PanFun Club Finland

PAN EUROPEAN => ST 1100 => ST 1100 Huollot ja korjaukset => Aiheen aloitti: FF1pan - 15.11.10 - klo:21:18

Otsikko: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 15.11.10 - klo:21:18
Tarinaa on viime aikoina ollut pannarien huonosta lämmönoususta moottoreissa,esim topic Pannarin oikea lämpö ja termostaatti.
Omakohtaisesti on St1100 -98 pannarissani on 2 kesää kone käynnyt mittarin mukaan melko viilenä,mittari on nippa nappa noussut eka viivojen tuntumaan.
Ns "huoltokauden"alkaessa syyn etsiminen olisi aiheellista.Testasin kylmän koneen lämpiämistä,lämpeneekö jäähdytin myös välittömästi kun konekkin,näihän
melko nopeasti tapahtuikin,siis mahd termostaatti on aina auki.nesteet pois,st1100 jäähdyttäjässä on poistotulppa kätevästi vas alakulmassa,helppo nakki.
Termostaattikoppakin mukavammin kuin st1300,moottorin yläpuolella oikeassa kulmassa hyvin näkyvissä,ei tarvita kynekolokia.Sieltähän se syyllinen löytyi.
Termostaatti ei sulkeutunut kokonaan,jäi auki  3-4 mm.Luultavasti on tuo alkuperäinen mene ja tiedä.
No sitten uutta etsimään,turussa ei hontahuollot tienny mitään,eli mistä saa ja koska,mitä maksaa ym.soitin vantaan BikeWorld:n,siellä oli ja hinta 74 e  22yikes
Voihan..jotakin,kullasta varmaan tehty?Suunta autotarvike puolelle,harakiristä löytyi halpa mutta rempulan oloinen..12 e parempaa löytyi Turun autotarvike oy:tä
Oli kuvasto mistä mallit/mitat  nähtävissä oli palveluhenkinen myyjä ja osat laadukkaampia,hinta 16 e.      Sen kun laitoin paikalleen ja uudet nesteet,kone käyntiin hetken päästä näytti lämpömittari asteikon puoliväliin,rupes pelittää   thumbsup1
yritän tästä laittaa pari kuvaa termarista ja kotelon paikasta teille viitteeksi...jos onnistun.

Lisäys vielä oli siellä kuvastossa saman näkösiä kuin 1300 termostaatti on tarttis tietää vähän mittoja,niin voisin tehdä myyräntyötä etsiä niitä,tai jos jollakin
on vanha lähettää malliksi,niin aina parempi jos.. niin Yv.tä vaan




Terv FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: uusipanisti05 - 15.11.10 - klo:21:29
Hieno homma että sait kuntoon ja ihanan halpaa. Nyt pitäis vaan saada kaivettua 1300:eenkin vaihtoehtotermari.  thumbsup1
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 15.11.10 - klo:21:34
Lisäsinkin  tuohon edelliseen ,jos vanhaa löytyy malliksi niin yhteyttä Yv;llä .  eusadance

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: Timppa - 15.11.10 - klo:21:58
Paas laittaen osanumero näkyville.  knuppel2
Löytyy sitten helpommin ympäri Suomia.
Taitaa olla itelläkin listalla koko kesän käynyt kone viileenä.
(viisarin vahvuus yli viivojen).....
Ainoastaan paikoillaan ollessa lämpö noussut "puoliväliin" jonka jälkeen flekti alkanut puhaltelemaan. bittebitte

David Silver:ltä termari 35€ ....
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 15.11.10 - klo:22:37
Tässä tulee... Merkki on KW  nro on 085-384-88D   Huom! tämä 88 asteinen vanha  82 asteinen ,mutta toimii erittäin hyvin.  thumbsup1

