radio pannariin

Aloittaja jussi613, 25.11.10 - klo:15:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bilteman radiossa ei ole ainakaan ilmoitettu olevan RCA linjalähtöjä eikä EQ-prossua ja kauko-ohjaimen kaapelin pituus vain 3m muuten hämmästyttävän yhdennäköisiä

laitoitko kaiuttimet vai kypäränkuulokkeisiin ?
vaatiiko jatkuvan virran kanavien muistia varten ?
jos vaatii niin paljonko kuluttaa mA ?

07.05.12 - klo:04:43 #16 Viimeisin muokkaus: 23.03.14 - klo:09:13 käyttäjältä jamppa
 laatikossa

Lainaus käyttäjältä: jamppa - 06.05.12 - klo:19:56
LTC merkkinen vekotin.
Tämmönen tuli asennettua , piuhoissa ja vähän muussakin oli pulaamista , antennina  toimii elektroninen antenni joka on katteen sisällä , ei tarvitse porailla reikiä mihinkään.  thumbsup1

nyt apinointi käynnissä tuli itselleni samallainen ja tänään alan asentelemaan elina ja vaimo tykkää taas kun äijä häärää illan tallissa ja  Beermugs reps

Mielenkiintoinen rojekti, olis itellä kaiuttimet kyllä valmiina.......
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

12.05.12 - klo:15:58 #19 Viimeisin muokkaus: 23.03.14 - klo:09:13 käyttäjältä jamppa
Jep jep

Pysyykö tuossa LTC radiossa kanavat muistissa ilman jatkuvaa virtaa ?

miten tuon kauko-ohjaimen kiinnitys, entäs käyttö hanskat kädessä

ja antennina ilmeisesti tuo LTC dipoli jos katteissa piilossa miten pelittää katvealueilla


Lainaus käyttäjältä: jamppa - 12.05.12 - klo:15:58
Jep jep kyllä siinnä vähän pulaamista on eikun tzemppiä jussi613. thumbsup1
Itellä tuli muutamakerta että voi v****u  p****kele ja vielä  s****ana.
Viritykset on aina virityksiä mutta, olishan tuon Hontan vekottimenkin laittanut mut on niin hävyttömän kallis.  butt1

nyt asennettu ja koeajettu liedon mp-kirkossa ja toimii.... tänään kotona vielä viimeistelyä ja vielä kaiuttimet käyttöön..
kyllä "pari" kertaa tuli per..le  sanottuu ennen kuin sain pelittäää kylkylkyl kylkylkyl

17.05.12 - klo:18:51 #22 Viimeisin muokkaus: 15.03.14 - klo:13:54 käyttäjältä jamppa
Lainaus käyttäjältä: Veikko - 12.05.12 - klo:21:43
Pysyykö tuossa LTC radiossa kanavat muistissa ilman jatkuvaa virtaa ?

miten tuon kauko-ohjaimen kiinnitys, entäs käyttö hanskat kädessä

ja antennina ilmeisesti tuo LTC dipoli jos katteissa piilossa miten pelittää katvealueilla

Hep

Hondan oma radio vaati häiriönpoistajan, sen jälkeen on pelittänyt vallan mainiosti.    03Biker

Lainaus käyttäjältä: jussi613 - 12.05.12 - klo:22:33
Lainaus käyttäjältä: jamppa - 12.05.12 - klo:15:58
Jep jep kyllä siinnä vähän pulaamista on eikun tzemppiä jussi613. thumbsup1
Itellä tuli muutamakerta että voi v****u  p****kele ja vielä  s****ana.
Viritykset on aina virityksiä mutta, olishan tuon Hontan vekottimenkin laittanut mut on niin hävyttömän kallis.  butt1

nyt asennettu ja koeajettu liedon mp-kirkossa ja toimii.... tänään kotona vielä viimeistelyä ja vielä kaiuttimet käyttöön..
kyllä "pari" kertaa tuli per..le  sanottuu ennen kuin sain pelittäää kylkylkyl kylkylkyl

nyt alko per...l lentelemään kaukosäätölaite mykkä ja soitin asiasta maahantuojalle ja kerto ettei ole edes roiskevesitiivis  tää kosteus suojaus on kuuleman aika laajakäsite itselläni ollut minigripussissa aina pesun ajan ja jo eka keralla kosteus höyryä näyttöön elikä ei takuuta kysessä koska ei he voi tietää kuinka paljon saanut vettä knuppel2
nyt ehkä saan tilatuu pelkän kaukosäätälaiteen varaosana mut itse maksan >:( >:(

Olen parin viikon ajan pelannut Scala Rider G9:n kanssa. Kyllä silläkin radiota kuuntelee, saa kuusi esiviritettyä (helpoin virittää PC:n avulla) kanavaa, jotka pysyvät muistissa. Kauempana kotitanterista voi hakea kuusi voimakkainta kanavaa, jotka pysyvät muistissa vain sen aikaa kun virta on päällä. Eihän sillä pippaloita rannalla pidetä, mutta uutisista saa hyvin selvää.

