Mitä öljyä 1300 paniin

Aloittaja jakke70, 11.06.15 - klo:19:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ois tarkoitus vaihtaa öljyt mutta mitä merkkiä kannattas laittaa? Vaihto ehdot motul 5100 10w40 tai gastrol power 1 15w50 tai hondan 10w30. Terv. jakke 70

Olen käyttänyt tuota Motulin öljyä ja hyvin on pelannut.  thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: jakke70 - 11.06.15 - klo:19:47
Ois tarkoitus vaihtaa öljyt mutta mitä merkkiä kannattas laittaa? Vaihto ehdot motul 5100 10w40 tai gastrol power 1 15w50 tai hondan 10w30. Terv. jakke 70

Moikka,
sinuna minä laittaisin Hondan omaa, todettu vuosien saatossa hyväksi.
t:Vesa

17.06.15 - klo:07:40 #3 Viimeisin muokkaus: 17.06.15 - klo:07:46 käyttäjältä sepeteus
Olen samaa mieltä kuin Vesa horisko
kokeilin minäkin erillaisia öljyjä, oli halvempaa
mutta ääni oli kovempi, vaihteet ei menny niin hyvin
päälle y.m. voi tulla kalliiksi kokeilut :o
esim. foorumillakin on porukka ostanut akkuja HALVALLA
motonetistä jotka ei sitten ole kuitenkaan toimineet !!!
vanha sanonta että halvalla ei saa hyvää ja köyhällä
ei ole varaa ostaa halpaa horisko  pitänee edelleenkin paikkansa :)
motonetissä oli tarjous 10w-30 öljyä 5L 19,95 laitoin sitä
mutta en pitänyt kuin n. 1000 km (ääni/vaihteitten toiminta)
Nyt oli ainakin Turun Bike Worldissa tarjous Filtteri+Hondan öljy 55e.
akun toiminnan saa todeta aika pian,mutta öljystä (neseet)
niistä ei tiedä eikä näe kuin vuosien käytön myötä onko
ne tehny hallaa koneelle(laitteille)esim.stefat rinning

Hondan omaa öljyä suosittelen minäkin. Ei missään tapauksessa synteettistä öljyä. Mulla Castrolin synteettinen alko liimaan kytkintä ja kytkin ei irrottanu kunnolla.

Lainaus käyttäjältä: KORVI - 17.06.15 - klo:21:49
Hondan omaa öljyä suosittelen minäkin. Ei missään tapauksessa synteettistä öljyä. Mulla Castrolin synteettinen alko liimaan kytkintä ja kytkin ei irrottanu kunnolla.

Hondan öljyt ookoo. Öljyn hinnassa ei kannata säästellä. Ja mp-valmistajilla on syynsä suosittaa jotain tiettyä öljyä omatekemälleen moottorille, ei ne sitä hatusta tempaise.

 horisko
Voihan sitä yrittää säästää kympin ja maksaa sitten remontista 1000+. Päälle tulee vielä kova
##tutus ja valvotut yöt. Varsinkin vielä, jos kone (tai akku) hajoaa kesken reissun.  hat1

Eilen tehty jarruhuolto teki kipeää >:( , mutta en olisi sitä itse viitsinyt/osannut tehdä niin hyvin kuin
ammattimies sen teki.

Hyvää Juhannusta!!

Hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Ensimmäisenä Hondan omat osat ja suosittelemat nesteet. Toisena Hondan valttuuttama huoltoliike suosituksin.
Kolmantena lyhyt vinkki; vitosen mies tekee helposti  sen kympin arvoisen mokan.

AmcRoad

Motul 5000  tolla olen nyt muutavan vaihtovälin ajellu ja toimii. Jossainvälissä kokeilin jotain Castrolin litkua ja vaihteisto ei toiminut hyvin. Minä ainakin olen korjaillut itse, kun  on tuollainen intohimo kaikkiin koneisiin ja olen kyllä erehtynytkin ja sitten oppinut. Täältä palstoilta olen myös saanut hyviä vinkkejä siihen onnistumispuoleen.  thumbsup1

Pakkohan tässä on minunkin taas pistää "oma lusikkani soppaan"varsinkin tästä öljy asiasta.

