin toimivaksi. Entiset PR 2:set joilla ajettu n. 10.000 km ja näyttää olevan ainakin takana vielä melkein toinen mokoma jäljellä. Tosin on hirveen karkeat nuo tiet nastojen jäljiltä, joten pinnat voi haihtua nopeestikin.

Viherkäisessä on PR3 etunen. Edellinen oli METZ Z6 interact. Näitä kahta verrattaessa voisin sanoo että pidossa ei juuri eroa huomaa. Märällä asfaltilla tehojarrutuksessa Michelin on ehkä aavistuksen varmemman oloinen, mutta...

PR3 etunen on uudesta asti ravistanu sarvia siinä 60kmh nurkilla. (siis ku irrottaa kädet sarvista) Z6 ei sitä tehnyt missään kohtaa vaikka sen merkkeihin asti ajoin -ehkä jopa vähän yli- ja oli kyllä kantikaskin rengas.

Normaali ajo kyllä luonnistuu kummallakin, nää on ääritapauksia. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa, kun rengas on ollut alla niin vähän aikaa, mut ei tän kevään aikana vielä oo kantikkaaks mennyt. Molenmat hyviä, seuraavaks kyllä itse ostaisin Metukan.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: jatuurila - 21.05.13 - klo:21:31
Nyt on pannari ilman kumeja autotallissa ja huomenna menee PR3 alle, eteen ja taakse. Olihan hikinen savotta ottaa takarengas irti. Piti ottaa oikean puolen änkkärikin irti että sai akselin vedetyä ulos. sa_doh .Vanteet kannattaa todellakin suojata kun alkaa repimään pyöriä irti. säästyy paljolta harmilta >:(

Meni näköjään väärään osioon..kyse siis ST1300 mallista... wallhead
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: sammy76 - 23.05.13 - klo:00:28
no nyt kun oftopic mentiin ni mulla st1300 PR3 alla edessä ja takana(180 vahvistettu)
hyvin toimii anakin mulla sekä tuo perinne vika oikealle viettäminen kun sarvista päästää hävinnyt.
kulutus kestävyydesä en vielä tiedä, onko jollain kokemuksia asiasta PR3 kohdalta mitä pitäisi odotella?
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: riskari - 25.05.13 - klo:13:49
No, ostin netin kautta sitten molemmat PR 3 :set odottamaan kakkosten loppua. Maksoivat yht rahtineen 300 €. Noissa kakkosissa vielä pintaa jäljellä moneen tuhanteen. Niillä ajettu n. 12.000 km. Itte tosta ajanu 2.500. ostin pyörän kolme viikkoa sitten ja nyt tullut tuo. Meinasi tosin matka katketa takasen osalta, kun meni sepein siru keskeltä läpi, oli tyhjentynyt yön aikana. Bilteman paikkasatsi pelasti, pistin rotanhäntä paikan ja ajunut sillä nyt noin 400 km. Ei näytä ainakaan vielä kasvavan pattia, joten todennäköisesti ei säikeitä poikki. Pitävät nuo kakkoset jonkinmoista jyrinää varsinkin karkeemmalla asfaltilla nyt kun ovat jo jonkin verran pykälillle kuluneet. saas nähä miten kolmosten kanssa.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: riskari - 26.07.13 - klo:22:03
No nyt on renkaat vaihdettu ja uudet koekäytetty. PilotRoad 2 olivat alla n. 15.000 km ja olisi ollut kulutusmerkkiin vielä jokunen tuhat molemmissa. Jäi hyvä maku noista kakkosista vaikka jyrisivät kurvissa. Muutamia tuhansia aiemmin sepelin tekemään reikään laitettu tubeles paikka toimi hyvin koko ajan.

