Valoista

Aloittaja Rutja, 31.08.10 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ei noita lain kiemuroita tahdo pieni ihminen aina ymmärtää, mutta asia on juuri niinkuin Timppa totesi. Minulla tuosta ei ole mitään mainintaa, kun pyörä on tuotu aikanaan Saksasta. Tosin sama modaus on edessä, tuota lyhyen valon valotehoa saa todellakin olla enemmän ja pitää nyt vielä harkita katkaisimen laittaminen tuonne väliin, että sen saa tarvittaessa pois päältä.

Tuo katkaisija virtajohdossa saattaa olla nokkela ratkaisu.

Kukaties joku saattaa käyttää esim.tuliliiviä jos vielä matkustajallakin on sellainen ja kahvalämppärit vielä päällä niin virtaa kuluu.
Laturia se varmaankin säästää omalta osaltaan. :-k
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Tässäpä sitä ollaan.. :compress:

Jos moottoripyöräsi on ENSIREKISTERÖITY SUOMEEN siellä lukee että
>>>lähivalot ainoastaan vasemmanpuoleisessa umpiossa>>>

Ns.saksantuonneissa yms. eipä luje??? miksei??? Kukaan ei tiedä miksi näin on. Mutta kaksi samaa pyörää ja erilaiset.

Vaatimustenmukaisuustodistus ei ole ollut oikein.....siinäpä se

Tietääkseni/muistaakseni tuo johtuu siitä, että aikanaan Hondan Stuttgartin suunnittelutoimiston jengi tajusi nopean matkapyörän hankkivien ihmisten haluavan ajaa pyörällä matkaa nopeasti joten ST:n valot mitoitettiin sen mukaan. 1100:n valoteho oli senajan mp-maailman ennätys, 100 000 candelaa! Asiaa ällisteltiin Tekniikan Maailmassa joskus -91. Missäpä muuallakaan, siinä lehdessä kun ei taideta katsella kuin valoja sekä taivastella tuulilasin puhdistuksen hankaluutta vaikka alla olisi mikä Corvette tai Ferrari... Anteeksi jos ao. lehden henkilökuntaa on foorumilla.
Suomessa toki osattiin suhtautua tärkeään turvavarusteeseen kuten valoihin ja Hondan insinöörien pitkäjänteiseen työhön asian vaatimalla vakavuudella sekä arvostuksella eli huutamalla EIEIEIEIiii... Sehän häikäisee vastaantulijaa! Sinänsä terävä huomio. Joten tuhansia työtunteja mietityistä ja kokeilluista valoista piti repiä piuha irti jotta vain toinen polttimo olisi käytössä ja vastaantulija ei säihkähtäisi yllättäen moottoripyörään asennettua ajovaloa.
Noihin aikoihin taisi lisäjarruvalo olla pannassa, koska "takana tuleva saattaa luulla edessä ajavan auton olevan tulessa ja aiheuttaa aiheettoman hälytyksen..." Mene ja tiedä, saatta olla urbaanilegenda.
Myös muut pyörätyypit saivat osansa ja muistan esimerkiksi mustasilmäisiä CBR:iä yhdeksänkymmentäluvulta.
Nyttemmin AKE on hävinnyt eli järki voittanut ja tehokkaampia ajovaloja omaavia pyöriä saa tuoda Suomeen joten jälkituoduista Pannuista ei ole tavattu pätkiä piuhoja turvallisuuden nimissä.

ei merkintää -99 pyörässä, tosin tuontipyärä GB

Nyt määkin innostuin muuttamaan pannarin yks silmäsest kakssilmäseen mitä kautta niit h nelosii pitäis lähestyy et
vois sen hyppy johdon laittaa ??

tv  Tapsa

Plexi pois ja sen "alla" oleva peitekansi jolloin näet kaikki hyvin.

Tinaat "hyppyjohdon" ajovalojen lyhyeen virtajohtoon ja työnnät sen siihen kantaan josta puuttuu yksi piuha. Noin yksin kertaisesti sanottuna. icon_mrgreen

Helpoiten saat kun ostat H4 lampunkannan ja otat siitä irti yhden johdon jonka asetat siihen mikä on mopossa kiinni.(ilman lyhyttä ajovaloa)

Jos haluaa enemmän tuunata laitat siihen väliin katkaisijan.........saa sit pois jos haluu.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Pannari modattu kakssilmäsex ja tangon korotus palatkin tuli vihdoin laitettua valohommas tuli pikku ylläri kun huomasin että sieltä valoita oli jo "ryöstetty" kahva lämppäreihin virta en ruvennut muuttamaan sitä, jäi pohdinnan alle ehkä unohtuu koko juttu. Kiitos taas neuvoista.


tv  Tapsa

Australian ja Englannin versioissa on 2xlähivalot,2xkaukovalot joilla omat releet.Ohjaus molemmille vaihtajalta.

