Pannarin viritys ja "viritys"

Aloittaja serekki, 23.03.11 - klo:11:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

...tai sitten customresepti: katteita vähemmälle etenkin etupäästä, elektroniikka piiloon takakatteisiin ja totkut muut valot kiinni suoraan haarukkaan. Polttoainepuolelle kaksi pystyimutuplaa ja pyöreä automainen putsari tai perverssit imutorvet. Moottori polttomaalaussatiinimustaksi ja takalaukut integroidummiksi esim. lasikuituvalmisteella jotta ST1100:n miellyttävän leveälanteinen perälinja säilyy.

Pitäisköhän mitata kuume ja mennä himaan ettei mikään lähde lapasesta pahemmin kun on tälläinen "tuottelias" olo...

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 28.03.11 - klo:10:02
Katselin tallilla kerran puolipurettua pyörääni Lapin Kulta III -merkkisillä kiikareilla ja katseeni pysähtyi kansien väliin. Mieleeni tuli ajatus: mitä jos hankkisi ulkomaisen ST1100 -projektin, purkaisi koneen ja SPS -pulttaisi veivit sekä poraisi lohkon jonkin muun pyörän matalammille takomännille (ST:hen ei sellaisia saa) eli laskisi puristukset 8,5-9 yhteen ja avartaisi kansien kanavat kansiremontin yhteydessä sekä heivaisi polttoainelaitteiston hemmettiin. Sitten jokin pieni whipple -tyyppinen ruuviahdin esimerkiksi VW 1,3 TSI:stä adapteripalalla/imusarjalla kansien väliin ja ulosotto sille kampuran päästä (tulee ongelmia, tiedetään. 18mm remmikään ei mahdu kunnolla runkoputken ja jäähdyttimen välistä). Polttoaineen syöttö paineistetusta järjestelmästä ja ahtimen perälevyyn kiinni suuri tuplakaasutin, esim. Dellorton 50 DHLA . Äkkiseltään näytti siltä, että riittävän lyhyellä ilmanputsarilla ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia katteisiin mikäli ahtimen vain saa riittävän eteen. 1,3 TSI:n ruuvipöntön akselia pitäisi kyllä lyhentää... Lopuksi vanteet polttomaalaukseen kullavvärisiksi ja katteisiin satiinimusta sekä alakatteita tummanharmaaksi elikkäs Hondan 90 -luvun muskelipyöräteema käyttöön ja kiiltävät sekä täysin laittomat vaikkapa Vampiret änkkäreiksi ja eikun moderneja sporttipyöriä kiusaamaan yllättävän muhkella alaväännöllä! irvistys

Tän mä haluan nähdä  boing
Sen verran ammattimaisen kuulosta suunnittelua(itselläni peukalo keskellä..., joten mitään moisesta ymmärrä), että toihan on jo puoliksi tehty  eusadance
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Kävin just avantouimassa kollegan kanssa ja äijähän oli ostanut uuden VW Golf TSI:n eli sen Volkkarin jonka pienen koneen alavääntöä on paranneltu kompuralla. Pyysin saada katsoa konepellin alle ja mittailin kompuraa tovin. Siinähän olisi juuri sopiva ahdin tähän sekoiluun! Äijä kyllä taisi pitää minua outona...

Veit jalat suustani!! Mä olen miettinyt myös Pannarin ahtamista. Kiihdytyskuskina aina suhinat ja pihahdukset lämmittää mieltä, mutta netistä ei löydy edes hakemalla juttua ahdetusta Pannarista. Tuo 2,5 ahdot veti hymyn leveäksi, se on PALJON  respectii  Me ei ahdeta Busaan edes kiloa, ja se on tosi hulppea ajettava, rykii, nyppii, keulii, loikkii, suhisee, paukkuu ja kulkee älyttömän lujaa. Tehot dynossa ajettuna takapyörästä 340hp  tonque2 Kassavirta lompakosta ulospäin kuitenkin estää moiset kokeilut Pannarilla, mutta taka-alalla se kuitenkin mielessä piinaa.

