Pikkuhiljaa avautuu...
...välykset arvoissaan. Pitänee purkaa vielä kytkin tuosta edestä?? N puoli hammasta on hihna venynyt.
Onhan se syytä vaihtaa jo iänpuolesta, mikäli ei ole koskaan vaihdettu. Paljonko ajettu?
Mittarissa 165tkm ja huoltovihko ilmoittaa 106tkm viimeisin jakopään huolto.
Siis tuossa uusittu vain hammashihna,,
ei laakeria/kiristäjää.
Ite vaihdoin kaikki alle sadan tuhannen,vaikka hihna olisi vasta 150 tha vaihto(ohjekirjan mukaan) Mun vm -98
Ja Pannukakku sääti venttiilit viime keväänä .
Mallin 1100 vaihtoväli hihnalla 150 000 km. En ole löytänyt tietoa
paljonko on vaihtoväli vuosissa ? Onko keneltäkään katkennut ja miten
paljon moottori vaurioituu silloin ?
Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 16.02.20 - klo:18:45
Siis tuossa uusittu vain hammashihna,,
ei laakeria/kiristäjää.
Ite vaihdoin kaikki alle sadan tuhannen,vaikka hihna olisi vasta 150 tha vaihto(ohjekirjan mukaan) Mun vm -98
Ja Pannukakku sääti venttiilit viime keväänä .
Oli tähän myös toinen kuitti, jossa kiristin ja ohjainrulla - liekö ollut tilapäisesti loppu? saman kuun aikana kuitti kuitenkin...
Lainaus käyttäjältä: Koivu - 17.02.20 - klo:17:59
Mallin 1100 vaihtoväli hihnalla 150 000 km. En ole löytänyt tietoa
paljonko on vaihtoväli vuosissa ? Onko keneltäkään katkennut ja miten
paljon moottori vaurioituu silloin ?
Nykyautoissa on vaihtoväli yllättävän lyhyt, mutta vaihtoajatus lähti siitä - että 10 vuotta on pyörällä pitkä aika, vaikka kilometrit ei asiaa ratkaise. Ja jos tuo hihna katkeaa, niin mekaanisesti tuho on ainakin toisen puolen kannelle - hyvällä tuurilla.. Parempi olla etupainotteinen näissä vaihtopuuhissa. Ei vara venettä kaada.....
Lainaus käyttäjältä: Koivu - 17.02.20 - klo:17:59
Mallin 1100 vaihtoväli hihnalla 150 000 km. En ole löytänyt tietoa
paljonko on vaihtoväli vuosissa ? Onko keneltäkään katkennut ja miten
paljon moottori vaurioituu silloin ?
Jakohihna jos katkeaa menee venttiilit solmuun,,,/ tapaavat männän !!
Joten kannattaa vaihtaa ajoissa.
Meillä Pannukakun kanssa juuri koneen vaihto jossa oli käynyt näin. Venttiilit + oikaisu + ohjurit = hintavaa jos vie korjaukseen !
Me ostimme käytetyn koneen 125 € ! josta puuttui mm kaasuttimet,laturi yms. Lisä tietoa Pannukakulta !
Ja sitten kotiloista : omassa vaihtoväli 160.000 km/ 4 vuotta + vesipumppu ja moniurahihna (apulaitteet) +kiristinlaakeri,,,,
Niissä jotka on ketjulla on monessa merkissä myös vaihto ja rattaat !! , on harhaluulo ettei ketjuja tarvitse vaihtaa.( MB,AUDI,VW,SKODA,,,,,)
Minkälaisia hintoja repiivät korjaamot remmin vaihdosta?
No niin, uusi hihna paikallaan - laitan kuvat vanhasta. Hyvin pyöri kone, ja kaikki alkaa olla valmiina kasaukseen. Ruuvausta on aika paljon, ja ajattelin lukitteella laittaa kaikki, ettei tipahtele ajan myötä. Hihnan voi vaihtaa ilman kytkinkopan avaamista - tuli selväksi kun käpisteli uutta paikalleen. Huomenna savut - jos ei liikaa ole muuta ohjelmaa....