Laitteessa on kuusi nappia, mutta ohuilla hanskoilla niiden käyttö onnistuu, mutta vaatii vähän harjoittelua.

07.06.12 - klo:21:15 #26 Viimeisin muokkaus: 15.03.14 - klo:13:55 käyttäjältä jamppa


Panin pienet muutostyöt 3/3
Audiojärjestelmä navigaattori, toinen akku ja intercom
Matkanteko isolla matkapyörällä on joskus pelkkää ajan tappamista (vaikkapa ruotsin tai saksan läpiajo).  Maisematkin ovat tullet tutuiksi jne. Viihdykettä ajamiseen tarjoaisi Radio. No sellainen täytyi hankkia. Taas kerran netistä löytyy  mallikohtainen asennussarja juuri Paniin käypä sellainen. Minulle se ei tietenkään käynyt. Piti sitten tehdä oma, vaikeuksien kautta voittoon sarja. Aluksi oli hankittava radio. Vaatimustaso ei ollut  aluksi kaksinen, olemassa oleva vanha autostereo vaan koteloon ja kajarit katteseen. Kajarien telineet katteeseen olivat tämän projektin haastavin osuus.  Seuraavaksi sitten ostin upouuden CD-radiosoittimen. Vaatimuksena oli, että siinä olisi AUX liitäntä. Entinen radio pois ja uusi tilalle. Seuraavaksi  johtojen veto. Minulla oli jo aikaisemmin pyörässä navigattori, mutta nyt sekin täytyi saada liitettyä radioon, juuri siihen AUX:iin. Tämä siitä syystä. että navigaattorin äänenvoimakkuus ei riittänyt pyörän muiden äänien yli kunnolla sen omalla äänisäädöllä. Koska tässä mallissa on 3,5mm pistoke oli sen lliittäminen radioon todella helppo. Lisäksi navigaattorissa on Mp3 joten voin kuunnella mielimusiikkiani myös sieltä. Nyt minulla oli CD, radio ja Mp3. Täytyi vaan saada se kuulumaan sinne minne se oli tarkoitettukin, eli kypärään, pyörässähän se kuuluikin jo. Piuhat vedettiin radion takakaijuttimien  johdoista tarkoituksella, että voin esisäätää äänenvoimakkuuden kypärän kuulokkeille eri voimakkuudelle kuin pyörän kiinteät kaijuttimet. Pyörän kajareissa on korkeampi äänitaso kuin kypärässä, koska  kypärän kuulokkeet ovat  kiinni korvissa, kuten korvakuulokkeet yleensä. Piuhat menevät ensin vasemmassa ohjaustangossa olevaan katkaisijaan, jota voin käyttää peukalolla, sitten katteessa olevaan pistokkeeseen. Pistokkeen ja kypärän väliin löytyi kierrejohto paikallisesta Chlas Olsonista ja "Road runner "soi. Takapenkkiläiselle on oma pistoke katkaisijalla takasatulan tyvessä. Katkaisija on hyvin tärkeä väline, jos vaikka joudut keskustelemaan kumppanisi kanssa, tai vaikkapa saapuessasi  taajamaan, niin on tarkoituksenmukaista pikaisesti ja turvallisesti mykistää kuulokkeet.
Tästä seurasi liian innokas musiikin kuuntelu pyörän ollessa parkissa ja akku tyhjä #%¤&§§§§. lisäksi pyörän ajonestolaite tai joku muu kuluttaa akkua. Näitä katalysaattorivehkeitä kun ei saa työntämällä käyntiin, kuten ennenaikaan  kaasutinvehkeet. Täytyi asentaa radiolle ihka oma akku. Sopiva akku tähän tarkoitukseen oli Geeliakku, ei vuoda nesteet ulos. Paikkana peräkotelo työkalujen paikalla. Tällaisen järjestelmän huono puoli on se, että eri tehoiset akut syövät toinen toisiaan, riippuen niiden varaustilasta. Siis ne on erotettava toisistaan käytön ajaksi ja silti myös lisäakkua on voitava ladata pyörän omalla latausjärjestelmällä.  No jo meni vaikeeks? Netistä (huom tällä kertaa netistä!) löytyi ratkaisu " akkujen erotusrele". Maksoi lähetyskuluineen alle parikymppiä.  