Matkamopoksi pannari vai joku muu ?

Aloittaja karitee, 13.04.11 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kyllä meikäläinenkin on katellut ton 1600 bemarin suuntaan, mutt olen tullut siihen tulokseen ettei ainakaan vielä ole vaihto ajankohtainen, koska joka pyörässä on niissä ekoissa jotakin lastentautia/jotakin muutettavaa, tosin hintakin on kyllä aikamoinen, eikä noita oikeen vielä ole käytettynä myynnissä  4idi4s

Lisää näkökulmaa Bmv 1600: sesta,selvästikin tosi hieno laite kaikin puolin,hienoa tekniikkaa ym.Mutta..  tuo hinta 30000 ekeä liikaa ainakin meikäläiselle ja varmaan monelle muullekkin,sehän on vaan moottoripyörä.
Toinen asia on tuo ylläpitokustannuspuoli..vakuutukset maksavat varmasti maltaita verrattuna käyttökuukausiin.
Huoltopuoli.. varmasti on hintava määräaikaishuolto ohjema,verrattuna esim pannareihin,varsinkin meillä ketkä pystymme tekemään itse
melko paljon perushuoltoa/korjausta.luultavasti tuohon 1600 bemariin ei ole mahdollista itse tehdä paljon mitään,vähän niinkuin nyky-
autoihinkin,Tulisi jo aikakin pitkäksi talvella kun ei voi mitään itse tehdä mopoonsa     grrrrrr   wallhead

Näitä tulee mieleen     rd11     thumbsup1 joten pysyn pannaristina.

Terv FF1pan

Oman talouden ohjailun parametrit on piirun verran vinossa jos pitää miettiä huoltohintoja kun ostaa tuonhintaisen prätkän. Jos niistä huolloista pitää tinkiä niin sitten ei ole oikeasti rahaa ostaa tuollaista pyörää.

27.05.11 - klo:14:07 #18 Viimeisin muokkaus: 27.05.11 - klo:18:20 käyttäjältä uusipanisti05
Se on halpa minkä voi säästöillään maksaa kerralla pois, mutta mikä maksaa jatkuvasti on kallis. Tällä filosofialla minä toimin. Mielenkiintoinen keskustelu. thumbsup1
Muokkaan ja jatkan. Ilkeästi sanottuna bemu on saanut kaksisylinteriä jo kestämään. Vielä kantsii katsella useamman vuoden ennenkuin pistää hikiset säästönsä pyörään jonka edellinen malli niitti kyseenalaista mainetta niin sähköjen kuin moottorinkin osalta. Saattaa olla hyväkin värkki, mutta voi epäillä ovatko saaneet ratkaistua kaikki aiemmat ongelmat mitä olen lukenut edellisestä mallista. Kun pyörän sarvi on täynnä nappuloita soisi niiden toimivan.

Voi olla että hontalta ei ihan heti tule uutta mallia ,ja ns matkapyöräksi,koska kilpailijoilla on malleja tullut tarjolle,ja saattaa olla että ei
kehitys ja kysyntä riitä iankaiken.No mene ja tiedä,ainakin kaikenlaista grossrunneria pukkaa kovasti tällä hetkellä.Ehkä saumat sillä
sektorilla paremmat.

FF1pan

Vaimo on 165 cm, eli aika lyhyt. Meikä on 183 cm. Nippa nappa näkee eteenpäin mun potan yli. Tekniikan maailmassa oli numerossa 9/11 testi neljästä pyörästä ja myös vertailua huoltokustanuksista 50000 km saakka. Ei olut kallein eikä halvin. Tuskin se niihin huoltokustannuksiin kaatuu, vaan johonkin muuhun.

