takaspoileri

Aloittaja Reko, 29.09.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lainaus käyttäjältä: "Obelixxx"No nii takaspoileri tuli ja asennettu on laukun päälle!  \:D/
Ny vielä pitäis herätevirta raapii jostaa releelle joka ohjaa autocomia sekä tomppaa!
Tossa on toi virran ulosotto josta varmaan sais sen herätteen, mutt ne katteiden poistaminen?

Tuo takaspoileri kiinnostaa, miten paljon sen eteen jää tilaa: siis selkänojan ja spoilerin väliin.
Siinä on nyt grilliritilä, jota ei voi ottaa pois taikka siirtää.
jos vaikka olisi valokuva jossa mittanauha mukava lookaround

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Tuo takaspoileri kiinnostaa, miten paljon sen eteen jää tilaa: siis selkänojan ja spoilerin väliin.
Siinä on nyt grilliritilä, jota ei voi ottaa pois taikka siirtää.
jos vaikka olisi valokuva jossa mittanauha mukava lookaround

Mulla ei ole toimivaa digikameraa käytössä, mutta olen huomenna menossa tallille, niin voin etäisyydet mitata. Itsellä on kanssa ollut hakusessa tuollainen grilli/taakkateline, ja ajatellut sen siihen väliin vielä kiinnittää. Kaverilla on omassa puimurissaan sellainen, ja todella loistava keksintö.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Muistakaa sit kun tilatte tätä spoileria, nii tarkistaa että värinumero on oikein eikä vuosmalli!

oisko kellään kokemusta miten takalaukun kansi kestää tommosen grilliritilän laiton kun tarkoituksena kuljettaa noin 4kg painoista telttaa isot prikat tietysti tarvii sisäpuolelle kantta.on jäänyt päälliteline v46 laukusta jossa toimi hyvin mutta tuntuu hentosemmalta pannarin laukun kansi.kesällä kuljetettiin telttaa suoraan laukun päällä liinoilla sidottuna mutta paino jakautui koko kannen alueelle mutta hankala sitoa aina laukun ympäri.

Mulla on ritilä ja siinä on n. 30mm tassut kannen päällä ja vastaavat prikat alla. Hyvin on kestäny 50 l säkki täynnä retkeilytavaraa.

Tässä mittaustuloksia. Yritän selittää mahdollisimman yksiselitteisesti, mutta kännyllä tää skrivaaminen hieman hankalampaa. ;)

Etäisyys spoilerin etureunasta selkänojan pehmusteeseen laukun keskeltä, suorassa ajolinjassa = 197mm. (Kuvassa etäisyys A)

Etäisyys spoilerin etureunasta selkänojan pehmusteen sivukulmaan  suorassa ajolinjassa = 215mm (Kuvassa etäisyys B)

Spoileri myös kaareutuu vähän, joten diagonaali etäisyys spoilerin etureunasta(kainalosta) selkänojan saman puolen kulmaan on lähes sama n. 219mm. (Kuvassa etäisyys C)

Kaikki mitat siis mitattu laukun tasaisen pinnan päältä, ja keskimitta on minimi etäisyys.

t.Tonza

Edit: lisätty kuva selittämään mittoja. Koticompuutterilla paljon helpompaa tää kirjoittelu  :blah5:
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: "Tonzal"Edit: lisätty kuva selittämään mittoja. Koticompuutterilla paljon helpompaa tää kirjoittelu  :-&
kiitos muuten kovasti mitoista.
Oma ritilä on Louisin mallistosta, http://www.louis.de tuote 10023005 = musta
mittojen mukaan voisi onnistua, grilli asennettu noin 1cm selkätyynyn taakse

Lainaus käyttäjältä: "aki"oisko kellään kokemusta miten takalaukun kansi kestää tommosen grilliritilän laiton kun tarkoituksena kuljettaa noin 4kg painoista telttaa isot prikat tietysti tarvii sisäpuolelle kantta.
Luulen että prikkoja tarvitaan myös ulkopuolelle, silloinhan se tasaa painoa laajemmalle alueelle.
Sisäpuolella tukee sitten tuulenvoimaa vastaan.
Olen kuskannut kerran tuossa hieman liikaa, 10 ltr konua. Oli ikävä ajaa, mutta
onneksi vain reilu 10kilsaa ja olihan lasti sopivaa...
En laittaisi kannen päälle montaa kiloa pidempään reissuun, painopiste on huonoin mahdollinen.

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Sitten jossakin välissä jos ehtisit laittaa vähän isomman kuvan, niin näkisi sen hat1
t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Aika pieni grilli teillä noissa, itellä on 36x26cm (Givi Maxia:ssa) muistaakseni lönnillä oli samanlainen grilliritilä kuin mulla.
Tuo uuden kopan pannarissa miinuksena on tuo laukun kannen vino pinta, jolloin kuorma valuu pois tellinkin päältä. Tietysti riippuu kuorman koosta ja sidonnasta.
(omassa kokoonpanossa ei tuollaista "ongelmaa" ole)

Tuo Lisäjarruvalospoileri saattaisi poistaa tuonkin "ongelman" thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Timppa"Aika pieni grilli teillä noissa, itellä on 36x26cm (Givi Maxia:ssa)
...
Tuo uuden kopan pannarissa miinuksena on tuo laukun kannen vino pinta,
Mietin silloin tuota kokoa, ja tulin siihen tulokseen että pieni riittää, kun ei siihen
kuitenkaan paljoa voi laittaa päälle. Louisin teline on tukeva, mutta sirous on sitten
vähän poissa. Ähtärissä jollakin oli aika hyvän näköisiä grillejä;)
Sidontaan hankin pari sellaista pikalukolla varustettua hihnaa, niillä pysyy.
Hondan logo on siinä ritilän alla keskellä.

Tollanen grilli meillä....Kiinnityspisteet kuitenkin n.24x17cm

Makuasioita nämä. Pyöreämmät muodot on jotenkin mun makuun  :hmph:

TÄLLANEN KEKSINTÖ
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: "Kauko"Hondan logo on siinä ritilän alla keskellä.
Mä tarkoitin tämmöistä logoa, joka on siinä luukun takareunassa, lukon ja kahvan yläpuolella. Onkohan tämäkin joku vuosimalli juttu, kun toisilla on ja toisilla ei?

Mitä tulee tuohon taakkatelineen kiinnittämiseen, niin itsekin käyttäisi leveitä prikkoja molemmin puolin kantta, tai jopa sellaisia kauluksellisia prikkoja, jotka sallisivat ääritilanteissa hieman liikettä telineelle, mutta eivät päästäisi hiomaan kiinnitysreikien reunoja pilalle tai lohkeilemaan. Tällaiset kaulusprikat tulevat sen spoilerin mukana. Kannattaa kuitenkin muistaa mitkä ovat koko laukun sallittu kantavuus, jotta sen kiinnitys kestää. Onhan pyörälläkin joku kantavuus, joka tulee varsin nopeasti vastaan, jos on kyytiläinen, mutta ei varmaan pelkällä laukun/taakkatelineen kuormalla voi ongelmia syntyä.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Höh toihan on honda:n merkki mutta AUTOSTA !!

eihän tollanen sovi moottoripyörään, eikö se hyljeksi sitä tuo takalaukun kansi? reps1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Powered by EzPortal