On muuten Joku malli Mazda Ja Kian v -99-2000
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: huttma - 16.11.10 - klo:06:58
Tilasin omaan tuhatkolmesataseeni aukijuuttuneen tilalle paikallisesta BW:stä alkuperäisen hintaan 45€. Siinä saattaa olla vähän alennusta, ei tosin kuitissa näkynyt. Sopii varmasti ja on oikea astemäärä.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: Meesse - 16.11.10 - klo:09:21
Oliko tuo uusi sellanen et tuo itse termostaattielementti on keskellä,alkuperäinen on reilusti toisessa laidassa,eli miten mahtui paikalleen? Muistaakseni kotelon pesä mihin termari tulee ei ole keskellä.
Ei se lämpömittari nouse uudellakaan termostaatilla ajaessa kuin 2-3 mm toisen viivan yläpuolelle.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: uusipanisti05 - 16.11.10 - klo:09:53
Minun 1,3:een maksoi 53€. Tilattiin jostain mp- liikkeen kautta.  Useinhan se laippa on epäkeskeinen tuon ilmareiän takia. 1,3:essa on jopa tilat noille termostaatin rungon sakaroille. Mutta varmaan löytyy jostain autosta samanlainen???
PS. katsoinpa autoni termostaattia ja se ei ollut epäkeskeinen, kummathan voittaa. icon_mrgreen
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 16.11.10 - klo:15:27
Noita termareita etsiessäni kävin parissa pikku autohuollossa hankkimassa tietoa ,näytin tuota vanhaa epäkunt,niin sanoivat että
eurooppalaissa autoissa on termarin läppä keskitetty japseissa epäkeskeinen.autojen termareissa on siinä laipassa olevassa reiässä
pieni niitattu venttiili helpompaa ilmausta varten,pannarin orgissa pelkkä samankokoinen reikä.Otin tuosta KW termarista sen venttiilin
pois.Kts edellä olleesta kuvasta,meni muuten paikoilleen missä asennossa vaan   thumbsup1

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: uusipanisti05 - 16.11.10 - klo:16:22
Niin ja tietysti se reikä yläreunaan. Tulee ilmat pois. Tuossa hymiössähän on kans se ilmausaukko butt1
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 16.11.10 - klo:18:17
Se onkin varoventtiili   reps
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: serekki - 17.11.10 - klo:10:44
Lainaus käyttäjältä: Timppa - 15.11.10 - klo:21:58
Paas laittaen osanumero näkyville.  knuppel2
Löytyy sitten helpommin ympäri Suomia.
Taitaa olla itelläkin listalla koko kesän käynyt kone viileenä.
(viisarin vahvuus yli viivojen).....
Ainoastaan paikoillaan ollessa lämpö noussut "puoliväliin" jonka jälkeen flekti alkanut puhaltelemaan. bittebitte

David Silver:ltä termari 35€ ....

Sammaa vikkaa rahikaisella... kai se sitten tolla uudella termarilla käy kuumana prkl... kannattaa muute oikeest kattoo et minkä asteisen termarin ostaa. se ainakin joissain malleissa kai on oikee stanssattuna siihen kehälle tai sit siihen "lakkiin"... (tosin olen tutustunu vaan noihin auton termareihin) onks kellä varmaa tietoo minkä asteinen sen KUULUU olla?
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 17.11.10 - klo:14:34
Kyllähän tuo entinen pannarini termari oli luultavasti alkuperäinen (en ole aivan varma onhan pyörä -98 mallia) 82 asteinen.Termos-
taatin aukeamis lämpötila uudessa on tuo 88 ast.Silloin se on täysin auki.sen tehtävä on nähdäkseni pitää moottori väh. tuossa läm-
pötilassa.Se rajoittaa nesteenkiertoa vasta kun moottori jäähtyy alle tuon lämmön .Ilmavirtahan sen jäähdytyksen hoitaa viimekä-
dessä puhaltimen kanssa. Uskon että tuo 6ast lämpölisä on vain jopa eduksi.
Ammattilaiset ym jotka asiasta enemmän tietävät oikaiskaa jos olen väärässä.   bowdown

