KAAKONKULMAN KIERROS

Aloittaja Mphessu, 07.08.13 - klo:08:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaakonkulma on kierretty hyvässä säässä, hyvässä seurassa ja hyviä teitä pitkin. Kiitos Hessulle jämäkästä organisoinnista ja asiantuntijan historiapläjäyksistä. Upeata porukkaa olette Pannaristit.

KAAKONKULMAN KIERROKSEN KOKEMUKSIA

Kirjaan matkanjohtajan päällimmäisiä tuntoja (kriittisiäkin) – tulevien reissujenkin kehittelyyn.

Tämä ketjun aloitusviestin nuotit olivat pääpiirtein kohdallaan. Teemana oli "Rautaa ja rauhaa rajoille sekä ympäristöoppia". Moni ilmeisen mielenkiintoiseksi koettu kohde oli valtaosalle uutta.

Toinen aloittamani ketju ; Ajellaan kimpassa onnistui herättämään kokeneemmatkin kimpassa ajamista kommentoimaan. Kerron omia kokemuksiani kimpassa ajamisen sujumisesta siinä ketjussa.

Kovasti yritettiin TupoRiders porukallakin houkutella kaakonkulmalaisiakin osallistumaan omalla kimpallaan. Ei napannut. Onneksi löytyi nuorta AkiF-voimaa, joka hoiti hienosti osuuden Luumäki-Verla. Vanhassa vara parempi ja Obelixxx veti bemarillaan vauhdikkaasti osuuden Langinkoski - Luumäki. Väliraportissa pyysin ennakkoilmoittautumisia, jotta saadaan tilattavat palvelut asiallisesti hoidettua.

Foorumilla kirjoitetun ohjeistuksen perillemeno on aina haasteellista. Kimppa-ajoon ilmestyikin yllättäen väkeä, joka oli asiasta jostain "kuullut". Ei varmasti ollut kokemusta kimppa-ajoista, jos tullaan tankki tyhjänä lähtöön.

Kimppaan osallistujia olikin sitten yllättävän paljon 16 pyörää ja 22 pannaristia kaikkiaan. Tuhannen tuskan kahvila ja Olkihattu lounas emännät olivat aidosti hämmentyneitä, kun melkein tuplasin soitolla tuntia ennen ennakkovahvuudet.

Parasta kimppa-ajossa on ajaminen mukavilla mutkaisilla teillä ja niitä riitti. Useilla taidepausseilla ehdittiin vaihtamaan kuulumisiakin ja opittiin tuntemaan toisiamme. Sään haltijatar oli meille perin suosiollinen – ei sadetta, aurinko paistoi. Kiitos Seijalle Kiitos kaikille osallistujille – te teitte siitä kimppa-ajon.

Kuten olen aiemminkin ehdottanut tehdään foorumilla kimppojen kimppa, Päitsin kierto talven aikana ja tähdätään sen ajamiseen  7.6. 2014.

Mphessu horisko

p.s. Onnistuin nyt saamaan TuPogelleriaan vain yhden kuvan – laitan myös liitteeksi? Eiköhän tuo softa notkistu - pannaan kuvia sinne.






 062802jumpie
Kiitoksia Mphessulle ja muille ansiokkasti letkaa vetäneillle hienosta ajopäivästä.
Mukana kurvailemassa oli hienoa PanFun -porukkaa, joille kiitos hyvästä seurata.

Tuli taas opittua samalla paljon lisää monesta paikkakunnasta Mphessun laajan historiantuntemuksen ansiosta.
Luulin tietäväni jotakin Kaakkois-Suomesta, mutta en luule enää.

Kierrettiin kaikki apsit kaukaa, josta myös respectii .

Harmi vain, että ne mahtavat mutkatiet ovat niin kaukana Tampereelta.

Tämä minun puolestani täältä Mansesta. horisko
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Oli kiva ajella vanhojen tuttujen ja uusien naamojen kanssa lähiseutuja joita on kierrellyt vaikka kuinka, mutt ei ole malttannu pysähtyä.
Salpamuseo ja Verla oli hienoja paikkoja, oppaiden ansiosta sai paljon irti mitä siellä on joskus tapahtunnu.
Uusi paikka oli toi ruokapaikka Olkihattu, joka venyi hienosti ruuan suhteen kun meitä tulikin näinkin paljon. Tonne vois mennä oman mp-kerhonkin kanssa käymään.
Kiitos matkajohtajalle MpHessulle järjestelyistä ja tietty kaikille paikalla olleille.

