Akku ja sen kesto

Aloittaja Kauko, 27.04.09 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Meidän kaupungissa alkuperäisen hinta on 179 € , eikä alennusta euroakaan . Edellisen ostin täältä Heinolta 95 € mutta liike lopetettiin kun pelkillä motukoiden myynnillä ei taida enää pärjätä .

Itse olen vahvasti tässäkin asiassa sitä mieltä että satasen säästöllä voi saada aikaiseksi muutaman satasen vahingon.

Nyt tänä päivänä ei oikein tiedä miten sen isomman satasmäärän sijoittas että sais edes rahoilleen vastinetta.Kun alkaa olemaan,että aiem-
min tunnetut ns Brändi merkkiset laatutavarat on myös laadultaan epäluotettavia.Siinä stä onkin sitten meillä akun ym tavaran ostajilla
pulmaa ja miettimistä minkä ostaa.  :o  wallhead


FF1pan  rd11

 horisko
125 euroa maksoi alkuperäinen akku Tampereen BW:ssä. Justiinsa katsoin kuitista.
Sen kun jakaa viidelle vuodelle, niin akkukulut 25/vuosi.

Hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Kävin äsken katsomassa pannaria ja vein akkulaturin mukana ja meininki oli laittaa akku lataukseen.
Ennenkuin aloin kaivamaan akkua esille päätin kuitenkin kokeilla onko minkäänlaista elonmerkkiä olemassa.
Avain virtalukkoon ja virrat päälle, kas kummaa, valot syttyi, eikun starttaamaan ja heti käyntiin kuin palmun alta. :)
Mopo on seissyt käyttämättä ja lataamatta lokakuun puolivälistä. Akku on alkuperäinen ja vuodelta -08 eli yhdeksäs vuosi lähdössä. thumbsup1

Löysin omastani AGM akun. Miten eroaa vanhanliiton lyijy/happoakusta ?
Ainakin lataantui automaatti/ ylläpitolaturilla nopsaan ja hyvin starttas
kun öljyjä vaihtelin...

Joka talvi ylläpitolaturi päällä ja ei muuta kun napista käyntiin. Menossa jo kymmenes vuosi.

Nyt menossa yhdestoista kausi alkuperäisellä akulla. En ole irroittanut akkua kertaakaan.
Ei ylläpitolaturia eikä latausta edes keväällä. Ei minkäänlaista käyttöä syksyn jälkeen.
Tänä keväänä vielä pyöritti mutta virta ei riittänyt käynnistymiseen asti, joten lisävirralla käyntiin.
Nyt muutaman viikon ajan käynnistynyt moitteitta. Täytyy sanoa, että ihme akku.  thumbsup1

Lainaus käyttäjältä: lehtonen - 01.05.18 - klo:13:07
Nyt menossa yhdestoista kausi alkuperäisellä akulla. En ole irroittanut akkua kertaakaan.
Ei ylläpitolaturia eikä latausta edes keväällä. Ei minkäänlaista käyttöä syksyn jälkeen.
Tänä keväänä vielä pyöritti mutta virta ei riittänyt käynnistymiseen asti, joten lisävirralla käyntiin.
Nyt muutaman viikon ajan käynnistynyt moitteitta. Täytyy sanoa, että ihme akku.  thumbsup1


En oo minäkään koskaan ladannu akkua ! edellises panis alkuperänen kesti 9 vuotta eikä ollu sillonkaan
viel loppu. Syksyllä vaan kummatkin navat irti ja keväällä kiinni.
En edelleenkään ymmärrä tota ylläpito/lataus y.m. hössötystä mitä tääl foorumilla saa vähän väliä
lukea ???

Ostin pannarin 2006 ja sen jälkeen olen ostanut neljä akkua . Kaksi ns. alkuperäistä ja kaksi halpis akkua. On ladattu talvella ja ollu ilman latausta,irti navoista , kiinni normaalisti ja käyttänyt muutaman kerran talven aikana . Akut vaan eivät ole montaa vuotta kestäneet . Olen kyllä uuden hankkinut jos kerrankin on ollu käynnistymättä , ei tälläinen mettäperän ukko voi hyvään tuuriin luottaa ja olla aina pelko persies lähteekö käyntiin.

