Ilmanpuhdistaja

Aloittaja pertza, 03.03.09 - klo:14:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

03.03.09 - klo:14:17 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä pertza
Olen uusimassa ilmanputsaria. 1100 Pannariinkin näyttäisi olevan tarjolla vapaavirtaus suodatin(K&N). Hintaero on aika kova(24 / 85e). Onko kellään kokemusta. Saavutetaanko havaittavia etuja.
-kyllä rautaperse kotiin ajaa-

03.03.09 - klo:15:43 #1 Viimeisin muokkaus: 01.01.70 - klo:02:00 käyttäjältä ArtoM
Omaa kokemusta ei ole, mutta tätäkin aihetta on tullut seurattua tuolta www.st-owners.com sivuilta. Mielipiteitä löytyy puolesta ja vastaan, eli ei ole yksikäsitteinen juttu. Vastustajat epäilevät pienemmän ilmanvastuksen tarkoittavan myös huonompaa suodatusta. Muita etuja puhdistettavuuden lisäksi ei ole jäänyt mieleeni.

Toisaalta ST11 ei ilmeisesti vaadi kaasuttimen säätöjä vaihdon jälkeen, joten kokeilu maksaa suodattimien hintaeron.
ArtoM
ST1100-90

MInkälainen homma on vaihtaa tonnisatasen ilmansuodatin. Onko joku huomannut eroa ton halvan/kalliin välillä?
(muuta kun hinta) kokemuksia ??

Seuraava suodin tulee olemaan mullakin pestävä ettei tarvitse vaihdella. Muistaakseni BMC:ltä löytyy hieman edullisempi (60-70€) suodin jota ainakin Allright myi.

Lainaus käyttäjältä: tapasa - 31.07.11 - klo:22:56
MInkälainen homma on vaihtaa tonnisatasen ilmansuodatin. Onko joku huomannut eroa ton halvan/kalliin välillä?
(muuta kun hinta) kokemuksia ??

Mulla on ollut vain kertakäyttöisiä, mutta hommahan on helppo: ei muuta kuin "tankin" suojus irti ja ilmapuhdistinkotelo auki. On kiinni muistaakseni kymmenellä ristipääruuvilla. Vanha ulos ja uusi sisään, sitten kotelo kiinni. Kannattaa katsoa, että uusi asettuu tiiviisti paikalleen ja että likaa ei pääse koteloon saati imutorviin.

01.08.11 - klo:10:19 #5 Viimeisin muokkaus: 01.08.11 - klo:10:27 käyttäjältä serekki
Lainaus käyttäjältä: tapasa - 31.07.11 - klo:22:56
MInkälainen homma on vaihtaa tonnisatasen ilmansuodatin. Onko joku huomannut eroa ton halvan/kalliin välillä?
(muuta kun hinta) kokemuksia ??

ei oo paha homma vaihtaa.
satula pois, sivukatteet pois, kuori pois neljä ruuvia, ilmanputsarin kansi auki kahdeksan(?) ruuvia, vaihto ja käännetys järjestykses osat takas

muoksis: pentele, olin jo hukannut yhden hyvän kuvan sieltä sisältä, mut löusin TOMMOSEN,tollast siel sisäl on
-=¤serekki¤=-
________________________________________________
ei ole olemassa typeriä kysymyksiä, on vain typeriä vastauksia

No niin ilmanputsari vaihdettu eikä turhaan oli siellä sen näkönen ettei ihan viime aikoina ole vaihdettu saas nähdä vaikuttaako bensan kulutukseen kun saa varmasti paremmin ilmaa jänkhän reissulla sen sitten huomaa.

tv  Tapsa


Puuhastelut vaan jatkuu ja tänään meni ilmansuodatin vaihtoon.
Vekku oli kylläkin sen jo vaihtanut joku aika sitten, mut mun pitää saada hommat omaan malliin ja olihan tuossa jo pashaa.
Kiva muutenki opetella mopoo purkaan ja on melkosen huoltoystävällisen oloinen kampe.
Ei kauaa nokka tuhise kun on jo putsari kädessä, kädettömälläkin.
Raahen Motocafeesta löytyi Hondan alkuperäinen hintaan 33€ ja kun sunnuntaina kävin hakeen, niin jouduin itte penkoon varastosta. :D