Pistin uudet Pilot Road 3:t kun oli reissu edessä. PR 3:lla nyt takana n. 3500  km Lofooteillä käyntiä. Ovat tosi hyvän tuntuset ja ainakin vielä hiljaset. Tosin havaittavaissa aavistusta pykälöitymisestä kakkosten tapaan.
Myös kampeaminen vasemmalle kun päästi sarvista katosi, menee nyt suoraan.
Oli takasella lähellä korjaustarve, kun kolaripaikalta upposi lasinsiru keskelle pintaa, n. 4 mm syvälle. onneksi oli uusi pinta, ei yltänyt niin syvälle, että olisi alkanut vuotaa.

Paineita olen pitänyt takana 3,2 ja edessä 3 kylmänä.

Kertoillaan sitten lisää kun taivalta kertyy.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Tepek - 01.08.13 - klo:23:54
Hyvä että tulee kokemuksia tästä kolmosesta.
Itse kävin heinäkuun alussa mp-rengasmyyjältä tiedustelemassa kyseisiä malleja 1100 pannariin. Hän ei suositellut ollenkaan?
Perusteli, että tämäntyyppisessä matkapyörässä rengas kuluu ikävästi niin, että tulee kuvioinnista johtuvia pykäliä. Alueelle, josta tasaiseksi kulunut kohta muuttuu kaarrepuolelle.
- Onkohan tästä teillä tullut kokemuksia.
- He suosittelivat Metzler880 renkaita.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: jysky - 02.08.13 - klo:09:16
  Minulla oli 880 Mezlerit mutta en tykännyt pitivät kovaa jyrinää.
  Vaihdoin Pilot Road 2 joita pidin paljon parempina.
  Nyt alla kolmoset takana vahvistettu en ole vielä kokeillut miltä ne tuntuvat.
  Tänään haen pyörän huollosta. ST 1300.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Esa - 02.08.13 - klo:10:11
Tulet yllättymään miten voi olla hyvät renkaat pannariin. Puree kuin tauti niin kuivalla kuin asfaltillakin. Nyt on renkaat mihin voi luottaa, toimivat jopa kovemmillakin nopeuksilla, eikä pannari lähde leijailemaan niinkuin muilla renkailla. Todella suuntavakaat renkaat.
Vaihdata kummatkin renkaat samalla kertaa pilot 3 ksi huomaat eron ensimmäisillä kilometreillä....miten se voi olla niin suuri muihin renkaisiin..nähden.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: MacMotoristi - 02.08.13 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: Esa - 02.08.13 - klo:10:11
Tulet yllättymään miten voi olla hyvät renkaat pannariin. Puree kuin tauti niin kuivalla kuin asfaltillakin. Nyt on renkaat mihin voi luottaa, toimivat jopa kovemmillakin nopeuksilla, eikä pannari lähde leijailemaan niinkuin muilla renkailla. Todella suuntavakaat renkaat.
Vaihdata kummatkin renkaat samalla kertaa pilot 3 ksi huomaat eron ensimmäisillä kilometreillä....miten se voi olla niin suuri muihin renkaisiin..nähden.

Samaa mieltä vajaan kymppitonnin pilot kolmosten ajokokemuksen kanssa. Pitävät myös sateella, ja ajotuntuma on muutenkin nannaa. Ja pintaa näyttää riittävän edelleen uskomattomasi. Pikkuisen ovat kuluneet keskeltä, täytyy käydä tsekkaamassa rengaspaineet. Laaturenkaat.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: jysky - 02.08.13 - klo:12:45
  Kuulostaa hyvältä. Kohta pääsee testaamaan.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Makke - 03.09.13 - klo:09:34
Gummikokemuksia.

Nyt meni vaihtoon vanhat kumit kun ajo kävi mutkateillä ikäväksi ja osin mahdottamaksi.
Takana oli Misukan PR3 ja edessä PR2.
Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).
Renkaat kuluivat kanteille joka oli ymmärrettävää, mutta myös epätasaisiksi, kuhmuraiksi, lamellilohkoistaan??.

Ajamiseni on sen verran pappamaista että en ajele missään riskirajoilla enkä siis voi sanoa mitään ääriolosuhteiden pidoista.

