H4

Aloittaja uusipanisti05, 23.01.12 - klo:19:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Onko joku saanut vaihdettua ajovalopolttimot käsikopelolla, purkamatta mitään? Purkasin nokkaa ja meinasin laittaa kans noi molemmat etuvalot puolillakin palamaan ja mitä ollakaan, nehän oli jo. Olen ajellut kaks vuotta toinen polttimo palaneena. Luulin ostaessani, että tässäkin on epäsymmetriset valot. Eli jos nyt laitan sitten noi huomiovalot vai mitkä päivävalot ne nyt sitten onkaan niin ne päivävalot ja parkitko saa palaa yhtäaikaa? Äläkää nyt joku sanoko, että katso mtv3 nettisivuilta lisää tästä aiheesta. Eipä olisi tienpäällä yhtä-äkkiää vaihdettu polttimoita ellen purkanut ja katsonut, että vielä lukituskin.

23.01.12 - klo:23:14 #1 Viimeisin muokkaus: 23.01.12 - klo:23:15 käyttäjältä Timppa
Parkit pitäis olla pois käytöstä..... doh1

No mulla kyllä palaa nekin...

kun kytket ajovalot(lähivalot) päälle niin päiväajovalojen pitäisi sammua.

Tavallaan korvaavat parkkivalon.

(eikös tuossa 1300:ssa pala lähivalot aina kun laittaa virrat päälle?)
Vanhanliiton vehkeessä saa kaikki pois jos tahtoopi. thumbsup1
SS1000, SS1000PF Kimppa, BB2500K Kimppa, SS1000AFin, IBAF Scandinavia Rally-15, SS1000PF, SS1000 AR-15,SS1000AR-22

Lainaus käyttäjältä: Timppa - 23.01.12 - klo:23:14

(eikös tuossa 1300:ssa pala lähivalot aina kun laittaa virrat päälle?)
Vanhanliiton vehkeessä saa kaikki pois jos tahtoopi. thumbsup1

Riippuu varmaan vuosimallista. Mun 1300:ssa on erillinen valokatkaisia. (pois-parkit-ajovalot).

Mulla on vuosimallia 2003. rd11

24.01.12 - klo:09:06 #3 Viimeisin muokkaus: 24.01.12 - klo:09:09 käyttäjältä uusipanisti05
Kyllä mulla 05 palaa aina kun virta on päällä, ajovalot. Siis noi päivävalot palaa ainoina valoina edessä+takavalot ja niillä saa siis päivällä ajella, tietenkin jos on hyväksytyt? ST 1300:essa ei ainakaan mulla saa palamaan pelkkiä parkkeja eikä myöskään sammumaan.


Se oli varmaan -04 tai -05 vuosimalleissa kun tuli toi muutos. Jossain aikaisemmissa viestiketjuissa taisi olla asiasta juttua. Joku -04 mallin omistava voi varmaan valaista asiaa. bittebitte

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 23.01.12 - klo:19:50
Onko joku saanut vaihdettua ajovalopolttimot käsikopelolla, purkamatta mitään?... Eipä olisi tienpäällä yhtä-äkkiää vaihdettu polttimoita ellen purkanut ja katsonut, että vielä lukituskin.

Joopa. Mulla on 2004 ja siinä on ajovalot, parkit ja takavalot aina päällä kun virta on kytketty.
Mutta tuohon polttimon vaihtamiseen tarvittaisiin varmaan G:N sormet:-)
Toisaalla oli evästystä, että alakautta käsikopelolla onnistuu. Ensin pitäis saada kuulemma polttimen pistoke irti sivuilta puristamalla ja sitten varmaan tuo kumitutti ja lampun "lukitushakaneula" avautuu ja polttimo irtoaa.
Yritin puolen tuntia , enkä tuntenut mitään pistokkeen sivun kiinnitystä- "hakaneula" aukesi mutta eipä saa polttimoa pois, kun tuo pistoke on edelleen  kiinni.  h-e-l-p


Pistokkeen molemmilla sivuilla on pienet "nystyrät" joita pitää puristaa kovasti, jolloin pistoke lähtee irti, kai minulla on G:n sormet joilla vaihto onnistui alakautta. Kanaattaa varoa ettei lankalukitsin irtoa kokonaan, on toisesta päästä ruuvin kannan alla, joka toimii saranan tavoin, sen takaisin laitto onkin sitten oma juttunsa.   03Biker

Kyllä se vaihto onnistuu ainakin 1100:ssa käsikopelolla  !!   Parikesää sitten Norjassa ekan tunnelin jälkeen ensimmäisellä levikkeellä   wallhead wallhead   Ihmettelin et miks vastaantulijat vilkuttelee valoja,no se selvis kun eka tunneli tuli,oli palanu polttimo eikä voinu käyttää pitkiä kun oli vastaantulijoita.Onneks tunnelin katossa oli loisteputkirivi mistä suunnisti!!! Nyt rakennettu kytkimellä molemmat päälle.