Hondahan on luotettava tuotemerkki niinkuin hyvin olemme itsekin vuosien varrella esim Honda merkkisen moottoripyörän ostajana/omistajana havainneet.
Mutta tuosta öljystä senverran että jokainen järkevä ihminen tajuaa,ei honda mitään öljyä valmista,kyllä se on jotain varmasti tunnetun öljymerkin tutkittu tuote minkä Honda on pyörien ym valmistaja ottanut sopivin sopimuksin ja hinnoin
omaksi tuotemerkinsä suojiin.
Näitä perus öljymerkkejä varsin tunnettuja on ihan muutama ehkä 5-6, niiden valmistamia samoja tuotteita eri nimellä jopa kymmeniä.
Se on tietenkin selvää että motoihin on aivan oma luokitellut öljylaadut,niissäkin varmasti jonkunverran eroja keskenään
vertaillen.
Öljyt ovat kehittyneet huimasti siitä lähtien kun ns synteettiset öljyt ovat tulleet markkinoille ja kilpailu pitää myös
huolen että heikot putoaa pois. Hinta haarukkahan on melkoinen.
On sanomattakin selvää että jos haluaa hyvän tuotteen niin ei kannata kaikein halvempia ostaa,mutta ei välttämättä kalliilla hinnalla enään kuitenkaan saa niin paljon parempaa kuin hintaero on.
                                       
Senverran Hondan maahantuojan/merkin huoltopisteiden hinnoittelusta,että varaosien ,tarvikkeiden myös öljyhinnat ovat
pahasti yläkantissa, no sehän on markkinataloutta/bisnestä.
Itse käytän edelleen ns mineraaliöljyjä pyörässä ovat hijaisempia ja hyväksi havaittuja,ehkä myös vähän huokeampia.  thumbsup1


Niinpä myös hyvää keskikesän juhlaa kaikille Panfun clubilaisille!

Terv FF1pan  rd11  honda_sign 

""Itse käytän edelleen ns mineraaliöljyjä pyörässä ovat hijaisempia ja hyväksi havaittuja,ehkä myös vähän huokeampia.""

OK! Olet siis huomannut, että pyörän valmistajan määrittelemät öljyn tekniset vaatimukset ja öljypurkkien tavaramerkit ovat kaksi eri asiaa. Kannattaa lukea öljypurkin kyljestä ne pienellä painetut API GL yms. tekstit. Hulluinta mitä olen kuullut, on käyttää ilmajäähdytteisissä moottoripyörissä 5 tai 10W alkuisia moniasteöljyjä. (Paitsi tämä mainio motoristi Huurus, silloin kun hän ajelee talvella).

Lainaus käyttäjältä: hry - 20.06.15 - klo:20:29
""Itse käytän edelleen ns mineraaliöljyjä pyörässä ovat hijaisempia ja hyväksi havaittuja,ehkä myös vähän huokeampia.""

OK! Olet siis huomannut, että pyörän valmistajan määrittelemät öljyn tekniset vaatimukset ja öljypurkkien tavaramerkit ovat kaksi eri asiaa. Kannattaa lukea öljypurkin kyljestä ne pienellä painetut API GL yms. tekstit. Hulluinta mitä olen kuullut, on käyttää ilmajäähdytteisissä moottoripyörissä 5 tai 10W alkuisia moniasteöljyjä. (Paitsi tämä mainio motoristi Huurus, silloin kun hän ajelee talvella).

Ehkä täytyy täsmentää senverran mainitsemani ns. mineraaliöljyt ovat myös moottoripyörien käyttöön luokiteltuja löytyy samat luokitukset mitä valmistajat vaativat.
En ole omistanut sitten jälkeen 60-80 luvun ilmajäähdytteistä moottoripyörää.

FF1pan  rd11

""Ehkä täytyy täsmentää senverran mainitsemani ns. mineraaliöljyt ovat myös moottoripyörien käyttöön luokiteltuja löytyy samat luokitukset mitä valmistajat vaativat.""

Tätä tarkoitin minäkin, ne ilmajäähdytteisten öljyjutut olen lukenut toiselta foorumilta. Kertoen sen, että monenlaisilla uskomuksilla tekniikankin puolella mennään.

Powered by EzPortal