Peilien katvealue

Aloittaja Tonzal, 30.04.09 - klo:14:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mä liimasin Bilteman pyöreät (säde n.4cm) laajakulmapeilit alkuperäisten peilien päälle sisäalanurkkiin, ja käytännössä ei tarvi edes päätään kääntää, kun ajaa. Käytännössä liimasin ne kohtaan, johon mulle muutenkin jäi kyynerpäiden taakse pieni katve, siis kun näkee vain ne. Nyt ei käytännössä ole katvetta ollenkaan.

edit. lisäys: Niissä peileissä oli valmis liimapinta, ei tarvi kuin tarran suojapaperi ottaa pois.
t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: "suomse"Onkos kukaan keksinyt ratkaisua peilien julmalle takakatveelle? Auttaako pienet laajakaistapeilit omien peilien lisäksi ja millä ne saa kiinni rikkomatta paikkoja?
Terv. Seppo

 thumbsup1

voisi olla hyvä kaverin kanssa kokeilla kumpi on parempi ratkaisu ylä-vai alakulma.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Joo tuolla Forssassa oli PanArilla,nuo suorakaiteenmuotoiset laajakulmapeilit ja sisäreunassa ylhäällä.No niin no nythän on minullakin sellaiset ja samassa paikassa,TOIMII.

Joo, se on hyvä paikka. Taattua Bilteman "laatua". Takuuvarmasti moninkertaisesti hintansa arvoiset. Häviää katveet. r070.gif

Löysin kuvan, jossa näkyi oman Bilteman laajakuvapeilin paikka, joten testaan sen upata tänne. Voi olla, että tuo muiden mainostama yläkulma-asennus on näkymäpinta-alaltaan parempi, koska omassa näkyy ko. kohdalla hieman kuskia ja pyörää. Pidän itse kuitenkin omaa asennus paikkaa parhaimpana, koska silloin saan yhtenäisen kuva-alan heti peilin "alusta", kun sitä vilkaisee, ja kokonaisuus hahmottuu heti. Itse tykkään, että peilin kuvassa näkyy vähän pyörää (autossa auton kylkeä). Ja, sitten jos haluaa varmistaa kuolleet kulmat, niin vilkaisee apupeilistä. No, makuaisioita.

edit:
Mulla oli testissä myös suorakaiteen muotoiset peilit, mutta totesin, että niistä on vaikeampi katsoa ja näkymä on pienempi.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Tuo pyöreä malli menee paremmin alkuperäisen peilin reunoja pitkin kuin se suorakulmainen.

Mutta kuten sanoit makuasioita.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Otin kuvan mun pikkupeilistä. Huomaa, että valkoinen auto on n. metrin kuskin takana!!!
Kuva on otettu suunnilleen ajoasennosta, joten kukin voi päätellä katveen.
Pieni investointi, suuri hyöty. 8-[

Lainaus käyttäjältä: "PanAri"Otin kuvan mun pikkupeilistä. Huomaa, että valkoinen auto on n. metrin kuskin takana!!!
Kuva on otettu suunnilleen ajoasennosta, joten kukin voi päätellä katveen.
Pieni investointi, suuri hyöty. thumbsup1

Täytyypä lisätä nuo peilit ostoslistalle!
Oletteko miten kiinnittäneet ne? Mahtaisko pysyä kiinni
kaksipuolisella teipillä?
 bikeri

meitillä on ihan samat kuin PanArilla, hankittukin samasta biltemasta.
Peilien takana on kakspuoleinen teippi, ja sillä ovat pysyneet.
En ole ihan tyytyväinen noihin kantikkaisiin, pitää testata pyöreällä jos olisi paremmat.
Ovat kalliit, noin euron todellakin kipale 8-[

Täytyypä hommaa tollaset!

Kyllä varmasti pysyy kiinni, niillä omilla liimoilla.

Noi Bilteman peilit toimii hyvin. Meillä on molempien pyörissä nuo kantikkaat peilit, peilien ulkonurkissa. Mietittiin ja mallailtiin, että missä olis paras paikka ja meidän mielestä se oli tuo ulkonurkka. Vähän tottumista vaatii kyllä, että osuu katse peiliin.

Täytyy vähän nostella tuota omaakin versiota näistä peileistä. Pyöreät ovat mielestäni paremmat, koska niillä saa suuremman kuva-alan, joka helpottaa hahmottamista. Mielestäni omassakaan asennuksessa, peilit sisänurkassa alhaalla, ei jää mitään katvealueita, vaan ajaa voi päätään käätämättä. Tosin pään kääntämisestä on tullut tapa, joten välillä se pääkin kyllä pyörii -- joskus ihan maisemienkin takia.  redtan

Noi Bilteman peilit tuntuvat olevan tähän hommaan hyviä ja edullisia. Ovat omalla kaksipuoleisella teipillä pysyneet ainakin vuoden päivät kiinni, vaikka niitä on pestessä surutta kasteltu ja hangattu shampoolla.

t.Tonza
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Powered by EzPortal