Huomivalojen kanssa saa trafin tiedon mukaan palaa parkkivalot edessä ja takana parkit ja rekisterivalot.Muut ajovalot
kuuluvat sammua,kun huomiovalot kytketään palamaan.  4idi4s

Terv FFipan

No niin, nyt on sitten uudet H4:set vaihdettu ja voin sanoa, etten minä olisi tuolla tienpäällä keksinyt miten lamput ja kanta irtoaa. Tosiaankin kannan sivuilla on painikkeet mitä pitää kovasti painaa, kylläkin sormivoima riittää kunhan painaa pohjaan muuten ei lähde. Se lanka, millä poltin on kiinni, sehän toimiikin kätevästi vain yhtä sakaraa vääntämällä ja ei siinä väännettävää toista sakaraa ookkaan. Jos ottaa langan ensin irti niin tätä  kantaa ei saa irti joten on paras laittaa lamppu ensin kiinni. Jos tuota nokkaa purkaa kantsii lamput vaihtaa vaikka ei olisi rikki. Nyt täytyy metsästää vielä ledivalot nokalle. Kaikki johdot ja kytkennät on valmiina ja valot sammuukin, kun laitoin kytkimen mistä saa kaikki vaihtoehdot.

viime kesänä poliisit pysäytti mun ja kertoi et m-p.ssä ei saa olla huomiovaloja mut annoin sen vähän hermota >:( että tarvii poistaa mut ha haa mää kerroinkin että näi ei ole huomiovalot vaan päiväajovalot siitäpäs se innostu ja kertoi että ei sellaisia olekkaan ja eikun taka boxiin ja näytin paperin jonka olin tulostanut jo oli seriffi  22yikes et sillee reps kertoi vielä olleensa just kurssilla  nolstuttaa ajovalo säännöksistä mitä on mahtanut tehdä oppitunnilla

Arvasit, että voidaan puuttua, kun olit tulostanut paperin valmiiksi. Onhan tänäpäivänä uusissa, ainakin bemareissa valmiina päivänvalot. Laitoin valmiiksi katkaisijan, että jos joku valittaa niin naps ja vaihdetaan alkuperäinen asetus päälle. Noissa ledeissä taitaa olla valoja jotka on hyväksytty yksistään päivänvaloina käytettäväksi ja niitä joita käytetään lähivalojen ohessa.

Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 23.01.12 - klo:19:50
Onko joku saanut vaihdettua ajovalopolttimot käsikopelolla, purkamatta mitään?
Ensimmäisessä polttimon vaihdossa ensin kiroillaan huolella, sitten väännellään niitä liittimien lukituksia ja kiroillaan lisää.

Kun liitin lopulta antaa periksi, pidetään ennen uuden polttimon kytkentää visusti huoli, että ne lukitukset on aivan varmasti tuhottu eikä niistä tule enää ikinä olemaan haittaa. Eli pelkkä puristusliitos auton tapaan. Voihan ne liittimet vaihtaakin, jos epäilee ettei pysy, mutta on mulla pysynyt jo pian 6 vuotta.

Ja sitten jatkossa vaihtuu polttimo (alakautta) kenttäolosuhteissakin alle 5 minutin ilman sanallista syntiä.

Lainaus käyttäjältä: Hannu59 - 18.09.12 - klo:00:25
Lainaus käyttäjältä: uusipanisti05 - 23.01.12 - klo:19:50
Onko joku saanut vaihdettua ajovalopolttimot käsikopelolla, purkamatta mitään?
Ensimmäisessä polttimon vaihdossa ensin kiroillaan huolella, sitten väännellään niitä liittimien lukituksia ja kiroillaan lisää.

Kun liitin lopulta antaa periksi, pidetään ennen uuden polttimon kytkentää visusti huoli, että ne lukitukset on aivan varmasti tuhottu eikä niistä tule enää ikinä olemaan haittaa. Eli pelkkä puristusliitos auton tapaan. Voihan ne liittimet vaihtaakin, jos epäilee ettei pysy, mutta on mulla pysynyt jo pian 6 vuotta.

Ja sitten jatkossa vaihtuu polttimo (alakautta) kenttäolosuhteissakin alle 5 minutin ilman sanallista syntiä.

Joopa oli siinä vähän kokeilun makua ku pari vuotta sitte vaihdoin poltinta, onneks tulin kokeilleeks alakautta enkä ruvennu purkamaan katteita, loppujen lopuks se kävikin aikast näppärästi, hyvin on kestäny ku pyöräl on ajettu 110500 km ja vaan kerran on täytyny vaihtaa.

Onko kukaan laittanu pannariin tälläsiä angel eye-valoja?
http://eshop.ktautopart.com/hid-projector-honda-st1300-2001-2012.html
Mahtaako nämä olla edes lailliset Suomen teillä?  sa_doh

Powered by EzPortal