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: hry - 17.11.10 - klo:16:35
Hondan korjaamokäsikirjan mukaan aukeaminen alkaa 80 - 84 asteessa ja 95 asteessa pitää olla täysin auki. (ST-1300)
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: uusipanisti05 - 17.11.10 - klo:16:54
Mulla oli ja on 1,3:essa  82 astetta celsiusta stanssattu termarin laippaan.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: serekki - 17.11.10 - klo:23:40
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 17.11.10 - klo:14:34
Kyllähän tuo entinen pannarini termari oli luultavasti alkuperäinen (en ole aivan varma onhan pyörä -98 mallia) 82 asteinen.

Eikös tuo nyt sitte tarkoita että se termari on 82 asteessa täysin auki? (eli ei pitäs ajaessa paljoo tosta nousta sit enää) Niin ainakin mulle on opetettu.ja flekti lähtee 90 astees? vai 95?
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: hry - 18.11.10 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: serekki - 17.11.10 - klo:23:40
Eikös tuo nyt sitte tarkoita että se termari on 82 asteessa täysin auki? (eli ei pitäs ajaessa paljoo tosta nousta sit enää) Niin ainakin mulle on opetettu.ja flekti lähtee 90 astees? vai 95?

Hondan korjaamokäsikirjan mukaan aukeaminen alkaa 80 - 84 asteessa ja 95 asteessa pitää olla täysin auki. (ST-1300). Termostaatti aukeaa hitaasti ko. lämpötila-alueella. Siinähän on lämpölaajenemisesta aiheutuva voima jousivoimaa vastaan.

Muutaman asteen hienosäädöllä ei ole mitään käytännön merkitystä moottoripyörässä. Kunhan ei käy kylmänä (siis alle 80 astetta), eikä toisaalta keitä. Aikoinaan hifisteltiin auton termostaateilla, kun haluttiin lisää lämpöä ohjaamoon.

Puhallinta näyttää ohjaavan lämpötila-anturi, jossa käsikirjan mukaan vastuksen on oltava 2,1 - 2,6 kilo-ohmia 80 asteessa ja 0,65 -  0,73 kilo-ohmia 120 asteessa.  Puhaltimen käynnistymisarvo on todennäköisesti asetettu moottorinohjausyksikköön. Minulle on käytännön testinä riittänyt, että puhallin lähtee käyntiin moottoria paikallaan käytettäessä kun lämpötiöla on kolmessa palkissa, eikä koneesta sitä ennen nouse höyryä.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: pannam - 19.11.10 - klo:16:53
Se taitaapi olla kaikissa paneissa sama tilanne että ajetaan kylmällä koneella. Jos teettää huollot, niin tuskin missään noteerataan, jos ei mainitse asiasta.

Sen huomaa juuri siitä jos flekti alkaa pyörimään aikaisin, kuten menneenä kesänä, kun ulkoilma oli kohtuullisen "lämpöistä". Toisaalta, eipä noita koneita ole varmasti paljon sen takia poksahdellut?
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 19.11.10 - klo:18:45
OLen tullut siihen johtopäätökseen,että kun huoltoohjelmassa ei puututa jäähdytysjärjestelmään,ilmeisesti vuodot tarkastetaan ja nesteet vaihdetaan,termostaateista ri puhuta mitään,ehkä ei välitetä vaikka moottori käy kylmänä(siis mittari ei nouse kunnolla)
Mielestäni on moottorille haitallista että se käy liian kylmänä.On mahdollista kulumista enenmmän,nykyiset öljytkin on suunniteltu toimimaan
korkeissa lämpötiloissa niinkuin motojen moottoritkin.onneksi motoilla ei kauheasti pysty ajamaan talviaikana,koska silloin nämä lämpöongel-
mat tulisivat herkemmin esille. Nyt tuli talvi  d065

