PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1100 => ST 1100 Huollot ja korjaukset => Aiheen aloitti: ana - 26.04.11 - klo:08:36

Otsikko: Takaiskari
Kirjoitti: ana - 26.04.11 - klo:08:36
Noviisina kyselen, että mikä takaiskari kannattaa laittaa. Alkuperäinen 80000 ajettu ei oikein miellytä enää.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 26.04.11 - klo:09:38
Mielenkiintoista. Kertoisitko vähän mikä siinä on vikana tai mitä siltä odotat?
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: serekki - 26.04.11 - klo:10:10
jos sun mielestä takaiskari on löysä ja veltostunu ni sitte se on. mun mopolla on sata tonnii ajeltu ja takajousi on tietääkseni alkuperäinen. kyllähän sekin varmaan löystynyt on, mutta ei siinä ainakaan mitään päällisin puolin vikaa ole. (ei vuoda, jousessa ei silmin nähden hiushalkeamia) se Pannarin takajousi on vissiin luonnostaan säädetty "mukavuusalueelle", eli pehmeäksi. se paluuvaimennuksen säätö tekee paljon asiaa mopon käyttäytymiseen. kokeile ensin kiristää jousen esijännitystä, tai jos se on kireimmällä jo, kokeile vääntää se löysimmälle ja paluuvaimennus puol kierrosta auki (tehdasasetukset). itselläni on esijännitys löysimmällä ja paluuvaimennus kierroksen auki. jos tulee kyytiläinen, kiristän esijännitystä yhden pykälän ja puol kierrosta paluuvaimennusta.

niit avaimia tuntuu olevan pahuksen vaikea löytää, itseltänikin puuttuu sellainen. papukaijapihdeillä onnistuu jotenkuten, mut ei saa päästää lipeemään niitä.

jos päätät vaihtaa takaiskarin, löytyy mm klikkaamalla etusivun DAVID SILVER (http://www.davidsilverspares.co.uk/ST1100M-PAN-EUROPEAN-1991/part_75641/) -linkkiä. (tai sit tota nimee)

paa raporttii jos vaihtelet jousta
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: ana - 29.04.11 - klo:08:21
Paluuvaimennus on heikko, perä loikkaa routaheitoista. Ruuvi on jo melkein kiinni, eli ei oikein säätöalueella. Ajattelin kunnollisen tarvikeiskarin laittaa, mutten tiedä, mikä on hyvä Pannariin.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: uusipanisti05 - 29.04.11 - klo:09:34
Antaapa tuohon nyt jotain oikeita vastauksia. Routaheitto taitaa paiskata moottoripyörää, mutta mitä sen jälkeen tapahtuu, rauhoittuuko liike vai jääkö pomppimaan jne. Taidat olla enempi asiantuntija, kuin meistä osa. Kaikki eivät nimittäin ole koskaan säätäneet iskun, eikä paluun vaimennusta. Ehdotankin, että käyt ajamassa jonkun toisen pnia ja vertaat, ettei tule turhia hankintoja. Sitten vielä, tunnetko että paluuvaimennuksen säädössä yleensä mitään tapahtuu sinun pyörässäsi? Anteeksi nämä kysymykset.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: serekki - 29.04.11 - klo:09:40
vinkkejä jousenvaihtoon löytyy myäs TUALTA (http://www.panfun.fi/smf/index.php?topic=66.0) keskustelusta. kokeile nyt kuitenkin kaikki säädöt ennenku ostat mitään, se uus ei välttämättä oo yhtään parempi jos säädöt on persiillään. eipä niit paljoo oo raportoitu niit takapään jousituksen vaihtoja, mut niinku jo sanoin, jos se susta tuntuu vanhalta ja väsyneeltä, ni sitte se sitä on.

myös se jousen esijännityksen säätö vaikuttaa siihen paluuvaimennukseen. ei voi yhtä lisätä taikka vähentää ilman toista.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: evakko - 29.04.11 - klo:17:57
Takaiskarin säätöohjeet:

Paluuvaimennuksen säädin

-Pyöritä säädinruuvia myötäpäivään pohjaan asti, avaa vastapäivään 1 kierros ja aseta säätimessä oleva merkki ja vastamerkki kohdakkain., nyt säädin on normaaliasennossa.

