ST1300 pleksi

Aloittaja Kauko, 04.06.09 - klo:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

tehdääns oma topikki, kun st1100 ja st1300 pleksit ovat kovasti erilaiset.
Tilasin sen "paljon kehutun" Bike-Quipin spoileripleksin ja muutama huomio:
* Pleksin läpi katsoessa kuva vääristyy, välillä ihan häiritsevästi
* turbulenssi kasvoi (pleksin ollessa ylhäällä)
* turbulenssi pieneni (pleksin ollessa alhaalla)
* meluisampi (pleksin ollessa ylhäällä)
* hiljaisempi (pleksin ollessa alhaalla)

eli sopii vakiota paremmin alhaalla ajoon, mutta yläasennossa "ikävä"
nyt vaihdettu takaisin ja tuntuu paremmalta
kuski = 175cm

Minulla on Cee Bailees, 2 tuumaa korkeampi ja 4 leveämpi eli kauttaaltaan n. 5 cm lisää. Ei ole mitään "spoilerireunaa" vaan aika suora. Suojaa hyvin, mutta toisaalta on myös kova ilmanvastus. Ajoviima menee hartioiden ohi. Ajan niin että katson juuri sen yli (oma pituus 177 cm). Se on alemmissa kiinnikkeissä. Koitin ylimmäisiin, mutta tuo on sen verran iso "purje", että oli turhan huteran tuntuinen. Tilasin sen muuten sillä "ilmastointiaukolla" => ei ole mitään virkaa:
- ei paljon auta ilmavirtaan eikä tässä muutenkaan ole isoa "takapotkua"
- sateella tipottelee ikävästi vettä sisään
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Lainaatehdääns oma topikki, kun st1100 ja st1300 pleksit ovat kovasti erilaiset.
Tilasin sen "paljon kehutun" Bike-Quipin spoileripleksin ja muutama huomio:
* Pleksin läpi katsoessa kuva vääristyy, välillä ihan häiritsevästi
* turbulenssi kasvoi (pleksin ollessa ylhäällä)
* turbulenssi pieneni (pleksin ollessa alhaalla)
* meluisampi (pleksin ollessa ylhäällä)
* hiljaisempi (pleksin ollessa alhaalla)

eli sopii vakiota paremmin alhaalla ajoon, mutta yläasennossa "ikävä"

Samat kokemukset Bike-Quipista kuin Panmanilla, tosin sateella perempi kuin orggis.
 bikeri

mikähän olisi sitten "parempi" pleksi:
* enemmän suojaavuutta, myös katsottaessa läpi
* ei vääristymiä
* optisesti hyvä
* tietty hiljainen

Lainaus käyttäjältä: "hondamania"Minulla on Cee Bailees, 2 tuumaa korkeampi ja 4 leveämpi eli kauttaaltaan n. 5 cm lisää. Ei ole mitään "spoilerireunaa" vaan aika suora. Suojaa hyvin, mutta toisaalta on myös kova ilmanvastus. Ajoviima menee hartioiden ohi. Ajan niin että katson juuri sen yli (oma pituus 177 cm). Se on alemmissa kiinnikkeissä. Koitin ylimmäisiin, mutta tuo on sen verran iso "purje", että oli turhan huteran tuntuinen. Tilasin sen muuten sillä "ilmastointiaukolla" => ei ole mitään virkaa:
- ei paljon auta ilmavirtaan eikä tässä muutenkaan ole isoa "takapotkua"
- sateella tipottelee ikävästi vettä sisään
Mulla taitaa olla sama pleksi, tosin mulla ei ole mitään säädettävää ilmastointi räppänää vaan reikä!
Huomioita vielä ton lisäksi:
- Mie tykkään ajaa visiiri auki, joten tosta pleksin reiästä tulee ilmavirtaus just lanttuun --> ei hyvä
- Mulle pleksistä ei ole mitää apua, mutt kyytiläiselle on --> huminat väheni ja pyörteet
- Naarmuuntuu huomattavasti helpommin kuin alkuperäinen pleksi

Mutt silti se on pyörässä kiinni, koska on eukolle  parempi.

Pyydän partonkia kun uutena foorumilla harhailijana onnistuin olemaan löytämättä tätä tekniikkaosiota ja niinpä avasin uuden topikin samasta asiasta ihan muualle.

Sen vinkkini pointtina oli kokeilla täysin tehtaan vakion pleksin nostamista aluslevyillä hieman enemmän irti katteen pinnasta ja hieman loivempaan kulmaan.

Siis alareunaan paksummat kumitallat ja ylempien kiinnityspulttien kohdalle hieman matalammat, että pleksi tulee enemmän "otolleen" tuulen suuntaan -> lisää ilmavirtaa pleksin taakse vähentää melua kaikilla pleksin asetuksilla.

Oma nykyinen versioni on noin 5 mm nosto alempien ja pari mm ylempien kiinnikkeiden kohdalla ja kyllä se minusta parani. Nyt pitää sitten vissiin hommata pidemmät pultit ja nostaa lisää, äly hoi...

Lainaus käyttäjältä: "Hannu59"Pyydän partonkia kun uutena foorumilla harhailijana onnistuin olemaan löytämättä tätä tekniikkaosiota ja niinpä avasin uuden topikin samasta asiasta ihan muualle.

Sen vinkkini pointtina oli kokeilla täysin tehtaan vakion pleksin nostamista aluslevyillä hieman enemmän irti katteen pinnasta ja hieman loivempaan kulmaan..

no täällä on aika aktiivista vääntöä ollut jo monestakin aiheesta, mutta harva aihe on loppuunkäsitelty. Tuosta modauksestasi voisi laittaa kuvan tähän pls.
Olen kiinnostunut ainakin paremmast pleksistä, mutta harjoitusostoksia ei viitsisi enää tehdä.