Muiden maiden versioissa on vain 1xlähivalo jolla virta suoraan vaihtajalta ja 2xkaukovalot joilla 1xrele jolla ohjaus vaihtajalta.

Kytkemällä lisäreleen säästät valo+vaitokytkimiä koska muutoin kytkimien kautta kulkisi kakisinkertainen amppeerimäärä ! (5A vs 10A)

Eli en suosittele hyppylankaa mutta kahdennettuja lähivaloja kylläkin.


31.08.11 - klo:09:57 #23 Viimeisin muokkaus: 31.08.11 - klo:09:59 käyttäjältä serekki
Lainaus käyttäjältä: semalus - 31.08.11 - klo:03:13
Australian ja Englannin versioissa on 2xlähivalot,2xkaukovalot joilla omat releet.Ohjaus molemmille vaihtajalta.

Muiden maiden versioissa on vain 1xlähivalo jolla virta suoraan vaihtajalta ja 2xkaukovalot joilla 1xrele jolla ohjaus vaihtajalta.

Kytkemällä lisäreleen säästät valo+vaitokytkimiä koska muutoin kytkimien kautta kulkisi kakisinkertainen amppeerimäärä ! (5A vs 10A)

Eli en suosittele hyppylankaa mutta kahdennettuja lähivaloja kylläkin.

varmasti miettimisen arvoinen yhtälö.
mä laitoin viimekesänä kanssa tuon hyppyjohdon enkä ainakaan vielä oo huomannu mitään lämpenemistä tms. oireita katkaisijassa. (kyllä, myös käytän sitä katkaisijaa sillointällöin) Sen olen kyllä huomannut et noi kahdennetut valot tekee laturille lisää töitä. (tyhjäkäyntikierrokset tippuu satasella kun laittaa valot päälle) Led-valot vois säästää laturii hiukan...
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Jep
Tämä on vain faktaa huoltokirjan sähkökaavioista ja omista kokemuksista.Norm. kytkimet rakennettu 6A kuormalle.

Lain mukaan saa pyörässä kytkeä molemmat lähivalot, tutkin trafin sivuilta  doh1

Lainaus käyttäjältä: Joche - 22.10.11 - klo:13:11
Lain mukaan saa pyörässä kytkeä molemmat lähivalot, tutkin trafin sivuilta  doh1

Niinkai ehkä....
mutta entä se alkuperäinen lasi joka on umpiossa niissä ei ole samanlaiset kuviot.... vaan kun pitäisi olla juuri sellaiset kuin siinä "vasemmanpuoleisessa umpiossa" eli eipä saakaan...
no, mulla kyllä on vaikka umpio onkin alkuperäinen jota taas ei saisi kytkeä niin.
Vaikeaksi menee... niin ja tämä koskee vain tuota 1100 mallia noissa 1300:ssa onkin "oikeat" umpiot.
Ota nyt näistä selvää.
Kukin tekee niin kuin kotonaan tuntee hyväksi.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: joku21 - 07.11.10 - klo:18:02
ei merkintää -99 pyörässä, tosin tuontipyärä GB
Jos pyörä on tuotu Great britainnista niin millainen on umpion lasin kuvio kun siellä ajetaan "vääräällä" puolen tietä?

Mulla kanssa GB:stä tuotu ja vielä katsastamaton. Kysyin tuojalta, tartteeko umpiota vaihtaa ja ei kuulema tartte. Katsuri tekee merkinnän otteeseen. Toivottavasti näin.

Mites on sitten ksenonit?  Tässä on semmoset, riisunko suosiolla pois. Kysyn kyllä ensin katsurilta.

Onkos kukaan koittanut noita ledivaloja? Ei taida 460 lumenea aivan riittää?  Pajonkohan noissa h4, 55W :issa on niitä lumeneja?  Olis toi virrankulutus vaan kohtuullista. Ei taida kyllä nämä leditkään olla laillisia.

Powered by EzPortal