Eri versioiden keulaputkien erot

Aloittaja Pannukakku, 31.05.16 - klo:14:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Törmäsin tuossa taannoin erääseen Volvoon ja huomasin jälkikäteen, että pyöräni liukuputket ovat taipuneet. No, eipä muuta kuin uusia ostelemaan ja liukuholkit sekä stefat vaihtoon. Mutta mutta; aidot alkuperäiset putket maksavat 169 euroa plus alvit ja postit CMSNL:llä. Maailma on käytettyjä keuloja pullollaan, mutta suurin osa on peräisin ns. ABS II -malleista eli 1996-2002 ABS/DCBS:stä tai standardeista. Oma pyöräni on 1992 ABS/TCS eli vanhempi ABS I. Noh, uudempien ABSien haarukoissa ei ole mitään samaa (paitsi ehkä öljy) verrattuna vanhempiin, liukuputken halkaisijakin on 43 mm eli 2 milliä suurempi kuin stanujen ja ABS I:sten eli ne eivät käy.

Olisi hyvin taloudellista korvata keulaputket vaikka käytetyn standardikeulan putkilla.

Mutta sitten standardien ja ABS I:sten eroihin: eri osanumeroita vilisee ja esimerkiksi alaputket poikkeavat toisistaan. Jouset ovat erilaisia, aivan eri pituisiakin. Stanun jousien vapaa pituus pitäisi olla 415.6 mm, hylkyraja on 407.3 mm. ABS I:n vastaavat mitat ovat 474.2 ja 464.7 milliä. Ja jotta asia ei olisi ihan yksinkertaista niin Honda on kasannut ABS-jarruttomien poliisipyörien (ST1100P) haarukoita ABS:sien osilla, mm. jousilla.

Ja sitten kysymys: onko kellään standardiversion liukuputkia nurkissa pyörimässä, vaikka kulahtaneita tai taipuneita? Jos niistä saisi mitat, lähinnä pituus ja SISÄhalkaisija, niin voisin uskaltautua ostamaan jonkin keulan jatkotutkimuksiin tai elintenluovuttajaksi.

Vähän nostatusta ja kysymys: asuuko joku vakio-ST1100ihminen tässä pk-seudulla ja voisinko tulla ottamaan pari mittaa haarukasta, siis ihan kokonaisesta pyörästä?

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 31.05.16 - klo:14:19
Törmäsin tuossa taannoin erääseen Volvoon ja huomasin jälkikäteen, että pyöräni liukuputket ovat taipuneet. No, eipä muuta kuin uusia ostelemaan ja liukuholkit sekä stefat vaihtoon. Mutta mutta; aidot alkuperäiset putket maksavat 169 euroa plus alvit ja postit CMSNL:llä. Maailma on käytettyjä keuloja pullollaan, mutta suurin osa on peräisin ns. ABS II -malleista eli 1996-2002 ABS/DCBS:stä tai standardeista. Oma pyöräni on 1992 ABS/TCS eli vanhempi ABS I. Noh, uudempien ABSien haarukoissa ei ole mitään samaa (paitsi ehkä öljy) verrattuna vanhempiin, liukuputken halkaisijakin on 43 mm eli 2 milliä suurempi kuin stanujen ja ABS I:sten eli ne eivät käy.

Olisi hyvin taloudellista korvata keulaputket vaikka käytetyn standardikeulan putkilla.

Mutta sitten standardien ja ABS I:sten eroihin: eri osanumeroita vilisee ja esimerkiksi alaputket poikkeavat toisistaan. Jouset ovat erilaisia, aivan eri pituisiakin. Stanun jousien vapaa pituus pitäisi olla 415.6 mm, hylkyraja on 407.3 mm. ABS I:n vastaavat mitat ovat 474.2 ja 464.7 milliä. Ja jotta asia ei olisi ihan yksinkertaista niin Honda on kasannut ABS-jarruttomien poliisipyörien (ST1100P) haarukoita ABS:sien osilla, mm. jousilla.

Ja sitten kysymys: onko kellään standardiversion liukuputkia nurkissa pyörimässä, vaikka kulahtaneita tai taipuneita? Jos niistä saisi mitat, lähinnä pituus ja SISÄhalkaisija, niin voisin uskaltautua ostamaan jonkin keulan jatkotutkimuksiin tai elintenluovuttajaksi.

Mikä firma on tuo CMSNL? Ilmeisesti joku Jenkkifirma jos tulee alv:t ja pk:t hinnan päälle.
Oletko tilannut tuolta jotain,mulle ainakin uusi firma.

Eikös Suomessa ole pari MP purkaamoa?
Tausta peileistä näkyy vain taakse jäänyttä elämää,,,ja sen minkä sade kastelee,niin DRY VODKA kuivaa...

Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 08.06.16 - klo:15:13
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 31.05.16 - klo:14:19
Törmäsin tuossa taannoin erääseen Volvoon ja huomasin jälkikäteen, että pyöräni liukuputket ovat taipuneet. No, eipä muuta kuin uusia ostelemaan ja liukuholkit sekä stefat vaihtoon. Mutta mutta; aidot alkuperäiset putket maksavat 169 euroa plus alvit ja postit CMSNL:llä. Maailma on käytettyjä keuloja pullollaan, mutta suurin osa on peräisin ns. ABS II -malleista eli 1996-2002 ABS/DCBS:stä tai standardeista. Oma pyöräni on 1992 ABS/TCS eli vanhempi ABS I. Noh, uudempien ABSien haarukoissa ei ole mitään samaa (paitsi ehkä öljy) verrattuna vanhempiin, liukuputken halkaisijakin on 43 mm eli 2 milliä suurempi kuin stanujen ja ABS I:sten eli ne eivät käy.

