Moro
olis ajatuksissa hankkia kyseinen laite. Onko jotain mallikohtaista mihin kanattaisi kiinnittää normaalia käytetyn laitteen tarkistusta enemmän huomiota? Jakakaapas kokeneet pannaristit tietoa/ kokemuksia ...
Vesku
Takasvingin ruostevauriot. On umpinainen kotelorakenne ja voipi ruostua puhki.
Ota käyttöön entisajan katsastusmiesten konstit terävän piikin ja voimakkaiden iskujen kera.
Tämä vanhempi ST 1100 on varsin tylsä pyörä "tyyppivikojen" suhteen....
Takawingi tai millä nimellä sitä oikein kutsutaan, niin voi olla sellainen ruostepaikka,
joka kannattaa tarkistaa esim. koputtelemalla ja samalla koputtelee myös kollektorin eli
osan, joka yhdistää pakokaasut pyörän alla.
Ohjauslaakerin tarkistus kannattaa myös tehdä....
Nämä ks. paikat saattavat olla huonossa kunnossa, jos pyörä on ollut ajossa lähellä merta.
Suomeksi sanottuna " tuontipyörä rannikolta" ja ei ole pesty liian tiheästi....
Jos ovat huonossa kunnossa niin "peli ei silti ole menetetty"...osia löytyy!
Mutta itse en kavahtaisi isoja mittarilukemia, vaan katsoisin yleistä "siistyttä" pyörän
suhteen. Jos pyörästä on pidetty huolta ulkoapäin, niin luultavasti sitä on myös huollettu
muutenkin....pitkiä reissuja ei nimittäin ajeta "epävarmalla" mopolla.
Eli normi mp-tarkistukset/ huoltohistoria kannattaa tarkistaa, sekä tietenkin kulutusosat
(renkaat/jarrupalat/ akkku/ keulanstefat/ym.)
Hyvät lisävarusteet ovat tietenki plussaa ( touringpleksi/kahvalämppärit/sisäkassit/ takalaukku jne,)
Nykyään hyvän ST 1100 saa jo alle 5000 euron ja alle 500 tkm ajetun...
Mutta itse suosisin silti "facelift" mallia alk. 1995( isompi laturi ym.)...sekä abs jarruja.
Kiitos kommenteista
ja olin jo itekin päätynyt toho facelift ideaan. Jos jonkun nurkissa alle 4,5 k€ maksava 1100 saa vinkata. vaikka yv. Mulla olis hävitettävänä Suzuki GS 500 E vm 2000. varttikate. ym. Rekisteröity 25 kW tehoille, siis vaikka tuoreen kortin ihmiselle... On vaan jäämässä pieneksi... Lisätiedot kysyttäessä, vielä ei ole esim. nettimotossa...
Vesku
Mulla -98 ja 4,200 e ,tosin pari vuotta sitten ja vähän yli 60,000 km ajettuna.
Saksan tuonti (tuotu 06 ) ja ennen kuin ostin ,seissy 3 v ashamed joten renkaat,kaikki nesteet uusix,jarrusylinterit,putket,,,+paljon muuta ennen kuin ajoon horisko
Näissä "museopeleissä" ;) on kyllä jo osien uusimista,vaikka eihän niitä ajamalla loppuun ajeta bannana sillä honda_sign
Osia hapettuu (Kiitos vielä Pertille !)ja niihin auttaa purku,crc ja kupari rasva !
Moro
Pyörä hankittu :D
Mitäs kautta pääsee helpoiten ajovalopolttimoiden kimppuun? On sitten ihan laillista kytkee molemmat puolivalot liekille yhtäaikaa..
Kysyin kun kävin rekisteröimässä omiin nimiin 4idi4s
Vesku
Alakautta,otat sen muovisen palan pois niin sieltä pääsee "pienikätinen" kopeloimaan lampunkantoja !
Ei kestä sitten ilman relettä kahdentaa valoja!!!(kaikki virta menee valokytkimen ja valonvaihtajakytkimen kautta)SULAA KYTKIMET)
valokuvio tulee oikeanpuoleisesta aikalailla epätarkka,omassa laitettu kytkimellä et saa tarvittaessa päälle.
Jeps
Mulla onkin valmiina Motonetistä hankittu kaksoisrele. mitä en ole muuallekkaan kerenny vielä laittaa,nythän sille onkin hyvä paikka tiedossa thumbsup1
Ja laitan ensin päivänvaloajovalot(voi hyvän tähen mikä sanahirviö ) ja käytän sitte tuplattua valoa vasta pimeellä ja sillon mua ei pikkusen härömpi kuvio paljon haittaa 22yikes
Sit seuraavaksi, onko muilla paisuntasäiliön muovikannu muuttunu läpinälymättömäksi? Saako muuten kirkastumaan kun uusimalla tai sitte siirryn punaseen glykoliin, niin näkyy :P
Vesku
jos vaihdat punaiseen huuhtele hyvin jotkut pakasnesteet rupeaa vaahtoamaan keskenään
Moro
Pääseekö ajovaloumpion taakse, jos ottaa pleksin pois ja sitten avaa ne osittain pleksin alla olevat ruuvit ? Tekis mieli nähdä, mitä siellä piilee, koska valokytkimesta valot kytkiessä kuuluu katteen alta releen napsahdus, samoin, kun vaihtaa pitkiltä / pitkille.
Tekis mieli kattoo ne releet ja jos näyttää vähänkään hintelältä johdotus, niin tuon akulta vaikka 4 tai 6 neliömillin johdolla voimaa ja maajohdon suoraan releelle jaettavaksi.../ uusii releen jos tarvii
Sitte ajotekstiiliasiaa... eli ajohousut pitäs uusia, joten onko kellään ollu kevlar-vahvistettuja ajofarkkuja? lähinnä mietityttää vedenpitävyys ja eniten onko kuin kuuma helteellä? Nykyinen goretex housu on aivan V****** liian kuuma laiselleni eskimolle hellekelissä, lämpövuori poistettuna, sporttikalsarit hikiliimautumisen ehkäisemiseksi, vaikka ed. pyörässä oli vain varttikate. Tai muitakin ei niin kuumia, mutta suojaavia materiaalivaihtoehtoja saa esittää.
Kukaan hankkinut Hanx:ilta ajoasua, kokemuksia? Hinta / laatusuhde? siis tehaksen myymälästä 5_tien varresta..
Tässä nyt vähäksi aikaa pureskeltavaa iloksenne. pohtikaa ja vastatkaa , kiitos
Vesku
Lainaus käyttäjältä: mika.h - 23.09.15 - klo:20:55
jos vaihdat punaiseen huuhtele hyvin jotkut pakasnesteet rupeaa vaahtoamaan keskenään
Ei tarvinu käydä säätämään, riitti kun lisäs pikkusen, että pinnalla mahdollisuus näkyä k.o. säiliössä..
Kiitos vaahtovaroituksesta thumbsup1
Vakiosatula saatu, kiitos asianosaiselle ja korjauskäsikirja myöskin, kiitos asianosaiselle ! thumbsup1
Niin, ja korjauskäsikirjan opeilla pääsee sinne valaisimen taaksekin helpommin kuin luulenpa että ...
Vesku
Vakiosatula kokeiltu ajossa ja on mun vartalolle kyllä parempi kun pyörän mukana tullut eli polvet ei ole puristuneena katetta päin = parempi :D
Vesku