Osien pesussa mennyt iltapäivä. Milläs tuosta vanhasta ventkopan tiivisteestä ottaa liimat pois??
Vaihtelin itse hihnan pari vuotta sitten. En käyttänyt Hondan alkuperäishihnaa, vaan vanhan 1,6 Opelin. Oli täsmälleen samanlainen Gatesin tekemä. Ainoa ero alkuperäiseen oli hinta, joka oli n. kolmanneksen.
Lainaus käyttäjältä: haleh99 - 08.03.20 - klo:09:05
Vaihtelin itse hihnan pari vuotta sitten. En käyttänyt Hondan alkuperäishihnaa, vaan vanhan 1,6 Opelin. Oli täsmälleen samanlainen Gatesin tekemä. Ainoa ero alkuperäiseen oli hinta, joka oli n. kolmanneksen.
Kävin saman jaakobinpainin asian kanssa, mutta päätin pysyä alkuperäisessä hihnassa. Hintaa verraten käyttövuodet, niin parempi olla alkuperäisten osien kanssa liikkeellä. Gatesin T325 taisi olla se Opelin hihnan tyyppi. Kohta on pyörä koossa, kunhan nuo reilut 40 ruuvia löytää kotinsa. Ajokelejä joutuu vielä odottamaan, vaikkakin leuto talvi onkin ollut. Hiekkaa on sitten reilusti enemmän kun viime keväänä - eli risteykset saa sitten ajella varovasti....
Kokoonpano
Ahdasta on ja vesiletkut hankalat asentaa.. klemmarit auki ja letkut ensin se sokea puoli (sinne minne et näe). Pikkasen fairya mukaan niin lipsahtaa paikalleen. Uudet nesteet ja käyntiin... kohta baanalle. Muutama ruuvi on vielä laitettava katteisiin🙄😁
Muutama satku takana, hyvin pelaa kone - vetää niin kuin pitää ja kulutus laski hieman. Etupäässä kuulostaa olevan jonkinmoinen laakeriääni renkaasta. Muistaako kukaan laakerin kokoa? voisi näppärästi vaihtaa joku ilta. Takapään laakerointi on tehty pari vuotta sitten.
Laakerin koodi ainakin 90 ja 91 mallissa 6204.
Ebayssa pyramid parts myy sarjana, missä tulee myös kaikki navan tiivisteet mukana, hintaa jotain 15 euron huitteissa. Tilasin takapyörään sarjan. Siinä oli Koyo merkkiset laakerit.
Ei varmaan alkuperäisinäkään varaosina maksa mansikoita (Koyon laakerit Hondan paketissa).
Tuolla 6204 koodilla varmaan löytyy Biltemasta / Motonetista
91 mallin pyörään hain etupyörään laakerit aikoinaan biltemasta, hyvin on pyörinyt 35 tkm. (laakerit maksoi muistaakseni jotain 4 euroa / kpl)
Lainaus käyttäjältä: tonipan - 12.05.20 - klo:20:09
Laakerin koodi ainakin 90 ja 91 mallissa 6204.
Ebayssa pyramid parts myy sarjana, missä tulee myös kaikki navan tiivisteet mukana, hintaa jotain 15 euron huitteissa. Tilasin takapyörään sarjan. Siinä oli Koyo merkkiset laakerit.
Ei varmaan alkuperäisinäkään varaosina maksa mansikoita (Koyon laakerit Hondan paketissa).
Tuolla 6204 koodilla varmaan löytyy Biltemasta / Motonetista
91 mallin pyörään hain biltemasta, hyvin on pyörinyt 35 tkm.
Muistan muutamia vuosia sitten ehkä n8-9 v sitten vaihdoin ST 1100 VM -98 malliin takapään laakerit renkaanvaihdon yhteydessä,niin Bike worldissa laakeri maksoi n 75 e hain turussa laakeritukusta samat koyon laakerit 25 e ainkin silloin hinta ero oli komia.En tiedä tätä päivää.
FF1pan