FI-merkkivalo

Aloittaja jore, 11.05.14 - klo:10:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Taisi selvitä pannarissani parina kesänä muutamia (10-15kertaa)ilmennyt FI merkkivalon palamaan jääminen käynnistyksen jälkeen.
Joskus valo saattoi jäädä vilkkumaan.Muutaman sammuttamisen ja käynnistyksen jäkeen sammui...pisimmillään taisi palaa 200km.
Ei lähtenyt käyntiin,jos ei antanut kaasua.Hondan huollosta,kuten ohjekirjakin sanoo,aja huoltoon.No ei huollossa voi tehdä mitään,kun valo ei silloin pala,arveli vain syynä olevan omat tekemäni sähkökytkennät.

Kyseistä ongelmaa ei ole ollut sen jälkeen,kun puhdistin keväällä sen kuuluksi tulleen viisi -haaraisen muovisen "härpäkkeen"
sieltä ilmanputsarin alta.

Kiitoksia Esalle asiantuntevasta avusta Kuopion KMC-tallista.

Ongelmattomia kilometrejä kaikille näin kesän kynnyksellä.

jore

 thumbsup1 Moi.
Ihmettelin tuota samaa FI merkkivaloa toissa kesänä. Kun se paloi pyörä ei käynyt tyhjäkäynnillä, mutta pystyi kyllä ajamaan. Vika oli siinä että MAP anturille menevä aliapineputki/jakotukki oli tukossa. Jakotukki josta letkut haarautuvat on sisämitoiltaan tosi ahdas. Huollossa puhdistivat putket ja tukin ja vika korjaantui.
FI merkkivalolle löytyy 0-33 erillaista vikakoodia. Vikakoodin saa selville kun pistää pyörän sivujalalle ja virran päälle niin valo vilkkuu näyttäen missä vika. Tässä tapauksessa vikakoodi oli 2 eli FI valo vilkkui kaksi kertaa (pieni tauko) ja taas kaksi kertaa ja niin edelleen. Tämä tarkoittaa että MAP anturissa on vika tai että yhteys anturiin on poikki.

Tuo viisihaarainen liitoskappale taitaa olla niitä harvoja pannarin "ongelmapaikkoja".
"Halpa vika", mutta suht työläs korjata.

Lainaus käyttäjältä: Antsa - 13.05.14 - klo:22:11
thumbsup1 Moi.
Ihmettelin tuota samaa FI merkkivaloa toissa kesänä. Kun se paloi pyörä ei käynyt tyhjäkäynnillä, mutta pystyi kyllä ajamaan. Vika oli siinä että MAP anturille menevä aliapineputki/jakotukki oli tukossa. Jakotukki josta letkut haarautuvat on sisämitoiltaan tosi ahdas. Huollossa puhdistivat putket ja tukin ja vika korjaantui.
FI merkkivalolle löytyy 0-33 erillaista vikakoodia. Vikakoodin saa selville kun pistää pyörän sivujalalle ja virran päälle niin valo vilkkuu näyttäen missä vika. Tässä tapauksessa vikakoodi oli 2 eli FI valo vilkkui kaksi kertaa (pieni tauko) ja taas kaksi kertaa ja niin edelleen. Tämä tarkoittaa että MAP anturissa on vika tai että yhteys anturiin on poikki.
löytyykö jostain listaa vikakoodeista voisi helpottaa vian etsintää itsellä ja muilla jos tulee tarvetta

Liitteenä löytyy jotain koodeja... mahtaako nämä olla niitä jota kaipasit...on tosin lontoon kielellä mutta ei kai se haittaa. ;)

13.09.17 - klo:10:38 #5 Viimeisin muokkaus: 15.09.17 - klo:14:02 käyttäjältä Timo69
No niin, nyt se tyhjäkäyntiongelma iski sitten myös omaan pyörään 1300/04 ja se viisihaarainen härpäke tarvis aluksi puhdistaa, mut nyt kyselen, että millä sen ja letkut olette rassanneet.... Tällä on nyt 66000km ajettu ja ollut mulla viikon ja nyt "härpäkkeen" puhdistuksessa, et viikonloppuna sitten näkee et vaikuttiko......

13.09.17 - klo:12:49 #6 Viimeisin muokkaus: 13.09.17 - klo:14:47 käyttäjältä lehtonen
Lainaus käyttäjältä: Timo69 - 13.09.17 - klo:10:38
No niin, nyt se tyhjäkäyntiongelma iski sitten myös omaan pyörään 1300/04 ja se viisihaarainen härpäke tarvis aluksi puhdistaa, mut nyt kyselen, että millä sen ja letkut olette rassanneet....

Itse puhdistin haarakkeen ensin paperilla ja tulitikulla. Sitten vielä rasvanpoistosprayta ja paineilmaa.
Letkuja en ole putsannut ollenkaan.

