Matkamopoksi pannari vai joku muu ?

Aloittaja karitee, 13.04.11 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Moi !
On tultu siihen että pitäis vaihtaa bläkkäri matkamopoon , kun avokki hinkuu myös mukaan euroopna reissuille !
Eli olis kiva saada tietoo pannarista , myös mitä on miinuksia ja mikä vuosimalli on mitä kannattaa ajatella .
siis st 1300 on ajatuksissa, myös kawan gtr on yks vaihto ehto . bläkkäreitä on ollut -96 , -99 , -03 , -06 kaikki on toiminut virheettomästi  ilman ainnuttakaan vikaa  , siks luonnollinen kiinnostus on pannari. myös kawoja on ollut ennen bläkkäreitä  , nytkin rinnalla 12r . eikä kawoissakaan ole ollut murheita kuin 70 luvun 2 tahtisissa. Nyt kuitenkin meidän reissut suuntautuu pitemmille matkoille kaks päällä 90% , niin on pakko luopuu / vaihtaa toi bläkkäri pois (((  Kiitän etukäteen tiedoista

t Karitee

Vaikka pannari on hyvä  applause
yksi saman sarjan luotettava matkamalli on myös Yamaha FJR-1300
muutamia näitä tuttavapiirissä on ja ovat olleet varsin tyytyväisiä.
laittaisin sen kyllä GTR:n edelle


Moi !
Fjr 1300  abseilla tai ilman ei kiinnosta , ennemmin ajan bläkkärillä...

kommenttini menee pikkasen ohi aiheen,mut on se vaan niin, et pyörä kun pyörä, aina on kuluvia osia ja huollettavaa. "huolto- ja vioista vapaa" laite saattas olla nykytekniikalla jo melkein saavutettavissa, mut sellaisen tekeminen on huonoa bisnestä.

myös pannarista löytyy vikoja ja murheita, sitä ei oo kiistäminen. meidän onneks vaan niin kovin vähän...    respectii

nämä on vain minun henkilökohtaisia mielipiteitä, joita ei pidä ottaa liian vakavasti. halusin vaan kannustaa sun päätöstä, et jos haluat luotettavan kaverin, joka vie sut pitkälle, valitse ST.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

No, minä sanon wingi. Koska vastaavat mopot olet jo kokeillut, niin matkustajan kannalta ehd. wing. Mutta messujen perusteella, jos raha ei ole ongelma, bemarin uusi GTL.

Juuri ensikilometriit wingilla takana, ja voin sanoa että mulle tähänastisita pyöristä mahtavin. Kustomin ajoasento (ei sentään jalat edellä), ja matkapyörän vääntö ja tuulisuoja. Korostan ........minun mieleeni. 062802jumpie
You Only Live Twise

Pannam... mähän sanoin, et pety! onnea! 03Biker

Moi !
Olis uus gtl tullut,  mutta alkas myyjät liikaa luuleen niiden vehkeistä . Katos mul sanottiin et kyl ne saa ne myytyy täydellä rahal ku yritin tingata 250 e . tarjosin 32000e myyjän hinta 32250e , olisin ostanutkin mut tosiaan kaveri alkas elvisteleen et saa myytyy täyteen hintaakin... ja onneksi niin kävi , nyt on jo tullut viestii lastentaudeista..Juu kyl toi 2012 wingi alkaa kyl oleen nätti peli , mutta ei ehkä ole vielä wingin aika. ajotyyli on vielä sellainen et nopee matkamopo on se mitä haen ja tarviin...maanantaina meen koeajamaan uuden pannarin...