Jousen ja paluuvaimennuksen säätö:

Ajaja + kuorma ; säädintä 180 astetta myötäpäivään ja jousi kolmos asentoon, itsellä tämä aina minimi säätö.

Ajaja+ kuorma+ matkustaja; säädintä 270-360 astetta myötäpäivään ja jousi 5 asentoon

Yksin ajaessa olen joskus kokeillut pehmeämpiä säätöjä, kuin ajaja + kuorma, mutta iskari on tällöin mielestäni liian pehmeä, varsinkin täällä pohjoisen routavaurio teillä.

Pyörälläni on jäänyt kilsoja taakse, mutta iskari ja pyörä yleensäkään ei osoita vielä miltään osin pehmenemisen merkkejä.

Jos Analla ei oikeat säädöt vaikuta parantavasti ajo-ominaisuuksiin on paluuvaimennus todennäköisesti sökö.

Mulla on muutaman kerran emännän kanssa reissuun lähtiessä unohtunut yksin ajon säädöt iskariin ja olen ihmetellyt sitten miksi meno muistuttaa heitoissa kengurun selässä oloa, tällöin on pysähdyttävä säätämään takaiskaria.

Etupäätä voi myös jämäköittää halutessaan, vaihtamalla jäykemmät öljyt teleskooppeihin, olen käyttänyt Motul Heavy:ä
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: mikniemi - 17.05.11 - klo:18:33
Tuommoinen ollut pari kesää alla. Pikkuisen pintakovahko, mutta ajeleehan tuolla. Ei kyllä nakkele.

(http://i231.photobucket.com/albums/ee242/mikniemi/Pannari/P7113730.jpg)
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Meesse - 17.05.11 - klo:18:37
http://www.totaltek.fi/

Tuolla säädätät uudestaan,kyllä pintakovuuden pois saa helposti,samalla tulee uudet öljyt iskariin.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: mikniemi - 17.05.11 - klo:18:57
Lainaus käyttäjältä: Meesse - 17.05.11 - klo:18:37
http://www.totaltek.fi/

Tuolla säädätät uudestaan,kyllä pintakovuuden pois saa helposti,samalla tulee uudet öljyt iskariin.

Harrastuksen vuoksi taidan vaihtaa rikat ite. Tokihan saattaa mennä muutama kerta ennenkuin kohillaan.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Meesse - 17.05.11 - klo:19:06
Purat ensin iskarin prikat eli simmit järjestyksessä johonkin langalle ja sit alat miettimään mitä pitää muuttaa,on ihan funtsittavissa oleva juttu.Sisäänmenopuolella on nopea ja hidas simmitys.
Onks sulla typpitäyttö systeemi WP iskarille?
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: mikniemi - 17.05.11 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: Meesse - 17.05.11 - klo:19:06
Purat ensin iskarin prikat eli simmit järjestyksessä johonkin langalle ja sit alat miettimään mitä pitää muuttaa,on ihan funtsittavissa oleva juttu.Sisäänmenopuolella on nopea ja hidas simmitys.
Onks sulla typpitäyttö systeemi WP iskarille?

