Etuiskarit ja anti-dive

Aloittaja Makke, 01.12.11 - klo:16:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hei!

Näin uutena pannaristina täytyy kysyä paremmin tietäviltä.
Hankin vielä pappavuosina -91 valmistusvuosimallisen ST1100 ilman ASB jarruja ja siinä on jonkilainen anti-dive systeemi etupään niiausta poistamaan, näin luulen.
Kun vaihdoin iskarien stefat ja öljyt niin oikein saanut selvää miten tämä systeemi mekaanisesti toimii. Oikea iskari toimi vaimennuksen osalta kuten pitääkin, mutta vasen puoli oli tosi löysä, pelkkä vieteri. Millainen sen kuuluu tuntua käsissä? Tässä on koko talvi aikaa vaikka ottaa ne vielä uudestaan auki ja tutkia, mutta sitä ennen olisi kiva tietää lisää tätä teoriapuolta.


  Tässä toinen uusi pannaristi ja sama asia ajankohtainen. Itse otin tolpat irti ja vein ammattimiehelle huollettavaksi.
 
  ( Mp-Huolto Jarkko Honkanen 040-7607997  Pieksämäki)  Mitä tuohon kysymykseen tulee, niin oiskohan toisessa tolpassa vaan se vaimennus. Tai sitten olen nähnyt unta. withstupid


Vaimennin on vaan oikeanpuoleisessa tolpassa,anti-drive venttiili toimii siten että etujarrun toimiessa jarrusatula liikuttaa " vivuston " kautta anti-drive venttiiliä ja rajoittaa vaimenninöljyn virtausta

Kiitos Meesse vastauksesta!
Tutkaillaan paremmin miten miten se vivusto oikein toimii. Täytyy varmaan vielä tarkistaa myös se venttiilisysteemi ja sen O-renkaat.

01.12.11 - klo:21:06 #4 Viimeisin muokkaus: 01.12.11 - klo:21:08 käyttäjältä Meesse
Laitoithan Makke oikeat määrät öljyä ,oikeaan putkeen 382-387,5 cc ......vasempaan 432-437,5 cc
öljypinnan  korkeus tolppa pystyssä aukivedettynä ilman jousta oikea  190 mm putken reunasta,vasen 187 mm.
Ennen mittausta liikuttele hitaasti auki-kiinni että ilmat  tulee pois !  Öljy  10 W

Näitä tilavuuksia käytin (385 ja 435), korkeutta en mitannut, ilmat poistin.
Öljynä käytin 7,5 W, kun en muistanut ulkoa Stormin tiskillä että oliko 5 vai 10 niin tehtiin kompromissi.
Ehkä tuo 7,5 W käy kun kevyellä kuormalla ja yksin ajellaan, kun oma kulta ei taakse ei halua. Siksi säädin myös takapään matalalle ja pehmeäksi.

Itse olen käyttänyt ja käytän pyörien etuputkissa normaalia ATFöljyä (automaattivaihteistoöljyä). Pysyy hyvin vanhojenkin japsien etupitkissa, eikä stefat vuoda.

Lainaus käyttäjältä: Meesse - 01.12.11 - klo:21:06
Laitoithan Makke oikeat määrät öljyä ,oikeaan putkeen 382-387,5 cc ......vasempaan 432-437,5 cc
öljypinnan  korkeus tolppa pystyssä aukivedettynä ilman jousta oikea  190 mm putken reunasta,vasen 187 mm.
Ennen mittausta liikuttele hitaasti auki-kiinni että ilmat  tulee pois !  Öljy  10 W

Pitäisi vaihtaa taas öljyt keulaputkiin(vaihdosta on pari vuotta).Muistaakseni jos laittaa putkiin ohjekirjan antaman cc määrän ja mittaa tuon määrän mitalla esim. oikaa putki 190 mm,niin mitat EI TÄSMÄÄ.Onko kukaan mitannut että paljonko pitää laittaa öljyä millilitroina  ,että myös tuo  putken yläpäästä oleva mittaa näyttää myös oikein?
Muistaakseni jos laittoi millilitroina putkeen öljyn,ja sen jälkeen mittasi teräsmitalla putken yläpäästä ,niin mitta ei täsmännyt.Putkessa oli mm mittauksen mukaan liian vähän öljyä.

Kumpi on oikea mitta. Eli millilirtoina vai putken yläpäästä mitattuna milleinä?

Juurikin vaihdoin keulaputkien öljyt ja soitin asentajalle.
Asukkaan Pentti neuvoi että laita vasempaan putkeen 4,35dl ja oikeaan 3,85dl, eikä muuta mittausta tarvita.
Emännän jauhomitalla tuon tarkasti mittailin.
Penttihän on ropannut näitä Hontia jo yli 30v, joten luotin hänen sanomiseen.

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.02.14 - klo:12:11
Juurikin vaihdoin keulaputkien öljyt ja soitin asentajalle.
Asukkaan Pentti neuvoi että laita vasempaan putkeen 4,35dl ja oikeaan 3,85dl, eikä muuta mittausta tarvita.
Emännän jauhomitalla tuon tarkasti mittailin.
Penttihän on ropannut näitä Hontia jo yli 30v, joten luotin hänen sanomiseen.


Liukasta laskiaista vaan teille kahvihetkien kanssa .

Lainaus käyttäjältä: pertti - 15.02.14 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.02.14 - klo:12:11
Juurikin vaihdoin keulaputkien öljyt ja soitin asentajalle.
Asukkaan Pentti neuvoi että laita vasempaan putkeen 4,35dl ja oikeaan 3,85dl, eikä muuta mittausta tarvita.
Emännän jauhomitalla tuon tarkasti mittailin.
Penttihän on ropannut näitä Hontia jo yli 30v, joten luotin hänen sanomiseen.


Liukasta laskiaista vaan teille kahvihetkien kanssa .

Nyt ei kyllä auennu mulle tää viesti?

No katos : emännän jauhomitta ja keulaputkien öljyt= liukasta laskiaista ja lämmintä kahvia,,,, ;)
Toivottavasti tiskasit mitan ennen kuin aloit "leipomaan" :)
Elämä on lainaa ,miksi et nauttisi siitä harrastuksen parissa !

Lainaus käyttäjältä: mikkokui - 15.02.14 - klo:21:23
No katos : emännän jauhomitta ja keulaputkien öljyt= liukasta laskiaista ja lämmintä kahvia,,,, ;)
Toivottavasti tiskasit mitan ennen kuin aloit "leipomaan" :)

Jaaaa se sitä meinas.
Mää jo ihmettelin että töpeksinkö jotain ja tuli lipsakka keula. :D
En tiskannu kippoa kun emäntä ei enää huolinu takas, se jäi ny mun talliin, seuraavaa öljyjen vaihtoa varten.

Powered by EzPortal