No nythän Pannarin hinta on taas kohdallaan. Itse maksoin -08 saman,kuin tämän vuoden hinta.
Nuo wingikerholaiset,voi jättää omaan kastiinsa,koska ethän sellaista ollut hakemassa.Tosin messuilla istuskelin sellaisen kyydissä ja kyllähän se aika mahtava laitos on.
Tuo Bemari on kyllä mielenkiintoinen wekotin,mutta ehkä ei ensimmäinen mallivuosi.
Meni syteen,taikka saveen,niin onnea valintaan.
ps.PanFunClub,yksi valintaperuste. Beermugs








17.04.11 - klo:10:54 #10 Viimeisin muokkaus: 17.04.11 - klo:19:51 käyttäjältä hondamania
Itse olen jakanut tämän matkamoposarjan neljään kastiin:
1) Matkasohvat (Wingi, vanha BMW LT ja kai tää uusi GTL )
- todella leppoisat oltavat, mutta sporttisuudesta ei voi paljon puhua
2) Matkapyörät (Pannari, FJR, Bemun GT, Kawan GTR
- on kardaanit, sähköplexit, suht pysty ajoasento
- hieman enemmän sporttisuutta kuin matkasohvapuolella
3) Matkasportit (Bläkkäri, Hayabusa, ...)
- tarkoittaa että sport-pyörä, mutta pidempää matkaa voi tehdä
- tosin käsille ja ranteille usein käy
4) Matkaenduro (Gessu, Tenere, Suzuki V-strom jne.)
- tämä on sitten se mielenkiintoinen alue
- toiset tykkää kuin hullut puurosta ja toisten mielestä tällä ei ole mitään tekemistä matkapyöräilyn kanssa

Itselle ei 1) ja 3) kolahda. Pannarilla on tullut ajettua pitkään ja jatkossa joko Bemun GT tai sitten tuohon matkaenduro-osastoon. Enduroa tekisi mieli kokeilla vielä ennenkuin ajot on ajettu.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Samaa mieltä minäkin olen, oikeaan osunut luokitus.

Terveisin

Panikka

Lainaus käyttäjältä: karitee - 16.04.11 - klo:22:30
Moi !
Olis uus gtl tullut,  mutta alkas myyjät liikaa luuleen niiden vehkeistä . Katos mul sanottiin et kyl ne saa ne myytyy täydellä rahal ku yritin tingata 250 e . tarjosin 32000e myyjän hinta 32250e , olisin ostanutkin mut tosiaan kaveri alkas elvisteleen et saa myytyy täyteen hintaakin... ja onneksi niin kävi , nyt on jo tullut viestii lastentaudeista..Juu kyl toi 2012 wingi alkaa kyl oleen nätti peli , mutta ei ehkä ole vielä wingin aika. ajotyyli on vielä sellainen et nopee matkamopo on se mitä haen ja tarviin...maanantaina meen koeajamaan uuden pannarin...

Sait sentään tarjouksen,mutta turun bemari myyjä kysyi minulta kun pyysin tarjousta että oletko tosissasi ja lupasi soittaa ensi viikolla,mutta mitään ei ole kuulunut ja tämä tapahtui helmikuussa.
ilmeisesti piti minua niin "persaukisena"
että näin täällä turuus päin. ajellaan sitten pannarilla ja jos tulee vaihtokuume pitänee mennä merta edemmäs kalaan ?

Sainpa eilen tilaisuuden BMW 1600GTL:n koeajoon. N. 150km kilometrin lenkin jälkeen on leuat vieläkin krampissa. On se mielestäni kaikkine "härpäkkeineen" upea laite. Ominaisuuksiin tottuminen ja kaikkien varusteiden sujuva käyttäminen vie varmasti hieman aikaa, mutta makea maku jäi suuhun. Moottori on loistava, vaihteiston ja kytkimen toimintaan tottuu ja jousitus on loistava. Yllättävän ketterä pyörä on myös. Wingillä en ole vielä ajanut, mutta omaan ST1300:n verrattuna GTL on helpomman tuntuinen ajettava. Vaimo hyrisi takapenkillä yhtä pehmeästi kuin kuutoskone jalkojen välissä.  ajelu.gif tonque2

Mitäpä vaimo tuumaili kun se takana olijan paikka näyttäisi olevan melko korkealla "piippuhyllyllä" boing, onko teillä minkälainen pituussuhde ? tämä vähän on mietityttänyt.
entä kyselitkö huoltojen hintaa ? saattaa ollla melko arvokasta kun 24 venttiiliä ym. säädellään.
onhan riittävästi perusteluja että ajellaan vaan hyvällä omalla tunnolla PANNARILLA !
Terv. P.A HAKKE

Powered by EzPortal