ABS ja luistonesto

Aloittaja ahonekal, 13.01.15 - klo:17:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mistä vuosimallista lähtien on ABS ja luistonesto? Onko vakio jossain vaiheessa vai onko lisävaruste näissä 1100 malleissa?

Lainaus käyttäjältä: ahonekal - 13.01.15 - klo:17:04
Mistä vuosimallista lähtien on ABS ja luistonesto? Onko vakio jossain vaiheessa vai onko lisävaruste näissä 1100 malleissa?

Kaivelin nettiä ja löysin senverran tietoa,että ST1100 ABS/tsc laitteet on ollut ilmeisesti valinnainen eli tilaus
vaihtoehto vm 1996 lähtien.

FF1pan  rd11

Ok. Jäin vaan ihmettelemään kun omassa -93 Bmw:ssä jo on ABS.

13.01.15 - klo:21:13 #3 Viimeisin muokkaus: 16.01.15 - klo:22:53 käyttäjältä FF1pan
Netistä jälleen löytyy: BMV 1988 K 100 lt :ssä oli bmv:      eka versio Abs:sästä Hondan ensimmäinen Abs system oli 1992   mallin ST 1100 pan european,ilmeisesti vaillinais varusteena.Korjaus: Luistonesto tuli myöhemmin.

FF1pan  rd11

16.01.15 - klo:17:18 #4 Viimeisin muokkaus: 18.01.15 - klo:10:25 käyttäjältä Pannari Petteri
ST 1100 "siviilimallia" valmistettiin markkinoille 1990-2001 välisen ajan kahtena eri versiona ( abs tai ilman=standarmalli).
Lisäksi ks. malli valmistettiin "viranomais/poliisimallia" hieman pidempään.
(todellisuudessa kaikki ks. mallit tehtiin/valmistettiin käsittääkseni tehtaalta 1989-2001 ajanjaksolla, mutta rekisteröinti/
myynti kuluttajille/viranomaisille saattoi tapahtua myöhemmin).
Näin alkuun 1990-1995 oli tuotannossa kaksi versiota abs ja ilman. Abs versio tuli markkinoille ainakin euroopassa pienellä viiveellä (1992). Tämä ensimmäinen abs versio oli käsittääkseni ei dual-jarru eli
pystyi jarruttamaan myös vain etujarrulla. Näissä alkupään malleissa oli myös hieman pienempi tehoinen laturi (28 amp).
Alkuun pannareiden ajovisiiri/pleksi oli ilman niitä reikiä/"munuaisia"...jossakin vaiheessa (1995?) pleksiin ilmestyi ne reijät, joiden tarkoituksena oli vähentää ilmavirran "imua" eteenpäin.
Pyörien värit vaihtelivat myös hieman minne pyörä myytiin . Abs malleihin tuli myös "metallivärit", stardardiin niitä ei saanut.
1996 alkaen tuli markkinoille "päivitetty/face-lift mallit"...näitä oli myös abs ja ilman versiot.
Suurimmat muutokset olivat laturin teho nousi (40 amp) sekä eturengas muuttui 120 leveäksi ja lisäksi jarrut "päivitettiin".
Tällöin Honda laittoi ST 1100 jarruihin dual-jarrut (CBS=combi-brake-systems) eli etujarrua käyttäen myös takajarru lähtee mukaan.
Tähän liitettiin silloin myös ominaisuus, joka esti pyörän "sukeltamisen" jarrutuksissa eli pyörän painopiste ei siirtynyt niin paljon eturenkaalle kuin aiemmin....
Abs 2.versioon lisättiin tuolloin myös TCS-toiminto eli "sutimisenestojärjestelmä", joka hyväksi käyttää abs jarrun antureita.
( kun etu- ja takapyörällä on pyörimisnopeusero alkaa moottori katkoa sytytystä= teho häviää)...tämän toiminnon saa toki pois
käytöstä tarvittaessa napilla.(omakokemus:hyvä järjestelmä sateisella alppitiellä tai öljyläikkään ajaessa)
2000-luvun malleissa on tekniikka pysynyt samana, mutta tullut uusia värejä (esim. metallikulta) ja mahdollisia alkuperäislisä-
varusteita (esim. takalaukku orginaalivärillä, tavaratelinen ym.). Hinnat olivat muuten Brantin kautta aikoinaan varsin "suolaiset" ja siksi varmaan orginaali takaboksi (kaksi erikokoa) on suht harvinainen varuste.
Viranomaispyörät ovat väriltään useimmiten valkoisia ja varusteltu käyttöön sopivaksi....pyöriä vietiin paljon ympäri maailmaa.
Ei riemulla rajaa kun Hondan Pannarilla ajaa.....

Hei
Minulla 94 vuosimallin ABS/tcs malli. On ensimmäistä vuosikertaa.
Hannu

...mutta mulla on -92 ABS/TCS.

Lainaus käyttäjältä: Pannukakku - 25.02.15 - klo:21:46
...mutta mulla on -92 ABS/TCS.
Netin tiedon mukaan ST 1100 ensimmäiset abs/tcs versiot oli v 92 mutta suomeen vain valinnaisena tilauksesta.

FF1pan  rd11


Niin, tosiaan, mun AN on alunperin belgialainen tai saksalainen.

Powered by EzPortal