Pannarin viritys ja "viritys"

Aloittaja serekki, 23.03.11 - klo:11:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mun mielest kuningaskulkine ei tartte lisää paakia. ihan jo senkin takia et miten kulutuksen käy. viis heppaa ei varmaa viel kulutusta lisää, mut tuntuuks se sit missään? tietty voiman lisäys kyllä vähentää ns vedättämisen tarvetta, joka taas vähentää kulutusta, mut missä menee raja??

en missään nimessä moiti enkä arvostele heitä, jotka syystä tai toisesta haluavat Panilta "vähän enemmän". Heille kuitenkin kertoisin eräästä imurikauppiaasta.

Ismo oli mies, joka osti, huolsi ja myi imureita. Ismo oli saanut jostakin rikkinäisen "de luxe"-mallisen imurin, jonka oli korjannut ja jota oli nyt viemässä eräälle vanhalle rouvalle koekäyttöön.

Rouva oli koekäyttöön tyytymätön. Kehui imuria tehottomaksi. Ismo vei imurin kotiin, avasi sen ja ihmetteli mikä imurissa saattoi olla vikana.

Ismo ei vikaa keksinyt, vaan laittoi imurin kasaan ja ajatteli vievänsä imurin uudelleen vanhalle rouvalle koekäyttöön seuraavana päivänä. Kasattuaan imurin Ismo huomasi että yksi suodatin oli jäänyt pois. Kyllähän imuri toimi ilmankin, vain äänekkäämmin.

Seuraavana päivänä vanharouva osti Ismolta Deluxen, kolme muuta ja tarjosi vielä kahvit.

koitin täs vaan sanoa et kova ääni ei aina takaa suuria tehoja.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

23.03.11 - klo:12:17 #1 Viimeisin muokkaus: 23.03.11 - klo:12:21 käyttäjältä hondamania
Niin. Täytyy myöntää että minussakin on vielä vaan sen verran pikkupoikaa mielessä että moottoripyörässä pitää olla ääntä. Minulla on kahdeksas Honda menossa ja kaikissa on ollut "äänekkäämpi" tarvikeputki. Fiksut tietysti toteaa että ihan lapsellista touhua, mutta näin se vaan minun kohdalla on. Vääntö ja tehot riittää kyllä mainiosti minulle.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaus käyttäjältä: hondamania - 23.03.11 - klo:12:17
Niin. Täytyy myöntää että minussakin on vielä vaan sen verran pikkupoikaa mielessä että moottoripyörässä pitää olla ääntä. Minulla on kahdeksas Honda menossa ja kaikissa on ollut "äänekkäämpi" tarvikeputki. Fiksut tietysti toteaa että ihan lapsellista touhua, mutta näin se vaan minun kohdalla on. Vääntö ja tehot riittää kyllä mainiosti minulle.

kyllä muakin "lapsetta" ja haluan kuulla kun moottoripyöräni "käy" thumbsup1 ja tehot riittää mullekin ihan hyvin.

Tehot riittää mutta kierrosalue tekee sen että enemmänkin voisi olla Busa/Vingi olis aika hieno peli elina

No tein omat viritykset tehon ja äänen takia, kumpi on sitten paremmin toteutunut se jää nähtäväksi...kuitenkin olen sitä mieltä että täällä on turha arvioida toisten virityksiä ainakaan moittivasti..kukin tekee kuten parhaimmaksi näkee ja seuraukset saa kärsiä/nauttia joko kukkarossa tai munaskuissa:))

juu ei, tarkoitus ei ollu vähätellä eikä arvostella, nöyrä anteekspyyntö jos tämän käsityksen joku sai.
mä selvästikään en saanut ulos tota asiaa niinku halusin. muvvika. nuf said
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

Kyllä asiasi serekki meni perille ainakin osalle lukijakuntaa...

Kun noita "tuunauksia ja virityksiä" puuhastellaan kannattaisi aina ottaa se teho käppyrä ennen kuin muuttaa mitään.
Sitten kun kaikki haluamansa tuningit on tehty ja säädetty kone kondikseen sitten mars tehopenkkiin takaisin ja ehdottomasti samaan penkkiin että tulee vertailukelpoinen tulos.

Jos kuitenkin kävi niin että tehot ei laskenut on viritys onnistunut. thumbsup1

Se mitä tulee pakoputkiston ääneen on aivan jokaisen henkilökohtainen makuasia, asia josta ei voida kiistellä.
Tykkäähän toinen Äidistä ja toinen Tyttärestä onneksi.

Oma näkemykseni tehojen lisäyksestä käy ilmi toisessa viestiketjussa tällä voorumilla.  cool_smil
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Sano sinä Timppa joskus jotain positiivista...

Pannariin en ehtinyt putkistoja laitella ja ennen Bemun RR:ää oli kaikki exät vakioputkilla.

Bemussa oli jo valmiiksi Akra asennettuna ja oli niin makeet soundit et empähän ihan vähällä olis vaihtanu orkkista takas.

Ei noissa kilosissakaan ole tehojen puolesta juur mitään merkitystä kun pelkän sliparin laittaa, eikä ainakaan sen vuoksi tarvii penkitellä, kokoputkisto ja muut hilppeet sitten erikseen.