Kiitos kaikille mukana olijoille. Reitti oli ajelun ja kulttuuritietouden puolesta mielenkiintoinen, kiitos siitä Mphessulle joka mahdollisti meille tämänkin kokemuksen.

Hauska oli nähdä tuttuja ja tavata uusia kasvoja.

Mukavaa syksyä kaikille pannaristeille, myös bemaristeille.


T; Enkku
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Kiitos minunkin puolesta hienon Kimpan järjestäneelle Hessulle. Paljon olit nähnyt vaivaa meidän eteen.
Oli myös kiva tavata uusia pannaristeja. Tervetuloa vaan mukaan. Verlan jälkeen porukka hajosi liukkaasti kuka mihinkin. Sandiksen kanssa löydettiin kahdestaan sitten kotiinkin.
Terv Hannu

Vielä tosta kimppa-ajosta jäi kaivelemaan mieltä, kun salpamuseon jäljeen oli kiirus seuraavaan paikkaan ( ja varsinkin Verlaan) ja lisäsin hieman vauhtia, nii letka menikin poikki ja homma ei toiminnu kuten piti. Pitkä Shellillä olin ihmeissään kun kukaan ei ollu risteyksessä odottamssa takana tulijaa, onneks loppu letka huomas missä ollaan.
Luulin että kimppa-ajo toimii useista puheista johtuen, mutt ei näköjään.
Tosin tuntematonta letkaa on eri asia vetää kuin tuttua porukkaa, kuka haluu fiilistellä, ajella rauhassa tai muuten vaan ei hurjastele.
Nyt kun noilla mutka pätkillä ei nää kuin hetken taaksepäin, nii silloin olettaa että kaikki muutkin on letkassa mukana, mutt mutt...
Tässä minusta korostuu, pidä huolta takana tulijasta!

Tää letkanvetäjän rooli mullekin herätti paljon mietteitä ja toivotaan että opin tästä jotakin.


Isot, isot kiitokset Mphessulle (erityisesti hienon reitin suunnittelusta, asiantuntemuksesta ja järjestelyistä), letkan vetäjille ja kaikille muille mukana olleille. Reitti hieno, mutkat mahtavia, kahvi- ja ruokapaikka uusia iloisia tuttavuuksia, kohteet huippua ja seura mitä parhainta. Kyllä sitä tässä kotimaassakin vaan on edelleen noita itselle tuntemattomia paikkoja ja ajamattomia teitä. Oli myös kiva tavata vanhoja tuttuja ja tutustua uusiin pannaristeihin.

Hannulle kiitos matkaseurasta loppumatkalla. Toivottavasti kaikki muutkin pääsivät hyvin kotio. Kilometrejä tuli  652, mutta käytiin kotimatkalla keikka Helsingin keskustan kautta, kun haettiin auto pois perjantai-illan purjehdusreissun jäljiltä.

Mphessun ajatus Päitsin kierroksesta ja sen suunnittelusta saa täältä kahden ihmisen vahvan kannatuksen!
Voidaan myös jossain vaiheessa miettiä Länsi-Uusimaan ja Varsinais-Suomen kierrosta, josta löytyy mukavia mutkia ja hienoja paikkoja.

Oli se vaan eilinen hieno päivä! Mphessulla on selkeästi suhteet kunnossa kaikkiin suuntiin, kun ajoittaisen sateen sijaan saimme kurvailla hienossa säässä virallisen kesän viimeisenä päivänä (20 lämmintä ja pelkkää aurinkoa).

Kiitokset koko kaakonkulman ajossa mukana olleille. Reissu oli aivan mahtava ja mielenkiintoinen.
Varsinkin matkan järjestäneelle Mphessulle suuret kiitokset (tultiin mukaan vähän takaavasemmalta
kun saatiin porukka kiinni Loviisassa). 
Lähdettiin sitten kuitenkin kotimatkalle ennen matkan loppuhuipennusta Remontin kanssa
kohti Härmälän sydäntä.
Toivottavasti tämä viesti menee perille kun aiempi viestini (ilmottautuminen)oli mennyt
"Pirkkalan hautuumaalle" kuten Mphessu mainitsi.
Terkut kaikille.