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: pannam - 19.11.10 - klo:19:01
Ihan samaa ajattelin - optimilämpö koneessa on tietysti se mitä haetaan, mutta täällä pohjolassa kun ei ajeta  -- asteilla, niin keskimäärin koneet eivät kuitenkaan käy niin kylmänä kesäkeleillä että siitä olisi suoranaista haittaa.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 19.11.10 - klo:19:14
Ainoa mihin tuo kylmänäkäynti saattaa vaikuttaa,on polttoaineen kulutus,asia josta on ollut topiceissa ollut keskusteluakin.Varsikin ST1300 pyörissä,niissä kun
on tuo automaattiryyppy.     Beermugs
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: huttma - 19.11.10 - klo:21:28
Pitää paikkansa. Alkukesästä kun peli lämpeni kolmeen tolppaan, oli kulutus alimmillaan minulla 5,3 l/100km. Loppukesästä kun termari oli jo selällään, ei kulutus pudonnut alle kuuden millään. Moni sanoo, ettei ole mitään väliä, myydäänhän sitä keittoa vielä, mutta tokko tuo laite parhaimmillaan liian paksulla seoksella on.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 19.11.10 - klo:22:02
Joo,varsinkin kun rupee tuleen spriitä juokkoon,johan siinä alkaa maistumaan.    redtan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 23.11.10 - klo:12:24
Onpa vahvat hapot jäähdytysnesteinä vai onko tapahtunu räjähdys,hyvin on levinny.
joo on kyllä kaikkien ,kenellä on vähänki vanhempi pannari,syytä tarkistaa tuo termari,kun tämän näkee!!!  22yikes

Ei varmaan lämmennyt kovin äkkiä ja helpolla tuosta päätetllen.

terv FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: Meesse - 23.11.10 - klo:12:27
Onneksi ei lähteny toi lipare tuolta reiästä kiertoon,johonkin kanavaan poikittain tulpaksi nii ashamed
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 24.11.10 - klo:09:47
kyllä niitä löytyy kun viitsii hakea ja saa vielä edullisesti,verrattuna honta orgeihin.
Tuosta sun rikkimenneestä vielä,mitä se kuvassa vihreeltä näyttävä oikein on?näytti kuvassa joltain pinnotteelta,niinkuin esim.
maalilta.Oma termarini oli kyllä lähes messingin värinen.
ilmeisesti on messinki väsähtänyt/syöpynyt,kun noin palasiksi termari on mennyt.Tuo pieni ilmausreikäkin oli kasvanut moninkertai-
seksi. Minkä vuosimalli tuo pani on?

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 24.11.10 - klo:10:11
Kyllä näyttää vahavasti siltä,että nuo tarkastus ja huolto hommat kannattaa itse tehdä,jos kykenee ja on paikka/työkalut käytettä-
vissä.Kiitos selventävistä kuvista,niistä on luullakseni monille todella paljon hyötyä.Rahaa säästyy ja kokemusta kertyy,tämä on sitä
foorumin niinsanottua "pannarismia".  thumbsup1



Ylläpito kommentoi:

VALITETTAVASTI KUVAT ON POISTETTU TÄSTÄ KETJUSTA
käyttäjän omasta pyynnöstä.

Pahoittelemme, että tässä ketjussa on nyt tosi isoja aukkoja!
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: mriihi - 25.11.10 - klo:19:10
Ja jotta homma helpottuisi vielä vähän niin kyseisen termarin numero 500-106282 on Helsingin Laakerin (HL-Groupin) tuotenumero ja Järvenpäässä kyseinen osa kustansi 5,90€. Jussi613:n kuvista pelästyneenä hain heti uuden termarin joka pääsee talven aikana paikalleen kun vähän noi lämmöt oli mittarin mukaan ajossa alhaalla...
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 25.11.10 - klo:19:34
Kyllä on hinnoissa eroa...74 e org. halvin tähän asti 5,90e jossain on ..... jotain ja paljon
Onko tuo 5,90 maksava ihan kelvollisen oloinen,nimittäin löysin Turusta ns "harakiriliikkeestä halvimman 12,50 e oli aika rempulan näköinen.Materiaali oli ns.
kalvanoitua "patarautaa",senminkä ostin oli runko rst:tä,läppäosa oli messinkiä.Laatu  on kuitenkin tärkeää!  kylkylkyl