Lainaus käyttäjältä: "uusipanisti05"Olen säädellyt pleksiä päiväkausia erilaisilla kokeiluilla.Nyt olen tehnyt aivan uuden polykarbonaatista, matkinut vähän tuota Bemu GS:än pleksiä.Eihän se kaikkein kaunein ole, mutta äänetön minulle ja takamatkustajalle.

Tuosta pleksistä olisi erittäin mukava saada kuvia ja myös ne asennusohjeet, josko tuo plus pleksin kulman säätö? :hmph:

Tässä nämä kuvat.

Täytyy sanoa, että muoto on hyvinkin omanlaatuinen: nuo aerodynamiikkajutut
ovat niin henkimaailman asiota, vrt vaikka F1.
Pleksin alareunan muotoilu aika vänkä, jouduitko monesti muuttelemaan?
Teitkö tuolle pleksille muotin, vai taivutitko "käsivaralta"?
Kuvasta päätellen hyvää työtä =D>

Niinkuin sanoinei se nyt niin kaunis ole.Taivutuksessa käytin kanttikonetta,käsiä ja lämpöpuhallinta.Tää on niin komee pyörä, että pleksillä voi antaa vähän tasista.Olin just veteraanirallissa ja voin sanoa, että puheensiementä ainakin löytyy helposti.Nyt muuten ei tule imua eikä painetta selkään.

Tuo on kyllä mielenkiintoinen idea noi "korvat" tuossa ylälaidassa. Näkisipä joskus tuulitunnelikuvan miten virtaus tuossa oikein menee ?  Tuolla alareunan aukolla säädellään kätevästi miten paljon ilmaa plexin sisälle päästetään ja sitä kautta vähennetään takapotkua. Kokeilkaa joskus kädellä miten paljon ilmaa sieltä välistä tulee kuljettajaa päin, aika tuuli siellä ainakin minulla käy. Minä tosin omassa CeeBaileys plexissä sahasin alalaidasta pari senttiä lisää pois lisätäkseni juurikin tuota virtaumaa. Toiset on laittaneet prikkoja plexin alle samaan tarkoitukseen.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily eikä sekään ole kovin tärkeää !

Mulla on Käytössä Cee Bailys pleksi 4" korkeampi ja 2" leveämpi, ilma-aukolla (ala-asennossa). Vaihdon jälkeen tuulen suhina hiljeni oleellisesti. pleksiä ei tarvi nostaa ala-asennosta paljoakaan ylös normaalisti, pituuteni 1,8m. Ilma-aukko auttaa sen esim. sateella ei pisarat tule takaapäin pleksiin. Jokus ajan pleksi niin ylhänä että katson siitä läpi. mielestäni mitään isompaa vääristymää ei tule.
Elä nyt, koska huomenna voit olla historiaa..........

1.A, 2.B, 3.CDN 4.CH, 5.CZ, 6.D, 7.DK, 8.E, 9.EST, 10.F, 11.FL, 12.H, 13.HR, 14.I, 15.L, 16.LT, 17.LV, 18.MC, 19.N, 20.NL, 21.P, 22.PL, 23.RSM, 24.S, 25.SK, 26.SLO, 27.USA

Kaukolle muutama kysymys spoileri plexistä.
Millä korkeudella plexi toimi parhaiten?
Mitä mieltä kyytiläinen (jos oli kyydissä) oli plexistä?

Omat kokemukset aiempien pyörien spoileri plexistä ovat hyviä.

Esim Kawan GTR 1000, missä oli kiinteä plexi (ei ilmaväliä katteen ja plexin välissä) tuo spoileri hässäkkä toimi hyvin.
Plexin yläreuna oli noin nenän korkeudella ja ajaessa (käsivaralla tunnustelu) ohjasi ilmvirran reippaasti kypärän yli.

Samoin 700 Villeen tein itse tarvikeplexiin spoileritaivutuksen ja se toimi hyvin.
Yläreuna oli n nenän korkeudella.

Jos sinulla on vielä jemmassa tuo plexi, olisin kiinnostunut ostamaan sen.

Niin ja eilen illalla nostin orkkisplexin ylempiin kiinnikepisteisiin ja lisäsin alempien pulttien (vaihdoin pidemmät pultit) alle n 5 mm korokkeet (isompi ilmaväli), mutta en vielä kokeillut, miten toimii.
Silmämääräisesti plexin kulma pysyy loivempana, kun sen nostaa  sopivaan ajokorkeuteen.
Voi vaikuttaa ajettavuuteen positiivisesti.

Lainaus käyttäjältä: "hondast"Millä korkeudella plexi toimi parhaiten?
Mitä mieltä kyytiläinen (jos oli kyydissä) oli plexistä?
....
Jos sinulla on vielä jemmassa tuo plexi, olisin kiinnostunut ostamaan sen.

Bike-quipin spoileripleksi on hyvä kun ajaa pleksi alhaalla, yläasennossa tulee vääristymiä (kun se on taivutettu = turvallisuus?) ja varsinkin eukko hups siis rakas siippa valitteli turbulensseista oli pleksi sitten missä asennossa tahansa. Vaihdoin sitten orginaaliin, mikä on parempi.

En ihan vielä ole luopumassa, jos jaksaisin sitä hieman modifioida tms. Pleksi on tukevan tuntuinen mutta kun vielä toimisi kuten odotin

Powered by EzPortal