Kelkan iskareita on tullut värkättyä ja tuokin jo kerran purettu. Kaverilla on pullo ja vehkeet. Ei virallista WP settiä, mutta sellainen TI kitti, jolla saa kaasut sisään.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Retery - 17.05.11 - klo:19:52
 75maa75 HYVÄ SUOMI
Minullakin oli vastaavia ongelmia rento ,kaarrekuopissa jäi ikävästi heivaamaan, kokeilin sekä esijännitystä tiukemalle ja löysemmälle ja paluuvaimennusta kiinni ei apua ,kierros auki ei apua ja viimein heitin showan
nurkkaan ja tilasin bitubon (mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan ja on purettavissa).
Ja sitten säätämään sitä ,yksin kovahko ,kaksin ehkä ok ,vielä säätö kesken.
Mutta heivaaminen hävisi, korkeuden kanssa ehkä vielä tekemistä , hitaassa ajossa tanko tuntuu tosi herkältä puuttuu napakkuus, laskenko vai nostanko perää?
Suosittelen.
Summasaaressa tutkitaan lisää jos jotakuta kiinnostais.
T:Reijo
PS. vielä paripäivää ekaan Panfun kokoontumiseen(vähän  2lkrnd1 olo)
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: serekki - 17.05.11 - klo:21:51
Vitsi, kun jätin kuvaston töihin. Tämä on siis vain hataran muistikuvan tuotosta, mut ALL RIGHTin kuvastossa oli muistaakseni Hangonin takajousi/iskaripaketti 449€. Voi olla et muistan hinnan väärin, mut alle viiden sadan se ainakin oli.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: mikniemi - 21.05.11 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: Retery - 17.05.11 - klo:19:52
75maa75 HYVÄ SUOMI
Minullakin oli vastaavia ongelmia rento ,kaarrekuopissa jäi ikävästi heivaamaan, kokeilin sekä esijännitystä tiukemalle ja löysemmälle ja paluuvaimennusta kiinni ei apua ,kierros auki ei apua ja viimein heitin showan
nurkkaan ja tilasin bitubon (mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan ja on purettavissa).
Ja sitten säätämään sitä ,yksin kovahko ,kaksin ehkä ok ,vielä säätö kesken.
Mutta heivaaminen hävisi, korkeuden kanssa ehkä vielä tekemistä , hitaassa ajossa tanko tuntuu tosi herkältä puuttuu napakkuus, laskenko vai nostanko perää?
Suosittelen.
Summasaaressa tutkitaan lisää jos jotakuta kiinnostais.
T:Reijo
PS. vielä paripäivää ekaan Panfun kokoontumiseen(vähän  2lkrnd1 olo)

Samaa ongelmaa oli mullakin varsinkin 2 päällä. Mutkassa kun oli kuoppia tai talven jälkeen karhukuski vähän mutkitellut, niin ei aina ollut suunnat selvillä eikä oikein luottoa menoon. Tuolla iskarilla tuli huomattavasti rauhallisemmaksi.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: tapasa - 23.05.11 - klo:17:40
MIstähän mahtais saada hommattu tonni satasen takaiskarin jousen kiristys työkalun Stormin työkalukin on liian
laadukas (liian paksu) tarvis olla semmonen "peltiheikkiversio"et mahtuu sinne väliin, Summassaaren keikka 880km vaakuutti että pitää olla kaks päällä sen kolme pykälää kiriämpi mitä on vielä varaa vaik kyl tolkin ny pärjäs mut
kui hyvä siit sit viäl  tulee ku saa sen jousen ja paluun kuntoon!!!


Oli muuten eka pitempi keikka Pannarilla ja todella tyytyväinen olen, työkaveria oikei kädestä kiitän
kun se mulle sano et sä oot Honda mies kun mää lehdest  jottain K-merkkist matka mallii kattelin!
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: evakko - 23.05.11 - klo:18:41
Jos saisit piirrettyä paperille mallin avaimesta, jolla se on tallella, niin senhän voisi leikkauttaa metallipajalla.
Avainhan on hyvin yksinkertainen; 3-4 millin levystä tulee varmasti käypänen.

Takaiskarin säädöt on todella oleelliset olla pyörän valmistajan säädöissä kuormituksen mukaan, jos haluaa ajo-ominaisuuksien säilyvän hyvänä.
Väittäisin, että jos tavarat ja kaks päällä ajelee jousen esijännitys liian löysällä, niin ajan myötä tuhoaa iskarin, se pääsee lyömään läpi pateissa ja kuopissa.

Omassa pyörässä on vielä orkkis iskari ja ei mitään väsymisen oireita, ei vatkaa kaarteissa, eikä muutoinkaan mitään ongelmia.
Valmistajan suositus säätöjä olen kylläkin koittanut noudattaa.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: serekki - 23.05.11 - klo:20:08
Motonetistä just kattelin kyseistä työkalua. Säädettävää, säätöväli 50-120mm. Pitäs piisata, vai? Mitähän se makso... joku viistoist jeppee varmaa... (ei luotettavaa tietoa)
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: mikniemi - 23.05.11 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: evakko - 23.05.11 - klo:18:41
Jos saisit piirrettyä paperille mallin avaimesta, jolla se on tallella, niin senhän voisi leikkauttaa metallipajalla.
Avainhan on hyvin yksinkertainen; 3-4 millin levystä tulee varmasti käypänen.