Toiminta on seuraava: ohjausvirta sellaisesta kohdasta josta virransyöttö tapahtuu vain virtalukon virta päällä asennossa ja moottorin pyöriessä , jotta  lisäakku latautuu, mutta moottorin ollessa seisoksissa akut eivät ole samassa virtapiirissä. Lisäakusta virta releen kautta radiolle. Rele tarvitaan siksi, että virta radiolle ohjataan virtalukon kautta, siis radio voi olla päällä vain virta-avaimen ollessa lukossa ja virta päällä asennossa. Panissa on myös parkkiasento (eipähän jää virta päälle) Minä otin ohjausvirran tupakansytyttimestä  radiolle ja kahvanlämmittimistä erotusreleelle. Virtalukon asennossa virta päällä molemmat akut ovat rinnan kytketty, jolloin molempien akkujen virta on käytettävissä starttimoottorille, eli virtaa on; oma akku 11Ah+lisäakku7Ah=18Ah.
Myös keskustelu kumppanin kanssa on matkustettaessa yhdessä kiva lisä. Ennenhän sitä kurkoteltiin ja huudeltiin toisen korvaan. Toisella pyörällä ajavalle viittoiltiin käsimerkein, että syömään kuselle ja tankille kuka mitenkin.  nykyään on toisin. Bluetooth on korvannut epämääräisen huitomisen. Nykyiset sarjat ovat kohtuullisen hyviä ja kehittyvät edelleen. Itselläni on Scala Rider G4, vaikka ääni korruptoituukin aika-ajoin ja täytyy ottaa uusi yhteys. Muista laitteista kun ei ole kokemusta, niin en lähde niitä tässä arvioimaan. laite toimii pieniä puutteita lukuun ottamatta hyvin. Äänitaso on riittävä suurempiinkin nopeuksiin, pienenä miinuksena mikrofonin kautta tuleva ilmavirrasta aiheutuva kanavan aukipito. Ongelmaa olen yrittänyt korjata laittamalla erilaisia suojuksia mikrofonin päälle, siinä kuitenkaan täydellisesti onnistumatta. Tämä ongelma on vain kypärä auki ajaessa tai avokypärää käytettäessä.  Nämä bluetooth kypäräpuhelinten valmistajat lupaavat niille aivan ylimitoitettuja etäisyyksiä keskenään.  Scala Rider G4 toimii varmasti yli puolen kilometrin välimatkalla toiseen laitteeseen, mutta jos väliin tulee rekka tai kaksi on yhteyden katkeaminen  mahdollista.  Kaupungeissa yhteys on säilynyt hyvin, tosin kivitalot estävät yhteydenpidon jos toinen kerkiää esim: korttelin toiselle puolen, tai välissä on useita linja-autoja tms. No yhteyden palautus käy nappia painamalla. On muuten hauska ilmiö kun ei itse kuule omaa puhettaan, niin sitä vaistomaisesti alkaa huutamaan mikrofoniin, vaikka toinen kuulee aivan normaalin puheen. laitteeseen saa kytkettyä useita bluetootyhteydellä varustettuja laitteita sekä myös piuhalla. Itselläni on kahdet kuulokkeet päällekkäin kypärässä. Aiemmin kirpparilta ostamani  kuulokkeiden kajarit toppauksissa ja Scala Riderin pienet litteät kankaan päällä. On niissä huomattava ero oikeiden stereokuulokkeiden hyväksi.  Musiikkia kuuntelen isommista stereokuulokkeista ja puhetta Scala Riderin kuulokkeilla. Kuunneltaessa jatkuvasti musiikkia tai Radio Novaa kuluttaa tämä toiminto liikaa Scala Riderin akkua, joten se jää puheen kuuntelulle. Joskus kytken myös puhelimen bluutooth yhteyteen Scala Riderin kanssa. Toimii sekin. Vastaaminen on helppoa, alkaa vain lörpötellä ja sillä siisti. Puhelun soittaminen on taas oma lukunsa, painaa kypärästä laitteen puhelu nappia ja huutelee halutun nimen puhelimeen tallennetuista nimistä, jolloin ainakin minun Nokialaiseni yhdistää kaikille Paavista Putiniin, ja joskus jopa vaimolle.
Jussip

Törmäsin itse myös tuohon akun loppumiseen,kun soitin oli pyörässä viellä
kiinni ja tuli kuunneltua musaa.Kyllä ne autosoittimet virtaa vie jonkun verran.
Otin pois,kajarit jäi paikoilleen odottelemaan virtapihimpää systeemiä joka olisi
helppo käyttää.Soittimen virkaa on nokian N8 ja Midlandin BT2 hoidelleet kiitettävästi.Toimii puhelut,musat ja suunnistus...ja soittaa joskus myös emännälle. reps

Powered by EzPortal