Nyt laitan alle Metzelerit Z6.

edit, liitteenä vanhat misuka-kuvat
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Wisa - 04.09.13 - klo:01:44
Z6 on hinta/laatu-suhteeltaan ehkä paras gummi. Tällaisen raskaanpuoleisen tourinkipyörän alle se sopii erityisen hyvin. Huono puoli on siinä, että kun keskialueella ei ole kuviota, sen kulumista on hankala arvioida. Mut se yllätti sitten aivan totaalisesti. Lähdin kalanpersiiseen (Fisk arsiin) yks pyhä päiväreissulle. Tiesin ettei toi enää hyvä ole, mutta ajattelin sillä vielä yhden viissataa nyt ajavani. Vyö ei siis todellakaan paistanut lähtiessä :D

Tuolta se näytti palatessa. Turussa totesin, että kymmenen sentin matkalta paistaa teräkset silmään, ajelin kotio kusi sukassa.

Oikeasti siis hyvä rengas, mutta loppuminen tulee pyytämättä ja yllätyksenä kuin faksi entiselle pääministerille.

Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: hry - 04.09.13 - klo:08:27
""Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).""

Millaisilla paineilla ajelit? Pääsit kymppitonnin pidemmälle, kuin mitä minä millään renkaalla olen ajanut.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Obelixxx - 04.09.13 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: Wisa - 04.09.13 - klo:01:44
Z6 on hinta/laatu-suhteeltaan ehkä paras gummi. Tällaisen raskaanpuoleisen tourinkipyörän alle se sopii erityisen hyvin. Huono puoli on siinä, että kun keskialueella ei ole kuviota, sen kulumista on hankala arvioida. Mut se yllätti sitten aivan totaalisesti. Lähdin kalanpersiiseen (Fisk arsiin) yks pyhä päiväreissulle. Tiesin ettei toi enää hyvä ole, mutta ajattelin sillä vielä yhden viissataa nyt ajavani. Vyö ei siis todellakaan paistanut lähtiessä :D

Tuolta se näytti palatessa. Turussa totesin, että kymmenen sentin matkalta paistaa teräkset silmään, ajelin kotio kusi sukassa.

Oikeasti siis hyvä rengas, mutta loppuminen tulee pyytämättä ja yllätyksenä kuin faksi entiselle pääministerille.

Mullakin pannarissa silloin ylätti täysin renkaan loppuun kuluminen, kun ei oo sitä kuviointia siinä keskellä.
Toi mun ylläri vielä tapahtu pannari tapahtumassa summasaaressa vuonna silloin.
Hieman ennen kun rengas oli loppu, nii siinä näky kapee hieman erijärinen viiva keskellä rengasta. Olikohan se ilmoitus renkaan loppumisesta?
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Timppa - 04.09.13 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: Makke - 03.09.13 - klo:09:34
Gummikokemuksia.

Nyt meni vaihtoon vanhat kumit kun ajo kävi mutkateillä ikäväksi ja osin mahdottamaksi.
Takana oli Misukan PR3 ja edessä PR2.
edit, liitteenä vanhat misuka-kuvat

Kysymys 1. miksi meni vaihtoon??

Noissahan on pintaa vaikka mihin... 22yikes
Takarenkaassa on nuo kulumisen osoittavat montut yhä selkeästi näkyvissä...

Mulla ei ollut enää ollenkaan vasemmassa puolessa ja ajettu vain 12.000km !! ?? Ajotapa vai kaasun annostelu?  airrev
Vai peräti kilometrivirhe ajomäärässä. :)
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Makke - 04.09.13 - klo:16:42
Lainaus käyttäjältä: hry - 04.09.13 - klo:08:27
""Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).""

Millaisilla paineilla ajelit? Pääsit kymppitonnin pidemmälle, kuin mitä minä millään renkaalla olen ajanut.

Takana 3,4, edessä 3,0. En juuri revittellyt, kun ei oikein ole uskallusta, mitä nyt suoraa kiihdystystä kun sopiva paikka löytyy.
Taisi mennä väärään paikkaan tämä paineista vastaaminen  ashamed
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: serekki - 04.09.13 - klo:17:38
Lainaus käyttäjältä: Makke - 03.09.13 - klo:09:34
Gummikokemuksia.