Olisi hyvin taloudellista korvata keulaputket vaikka käytetyn standardikeulan putkilla.

Mutta sitten standardien ja ABS I:sten eroihin: eri osanumeroita vilisee ja esimerkiksi alaputket poikkeavat toisistaan. Jouset ovat erilaisia, aivan eri pituisiakin. Stanun jousien vapaa pituus pitäisi olla 415.6 mm, hylkyraja on 407.3 mm. ABS I:n vastaavat mitat ovat 474.2 ja 464.7 milliä. Ja jotta asia ei olisi ihan yksinkertaista niin Honda on kasannut ABS-jarruttomien poliisipyörien (ST1100P) haarukoita ABS:sien osilla, mm. jousilla.

Ja sitten kysymys: onko kellään standardiversion liukuputkia nurkissa pyörimässä, vaikka kulahtaneita tai taipuneita? Jos niistä saisi mitat, lähinnä pituus ja SISÄhalkaisija, niin voisin uskaltautua ostamaan jonkin keulan jatkotutkimuksiin tai elintenluovuttajaksi.

Mikä firma on tuo CMSNL? Ilmeisesti joku Jenkkifirma jos tulee alv:t ja pk:t hinnan päälle.
Oletko tilannut tuolta jotain,mulle ainakin uusi firma.

Eikös Suomessa ole pari MP purkaamoa?

Consolidated Motor Spares Netherland, Hollannista. Olen tilannut aika paljonkin sieltä, eipä juuri valitettavaa, tilauksen postituksessa on joskus vitkastelua. Ja joitain osia arvostavat yllättäen kalliimaksi kuin Suomessa, mutta upeista räjäytyskuvista löytyy osanumero jos toinenkin.

Ihan oikeasti, IC, kyselisinkö mä täällä tälläistä jos olisin jo löytänyt sopivat käytetyt osat Suomesta/Hollannista/Saksasta/Englannista/Irlannista/Yhdysvalloista/Ranskasta? Italiasta ja Kanadasta odotellaan vielä vastauksia.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 08.06.16 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: IC 77 - 08.06.16 - klo:15:13
Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 31.05.16 - klo:14:19
Törmäsin tuossa taannoin erääseen Volvoon ja huomasin jälkikäteen, että pyöräni liukuputket ovat taipuneet. No, eipä muuta kuin uusia ostelemaan ja liukuholkit sekä stefat vaihtoon. Mutta mutta; aidot alkuperäiset putket maksavat 169 euroa plus alvit ja postit CMSNL:llä. Maailma on käytettyjä keuloja pullollaan, mutta suurin osa on peräisin ns. ABS II -malleista eli 1996-2002 ABS/DCBS:stä tai standardeista. Oma pyöräni on 1992 ABS/TCS eli vanhempi ABS I. Noh, uudempien ABSien haarukoissa ei ole mitään samaa (paitsi ehkä öljy) verrattuna vanhempiin, liukuputken halkaisijakin on 43 mm eli 2 milliä suurempi kuin stanujen ja ABS I:sten eli ne eivät käy.

Olisi hyvin taloudellista korvata keulaputket vaikka käytetyn standardikeulan putkilla.

Mutta sitten standardien ja ABS I:sten eroihin: eri osanumeroita vilisee ja esimerkiksi alaputket poikkeavat toisistaan. Jouset ovat erilaisia, aivan eri pituisiakin. Stanun jousien vapaa pituus pitäisi olla 415.6 mm, hylkyraja on 407.3 mm. ABS I:n vastaavat mitat ovat 474.2 ja 464.7 milliä. Ja jotta asia ei olisi ihan yksinkertaista niin Honda on kasannut ABS-jarruttomien poliisipyörien (ST1100P) haarukoita ABS:sien osilla, mm. jousilla.

Ja sitten kysymys: onko kellään standardiversion liukuputkia nurkissa pyörimässä, vaikka kulahtaneita tai taipuneita? Jos niistä saisi mitat, lähinnä pituus ja SISÄhalkaisija, niin voisin uskaltautua ostamaan jonkin keulan jatkotutkimuksiin tai elintenluovuttajaksi.

Mikä firma on tuo CMSNL? Ilmeisesti joku Jenkkifirma jos tulee alv:t ja pk:t hinnan päälle.
Oletko tilannut tuolta jotain,mulle ainakin uusi firma.

Eikös Suomessa ole pari MP purkaamoa?

Consolidated Motor Spares Netherland, Hollannista. Olen tilannut aika paljonkin sieltä, eipä juuri valitettavaa, tilauksen postituksessa on joskus vitkastelua. Ja joitain osia arvostavat yllättäen kalliimaksi kuin Suomessa, mutta upeista räjäytyskuvista löytyy osanumero jos toinenkin.

Ihan oikeasti, IC, kyselisinkö mä täällä tälläistä jos olisin jo löytänyt sopivat käytetyt osat Suomesta/Hollannista/Saksasta/Englannista/Irlannista/Yhdysvalloista/Ranskasta? Italiasta ja Kanadasta odotellaan vielä vastauksia.

Ja pahoittelut heti perään. Nämä harrastukset(kin) tuntuvat flippaavan mulla aina joskus pakkomielteen puolelle. Taidan olla ainakin vuorokauden ajattelematta moottoripyöräilyä. Niin ja nukkua.

Powered by EzPortal