Mut nyt tuntuu jo tässä vaiheessa et pakko jossain välissä hommata joku pönttö myös Kawaan, makuun kun pääsi niin... tonque2

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 23.03.11 - klo:20:45
Kyllä asiasi serekki meni perille ainakin osalle lukijakuntaa...

tarttis vissiin laittaa vakioksi tänne se suomi-pori-sanakirja.
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

jos joku sais tehtyä suomi-pori-turku-tampere sanakirjan, niin sais varmaan nakkaamalla Nobelin respekt

Positiivisuus kunniaan:)
Olen oikein tyytyväinen tähän Panfun saittiin ja olen saanut monta hyvää vinkkiä nimenomaan merkkikohtaisiin kysymyksiin. Kuitenkin täällä on aika paljon (en tarkoita sinua Serekki) kaikkeen mielikuvitusrikkaaseen ja kokeiluun sekä virittelyihin negatiivinen asenne jo lähtökohtaisesti...miksi pilata joidenkin tuunaamisien ja mukavien fiiliksien toteuttamista. Se, että kerrotaan opastavassa mielessä ohjeita...ei ole sama kuin kerrotaan väheksyvään sävyyn toisten Pannaristien ...sinänsä älyttömistä tuunauksista jotka ei ole järjellä perusteltavissa...ainoastaan munaskuissa tuntuvien fiiliksien..... väärässä olemisesta. Kuka siitä hyötyy.
Olen pikkuhiljaa ajatellut että tuolla ei merkkikohtaisessa Touring Finlandissa johon messuilla liityin..keskustellaan itse asiasta eli matkailusta ja ei niin väheksyvin tai Besser Visser meiningillä asioista.
Luulen kyllä viettäväni sekä monien positiivisien Pannaristien kanssa, että muiden touring harrastajien kera kivaa ja elämänasenteeltaan mukavia hetkiä jatkossa.

Kirjoitellaan vaan kuitenkin kaikki tänne. Saahan meitä olla monen luantoosia. Lukiessa on niin vaikea arvata toisen mielenlaatua ja hymiöllähän voi keventää tunnelmaa. Kyllä selvät totuudetkin on joskus paikallaan. Beermugs

mää olen saanut joskus paskaa silmille myös tuunaus kuvistani mut ei täällä olevilta henkilöiltä vaan ulkopuolisilta jotka oli täällä? urkkinut....

mutta päätin että kateelisten panettelua kun ei itse osaa eikä mahdollisuutta teettää ELI NÄIN JOSKUS KÄY kun sitten vaan viisatelaan
sain hyvän tuen jarskalta ja marialta jatkaa Beermugs

jäitä hatuun ja eikun tuunaamaan ja "virittelemään" eihän se ole pois kuin itseltä perstaskusta butt1

ps.näin se homma etenee......

Niin... "Aina kavavaani kulkee ja koirat haukkuu". Ehkä ei aina kaikkia kommetteja kannata ottaa niin pilkun tarkasti, koska tämä kirjallinen ilmaisu on taitolaji, ainakin minullle että saan ilmaistua asiat teksinä siten että kaikki ymmärtävät mitä tarkoitan. Onhan meillä lisäksi nämä maakunta erot jotka tekevät omat tepposet helposti meidän teksteihin.  http://www.panfun.fi/smf/Smileys/smilies/eusa_dance.gif boing
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Katselin tallilla kerran puolipurettua pyörääni Lapin Kulta III -merkkisillä kiikareilla ja katseeni pysähtyi kansien väliin. Mieleeni tuli ajatus: mitä jos hankkisi ulkomaisen ST1100 -projektin, purkaisi koneen ja SPS -pulttaisi veivit sekä poraisi lohkon jonkin muun pyörän matalammille takomännille (ST:hen ei sellaisia saa) eli laskisi puristukset 8,5-9 yhteen ja avartaisi kansien kanavat kansiremontin yhteydessä sekä heivaisi polttoainelaitteiston hemmettiin. Sitten jokin pieni whipple -tyyppinen ruuviahdin esimerkiksi VW 1,3 TSI:stä adapteripalalla/imusarjalla kansien väliin ja ulosotto sille kampuran päästä (tulee ongelmia, tiedetään. 18mm remmikään ei mahdu kunnolla runkoputken ja jäähdyttimen välistä). Polttoaineen syöttö paineistetusta järjestelmästä ja ahtimen perälevyyn kiinni suuri tuplakaasutin, esim. Dellorton 50 DHLA . Äkkiseltään näytti siltä, että riittävän lyhyellä ilmanputsarilla ei tarvitsisi tehdä mitään muutoksia katteisiin mikäli ahtimen vain saa riittävän eteen. 1,3 TSI:n ruuvipöntön akselia pitäisi kyllä lyhentää... Lopuksi vanteet polttomaalaukseen kullavvärisiksi ja katteisiin satiinimusta sekä alakatteita tummanharmaaksi elikkäs Hondan 90 -luvun muskelipyöräteema käyttöön ja kiiltävät sekä täysin laittomat vaikkapa Vampiret änkkäreiksi ja eikun moderneja sporttipyöriä kiusaamaan yllättävän muhkella alaväännöllä! irvistys

Piru kun kalenteri täyttyy kaikesta turhasta hääräämisestä kuten töistä ja tili tyhjenee vuokrista ynnä muusta niin ei jää riittävästi resursseja asiallisiin juttuihin eli kaikenlaiseen moottoriajoneuvoilla leikkimiseen ja sairaiden ajatusten kokeiluun. No, jos tulee lottovoitto niin lupaan tehdä ahdetun Pannun 2010 -luvun puitteissa mutta toimivuudesta en mene sanomaan mitään. Enkä siitä että tulevatko männät moikkaamaan heti koekäynnistettäessä, ST:n 100 kaakkia kirnuavaa konetta ei ole suunniteltu 2-5 barin Pe:n nostoon.

Powered by EzPortal