ST1300 öljynvaihto

Aloittaja kaipaa, 19.06.12 - klo:15:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Huolto-ohjekirja antaa Pannarin öljynvaihtoväliksi 12000km. Itse olen vaihdellut 5000-6000km välein, mutta öljyt on ollut aika hyvän näköisiä vielä ko kilometreillä, joten ajatus vaihtovälin kasvattamisesta on ollut mielessä.

Öljyinä olen käyttänyt Motulin öljyjä ja Hondan omaa suodatinta. Viimeksi käytin Hondan omaa öljyäkin, mutta paremmaksi en ainakaan sitä todennut ja hinta oli taivainen.

Millä kilometrimäärällä olette öljyjä vaihtaneet??


Enimmäkseen olen 6000km välein vaihtanu. Kerran vuodessa ja parhaana kahdesti.

Lainaus käyttäjältä: kaipaa - 19.06.12 - klo:15:42
Huolto-ohjekirja antaa Pannarin öljynvaihtoväliksi 12000km. Itse olen vaihdellut 5000-6000km välein, mutta öljyt on ollut aika hyvän näköisiä vielä ko kilometreillä, joten ajatus vaihtovälin kasvattamisesta on ollut mielessä.

Öljyinä olen käyttänyt Motulin öljyjä ja Hondan omaa suodatinta. Viimeksi käytin Hondan omaa öljyäkin, mutta paremmaksi en ainakaan sitä todennut ja hinta oli taivainen.

Millä kilometrimäärällä olette öljyjä vaihtaneet??

Tosin vasta eka kerta, mutta 12000. Käytin moponi Kuuttilan Harrilla isossakyrössä huollossa ja kysyin tätä samaa asiaa. Huoltokirjassa väli on 12000, joo mutta suositteli tätä noin 6000 km. Koska hk väli on 12000 , niin siitä ei kuitenkaan tarvi reissun päällä ottaa murhetta, vaan soveltaen. Järkiohje ehkä jos aikoo ajaa pitkälle samalla pyörällä. Mitä mieltä olette?

19.06.12 - klo:20:07 #4 Viimeisin muokkaus: 19.06.12 - klo:20:09 käyttäjältä FF1pan
Olen käyttänyt vanhaa omaksumaani sääntöä:10000 km tai 12 kk,sekä motossa että autoissa kun ne on talvellakin lämpimässä tallissa.Jos niistä joku olis jatkuvasti ulkona,vaihtaisin kyllä tiuhemmin.Mulla kun nuo
ajopelit on vanhempia malleja,nistä kannattaa  pitää hyvää huolta ,ne palvelee kyllä pitkään.

Terv FF1pan   horisko

Öljynvaihdostahan ei ole mitään haittaa moottorille. Voihan sitä vaihtaa aina kun tulee pitemmältä reissulta. :w-)( En ainakaan tiedä syytä miksei ohjekirjan neuvoa voisi noudattaa. Kuplavolkkariin vaihdettiin ennen 3000 välein. Ei oo muuten 12000 jälkeenkään vielä pikiöljyä niinkun ennen olivat.
Tietysti syksyisin pitää vaihtaa öljyt kun laittaa talviteloille.

Kerran vuodessa tai tuo n.12000km on ihan sopivasti ja jos enimmäkseen ajelee piiiiitkäää matkaa olen joskus kurvaillu 14tkm. kun on sopivasti osunut kesän kilometrit ja syksyllä vaihto.
onhan jossakin nyky autoissakin 2-vuotta tai 30tkm vaihtoväli. 

Eikös se ole helppoo katella vaihtoväli aina kun tulee tasakymmenet mittariin +-500km.

Eli n.3-4krt/vuosi. ;)

Jaa juu hän tuli talliin 6.5 ja nyt olis kohta öljynvaihto.... n.6550km päästelty ja kyllä ilman rautapersiiajoja. Tämä kesä panostetaan laatuun.
Mut toki kerkee viel.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Ajattelin vaihtaa 1300:seen Hondan Öljyt 10W-30 (JASO-MA) Synteetinen..
Tulee suodatin samaan kaupaan hinta 50ekee

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä öljystä??

Lainaus käyttäjältä: Kaarle - 25.09.14 - klo:20:07
Ajattelin vaihtaa 1300:seen Hondan Öljyt 10W-30 (JASO-MA) Synteetinen..
Tulee suodatin samaan kaupaan hinta 50ekee

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä öljystä??

en suosittele samalla rahalla saat kunnon öljyt....

tää on vaan mun mielipide...

Vaihdan kerran vuodessa öljyt kaikkiin leluihin mitä on,olipa ajo km 700-15000km. vuodessa. 3-4 autoa,pari mp:tä ja kelkka...
Pannarin kohdalla taitaa olla 12000km tai kerran vuoteen.

Kawassa 6000 km/kerran vuoteen

H-D:ssä taisi olla? en muista varmasti ,kone,loota ,kytkin/enska 4000km tai kerran vuoteen

Kelkkaan 4-sroke Yamaha,4000km tai vuosi,eli joka vuosi.

MR autoihin kerran vuoteen,ajoin500-1500km vuoteen

Työ kaveri ajaa Diesel WaivaisWaunulla,öljyn vaihtoväli longlife liemillä 30-40tkm tai VUOSI,mitä lie :P
Eli kerran 7-10 vuoteen,, hat1  kun katsoo sokeasti vain km määrää  wallhead se kuulemma riittää..

Taitaa olla tuo öljyn varmasti,,suodattimen vaihto halvin remonnti ja koneen kestävyyden tae reilusti...

Toki työ kyöneissa esim.pyöräkone,,,myös tärkeää vaihataa hyd.ö.suodattimet,,puhdistaa mangneeeti sauvat ynm,,, kerran vuodessa...










Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Vaihdoin öljyt  JASO-MA ( joku voi ajatella valitettavasti nämä ) myös peräöljyt , rasvailin boorit hyvin . Samalla jarrupalat tuli vaihdettua ja takarengas . Paikallinen Honda kauppias myi tarpeet loppuunmyynnissä kylläkin normaaleilla ehdoilla . Kai sitä pitää siirtyä nettikauppojen asiakkaaksi kun lähiseudulta ei enää Hondan osia saa . Sitä voi miettiä myyjät onko heidän hinnoittelu kohdallaan kun asiakkaat ostavat muualta tarvikeosat tai alkuperäiset . Moottoripyöräkauppa on sellaisessa alamäessä ja konkursseja tulee koko ajan . Aika näyttää kuinka moni tästä selviää ja tuleeko aika jolloin esim. autoliike ottaa pyörät myyntiin .

Pannariin ei kannata laittaa moottoriin synteettisiä. Kytkimen kans saattaa tulla ongelmia. Ei irroita kunnolla. Tästä olikin puhetta muutama vuosi takaperi panfun tapaamisessa, ku Hondan huoltomies oli meille siellä turinoimassa. Mulla oli kerran Castrolin synteeettiset ja 4000km jälkeen alko tuleen ongelmia vaihteen vaihtamisen kans. Hondan öljyllä tilanne korjaantui.

JAA ! Itse olen ajanut kilometrivälin 48000-129000km castrol RS öljyillä vaihtovälin ollessa12-13000km eli yksi ajokausi
ilman mitään ongelmia.
Sepeteukselle myös terveisiä että jos öljy maksaa alle 15,-/5l niin ihmettelen että vaihteet vielä ylipäätään toimivat.;D


10.000 km välein ja Delvaccia tietysti  horisko    210 tkm on mittarissa ja ei ongelmia.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Powered by EzPortal