Ai, niitä turbotettuja pannareita on sitten joku muukin etsinyt. reps

Ei todellakaan löytynyt silloin juuri nyt ei olla tosin pieneen aikaan etsittykään.
Pitäiskö alkaa suunnittelemaan.............. icon_mrgreen
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22


ajattelin kirjoittaa tämän topicin alle kun olen itse tämän aloittanut. täs kuitenkin olis tarkoitus höpistä sellasesta kosmeettisesta virityksestä, eli pesusta.

niinko kaikki varmasti on huomanneet, itikat on vähän saakelin piukassa siinä pleksissä, varsinkin jos niitten antaa olla siinä viikon-kaks, pidemmästä ajasta puhumattakaan. milläs olette niitä rapsutelleet menemään?

itse hokasin jo rekkamies-aikana että kun ruiskuttelee painepesurille tarkoitettuu pesuainetta ja harjaa sitte autoharjalla, itikat lähtee melko vaivattomasti. no, rekkamies ajat on ohi ja ajatus painepesuaineesta jäi kunnes Viherkäinen astui pihaan. Mietin pitkän aikaa että mistä saan sellaisen ruiskun mikä töissäkin oli. sitte hokasin että Terran puutarhaosastolla oli hyönteisten karkoitukseen tehtyjä  muovisia ruiskupulloja joihin siis kaadettiin mehut, painettiin paine ja ruiskutettiin pusikkoon. tai siis tässä tapauksessa mopon päälle.

miinuspuolena ko. aineelle sanoisin kaks asiaa.
-sitä ei saa päästää kuivumaan
-se jättää maalipinnan harmaaksi varsinkin jos tekee vähänkään vahvaa pesuainetta

jälkimmäiseen olen soveltanut seuraavaa ratkaisua: itikat ja muu "paksu" lika pois ruiskuttamalla ja harjaamalla (elikkäs esipesu) ja sitte normaali autonpesuaineella pesu. ei jää harmaaksi.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

 horisko Olen käyttänyt pannarin sekä auton pesussa Wurth:n Pinelineä,on mäntynestepohjaista pesutiivistettä,suht,luontoystävällistä
ja aika tehokasta,varsikin noihin ötököihin.
Painesuihkupulloon teen sekoituksen 1/10-15 osaa.
Kastelen ensin vedellä,jonka jälkeen sumutan em. seoksen pintaan annan vaikuttaa 1-2 min ötökkäkohdat sienellä,muuten huuhtoen.
Pleksiin ja pannarin etupintoihin olen erityisen huolella vetänyt vahan Turtle ice on tosi hyvä,voi vetää pannarin harmaille muovipinnoille
ja kiillottaa,tulee hienoa jälkeä   thumbsup1

Terv FF1pan

Sori nyt tämä hieman wiskin kyllästämä pannaristipää rupes osallistumaan keskusteluun mistä ei oikein tiedä viritetäänkö vai ei ja mitä,
ja miten tämä oli vaan mun näkemys   18.gif

Tev FF1pan

Kaima on ihan oikeilla jäljillä!  thumbsup1

Mistä tulikin mieleeni:
viimeksi kun öljyt vaihdoin, onnistuin öljyisillä sormilla sotkemaan sen alakatteen tosi huolella, eikä edes toi painepesuaine oikein tahtonut tehota siihen. oliskos mitään hyvää vinkkiä tohon, millä saa pestyä ton harmaan muovin sillai ettei se mee pilalle? mäntysuopa? vai jotain vahvempaa?
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Olen muutaman kerran pessyt mopon Autoglymin (vaaleanpunainen suihkepullo) mopojen pesuun tarkoitetulla pesuaineella. Mielestäni se irriottaa hyvin ititat ja muut liat. Kuivumaan sitä ei saa päästää tai mopo näyttää todella seepralta.

T:Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Lainaus käyttäjältä: Markku 43 - 25.03.11 - klo:21:22
Positiivisuus kunniaan:)
Olen oikein tyytyväinen tähän Panfun saittiin ja olen saanut monta hyvää vinkkiä nimenomaan merkkikohtaisiin kysymyksiin. Kuitenkin täällä on aika paljon (en tarkoita sinua Serekki) kaikkeen mielikuvitusrikkaaseen ja kokeiluun sekä virittelyihin negatiivinen asenne jo lähtökohtaisesti...miksi pilata joidenkin tuunaamisien ja mukavien fiiliksien toteuttamista. Se, että kerrotaan opastavassa mielessä ohjeita...ei ole sama kuin kerrotaan väheksyvään sävyyn toisten Pannaristien ...sinänsä älyttömistä tuunauksista jotka ei ole järjellä perusteltavissa...ainoastaan munaskuissa tuntuvien fiiliksien..... väärässä olemisesta. Kuka siitä hyötyy.
Olen pikkuhiljaa ajatellut että tuolla ei merkkikohtaisessa Touring Finlandissa johon messuilla liityin..keskustellaan itse asiasta eli matkailusta ja ei niin väheksyvin tai Besser Visser meiningillä asioista.
Luulen kyllä viettäväni sekä monien positiivisien Pannaristien kanssa, että muiden touring harrastajien kera kivaa ja elämänasenteeltaan mukavia hetkiä jatkossa.



Wingi piireissä nuo tuunaamiset on viety melko äärimmilleen. Voi sitä valojen ja mukitelineiden määrää mikä monesta Wingistä löytyy. Lisäksi on  jos jokinlaista lisähärpäkettä, kilkutinta kalkutinta kulloisenkin omistajan mieltymysten mukaan ja sehän se tekee noista niin persoonallisia.

Pannareissa en ole vielä noin monenkirjavaa tuunausta nähnyt, eikä kait Pannarin henkeenkään ihan tuollainen lisävarustelu sovi, tosin esim. mukiteline Wingissä on ollut kesän kuumimpina päivinä tosi hyvä juttu, ja tullenee myös juuri kotiutuneeseen Pannariini. Puhelintelineen ajattelin asentaa, kun tulee käytettyä tuota Nokialaista navina ja soittimena. Mitään valojuttuja tuskin ainakaan nyt ensi kesäksi tulee asennettua, jatkosta ei tiedä. Kahvalämppärit on tietenkin ostettava, mutta oliskohan se nyt sitten tuossa tuo minun varustelupuoli.

Pääasiahan tässä harrastuksessa on kuitenkin ainakin mulle tienpäällä oleminen ja toisten samanhenkisten ihmisten tapaaminen reissuilla. On se aina niin mukavaa kun joku tulee juttusille, samoin tulee kyllä itsekin mentyä tekemään tuttavuutta toisten matkamiesten tai naisten kanssa, missä sitten olenkaan.

Kyllä,kun luet noita vanhoja topiceja varustelusta ja modaamisista molempiin,St 1100 ja St1300 pannareihin,niin toteat että on tuunausta niihinkin tapahtunut.Mutta se on ollut suureltaosin käyttömukavuuteen liittyvää.
Allekirj.on St 1100:aan tuunannut penkin ja siihen lämmittimen,kahvalämmittimet,virran ulosottoja,ohjauksen
korotuksen,huomio ym. valoja kehitelty suojaavimpia pleksejä,ja muut paljon muita.
Lisäksi on paljon korjaus ja huoltoasioista keskustelua kommentteja ja vinkkejä.  thumbsup1
Mielestäni tämä foorumi/Panfun clup kaikkine jäsenineen on parasta A  /   f.i.r.s.t luokkaa.