Pienellä poranterällä,puhdistussprayllä ja paineilmalla putsailin omani.
Olen tehnyt ko. toimenpiteen 3 kertaa, viime kerralla uusin alipaineletkut eikä vika ole toistaiseksi uusiutunut.Ei vanhoissa letkuissa mitään epämääräistä ollut mutta voihan niistä jotain töhnää irrota mikä tukkii haarakappaleen.

Itse puhdistin joskus n.80000km sitten.... Putkiin en koskenut.

Ajatellut itsekseni olisiko ajotavalla, lenkin pituudella, tai jollakin muulla asialla selitystä siihen, miksi joillakin menee "tukkoon" se haaroitus kappale ?

Itse ajelen koneen lämpimäksi lähes joka kerta eli se tankillinen menee yhden pysähdyksen taktiikalla.
Joskus päivässä menee kaksikin tankillista....
Kuukausi sitten alkoi tuntumaan mopo oikeastaan liiankin kuumalta kun aamulla lähdettiin Manchesterin eteläpuolelta liikkeelle ja ensimmäinen tunti ajamista ja matkaa taittui kaikki ne 25km !!!

Eli kuumalla koneella ajetaan pidempiä taipaleita yhteen kyytiin?
Olisiko tässä osasyy siihen että haaroituskappale ei ole vielä mennyt rassaamisen jälkeen tukkoon kertaakaan?  sa_doh

SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Mulla vanhassa panissa -06 173 000 km puhdistettin se haara härpäke vaan kerran jossain
120 000 km kohdalla. :)

Lainaus käyttäjältä: Timo69 - 13.09.17 - klo:10:38
No niin, nyt se tyhjäkäyntiongelma iski sitten myös omaan pyörään 1300/04 ja se viisihaarainen härpäke tarvis aluksi puhdistaa, mut nyt kyselen, että millä sen ja letkut olette rassanneet.... Tällä on nyt 66000km ajettu ja ollut mulla viikon ja nyt "härpäkkeen" puhdistuksessa, et viikonloppuna sitten näkee et vaikuttiko......

Härpäke puhdistettu ja toimii toistaiseksi ainakin, tänä aamuna........

19.09.17 - klo:07:31 #11 Viimeisin muokkaus: 19.09.17 - klo:11:24 käyttäjältä lehtonen
Lainaus käyttäjältä: Timo69 - 16.09.17 - klo:17:35
Lainaus käyttäjältä: Timo69 - 13.09.17 - klo:10:38
No niin, nyt se tyhjäkäyntiongelma iski sitten myös omaan pyörään 1300/04 ja se viisihaarainen härpäke tarvis aluksi puhdistaa, mut nyt kyselen, että millä sen ja letkut olette rassanneet.... Tällä on nyt 66000km ajettu ja ollut mulla viikon ja nyt "härpäkkeen" puhdistuksessa, et viikonloppuna sitten näkee et vaikuttiko......

Härpäke puhdistettu ja toimii toistaiseksi ainakin, tänä aamuna........

Taitais olla parempi kun tää puhdistus lisättäis 60000 huolto-ohjelmaan, kun näyttää siihen kohtaan pitkälti osumaan monilla....

 horisko Minulla tuli tänään 173000 km täyteen, enkä edes tiedä mistä ko. härpäke löytyy. bittebitte
Mutta...tuurillahan ne laivatkin seilaa..

hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 15.05.14 - klo:23:29
Liitteenä löytyy jotain koodeja... mahtaako nämä olla niitä jota kaipasit...on tosin lontoon kielellä mutta ei kai se haittaa. ;)
Minulla syttyi F1 merkkivalo palamaan, puhdistin "härpäkkeen" ja lähdin ajelemaan. Valo syttyi heti, kun kierrokset ylitti  nelosella 4000 rpm. Tutkin sitten ohjeitten mukaan (merkkivalo päällä, pyörä vapaalle ja sivuseisontatuelle, 8 kertaa valo "blingsahti", eli TP-sensorille yhteys poikki tai huono. Kysymys kuuluu: Mikä on TP-sensori?
Menkääpä pois eestä, että näkkee kuuleeko tässä

Lainaus käyttäjältä: TCG - 07.05.18 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: jatuurila - 15.05.14 - klo:23:29
Liitteenä löytyy jotain koodeja... mahtaako nämä olla niitä jota kaipasit...on tosin lontoon kielellä mutta ei kai se haittaa. ;)
Minulla syttyi F1 merkkivalo palamaan, puhdistin "härpäkkeen" ja lähdin ajelemaan. Valo syttyi heti, kun kierrokset ylitti  nelosella 4000 rpm. Tutkin sitten ohjeitten mukaan (merkkivalo päällä, pyörä vapaalle ja sivuseisontatuelle, 8 kertaa valo "blingsahti", eli TP-sensorille yhteys poikki tai huono. Kysymys kuuluu: Mikä on TP-sensori?
En tuota sinun vikaa tiedä, mutta sivuseisontatuki vaikuttaa FI valoon myös. Laita kosteudenpoistajaa sivuseisontatuen liittimeen.

Powered by EzPortal