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: mriihi - 26.11.10 - klo:00:50
5,90 maksava on ihan samannäköinen kampe kuin mitä Jussin kuvassa, samalla varaosanumerolla tilattu ja samanmoisessa laatikossa samalta valmistajalta. En tullut kysyneeksi mutta myyjien puheesta päätellen kyseisen termarin tunnus on 1062 ja viimeiset 2 numeroa eli 82 tarkoittanevat astelukua joten samaa termaria saattaa löytyä kenties muillakin lämmöilläkin, mene ja tiedä.

Laadusta verrattuna muihin en pysty sanomaan kun vertailukohtaa on tasan tämä yksi kappale laatikossa ja joku termostaatti pyörässä mutta tuskin tämä halpa ainakaan parempi on. Onko se riittävän laadukas, sen kertoo vain aika. Mutta tuohon hintaan niitä vaihtaa vaikka joka talvi mitä en välttämättä tekisi jos laittaisin sinne sen 75€:n termarin.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: ORE - 27.11.10 - klo:15:22
Tässä, kun aina välistä kerkiää osallistumaan/katsomaan näitä keskusteluja, niin
ei ihan selvinnyt, että käykö tämä ko "halpa termari" niin 1100 kuin 1300:enkin?
Ei olisi kyllä kallis investointi kun talvella innostuu huoltamaan mopoa. ajelu.gif
03Biker
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 27.11.10 - klo:16:00
St1100 termari aivan erilainen kuin 1300,laipan halkaisia on paljon pienenmpi,pituus taas on suurempi 1300:ssa.Nämä tiedot sain uusipanisti05:lta,kun hän
vaihtoi termaria myös samoihin aikoihin kuin minä.Ota termari esille ja auki,sieltä malli mukaan ja mars autotarvike liikkeesseen,niillä on siellä yleensä hyvät
kuvat termareista mittoineen ja tarv tietoineen,sieltä luultavasti löytyy sopiva.   bittebitte

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: ORE - 28.11.10 - klo:23:25
Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 27.11.10 - klo:16:00
St1100 termari aivan erilainen kuin 1300,laipan halkaisia on paljon pienenmpi,pituus taas on suurempi 1300:ssa.Nämä tiedot sain uusipanisti05:lta,kun hän
vaihtoi termaria myös samoihin aikoihin kuin minä.Ota termari esille ja auki,sieltä malli mukaan ja mars autotarvike liikkeesseen,niillä on siellä yleensä hyvät
kuvat termareista mittoineen ja tarv tietoineen,sieltä luultavasti löytyy sopiva.   bittebitte

FF1pan

Juu... kiitti vinkistä. Näin on varmaan parempi, että ottaa irti entisen ja käy mallin kans kauppaan! thumbsup1
03Biker
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: mriihi - 29.11.10 - klo:08:53
Ja sitten ansiokasta työtä vertailun ja ostotietojen kanssa tänne.  applause
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 01.12.10 - klo:15:23
kyllä toimii.  thumbsup1  Onpa pahaan paikkaan tosiaan laitettu tuo 1300  termaripoksi,on irroitettava jäähdytin ym.Niinkuin varmaan
totesit kun molempia malleja rustasit,hieno kuvasarjasi kertoo asiat selkeästi kaikille pannaristeille.   bittebitte