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.02.14 - klo:10:35
Puuhastelut vaan jatkuu ja tänään meni ilmansuodatin vaihtoon.
Vekku oli kylläkin sen jo vaihtanut joku aika sitten, mut mun pitää saada hommat omaan malliin ja olihan tuossa jo pashaa.
Kiva muutenki opetella mopoo purkaan ja on melkosen huoltoystävällisen oloinen kampe.
Ei kauaa nokka tuhise kun on jo putsari kädessä, kädettömälläkin.
Raahen Motocafeesta löytyi Hondan alkuperäinen hintaan 33€ ja kun sunnuntaina kävin hakeen, niin jouduin itte penkoon varastosta. :D
Joo Stormilta tarvike suodin oli 29 €,joten "alkuperäinen" on halpa !
Siihenkin on olemassa pestävää mallia ,jotain 90 €,,,,
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.02.14 - klo:10:35
Puuhastelut vaan jatkuu ja tänään meni ilmansuodatin vaihtoon.
Vekku oli kylläkin sen jo vaihtanut joku aika sitten, mut mun pitää saada hommat omaan malliin ja olihan tuossa jo pashaa.
Kiva muutenki opetella mopoo purkaan ja on melkosen huoltoystävällisen oloinen kampe.
Ei kauaa nokka tuhise kun on jo putsari kädessä, kädettömälläkin.
Raahen Motocafeesta löytyi Hondan alkuperäinen hintaan 33€ ja kun sunnuntaina kävin hakeen, niin jouduin itte penkoon varastosta. :D

Onhan se niin,kun käytetyn vehkeen ostaa,on se sitten pyörä,auto,vene tai mikä hyvänsä isompi laite,olen aina halunnut huoltaa ja käydä läpi määrätyt
kohteet.Sitä kautta oppi tuntemaan sen ja tietämään minkä on onnistunut hankkimaan.  thumbsup1
Sitten kun itse noita juttuja tekee ja jos töpeksii,ei voi muita syyttää kuin vain itseään. doh1

FF1pan  rd11



Lainaus käyttäjältä: FF1pan - 09.02.14 - klo:13:00
Onhan se niin,kun käytetyn vehkeen ostaa,on se sitten pyörä,auto,vene tai mikä hyvänsä isompi laite,olen aina halunnut huoltaa ja käydä läpi määrätyt
kohteet.Sitä kautta oppi tuntemaan sen ja tietämään minkä on onnistunut hankkimaan.  thumbsup1
Sitten kun itse noita juttuja tekee ja jos töpeksii,ei voi muita syyttää kuin vain itseään. doh1

FF1pan  rd11

Juuri näin, mulla ihan sama juttu.
Pitää saada oma tatsi mopoon ja pakolliset kuviot(huollot ja puunaukset) tehtyä ennenkuin on "sisäänajettu" omaan talliin.

Mää laitoin tuon Motonetin putsarin. Pannarissa se on niin valtavan kokoinen, pinta-alaltaan suurempi kuin mun yli neljälitraisessa henkilöautossa, että varmasti kelpaa Motonetistäkin, varsinkin kun se tuntui ihan laadukkaalta.

Olikin ensimmäinen vaihto yli neljäkymppiä ajettuun ja 15 vuotta vanhaan pyörään. Oli muutama ampiaismuumio kotelossa. Iyh. Kulutus putosi litralla ja tuli heti "Jaa, tää vetää näin hyvin!" -fiilis :D
Ei oo pitkiä matkoja, on vain vääriä vehkeitä.

Samoin,kävin toissapäivänä motonetistä hakemassa ST1300:n ilmansuodattimen
hintaan 29,90€.Onhan se melkein 60€ halvempi kuin stormilla.Jo toinen HIflon
suodatin.Olen antanut itseni ymmärtää,jotta sama tehdas tekee myös orggis suodattimet.Laatu vaikuttaa kyllä samalta ja tyytyväinen olen ollut. ::)

Powered by EzPortal