Näkemisiin t: SepiPan 

01.09.13 - klo:18:26 #39 Viimeisin muokkaus: 01.09.13 - klo:18:28 käyttäjältä Wisa
Kiitokset täältäkin päin! Mainio turnee kohteineen ja opastuksineen. Tuli ajettua paljon sellaista tiestöä, jonne ei muuten tulisi lähdettyä. Paljon paremmassa kunnossa tiestö oli kuin Pirkanmaalla keskimäärin... Tällaisen (lähes) yksityyppipyöräkulkueen etuna on myös se, ettei tankkaustaukoja tule joka huoltoasemalla ;)

Obelixxx, ei se letka vetovuorollasi katkennut, välit vain hieman pitenivät. Itse tulin neljäntenä perässäsi ja aina välillä hidastin, kunnes näkyi taas valoa pelissä, sitten otin alkupään kiinni, sama Shellille kääntyessä.

Verlan jälkeen suunnistin kotiinpäin Vierumäen, Asikkalan ja Lammin kautta. Lammin jälkeen alkoi jo olla pimeää, mutta tulipa todettua Pannarissa olevan nyt erinomaiset valot, kun tuplasin lähivalon, nyt palavat siis molemmat polttimot.

728 kilometriä oli päivän saldo. Varmasti osallistun myöhemminkin vastaaviin retkiin!
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

https://www.dropbox.com/s/7hl9cxg8n3me7xy/panfun%20-%20720p.mov

oheisessa linkissä on otoksiani kaakon kulmilta. videon voi myös imuroida omalle koneelleen. ja katsoa vaikkapa isolta ruudulta ( tv, videotykki ). kesällä ajelin keskieuroopassa ja alpeilla kameroineni. enimmillään meitä oli ryhmässä 43 pyörää ja noita ns. action kameroita 5-6 kpl. ovat lisääntymään päin. edellisenä kesänä meitä kameramiehiä oli kaksi. hauska peli. pienellä suunnittelulla ja isolla editoinnilla näistä reissuista saa näyttäviä. t. make

01.09.13 - klo:18:57 #41 Viimeisin muokkaus: 01.09.13 - klo:18:58 käyttäjältä hojare
03Biker
Tässä lisäksi muutama kuva kierrokselta.

Mphessu ottaa ansaitut päikkärit turvallisessa paikassa paljon multaa päällä.

En kanssa ymmärrä mitä siellä Shellillä tapahtui, Wisa tuli perässäni ja muitakin valoja näkyi. Onneksi kaikki sinne kaikki
löysivät. 062802jumpie

Ajoin varmaan saman reitin kuin Wisa, mutta Padasjoen kautta ja ennen pimeää. Aika reippaasti tuo kotimatka sujui, en
viitsi edes kertoa miten kauan se vei (alle neljä tuntia kumminkin). bannana
tee se nyt, huomenna voi olla.....

01.09.13 - klo:21:18 #42 Viimeisin muokkaus: 01.09.13 - klo:23:54 käyttäjältä Timppa
Lainaus käyttäjältä: plaatut - 01.09.13 - klo:18:46
oheisessa linkissä on otoksiani kaakon kulmilta. videon voi myös imuroida omalle koneelleen. ja katsoa vaikkapa isolta ruudulta ( tv, videotykki ). kesällä ajelin keskieuroopassa ja alpeilla kameroineni. enimmillään meitä oli ryhmässä 43 pyörää ja noita ns. action kameroita 5-6 kpl. ovat lisääntymään päin. edellisenä kesänä meitä kameramiehiä oli kaksi. hauska peli. pienellä suunnittelulla ja isolla editoinnilla näistä reissuista saa näyttäviä. t. make
airrev

Erinomainen video meidän ajelusta. Hyvä kuvanlaatu. Näitä jatkossa lisää.... bannana


Hei

Mphessulle kiitos loistavasta reittivalinnasta ja kimpan järjestelystä. Oli todella upeeta tavata pannariporukkaa. Aikatauluhan oli haastava Luumäeltä Verlaan ja kokemattomana vetäjänä vileä haasteellisempaa. tiedän, että jouduin aikataulun takia vetämään vähän yli, mutta muuta mahdollisuutaa ei ollut, että ehditään 17.00 Verlaan. Haluaisin kommentteja peräpäästä miltä se meno vaikutti. Tapaamisiin Aki ja Sari


Lainaus käyttäjältä: hojare - 01.09.13 - klo:18:57
03Biker

Mphessu ottaa ansaitut päikkärit turvallisessa paikassa paljon multaa päällä.


Mittään päikkäreitä ja mittään multaa - vielä pitkään aikaan 22yikes.
Täsä se timpurihessu ihmettelee miksi 200 cm teräsbetoniin on jätetty valviin lankut alle. No juu opashan sen sitten kertoi,että katto kestää tuhannen kilon lentopommin, mutta irtoavat betonipalat pysyvät lankun päällä. 

Powered by EzPortal