Peräkoukku ja peräkärry

Aloittaja rampe1, 12.06.12 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

12.06.12 - klo:13:54 Viimeisin muokkaus: 12.06.12 - klo:16:31 käyttäjältä rampe1
Onko kenelläkään tietoa voiko takavaloilta "ryöstää" peräkärryyn vilkut ja muut valot? Vai meneekö sähköt jotenkin sekaisin?

Näin ainakin minulla oli uuden koukun yhteydessä, eli "rosvoliittimillä jommankumman perävalon johdoista.
SS1000 PanFun kimppa

12.06.12 - klo:22:38 #2 Viimeisin muokkaus: 14.06.12 - klo:07:10 käyttäjältä sepeteus
Ei mee sekasin, mulla on tehty just niin eikä oo ollu onkelmia, kärry ollu perässä n. 85000 km ja hyvin
on toiminu. Ei tullu pannariin edes ylimääräisiä reikiä kun koukun vetoputki on pakoputkien ja rungon välissä ja ylätuki on laitettu perälaukun alle samoihin kohtiin kiinni ku perälaukun pultitkin, tarvittiin vaan pitemmät pultit ja alkuperäsetkin on vielä tallella jos vaikka joskus tulee vaihto, mut mitäpä sitä parasta huonompaan vaihtamaan, ehkä sitte uudempaan ???

Ainiin unohdin että mulla oli jo Seven fiftyn perässä kärry n. 40 000 km
ja rosvoamalla sähköt kärryyn, ei onkelmia.

Kiitoksia vinkeistä. Täytyy viikonloppuna viritellä sähköjä.

Lainaus käyttäjältä: lätty - 12.06.12 - klo:22:32
Näin ainakin minulla oli uuden koukun yhteydessä, eli "rosvoliittimillä jommankumman perävalon johdoista.

"Rosvoliittimistä".... mulla on itsellä sellainen ajatus, että mieluummin tinaamalla kuin ryöstämällä.
Helppoahan se on rosvoliittimellä tosin virtaa ottaa.
Kukin tekee tietysti niin kuin itse haluaa.
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: rampe1 - 12.06.12 - klo:13:54
Onko kenelläkään tietoa voiko takavaloilta "ryöstää" peräkärryyn vilkut ja muut valot? Vai meneekö sähköt jotenkin sekaisin?
Ai niin, luulin että autoon. Mulla vm.-03 pannarissa valmistaja kieltää perävaunun vetämisen. Sellainen olisi kuitenkin tarpeen silloin tällöin. Onko jollain ajankohtaisempaa tietoa asiasta ?
SS1000 PanFun kimppa

Lainaus käyttäjältä: rampe1 - 12.06.12 - klo:13:54
Onko kenelläkään tietoa voiko takavaloilta "ryöstää" peräkärryyn vilkut ja muut valot? Vai meneekö sähköt jotenkin sekaisin?

Mulla maxin boxi takana johon rakentelin 30 led:in lisäjarruvalon, ja rosvoamalla eikä mitään ongelmia, no turvaahan tämäkin on, näkyvyyttä taaksepäin.

Mulla on Honda alkuperäisvaraosana lisättynä takalaukkuun jarruvalospoileri, ja kun siihen sähköt otin takavaloilta, niin kyllä kuorin johdot ja tinasin uudet niihin kiinni. Lisäksi vielä kutistesukka siihen päälle. Näin voi olla varma toiminnasta. Irroitettava liitin, on sitten tämän uuden johdonpätkän päässä, jotta takalaukun voi kuiteskin irroittaa kokonaan, jos sitä ei tarvitse.

Kyllähän nykyään on varmaan melko hyviä rosvoliittimiä, jotka varmasti toimivat, mutta ainakin ennen oli vaarana alkuperäisen johdon katkeaminen ja liitoksen hapettuminen, jos sitä ei kunnolla suojaa. Erikseen on sitten liimaliittimet, joista itsellä on hyviä kokemuksia.
Hugo:"Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!"

Lainaus käyttäjältä: SOOSI62 - 13.06.12 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: rampe1 - 12.06.12 - klo:13:54
Onko kenelläkään tietoa voiko takavaloilta "ryöstää" peräkärryyn vilkut ja muut valot? Vai meneekö sähköt jotenkin sekaisin?

Mulla maxin boxi takana johon rakentelin 30 led:in lisäjarruvalon, ja rosvoamalla eikä mitään ongelmia, no turvaahan tämäkin on, näkyvyyttä taaksepäin.

Katsoppa Sepeteuksen kirjoitus tuolla aikasemmin, kokemusta kärrystä on monen vuoden ajalta.

Onko sepeteuksella motokärryn valmistama kärry. En löytänyt aihetta mistään. Taidan olla aika tumpelo. Ens viikon (14.7)lauantaina kärry lähtee pohjois Norjaan, ja tietysti pannari kuskin kans. Niin ja pari muuta matkakumppania. Sähköt sain toimimaan hyvin niillä "rosvoliittimillä".

Joo kyllä on jo toinen Riston tekemä kärry, pannarin perässä 85000 km ja toimii hemmetin hyvin, oon kokeillu tavarat kärryssä mittarinopeus 210 km/h , mutta sitten alko
itseäkin hirvittämään, kaks päällä 190 km/h Saksassa, kun piti saada muut kiinni.
ei oo ollu ongelmia, on kans mukava pakata siis heittää kamat kärryyn ja eikun menoks.
Mulla on tiätty siällä pari tuolia ja pöytä ynnä muuta hailaif tavaraa mitä ei ilman sais kulkemaan, niijoo ja renkaatkin on kärryssä viellä alkuperäset, kaks kertaa on laakerit rasvattu.
hyvää ja turvallista kärry reissua.

terv. sepeteus

Powered by EzPortal