Nyt meni vaihtoon vanhat kumit kun ajo kävi mutkateillä ikäväksi ja osin mahdottamaksi.
Takana oli Misukan PR3 ja edessä PR2.
Kovin ovat kyllä kestäviä jos mitataan kulutuspinnan mitassa, vieläkin oli millejä jäljellä keskellä 2-3 vaikka oli ajettu yli 26 tkm (paljolti suhteellisen suoria asfalttiteitä).
Renkaat kuluivat kanteille joka oli ymmärrettävää, mutta myös epätasaisiksi, kuhmuraiksi, lamellilohkoistaan??.

Ajamiseni on sen verran pappamaista että en ajele missään riskirajoilla enkä siis voi sanoa mitään ääriolosuhteiden pidoista.

Kyllä ne tsetakutoset kuluu yhtäläillä muhkuraisiks, nimim. kokemuksen syvä kurkkuääni, mut ei se ainakaan mulle oo turvattomuuden/lipsumisen tunnetta tehny. vielä. ja mutkiin on menty nii että saappaat sauhuaa. paineet yksin ajaes 3.2-3.4. mut se on tosiaan z6:ssa paha, et siinä keskellä ei oo minkään valtakunnan merkkii, mistä vois seurata kulumista.

Muarin mopoon on kyllä viimiset tsetakuutoset, on sen verran rajumpi toi teho/painosuhde, että lipsuu.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: riskari - 14.09.14 - klo:22:34
No nii,

kun aikoinaan aloittelin tämän ketjun, lupasin kertoa jatkoa, miten menee. Nyt on noilla Pilot Road 3 :lla takana noin 14500 km ja tuli aika tilata uudet. takanen hipoo nyt kulumismerkkejä, joten kovin montaa tuhatta ei enää sillä ajella. Etusessa näkyy pintaa olevan vielä jonkin verran pidemmälti. Takanen on aikamoisilla pykälillä samalla tavalla kuin aikaisemmin PR kakkosessa. Etusessa ei kovin pahasti. Muuten olen kyllä ollut noihin tyytyväinen. Pitoa tuntuu vieläkin piisaavan joten tarkoitus ajella nuo kulutusmerkit konnolla piiloon. Jyrinää tulee pyööristä jonkin verran apitsi jos tiestä löytyy oikein sileä kohta, silloin hiljenee.
Tosin meni tuo takanen hieman nopeammin kuin odotin mutta yhtenä isona syynä lienee nuo viime talven jäljiltä olevat tosi karkeat tiet ja tämän kesän kuumat ilmat jotka osui juuri loman ja pohjoiseen tehdyn reissun aikaan. N 3400 km reissulla hupeni pintaa nopeammin kun etukäteen odotin. Liekö mp rekaissa sama kuin autojen, että 30 asteessa kuluvat tuplavauhdilla 20 asteeseen verrattuna.

Reissun jälkeen pyörä seisoi reilun kuukauden kun paluumatkalla Saariselällä poro osui kohdalle ja katteita, etuvalo ja pleksi meni uusiksi. (Onneksi on painava pyörä jota poro ei saanut edes kaadettua vaikka heitti henkensä rytäkässä.)

Nyt on pyörä taas liikenteessä ja onneksi tämä syksy näyttää ainakin nyt lupaavalta kelien suhteen.
Uudet renkaat tilasin edelleen Misukat. Taakse tulee Pilot Road 4 GT (GT vahvempirunkoinen ja sopii hyvin painavampiin pyöriin). Eteen tulee edelleen PR 3 kun ei tuota nelosta saa sopivan kokoisena. Jännä nähdä miten tuo nelonen toimii. Sille luvattu 20 % parempi kulutuskestävyys ja paremmat märkäkeliominaosuudet kuin kolmoselle.
Tilasin nuo kiekot mp renkaat onlinesta yhteishintaan 282,-.



Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Olli - 12.02.15 - klo:12:42
Pannari se vaan kerää kilsoja näköjään. Itselleni jäi sellainen kuva ko. pyörästä, että siihen voi luottaa ja nähtävästi olin oikeassa.
Ikävä, että joku poro halusi tehdä itsarin just sinun pannarin alle. Hyvä, että kuski ja pannari olivat vahvempaa tekoa.
Noista renkaista; kysäseppä Iisalmesta Kumikimmolta tarjous ensi kerralla. Saattaa nettikaupat jäädä toiseksi tai ei ainakaan ole merkittävää eroa ja saa renkaat alle tasapainotettuna. HRoF jäsenkortilla vieläkin edullisemmin.
Käyhän kahvilla, kun nuo kelit lämpiää pysyvämmin.

Olli

Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: Pannukakku - 15.06.16 - klo:19:55
Nyt ovat PR kolmoset olleet alla noin tonnin verran. Toimivat kerrassaan hyvin, itse suosittelen muillekin.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: ltm - 15.06.16 - klo:22:25
Uusi PR 3 on jo takavanteella odottamassa asennusta ja sen jälkeen menee etunen vaihtoon. Aika pitkään meni Z6:lla, mutta takasen osalta se keskikohdan sileä vähän häiritsi, kun ei tiennyt minkä verran on pintaa vielä jäljellä.

Järvenpäässä Lidlin vieressä on pieni rengasliike nimeltä EU-rengas, jossa olen jo useaan kertaan vaihdattanut tuomiani renkaita irtovanteille. Nopea palvelu uudella venttiilivarrella ja tasapainotuksella oli 15 e, joten suosittelen. Lisäksi sain suosituksen ajaa n 0,3 baria kovemmalla paineella, kuin valmistaja suosittelee, niin rengas kestää pidempään.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: riskari - 17.06.16 - klo:18:04
Mulla PR 3:set meni vaihtoon kun takasella oli ajettu 18.100 km ja etusella n.20.000 km. eli minusta tosi hyvä kulutuskestävyys.
Tilalle tuli taakse Pilot Road 4 ja eteen edelleen Pilot Road 3 (kun tuota etusen kokoa ei nelosessa löytynyt).
Uudet kiekot ovat nyt pyörineet takanen n. 6000 ja etunen pari tuhatta vähemmän joten ei vielä osaa kommentoida. Ei vielä erota että olisivat yhtään pykälillä. Paineita oon pitänyt edessä 3.1 ja takan 3.3. Ajelen enimmäkseen yksin.
Otsikko: Vs: Pilot Road 3
Kirjoitti: ltm - 15.06.17 - klo:21:18
Tuossa pari viestiä aiemmin mainostin Järvenpäässä olevaa EU-rengasta. Tänään kävin vaihdattamassa Busaan uuden takarenkaan ja samalla kuulin, että laittavat lapun luukulle eli lopettavat firman kannattamattomana; harmi!

Onko Pannarilaisilla hyviä vinkkejä mopomyönteisistä rengasliikkeistä Keski-Uudenmaan alueella (Riihimäki käy myös)? Mopomyönteisessä liikkeessä asennetaan itse tuotuja renkaita kohtuuhinnalla eikä rokoteta omatoimisuudesta älyttömiä ylihintoja.

Miksi sitten pitää olla "omatoiminen"? Tilasin Saksasta Misukan ja iloinen yllätys oli jälleen renkaan tuoreus - oli paistettu huhtikuun lopussa 2017. Kotimaan liikkeistä löytyvät renkaat ovat harvoin näin tuoreita. Toukokuussa kun vertailin renkaita, niin tarjottiin liikkeestä muutamaa viikkoa vajaat kaksi vuotta vanhaa rengasta. No, onko sillä väliä? On, jos Saksasta saa halvemmalla tuoreen renkaan kotiin tuotuna.

Tiedän; kilpailu on kovaa ja pienet kotimaiset yrittäjät kärsivät ja lopettavat, joten osasyyllinen ollaan...