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: uusipanisti05 - 02.12.10 - klo:21:24
On se häntälaippa oltava, kun se on kerran siihen suunniteltu. Tämän oletuksen voi joku korjata: pitää pienta painetta koneenpuolella, että menee noihin pikku letkuihin tavaraa ja silloin esim. tuo rikastin saa nestettä paineen ansiosta.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: FF1pan - 03.12.10 - klo:09:26
Komppaan uusipanisti05:sta,kyllä se häntälaippa on tarpeellinen kun on kerran sinne laitettu.Neste niinkuin ilmakin pyrkivät mene-
mään "sieltä mistä aita matalin" mistä putki on tilavin,eli 1300 ryyppy ym laitteisto mikä tarvitsee esilämmitystä,saa mahdollisiman
pian lämmintä nestettä.Saattaa olla jos laittaa laipattoman termarin,tulee näitä aiemmin keskustelussa tulleita ongelmia edelleen.

FF1pan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: jussi613 - 12.01.11 - klo:09:26
Lainaus käyttäjältä: mriihi - 29.11.10 - klo:08:53
Ja sitten ansiokasta työtä vertailun ja ostotietojen kanssa tänne.  applause

1100 tarvike termari.löytyy lähes kaikista autotarvikeliikeistä.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: jussi613 - 12.01.11 - klo:09:30
tässä 1300 tarvike termari täytyy ylälaipasta hioa pois 2mm halkasiasta muuten sama.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: Rutja - 19.01.11 - klo:20:25
Jätin tuon termarintarkistuksen tuonnemmaksi, mutta onko tuossa termarilohkojen välissä monivuotinen tiiviste, vai tarviiko
uusi varalle avatessa? Vaiko mönjää väliin?
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: jussi613 - 20.01.11 - klo:08:33
yleensä on kovettunut o-rengas voi mönjäläkin tiivistää mut o-renkaat saat hydrauli liikeestä mallimukaan vaan. thumbsup1
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: uusipanisti05 - 20.01.11 - klo:09:34
Unohtakaa ne tiivistemassat. Massoja käytetään niissä pyörissä joissa pitää olla astia pysäköidyn pyärän alla. reps
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: jussi613 - 20.01.11 - klo:09:36
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 20.01.11 - klo:09:34
Unohtakaa ne tiivistemassat. Massoja käytetään niissä pyörissä joissa pitää olla astia pysäköidyn pyärän alla. reps

puhut vähän mut asiaa thumbsup1
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: Rutja - 20.01.11 - klo:18:30
Nätti homma, jos siellä Ou-rengas on.
Mersii Pokuu taas!
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: unnah - 21.01.11 - klo:20:46
Ilmeisesti motonekistäkin löytyy termostaatti st 1100? Millähän motonetin varaosanumerolla?Paljonko tuo 1100 st termostaatin halkaisia on?
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: Timppa - 21.01.11 - klo:20:58
Jussi613 :n viestissä se ompi kuvaa klikkaat niin tulee osanumero selkeämmin näkyville.. thumbsup1
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: jussi613 - 22.01.11 - klo:09:51
Lainaus käyttäjältä: unnah - 21.01.11 - klo:20:46
Ilmeisesti motonekistäkin löytyy termostaatti st 1100? Millähän motonetin varaosanumerolla?Paljonko tuo 1100 st termostaatin halkaisia on?