Asia on juuri näin, turha on viimeisiä eurojaan laittaa uuteen pyörään jos ei siitä pysty huolto-ohjelman mukaisesti huolta pitämään.
tai tankkaamaan 98:a kun on 5centtiä kalliimpaa ?
mutta onhan ne tietyt asiat hyvä selvittää etukäteen ettei sitten tule ylläreitä että mitä tuli tehtyä  22yikes
enkä myöskään luota bemarin laatuun kuten hondaan.
ja on se kolmekymppiä paljon vaikka onkin sentään moottoripyörä

Täytyy minunkin oma kapustani tähän soppaan heittää. Minun kohdalla on helppo tehdä ratkaisu huoltokustannusten suhteen, ei ole paikkaa missä itse tehdä ja taitoakin puuttuu, niin aina joudun turvautumaan merkkihuoltoon takuiden vuoksi. Senpä takia ostin uuden Pannarin, kun oletin sen olevan hyvää ja kestävää laatua, enkä ole katunut. Ainut asia mikä minua ihmetyttää, on tuo öljyn vaihtovälin lyhyys. Nyky autoissakin tämänpäivän öljyillä ilman Longlife ohjelmaa päästään ainakin 15000 kilometriin. Onhan se niin, että vaikka meillä on ehkä jo vähän vanhanmalliset pyörät, niin kyllä me laadukkailla pyörillä ajetaan. Porukka on myös laadukasta, niin ne tarvitsee vain parasta. rd11
jauhis

Omistajan käsikirjan mukaan Pannarin öljynvaihtoväli on 12 tkm ja määrä vajaa neljä litraa. K-sarjan bemarissa oli 7 tkm ja muutama desi vähemmän öljyä. Tähän tottuneena ei pokka ole vielä pitänyt ajaa Pannarilla yli 10 tkm samoilla öljyillä.    airrev

Valmistajan ilmoittama öljynvaihtoväli on aina kompromissi erilaisista ajajista, olosuhteista jne. Ja ohjeistus perustuu mineraaliöljyn käyttöön. Jos ajat rauhallista matka-ajoa ja parhailla mahdollisilla synteettisillä öljyillä, sanoisin että huoletta voi ajaa 15.000. Itse ajan 10.000 km, mutta se on tullut siitä että on helppo muistaa kun tasakympeillä vaihdetaan. Niin ja Delvacilla tietysti.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Maahantuoja edellyttää, että öljyt vaihdetaan 6000 tonnin välein. Onkohan muuten huoltokirjassakin näin. Minä taidan olla ainakin sidottu tähän lyhyeen vaihtoväliin takuiteni vuoksi, 2010 ostettu pyörä ja takuu 4v.+ Bike Worldin 1v= 5V. Tässä sitä ollaan, enkä muuta voi.
jauhis

Minä ajan vuoden eli 10-14000km. Tuollaiset kuudettuhannet on alimitoitettuja en tiedä mistä lukevat tuon määrän? Kai itse olen lukenut väärin?? Edellisellä panilla ajoin 90000km eikä öljynsyöntiä esiintynyt. Öljyt on Hondan suosittelemia mitä käytän, taitaa kyllä mennä nykyöljyillä millä vaan, minun mielipide. Nyt joku tietysti sanoo, että ei kannata ajella ellei ole varaa vaihtaa öljyjä. Ennen kuplallakin vaihdettiin 3000välein, silloin mulla oli vielä varaa. :w-)(

hondan ilmoittama öljyn vaihtoväli on 12t.

Jäähyväiset Pannarille. Yhteensattumien summana vaihdoin eilen hienon ja koko talven tuunatun Pannarini Tampereen RM Heinolla tummansiniseen BMW 1600 GTL:n. Sieltä saisi jouku hyvän pyörän runsailla varusteilla.  Kuten aiemmin koeajon jälkeen kirjoittelinkin, tämä on mieleiseni peli. Toivottavasti saan roikkua foorumilla seurailemassa hyviä juttuja vaikka heittäydyinkin vääräuskoiseksi. Joitakin osia ja varusteita jäi kotiin. Laitan nitä myyntiin ensiviikolla. Etujarrupalasarjaa, kirkasta etuvilkkua, paineensäädintä...

Lainaus käyttäjältä: huttma - 10.06.11 - klo:22:15
Toivottavasti saan roikkua foorumilla seurailemassa hyviä juttuja vaikka heittäydyinkin vääräuskoiseksi.

Taaskin kirjoitan vain omia mielipiteitäni. Niihin voipi yhtyä tai olla yhtymättä.
Ei ole olemassa vääriä mielipiteitä, vaan monenlaisia. vaikka tuskin koskaan itselleni hankin, odotan mielenkiinnolla "raporttia" paljon puhutusta uudesta bemarista. Varsinkin nyt kun on erinomainen vertailukohta ja asiantunteva vertailija asialla.

"keep on rockin´"
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Powered by EzPortal