Takaiskarin säädöt on todella oleelliset olla pyörän valmistajan säädöissä kuormituksen mukaan, jos haluaa ajo-ominaisuuksien säilyvän hyvänä.
Väittäisin, että jos tavarat ja kaks päällä ajelee jousen esijännitys liian löysällä, niin ajan myötä tuhoaa iskarin, se pääsee lyömään läpi pateissa ja kuopissa.

Omassa pyörässä on vielä orkkis iskari ja ei mitään väsymisen oireita, ei vatkaa kaarteissa, eikä muutoinkaan mitään ongelmia.
Valmistajan suositus säätöjä olen kylläkin koittanut noudattaa.

Tuommoinen Öhlinssin malli on kätevä, kun voi vääntää molempiin suuntiin. Ei ole tarkoitus mennä molemmat väkäset yhtäaikaa koloihin, vaan toinen kolossa ja toinen kolojen välissä.

(http://performanceshock.com/images/ohlins_46mm_spanner.JPG)
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: tapasa - 23.05.11 - klo:22:49
Motonetissä kävin kattomassa Salossa ja Turuus eikä sieltä löytyny Salos haettiin oikein myyjän kans kun se oli
joskus sellasii nähnyt.Onko toi öölin avain 46 millinen sopiikse pannariin ainakin se on sopivan "hoikan" näköne
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Naussi - 23.05.11 - klo:23:33
Motonetin haka-avain, on mielestäni liian lihava tuohon hommaan...
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: serekki - 23.05.11 - klo:23:59
Hakemalla hain, mutten löytäny Motonetin nettisivulta vahvuutta siihen haka-avaimeen. Kuitenkin TUON (http://www.matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=14831) keksustelun mukaan se avain mahtuis sinne jousen koloihin.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: mikniemi - 24.05.11 - klo:07:40
Tuo öhläri on 5mm paksu. Ei sopinut ainakaan tuohon mun alkuperäiseen ja kun on alumiinia, niin kestääköhän.

(http://i231.photobucket.com/albums/ee242/mikniemi/Pannari/th_240520111115.jpg?t=1306211771)

3.5mm peltiä tuo jossa on nuo kolot.

jatuossa tuo öhläri kiinni iskarissa.

(http://i231.photobucket.com/albums/ee242/mikniemi/Pannari/th_240520111116.jpg?t=1306211771)

Lähinnä ajattelin, että jos alkaa tekemään, niin tekee tuon ohlärin mallisen.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: tapasa - 24.05.11 - klo:17:04
Joo toi Motonetti on liian tukeva stormilainen oli ihan samanlainen arvaisko ohentaa koukkuosan tohon
3,5 milliin olisko jollain kuvaa alkuperäsestä ? kuuluiko uuden pyörän varusteisiin?
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Meesse - 24.05.11 - klo:17:55
Siinäpä olis kuva alkuperäisestä,väännin ja varsi.
4 mm paksu
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: tapasa - 24.05.11 - klo:18:37
No niin on tää hieno foorumi kun kuva löytyi näin äkkiä, toi on varmaan hyvänmallinen avain siihen hommaan
on sen verran ahdas paikka kiitos Meesselle kuvasta. 
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: ana - 17.06.13 - klo:09:16
Olen googlannut ja etsinyt eBaysta, mutta en ole törmännyt pannariin sopivaan WP:n iskariin - olisko vinkkejä etsimiseen? Myös muita hyviä ehdotuksia takaiskariksi ottaisin vastaan.


Lainaus käyttäjältä: mikniemi - 17.05.11 - klo:18:33
Tuommoinen ollut pari kesää alla. Pikkuisen pintakovahko, mutta ajeleehan tuolla. Ei kyllä nakkele.

(http://i231.photobucket.com/albums/ee242/mikniemi/Pannari/P7113730.jpg)
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Pannukakku - 18.06.13 - klo:08:33
Mä tilasin juuri Bitubon iskarin. Maksoin itteni kipeäksi, mutta vehkeen pitäisi toimia. Kerron kokemuksista jahka se tulee Italiasta.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: enkku - 22.06.13 - klo:20:05
Moi!!! Itse mietin ja selvittelin öhligsin sopivuutta ST 1300, mutta ei ole valmiita versioita olemassa. Olisi paljon helpottanut jos olisi ollut irtonainen takaiskari mitoitusta varten tarjolla. Jään mielenkiinnolla odottelemaan käyttökokemuksia sinulta.