joo motonetistä löytyy tuolla numerolla ja on identtinen orginellin kanssa. eli hieman epäkeskeinen. ja timppa kertoikin miten saat numeron näkymään.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: unnah - 22.01.11 - klo:20:55
Kävimpä sitten tänään hakemassa motonetistä honda st 1100 termostaatin  boing
Motonetissä varaosanumero tuolle termostaatille on 30-6071.Hintaa tuolla on vaivaiset 6,50€  062802jumpie
En ole vielä vaihtanut tuota termostaatti.Onko tietoa minkä kokoinen O-rengas on termostaatti kopan välissä?
Kyllähän tuo tietenkin selviää kun alkaa vaihtamaan termostaattia,ja mittaa o-renkaan koon.Olisi silti hyvä tietää etukäteen,että vois hankkia o-renkaan jo valmiiksi  redtan
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: unnah - 30.01.11 - klo:12:46
Rikkihän tuo vanha termostaatti oli.Oli auki noin 6mm.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: Rutja - 03.02.11 - klo:18:59
Minäki hain termarin tänään ja huomenna on huoltopäivä. (istutaan kustomimiehen kanssa tallilla ja voidellaan itseämme karhulla  Beermugstonque2 Ihmetellään miksi sillä vaahtoaa olut kädessä ja minulla ei)

Myyjä katseli jostain kirjasta tiivistettä ja anto semmosen huulellisen, mikä tulee termarin laipan ympärille. Ei liene oikea.
Jossain muistelen nähneeni mittoja 50 x 2 - olisiko pyöreän renkaan halkaisia ja vahvuus?
Elikkä onko tiivisteen ura kopassa? Lähin kauppa sen verta kaukana tallista, ettei viitsisi ajella asiasta tehen - sais aamulla kyliltä matkaan.
Huoltomanuaalissa ei ollunna nestetilavuutta. Mikähän lienee?
Saako sen termarin auki miten helposti. Kattelin joskus että ei minun kourat mahdu sinne väliin millään. (1100 kyseessä)

Nämähän kaikki tiedot löytys kuukkelista ja varmaan tältäki sivustolta, mutta kunhan jorisen. Tänään tuli sellainen kutina että ajamaan on päästävä 062802jumpieEikähän siihen ole kun 2 kuuta jos viimevuotiset merkit täsmää.

Laittelimma Riitan kanssa kypäriin Sena SMH10 värkit just. Pätevän tuntuset vehkeet! Aikaisemmin oli Scalat, mutta nyt on jotain ihan muuta tuo laatu...

Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: jussi613 - 04.02.11 - klo:08:42
kyllä se tiiviste rengas on kannessa. koosta en muista.
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: evakko - 28.04.11 - klo:11:39
Faktatietoa lainattu ST1100:n huoltomanuaalista moottorin lämpöihin liittyen.

Moottorin NORMAALI käyntilämpötila on lämpömittarin C ja H kirjainten välinen alue.

Termostaatti 80-84 astetta, tehdas asentanut 82 asteisen.
82 asteen termostaatin avautuessa lämpömittarin neula on toisen viivan kohdilla ja termarin oltava täysin auki 8mm ja lämpö on tällöin 95 astetta on mittarin neula 4mm yli toisen viivan.

Honda autojen vm.70-80 kesätermari on käypänen st 1100:n. Epäkesko rakenne.

Termostaatti kopan O- rengas, sisähalkaisija 54mm ja paksuus 2 mm.

Jäähdyttimen tuuletin käynnistyy 98-102 asteen lämpötilassa ja mittarin neula on tällöin n. kello yhdessä.
Tuuletin pysähtyy 93-97 asteen lämmöissä.

Jäähdytin järjestelmän nestatilavuus 3-3,5 litraa, riippuen kuinka tarkoin saa tyhjättyä sen.

Jäähdyttimen korkin ylipaineventtiilin avautumispaine 1.1-1.4 baria
Otsikko: Vs: Pannarien St1100/1300 kylmänä käynti
Kirjoitti: mikniemi - 23.05.11 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: unnah - 21.01.11 - klo:20:46
Ilmeisesti motonekistäkin löytyy termostaatti st 1100? Millähän motonetin varaosanumerolla?Paljonko tuo 1100 st termostaatin halkaisia on?
Motonet 30-6071 82 asteinen ja 30-6072 88 asteinen.
52 mm halkaisija

(http://i231.photobucket.com/albums/ee242/mikniemi/Pannari/190520111099.jpg?t=1306174545)