Terv FF1pan   horisko   bowdown

Lainaus käyttäjältä: Pohjanpoika - 29.01.12 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: Markku 43 - 25.03.11 - klo:21:22
Positiivisuus kunniaan:)
Olen oikein tyytyväinen tähän Panfun saittiin ja olen saanut monta hyvää vinkkiä nimenomaan merkkikohtaisiin kysymyksiin. Kuitenkin täällä on aika paljon (en tarkoita sinua Serekki) kaikkeen mielikuvitusrikkaaseen ja kokeiluun sekä virittelyihin negatiivinen asenne jo lähtökohtaisesti...miksi pilata joidenkin tuunaamisien ja mukavien fiiliksien toteuttamista. Se, että kerrotaan opastavassa mielessä ohjeita...ei ole sama kuin kerrotaan väheksyvään sävyyn toisten Pannaristien ...sinänsä älyttömistä tuunauksista jotka ei ole järjellä perusteltavissa...ainoastaan munaskuissa tuntuvien fiiliksien..... väärässä olemisesta. Kuka siitä hyötyy.
Olen pikkuhiljaa ajatellut että tuolla ei merkkikohtaisessa Touring Finlandissa johon messuilla liityin..keskustellaan itse asiasta eli matkailusta ja ei niin väheksyvin tai Besser Visser meiningillä asioista.
Luulen kyllä viettäväni sekä monien positiivisien Pannaristien kanssa, että muiden touring harrastajien kera kivaa ja elämänasenteeltaan mukavia hetkiä jatkossa.



Wingi piireissä nuo tuunaamiset on viety melko äärimmilleen. Voi sitä valojen ja mukitelineiden määrää mikä monesta Wingistä löytyy. Lisäksi on  jos jokinlaista lisähärpäkettä, kilkutinta kalkutinta kulloisenkin omistajan mieltymysten mukaan ja sehän se tekee noista niin persoonallisia.

Pannareissa en ole vielä noin monenkirjavaa tuunausta nähnyt, eikä kait Pannarin henkeenkään ihan tuollainen lisävarustelu sovi, tosin esim. mukiteline Wingissä on ollut kesän kuumimpina päivinä tosi hyvä juttu, ja tullenee myös juuri kotiutuneeseen Pannariini. Puhelintelineen ajattelin asentaa, kun tulee käytettyä tuota Nokialaista navina ja soittimena. Mitään valojuttuja tuskin ainakaan nyt ensi kesäksi tulee asennettua, jatkosta ei tiedä. Kahvalämppärit on tietenkin ostettava, mutta oliskohan se nyt sitten tuossa tuo minun varustelupuoli.

Pääasiahan tässä harrastuksessa on kuitenkin ainakin mulle tienpäällä oleminen ja toisten samanhenkisten ihmisten tapaaminen reissuilla. On se aina niin mukavaa kun joku tulee juttusille, samoin tulee kyllä itsekin mentyä tekemään tuttavuutta toisten matkamiesten tai naisten kanssa, missä sitten olenkaan.


Voivoivoi... GL1000/1100 Wingi on mulla mielessä pikkupojasta asti... Jos olisi yksi täysin alkuperäinen museo-Oldwing ja sitten toinen vaikkapa Ducatin USD -keulalla  ja tuplilla levyillä ja pinnavanteilla ja suoraan kannesta kampeavilla pystyimu -Lortoilla jne... Eli kunnon kahvilakilpuri. Tommoisia on maailmalla rakenneltukin, erittäin kallis mekaaninen ahdinsetti vanhaan Wingiin löytyykin. Menikin yksi hyvä konevikainen aihio sivu suun tuhannella eurolla.

Ja mää olen miettiny, että kun saisi jonkun 1100/1200 Wingin, sellasen jo valmiiksi ulospäin räjähtäneen ja halvan, mutta teknisesti hyväkuntoisen, niin ei muuta ku mattamustaksi ja varustelemaan oikein toden teolla rottapyöräksi. Voisipa olla mukavaa ajanvietettä pimeinä syystalven iltoina, eikä tarvis niin tarkoin miettiä mitä siihen tekee, kunhan jotain tekee.

Powered by EzPortal