T: Enkku


Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 18.06.13 - klo:08:33
Mä tilasin juuri Bitubon iskarin. Maksoin itteni kipeäksi, mutta vehkeen pitäisi toimia. Kerron kokemuksista jahka se tulee Italiasta.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Pannukakku - 24.07.13 - klo:18:46
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 18.06.13 - klo:08:33
Mä tilasin juuri Bitubon iskarin. Maksoin itteni kipeäksi, mutta vehkeen pitäisi toimia. Kerron kokemuksista jahka se tulee Italiasta.

Hyppykeppi tuli Italiasta ja se on todella hyvä. Jäykkä, mutta hyvin tukeva. Suosittelen etenkin paljon kaksipäällä ajeleville. Kihlattunikin huomasi eron matkustajan paikalla jo parinkymmenen metrin jälkeen.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: jarska - 15.02.14 - klo:14:38
Tein pientä testiä takaiskarille.
Penkillä istumalla annoin kunnolla kuormaa ja seurasin iskarin "toimintaa".
Melkosen lussu on, alkuun painuu tosi helposti ja nopeasti alemmas ja lopussa tulee kuin seinä vastaan, jolloin jousto tuntuu loppuvan kesken.
Ylös tulee kuin wanha hissi, hitaasti ja suhinan kera.
Aika loppu tuntuu olevan ja mielenkiinnolla odottelenki uuden Progressiven saapumista.
Sitten uutta raporttia...
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: jarska - 21.02.14 - klo:20:40
Ja paskat, tuli viestiä ettei suomen jonki säännöstön mukaan voi lähettää Progressiven takaiskaria.
Eli tulliin olis jääny kiinni, voi hemmetti tätä takapajulaa!!
Ilmeisesti sisällä olevien nesteiden ja kaasujen takia ei tulli päästä läpi.


LainaaWe're writing to let  you know that your recent purchase of Progressive Suspension 465 Series Monotube Shocks - Stock Length 465-1128 through the Global Shipping Program could not be delivered to you because the shipment contained items that were found to be restricted for import to FI.
We will be issuing a full refund to your PayPal account.
If you don't see the refund in your PayPal account within the next 72 hours or if you have any questions or need any further assistance, please contact eBay Customer Support.
We apologize for any inconvenience, and thank you for shopping on eBay.



Taidan palata alkuperäiseen suunnitelmaan ja ottaa Stormin kautta Bitubon pampun, ainaki tulee perille.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: FF1pan - 21.02.14 - klo:20:44
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.14 - klo:20:40
Ja paskat, tuli viestiä ettei suomen jonki säännöstön mukaan voi lähettää Progressiven takaiskaria.
Eli tulliin olis jääny kiinni, voi hemmetti tätä takapajulaa!!
Ilmeisesti sisällä olevien nesteiden ja kaasujen takia ei tulli päästä läpi.


LainaaWe're writing to let  you know that your recent purchase of Progressive Suspension 465 Series Monotube Shocks - Stock Length 465-1128 through the Global Shipping Program could not be delivered to you because the shipment contained items that were found to be restricted for import to FI.
We will be issuing a full refund to your PayPal account.
If you don't see the refund in your PayPal account within the next 72 hours or if you have any questions or need any further assistance, please contact eBay Customer Support.
We apologize for any inconvenience, and thank you for shopping on eBay.



Taidan palata alkuperäiseen suunnitelmaan ja ottaa Stormin kautta Bitubon pampun, ainaki tulee perille.
Taisit tilata epähuomiossa jonkun pommin jota myydään iskarina  :D NO NIIN tämähän eu:n tai suomen menttaliteettiä,Harmin paikka. wallhead 

FF1pan  rd11
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: jarska - 22.02.14 - klo:08:12
Joo, tästä kimpaantuneena tein tutkimuksia.
Stormilla ja Carpimotolla ei ole Bituboa hyllyssä, menee about 1kk, ehkä enemmänkin ennenkuin saa.