Lainaus käyttäjältä: pertti - 01.05.18 - klo:16:05
Ostin pannarin 2006 ja sen jälkeen olen ostanut neljä akkua . Kaksi ns. alkuperäistä ja kaksi halpis akkua. On ladattu talvella ja ollu ilman latausta,irti navoista , kiinni normaalisti ja käyttänyt muutaman kerran talven aikana . Akut vaan eivät ole montaa vuotta kestäneet . Olen kyllä uuden hankkinut jos kerrankin on ollu käynnistymättä , ei tälläinen mettäperän ukko voi hyvään tuuriin luottaa ja olla aina pelko persies lähteekö käyntiin.
On sulla pertti hyvä tuuri. Oot saanu ostaa aina ne Maanantaina tehdyt akut. :)
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: pertti - 01.05.18 - klo:16:05
Ostin pannarin 2006 ja sen jälkeen olen ostanut neljä akkua . Kaksi ns. alkuperäistä ja kaksi halpis akkua. On ladattu talvella ja ollu ilman latausta,irti navoista , kiinni normaalisti ja käyttänyt muutaman kerran talven aikana . Akut vaan eivät ole montaa vuotta kestäneet . Olen kyllä uuden hankkinut jos kerrankin on ollu käynnistymättä , ei tälläinen mettäperän ukko voi hyvään tuuriin luottaa ja olla aina pelko persies lähteekö käyntiin.


Tere Pertsa !
Miten sä säilytät pania/akkua talven ? tarkotan et mis lämpötiloissa ?
Mulla venehallissa jossa on koko talven n. +10 astetta kun siellä talvellakin
jotkut tekee veneisiin huoltoa/remonttia.
Mun -06:ses uutena ostettu kesti orkkis akku 9 vuotta eikä ollu sillonkaan viel loppu.
syksyllä kengät irti ja keväällä kiinni, vaan yhden kerran otin käynnistysvirtaa
autosta jonka jälkeen pelas akku 3 vuotta moitteettomasti.

Pannari talvehtii autotallissa jossa on lämpöä noin +15 . Minulla on yleensä akku alkanut oireilla sen jälkeen kun on ollut ajamatta pari kolme viikkoa ja kun starttaa niin eipä ole virtaa niin tehokkaaseen pyöritykseen , että lähtis käyntiin . Ylläpitolaturi kiinni ja puoli tuntia niin taas toimii mutta akun olen uusinut sen jälkeen , ettei aina tarvi varmistaa lähteekö peli käyntiin . Ehkä ne akut vaan olleet niitä maanantaikappaleita .

Lainaus käyttäjältä: pertti - 02.05.18 - klo:09:21
Pannari talvehtii autotallissa jossa on lämpöä noin +15 . Minulla on yleensä akku alkanut oireilla sen jälkeen kun on ollut ajamatta pari kolme viikkoa ja kun starttaa niin eipä ole virtaa niin tehokkaaseen pyöritykseen , että lähtis käyntiin . Ylläpitolaturi kiinni ja puoli tuntia niin taas toimii mutta akun olen uusinut sen jälkeen , ettei aina tarvi varmistaa lähteekö peli käyntiin . Ehkä ne akut vaan olleet niitä maanantaikappaleita .
Onkohan Pertti pyöräsi latauslaitteet kunnossa ?

 horisko Minulla vm. -05 pyörässä (ajettu nyt 175t) mennyt kaksi akkua. Molemmat kestivät lähes päivälleen 5 vuotta. Molemmilla
kerroilla laitettiin ns. alkuperäinen merkkiliikkeestä ostettu. Siis vuosina 2010 ja 2015.
Molemmat akut hyytyivät yhtäkkiä ja ilman varoitusta.  ;)
Säilytys ja lataukset kuten pertti kuvasi tuossa edellä.
Minulla hyytyi tosin laturi jokunen vuosi sitten (kerroin siitä foorumilla).

Onko 5 vuotta/akku "normaali" kestoikä, vai oliko laturissa vikaa ollut jo aiemmin ja se ollut osasyynä. :-\
Autoissa tuntuu 5 vuotta olevan aika normaali kestoikä.

hojare
tee se nyt, huomenna voi olla.....

Powered by EzPortal