Ajokelithän tässä painaa päälle, enkä malta enää odotella, joten tilasin Bitubo H0063XZE01 takaiskarin Accessori Racing (http://www.ebay.co.uk/itm/H0063XZE01-AMMORTIZZATORE-BITUBO-MONO-XZE-PER-HONDA-ST-1100-PANEUROP-/221237897110) nimiseltä firmalta, ebayn kautta.
Toimittaa vain eu:n alueelle, joten pitäs tulla jo perille.
Bitubo tekee erittäin laadukkaita iskareita, joten ei tässä metsään menty ja hinnaksi tuli 508€ postikuluineen.
Näkyi jäävän 4kpl vielä hyllyyn. ;)
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: jarska - 11.03.14 - klo:12:58
Noniih, takaiskari saapui makaroonien maasta.
Oli äärimmäisen helppo asentaa, pamppu tipahtaa käteen kun pultit löysää.
Pelkästään keskituelta pudottaminen sai hymyn kasvoille, enää ei vajoa koko pyörä.
Päällä makustelin ja melkosen jämäkältä tuntuu, kohta pääsee kokeileen... rd11
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Pannukakku - 11.03.14 - klo:15:12
Mähän kerroin aiemmin tässä ketjussa että ostin Bitubon. Tulet tykkäämään!
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: jarska - 11.03.14 - klo:15:57
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 11.03.14 - klo:15:12
Mähän kerroin aiemmin tässä ketjussa että ostin Bitubon. Tulet tykkäämään!


Juu, kyl mä luin sen ja uskon. jeejee:
Eikähän Bitubo merkkinä mulle outo ole, Kawassa on koko alusta saman firman tekeleitä.
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Timppa - 11.03.14 - klo:17:00
Komia patukka....ja tietysti tuli väärän värinen.. :D
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: jarska - 11.03.14 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 11.03.14 - klo:17:00
Komia patukka....ja tietysti tuli väärän värinen.. :D

Se on justihin oikia väri. :P
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: Timppa - 11.03.14 - klo:19:12
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.14 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 11.03.14 - klo:17:00
Komia patukka....ja tietysti tuli väärän värinen.. :D
Se on justihin oikia väri. :P
Tyttöjen väri :P
Otsikko: Vs: Takaiskari
Kirjoitti: leppis - 09.08.14 - klo:14:21
Lainaus käyttäjältä: evakko - 29.04.11 - klo:17:57
Takaiskarin säätöohjeet:

Paluuvaimennuksen säädin

-Pyöritä säädinruuvia myötäpäivään pohjaan asti, avaa vastapäivään 1 kierros ja aseta säätimessä oleva merkki ja vastamerkki kohdakkain., nyt säädin on normaaliasennossa.

Jousen ja paluuvaimennuksen säätö:

Ajaja + kuorma ; säädintä 180 astetta myötäpäivään ja jousi kolmos asentoon, itsellä tämä aina minimi säätö.

Ajaja+ kuorma+ matkustaja; säädintä 270-360 astetta myötäpäivään ja jousi 5 asentoon

Yksin ajaessa olen joskus kokeillut pehmeämpiä säätöjä, kuin ajaja + kuorma, mutta iskari on tällöin mielestäni liian pehmeä, varsinkin täällä pohjoisen routavaurio teillä.

Pyörälläni on jäänyt kilsoja taakse, mutta iskari ja pyörä yleensäkään ei osoita vielä miltään osin pehmenemisen merkkejä.

Jos Analla ei oikeat säädöt vaikuta parantavasti ajo-ominaisuuksiin on paluuvaimennus todennäköisesti sökö.

Mulla on muutaman kerran emännän kanssa reissuun lähtiessä unohtunut yksin ajon säädöt iskariin ja olen ihmetellyt sitten miksi meno muistuttaa heitoissa kengurun selässä oloa, tällöin on pysähdyttävä säätämään takaiskaria.

Etupäätä voi myös jämäköittää halutessaan, vaihtamalla jäykemmät öljyt teleskooppeihin, olen käyttänyt Motul Heavy:ä


Miten on mahdollista päästä sellaiseen tilaan että säädintä voidaan pyörittää 360 astetta myötäpäivään,jos lähtötilanne on sellainen että säädin on pyöritetty myötäpäivään pohjaan asti ja avattu 180 astetta vastapäivään? Siinä tapauksessa on on tullut tehtyä uusia kierteitä 180 asteen verran.